![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Letku on turhan kankiaa, mutta hytikkakaupasta saa sellasta suojasukkaa mitä käytetään hytikkaletkujen suojana/estämässä öljysuihkun lentämistä vaurion sattuessa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on työmaalla hyljätty nostoliina. Eli katkasee liinan ja sisukset pois, liinan kuori (noin metri) on narun päällä. Ei haittaa käyttöä ja on aina valmiina kun tarvitaan
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Erilaisia suojasukkia on tullut testattua, ja kaikki niistä on jossain vaiheessa rullautuneet kasaan köyden ympärille niin että köysi ei enää kulje kidan läpi. Sitten puukolla tai saksilla sukka pois. Jos nyt lähtisin kokeilemaan jotain niin ottaisin pätkän mustaa vesijohtoputkea - Sen verran isoa että ei mahdu kidasta sisään, esim. 32-millistä. Ongelma tulee sitten vastaan kun pitää vetää auto vinssillä mahdollisimman lähelle vinssipistettä ja se narussa oleva putki tulee rajoittavaksi tekijäksi. Auton lattiamatot toimii myös jotenkin tuossa lajissa, ellei sitten halua jotain erikoistyökalua kuten lankun pätkää pitää mukana tätä varten.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Halkastu puutarha letku ainakin itselläni osoittautunut parhaaksi.
Saa tarpeen vaatiessa helposti paikalleen ja helppo myös ottaa pois jos vinssaa lähelle.
__________________
-MMC- -Team metsäkeijut- |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia näkemyksistä. Lisääkin saa antaa...
Vinssin mukana tullut kankainen hajosi heti, kun vinssattiin naru liian pitkälle sisään. Puristui ilmeisesti johonkin väliin ja hajosi. Kokeiltiin muutamaa vesiletkun pätkää. Hajosivat kun vinssattiin lähelle & vinoon. Elikkä mission not completed. Pohdimme seuraavaa siirtoa... ![]()
__________________
Vannepaja Offroad Team |
#6
|
||||
|
||||
![]()
itel oli kesän käytössä uppo pumppu mallin letku eli sellanen saatanan kokoon painunu lörppö letku.
loppu tulema oli et ei sitä tarvinnu kertaakaan, lähinnä vaan tiellä jos vinssaili likelle autoa. jos nyt tulis semmonen tilanne et ois joku kallio kinkama eessä ni otan sahan kontista ja ajan pöllin narun ja kallion väliin rullaks.... eli niiku ain on tehty ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joku tämän tapainen. https://www.google.fi/search?q=Roll+...HdvhDDAQsAQIGA
Voi olla et tuo ei kestä, mut aina voi idean kopioida ja tehdä ite kestävemmän version ![]() E: Eikä noitten rullien varmaan tartte edes pyöriä, kun ei se naru paljoa liiku. Eli sopivaa c tai u profiilia ja hitsaa putkenpätkät pystyyn ja vaakaan.
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Micco : 06.05.2016 09:15 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssinarun pleissaus | Perukkalainen | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.10.2012 13:45 |
virrajakajan suojaaminen | Punanenä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.04.2008 07:11 |
Vinssinarun kiinnitys rumpuun? | Td5 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.01.2007 10:13 |
Hiekkapuhalletun pinnan tilapäinen suojaaminen | Heguli | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.09.2006 12:38 |