![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vanhemmassa bilteman vehkeessä ei ollut tota kallistumis ongelmaa ja kyllähän se v*ttu pe*keleitä saa aikaan auton alla jossain rungon välissä väännellä ja sit huomata, että muutenkin lyhyestä putkestä meni vielä pää lusuun Tutulla oli joskus jokkismiesten tekemänä sellainen kahvamallinen pikapuristin. Ulkonäöstään muistutti silikoni prässiä ja teki kuulemma sellaista hybridi pallo-kartio päätä, joka toimi miten ny jokkisautossa tartti Ja tais olla niin, et puristaminen kiristi sen putkenpidikkeen, ois varmasti näppärä, putki reikään pohjaan asti ja kahvasta pumppaamaan En koskaan päässyt näkemään sitä läheltä, mutta onko kellään käsitystä millainen se vois olla, puristamaan varmasti tarttee kyllä raavaan miehen Tai voishan sitä keventää pienellä ilmasylinterillä ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Miten se muka voisi tehdä hyvän kartion jos se pää on tohjona? Mulla se kartio pyörii putkea vasten (eikä kartion ja kierreosan välistä vaikka öljysin) ja heti kun se tohjona oleva kartio pyörii putkea vasten niin putkikin on tohjona.
E:niin sulla on menny suoraan lyttyyn. Mulla se pääsi käymään vinossa joten se raapii sen putken pään aina Viimeksi muokannut Catrik : 03.05.2016 22:13 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla tulee tommosia. Huomasin että se puristimen kärki ei edes ole samassa keskiössä kierteen kanssa niin siksi ne vastakappaleetkaan ei pysy suorassa vaikka miten asettelee ja viimeistelee putken pään. 1/4 kierrosta pystyy kiristään ja sit pitää löysätä ja asettaa uudestaan. Ekan puristuksen saa isolla vaivalla jotenkuten onnistumaan mutta sitten kun alkaa kärjellä painamaan niin se raapii putken pään paskaksi koska se kärki on paskana. Vois ehkä toimia jos kärki ei pyörisi putkea vasten vaan sieltä toisesta välistä. Muttakun ei niin ei.
Edes se putken katkaisija ei toimi oikein, rullat pyörii kyllä sormella mutta ku laittaa putken väliin niin eipä pyöri enää ja jää rullista jäljet putkeen. Ei vaikutusta kuinka tiukkaan terän painaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Olis kanssa liipasimella hankkia tollanen työkalu, pitää varmaan kerätä tästä topicista ranking näiden välille
IKH Motonet Biltema (Puuilo?)
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on Vata merkkinen, en muista mistä ostin mutta uskallan suositella.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä noissa halpiksissa jotain eroja on. Lainasin joskus serkulta biltemalaisen. Sillä tehtiin Kaikki Bj:n putket uusiksi, ja muutama pikkujuttu lisäksi. Ostin samanlaisen, mutta sillä onnistuu vain yksi kolmesta. Jotain pikkuputkea sai tehdä viisi, ennen kuin piti.
Nyt on bilteman penkkimalli. Hyvä ja helppo. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Teen oikeassa järjestyksessä. Putkea oon laittanu sen vastakappaleen korkeuden verran yli eli n. 5mm. Paljonko itselläsi on ollut?
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
joo kyllä tuo 5mm kuulostaa aika suurelta olisko mulla joku 3mm maks mitä tulee se siitä yli. ja se tappi putken sisään minkä kokoinen putki on sit sen puristaa sen verran että se pohjaa siihen telineeseen missä putki on kiinni. tämän jälkeen kun sen poistaa pitäisi olla kaunis pyöreähkö muoto ales kaartuva siinä jarruputken päässä. Ja jos tahtoo sen kaksois hommelin tehdä nyt pelkästää sillä kartiolla ei mitään väliin ja se kannattaa vaikka tehdä niin et aluksi puristaa vain vähän ja aukaisee jos näkee tarpeelliseks puristaa lisää. kuitenkin jos puristaa liikaa se halkeaa se putki. kyllä siihen tulee sitten oma statsi kun muutaman putken on vääntänyt.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jarruputkityökalu (biltema) kokemuksi | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 19.09.2009 14:24 |