Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.04.2016, 22:32
hermo hermo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.03
Sijainti: Kymenlaakso
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Kysynpä uteliaana uudestaan, eiks tuossa saa ohjelmasta pyydettyä reGenerointia päälle ? Vai eikö se enää auta, vai eikö oo näppäimistöä moottorinohjaimeen ?
VCDS-ohjelmalla ja kaapelilla onnistuu regeneroinnin laittaminen päälle VAG:n tuotteissa. Tuossa vielä linkki, jos asia kiinnostaa enemmän http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...y_Regeneration

Mutta tosiaan se ei auta, kun lopulta tuo filtteri täyttyy tuhkasta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2016, 08:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Ei onnistu muutoskatsastaa pois. Auton tyyppihyväksynnässä on ajettu päästötesti ja sen tulokset on hakattu niille yksilöille. Pitäisi saada todistus valmistajalta/sen edustajalta että ko. kottero täyttää saman päästötason ilman loukkua, mitä muutoksia homma edellyttää ja todistus että ne on tehty valmistajan ohjeiden mukaan. Luulettako että Luakkonen kirjottais tollasia kuponkeja?

Toinen vaihtoehto tehdä direktiivin mukainen päästömittaus hyväksytyn tutkimuslaitoksen (esmes VTT tai TÜV) laboratoriossa. Maksaa tuhansia, eikä läpimenosta käytetyn auton kyseessäollessa ole mitään takeita, aika huonot ennusteet paremminkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2016, 08:23
Finderi:n Avatar
Finderi Finderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 303
Perusasetus

Korjaamossa pohdittiin kans että mineraalisia palamistuotteita voi olla sen verran pönttö täynnä 300 tkm kohdalla, ettei regenerointi enää kunnolla pure. Nokipolton saa vielä tehtyä (ja merkkivalon sammumaan) kun ajaa mosan lämpimäksi ja kymmenisen minuuttia pyyhkii jotain satkua menemään, mutta tuhkamäärä saattaa olla tosiaan jo tapissa. Oon siinä käsityksessä myös ettei tuo pakkopolttokaan tuhkaa saa vähennettyä, mutta kaikki lisätieto on tervetullutta...yllättävän montaa eri käsitystä tarjoo korjaamojen väkikin jotka itse miellän ammamiehiksi.

EDIT: -Matti- laittoikin kaivatun tiedon muutoskatsatuksen todellisuudesta, kiitos! Eipä siis tarvii uneksia tuosta, tosiaan pirssikin saman hintainen kuin testit ja raportit!

Viimeksi muokannut Finderi : 23.04.2016 08:28
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2016, 00:00
hermo hermo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.03
Sijainti: Kymenlaakso
Viestit: 92
Perusasetus

Jossain on lukenut, että työkoneiden DPF:istä on tuhkaa poistettu ilmavirran tai höyrypesurin avulla, kun niitä on laitettu filtteriin vastakarvaan. Onkohan kenelläkään näistä mitään faktaa ja voisiko soveltua myös henkilöautoille?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2016, 09:37
Finnhopper Finnhopper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Valkeala
Viestit: 77
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hermo Näytä viesti
Jossain on lukenut, että työkoneiden DPF:istä on tuhkaa poistettu ilmavirran tai höyrypesurin avulla, kun niitä on laitettu filtteriin vastakarvaan. Onkohan kenelläkään näistä mitään faktaa ja voisiko soveltua myös henkilöautoille?
Mulla on yksi vanha(kuulemma dpf täynnä) putki jemmassa jolla tätä voisi jossain vaiheessa vaikka ihan mielenkiinnosta testata. Höyryä en kyllä sinne saa omilla vehkeillä, mutta voihan tota paineilmaa ainakin kokeilla jotta alkaako pöllyämään
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.04.2016, 09:38
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hermo Näytä viesti
Jossain on lukenut, että työkoneiden DPF:istä on tuhkaa poistettu ilmavirran tai höyrypesurin avulla, kun niitä on laitettu filtteriin vastakarvaan. Onkohan kenelläkään näistä mitään faktaa ja voisiko soveltua myös henkilöautoille?
Yhtä Trukin loukkua keitettiin tuntitolkulla 200L tynnyristä laikatussa "padassa". Töhnää irtos ihan kiitettävästi. Sit paikoilleen,käyttö kuumaks ja pakkoregenerointi päälle. Höyryä tuli pakoputkesta jokseenkin näyttävästi,kun ulkolämpö oli -10. Ainakin talvesta asti ilmeisesti pelannu.. käyttötesti jatkuu.

