Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 03.05.2016, 20:54
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Perusasetus

Vanhemmassa bilteman vehkeessä ei ollut tota kallistumis ongelmaa ja kyllähän se v*ttu pe*keleitä saa aikaan auton alla jossain rungon välissä väännellä ja sit huomata, että muutenkin lyhyestä putkestä meni vielä pää lusuun

Tutulla oli joskus jokkismiesten tekemänä sellainen kahvamallinen pikapuristin. Ulkonäöstään muistutti silikoni prässiä ja teki kuulemma sellaista hybridi pallo-kartio päätä, joka toimi miten ny jokkisautossa tartti
Ja tais olla niin, et puristaminen kiristi sen putkenpidikkeen, ois varmasti näppärä, putki reikään pohjaan asti ja kahvasta pumppaamaan

En koskaan päässyt näkemään sitä läheltä, mutta onko kellään käsitystä millainen se vois olla, puristamaan varmasti tarttee kyllä raavaan miehen

Tai voishan sitä keventää pienellä ilmasylinterillä

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vanha 03.05.2016, 22:10
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Miten se muka voisi tehdä hyvän kartion jos se pää on tohjona? Mulla se kartio pyörii putkea vasten (eikä kartion ja kierreosan välistä vaikka öljysin) ja heti kun se tohjona oleva kartio pyörii putkea vasten niin putkikin on tohjona.

E:niin sulla on menny suoraan lyttyyn. Mulla se pääsi käymään vinossa joten se raapii sen putken pään aina

Viimeksi muokannut Catrik : 03.05.2016 22:13
Vastaa lainaten
Vanha 03.05.2016, 22:40
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Miten se muka voisi tehdä hyvän kartion jos se pää on tohjona? Mulla se kartio pyörii putkea vasten (eikä kartion ja kierreosan välistä vaikka öljysin) ja heti kun se tohjona oleva kartio pyörii putkea vasten niin putkikin on tohjona.

E:niin sulla on menny suoraan lyttyyn. Mulla se pääsi käymään vinossa joten se raapii sen putken pään aina
kai sulla sentään silmät on josta näet kuvista mun kartion kunnon ja millaisia sillä saa silti aikaan?
Vastaa lainaten
Vanha 06.05.2016, 13:10
Konkari++

Perusasetus

Mulla tulee tommosia. Huomasin että se puristimen kärki ei edes ole samassa keskiössä kierteen kanssa niin siksi ne vastakappaleetkaan ei pysy suorassa vaikka miten asettelee ja viimeistelee putken pään. 1/4 kierrosta pystyy kiristään ja sit pitää löysätä ja asettaa uudestaan. Ekan puristuksen saa isolla vaivalla jotenkuten onnistumaan mutta sitten kun alkaa kärjellä painamaan niin se raapii putken pään paskaksi koska se kärki on paskana. Vois ehkä toimia jos kärki ei pyörisi putkea vasten vaan sieltä toisesta välistä. Muttakun ei niin ei.

Edes se putken katkaisija ei toimi oikein, rullat pyörii kyllä sormella mutta ku laittaa putken väliin niin eipä pyöri enää ja jää rullista jäljet putkeen. Ei vaikutusta kuinka tiukkaan terän painaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20160505_174113.jpg‎
Views:	1146
Size:	58,8 Kt
ID:	70446  
Vastaa lainaten
Vanha 06.05.2016, 13:15
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Blog Entries: 5
Perusasetus

Olis kanssa liipasimella hankkia tollanen työkalu, pitää varmaan kerätä tästä topicista ranking näiden välille

IKH
Motonet
Biltema
(Puuilo?)

3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vanha 06.05.2016, 19:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Olis kanssa liipasimella hankkia tollanen työkalu, pitää varmaan kerätä tästä topicista ranking näiden välille

IKH
Motonet
Biltema
(Puuilo?)
Mulla on Vata merkkinen, en muista mistä ostin mutta uskallan suositella.

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vanha 07.05.2016, 22:29
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Perusasetus

Kyllä noissa halpiksissa jotain eroja on. Lainasin joskus serkulta biltemalaisen. Sillä tehtiin Kaikki Bj:n putket uusiksi, ja muutama pikkujuttu lisäksi. Ostin samanlaisen, mutta sillä onnistuu vain yksi kolmesta. Jotain pikkuputkea sai tehdä viisi, ennen kuin piti.

Nyt on bilteman penkkimalli. Hyvä ja helppo.
Vastaa lainaten
Vanha 08.05.2016, 11:39
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Mulla tulee tommosia. Huomasin että se puristimen kärki ei edes ole samassa keskiössä kierteen kanssa niin siksi ne vastakappaleetkaan ei pysy suorassa vaikka miten asettelee ja viimeistelee putken pään. 1/4 kierrosta pystyy kiristään ja sit pitää löysätä ja asettaa uudestaan. Ekan puristuksen saa isolla vaivalla jotenkuten onnistumaan mutta sitten kun alkaa kärjellä painamaan niin se raapii putken pään paskaksi koska se kärki on paskana. Vois ehkä toimia jos kärki ei pyörisi putkea vasten vaan sieltä toisesta välistä. Muttakun ei niin ei.

Edes se putken katkaisija ei toimi oikein, rullat pyörii kyllä sormella mutta ku laittaa putken väliin niin eipä pyöri enää ja jää rullista jäljet putkeen. Ei vaikutusta kuinka tiukkaan terän painaa.
teetköhän sä oikeessa järjestyksessä tai sit sulla on saatanasti liikaan ollut putkea yli aloituksessa tuohan on tullut ylitte reilusti tuosta muotista mihin se pitäis istua
Vastaa lainaten
Vanha 08.05.2016, 14:45
Konkari++

Perusasetus

Teen oikeassa järjestyksessä. Putkea oon laittanu sen vastakappaleen korkeuden verran yli eli n. 5mm. Paljonko itselläsi on ollut?
Vastaa lainaten
Vanha 09.05.2016, 19:29
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Teen oikeassa järjestyksessä. Putkea oon laittanu sen vastakappaleen korkeuden verran yli eli n. 5mm. Paljonko itselläsi on ollut?
joo kyllä tuo 5mm kuulostaa aika suurelta olisko mulla joku 3mm maks mitä tulee se siitä yli. ja se tappi putken sisään minkä kokoinen putki on sit sen puristaa sen verran että se pohjaa siihen telineeseen missä putki on kiinni. tämän jälkeen kun sen poistaa pitäisi olla kaunis pyöreähkö muoto ales kaartuva siinä jarruputken päässä. Ja jos tahtoo sen kaksois hommelin tehdä nyt pelkästää sillä kartiolla ei mitään väliin ja se kannattaa vaikka tehdä niin et aluksi puristaa vain vähän ja aukaisee jos näkee tarpeelliseks puristaa lisää. kuitenkin jos puristaa liikaa se halkeaa se putki. kyllä siihen tulee sitten oma statsi kun muutaman putken on vääntänyt.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jarruputkityökalu (biltema) kokemuksi Micco Tekniikka & Jutustelu 32 19.09.2009 14:24

Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).