Lähtötilanne oli,että automaattinen regenerointi ei enää saanut loukkua putsattua. Hetken kuluttua regeneroinnista aloitti aina saman uudelleen. Uus pönttö olis maksanu luokkaan 15 tuhatta+alv Jonkinverran kannattaa jo tehdä työtunteja,jos vanhaa saa elvytettyä.
Eiköhän jonkinlainen manuaalinen puhdistus toimis pienemmissäkin hiukkasloukuissa? Hyviä reseptejä otetaan vastaan..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2016, 20:01
okkelpo okkelpo ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.04.16
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 3
Perusasetus

BMW korjaamoelämässä tullut testattua wurtin pineline liuotin ainetta,dpf irti ja toinen pää tukkoon litkut raakana sisälle ja antaa muhia puolipäivää esim. moskat pois ja tulikuumaa vettä virtauksen suuntaan ja paineilmaa perään ja eikun uudelleen litkut sisälle ja likoamaan. 90 % hiukkaspöntöistä saatiin elvytettyä tällä konstilla kuntoon,operaatio on melkosta räpimistä mutta n.1500 e moni säästi tuolla konstilla.Mitä tulee tuohon katsastus pelotteluun niin ei ainakaan vielä ole asemille tulossa mittareita jotka huomaavat päästöistä että dpf puuttuu ja nykyinen huudatustesti ei huomioi muuta kuin savutusta ja obd kautta pitäisi osata lukea vastapaine katsastus asemilla käytössä olevilla yleistestereillä,ei nimittäin onnistu aina niinkuin siellä strömssössä.Toinen murheenkryyni on juuri tuo egr keksintö, tukketunein auto mitä mulla tullut vastaan oli 1.9 tdi audi,imukanavissa pikkurillin pentävä ilmareikä,puhtaana melkein tulitikkuaski menee sisälle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2016, 12:13
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja okkelpo Näytä viesti
BMW korjaamoelämässä tullut testattua wurtin pineline liuotin ainetta,dpf irti ja toinen pää tukkoon litkut raakana sisälle ja antaa muhia puolipäivää esim. moskat pois ja tulikuumaa vettä virtauksen suuntaan...
Eikö pesu perustu siihen, että kuljetetaan tuhkaa ulos samaa reittiä, mistä noki (ja moottoriöljyn palamisesta tullut tuhka) sinne filtteriin on tullutkin? Siis vettä vastakkaiseen suuntaan kuin miten pakokaasu virtaa?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.04.2016, 13:17
Finnhopper Finnhopper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Valkeala
Viestit: 77
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Eikö pesu perustu siihen, että kuljetetaan tuhkaa ulos samaa reittiä, mistä noki (ja moottoriöljyn palamisesta tullut tuhka) sinne filtteriin on tullutkin? Siis vettä vastakkaiseen suuntaan kuin miten pakokaasu virtaa?
Tää varmaan riippuu suodattimen tyypistä. Mun mielestä niitä on sellaisia 'umpiperäisiä' loukkuja kanssa eli vastakkaisesta suunnasta ei loukun perälle saada pesuainetta ym. menemään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
DPF mietiskelyä OsQ Tekniikka & Jutustelu 19 11.11.2014 06:22
Myyty Kiinalainen 4X4 mönkijä vm.2008 BillyJoe O/M/V Ajoneuvot 2 14.09.2013 12:55
Muutoskatsastus / DPF-poisto Tapero Chit-Chat 8 10.09.2013 13:55
Myydään BENELLI SKOOTTERI vm:2008 Rekisteröimätön O/M/V Muut 0 10.01.2011 21:16
Myydään / Vaihdetaan Myydään Lada Niva 1.7i, vm. 2008 aj. 9500km myway O/M/V Ajoneuvot 0 16.04.2010 07:46


Sivu luotu: 09:22 (GMT +2).