![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Mutta tosiaan se ei auta, kun lopulta tuo filtteri täyttyy tuhkasta
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei onnistu muutoskatsastaa pois. Auton tyyppihyväksynnässä on ajettu päästötesti ja sen tulokset on hakattu niille yksilöille. Pitäisi saada todistus valmistajalta/sen edustajalta että ko. kottero täyttää saman päästötason ilman loukkua, mitä muutoksia homma edellyttää ja todistus että ne on tehty valmistajan ohjeiden mukaan. Luulettako että Luakkonen kirjottais tollasia kuponkeja?
Toinen vaihtoehto tehdä direktiivin mukainen päästömittaus hyväksytyn tutkimuslaitoksen (esmes VTT tai TÜV) laboratoriossa. Maksaa tuhansia, eikä läpimenosta käytetyn auton kyseessäollessa ole mitään takeita, aika huonot ennusteet paremminkin. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Korjaamossa pohdittiin kans että mineraalisia palamistuotteita voi olla sen verran pönttö täynnä 300 tkm kohdalla, ettei regenerointi enää kunnolla pure. Nokipolton saa vielä tehtyä (ja merkkivalon sammumaan) kun ajaa mosan lämpimäksi ja kymmenisen minuuttia pyyhkii jotain satkua menemään, mutta tuhkamäärä saattaa olla tosiaan jo tapissa. Oon siinä käsityksessä myös ettei tuo pakkopolttokaan tuhkaa saa vähennettyä, mutta kaikki lisätieto on tervetullutta...yllättävän montaa eri käsitystä tarjoo korjaamojen väkikin jotka itse miellän ammamiehiksi.
EDIT: -Matti- laittoikin kaivatun tiedon muutoskatsatuksen todellisuudesta, kiitos! Eipä siis tarvii uneksia tuosta, tosiaan pirssikin saman hintainen kuin testit ja raportit! Viimeksi muokannut Finderi : 23.04.2016 08:28 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jossain on lukenut, että työkoneiden DPF:istä on tuhkaa poistettu ilmavirran tai höyrypesurin avulla, kun niitä on laitettu filtteriin vastakarvaan. Onkohan kenelläkään näistä mitään faktaa ja voisiko soveltua myös henkilöautoille?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lähtötilanne oli,että automaattinen regenerointi ei enää saanut loukkua putsattua. Hetken kuluttua regeneroinnista aloitti aina saman uudelleen. Uus pönttö olis maksanu luokkaan 15 tuhatta+alv Jonkinverran kannattaa jo tehdä työtunteja,jos vanhaa saa elvytettyä. Eiköhän jonkinlainen manuaalinen puhdistus toimis pienemmissäkin hiukkasloukuissa? Hyviä reseptejä otetaan vastaan..
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#7
|
|||
|
|||
![]()
BMW korjaamoelämässä tullut testattua wurtin pineline liuotin ainetta,dpf irti ja toinen pää tukkoon litkut raakana sisälle ja antaa muhia puolipäivää esim. moskat pois ja tulikuumaa vettä virtauksen suuntaan ja paineilmaa perään ja eikun uudelleen litkut sisälle ja likoamaan. 90 % hiukkaspöntöistä saatiin elvytettyä tällä konstilla kuntoon,operaatio on melkosta räpimistä mutta n.1500 e moni säästi tuolla konstilla.Mitä tulee tuohon katsastus pelotteluun niin ei ainakaan vielä ole asemille tulossa mittareita jotka huomaavat päästöistä että dpf puuttuu ja nykyinen huudatustesti ei huomioi muuta kuin savutusta ja obd kautta pitäisi osata lukea vastapaine katsastus asemilla käytössä olevilla yleistestereillä,ei nimittäin onnistu aina niinkuin siellä strömssössä.Toinen murheenkryyni on juuri tuo egr keksintö, tukketunein auto mitä mulla tullut vastaan oli 1.9 tdi audi,imukanavissa pikkurillin pentävä ilmareikä,puhtaana melkein tulitikkuaski menee sisälle.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eikö pesu perustu siihen, että kuljetetaan tuhkaa ulos samaa reittiä, mistä noki (ja moottoriöljyn palamisesta tullut tuhka) sinne filtteriin on tullutkin? Siis vettä vastakkaiseen suuntaan kuin miten pakokaasu virtaa?
__________________
Jukka |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tää varmaan riippuu suodattimen tyypistä. Mun mielestä niitä on sellaisia 'umpiperäisiä' loukkuja kanssa eli vastakkaisesta suunnasta ei loukun perälle saada pesuainetta ym. menemään.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
DPF mietiskelyä | OsQ | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 11.11.2014 06:22 |
Myyty Kiinalainen 4X4 mönkijä vm.2008 | BillyJoe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 14.09.2013 12:55 |
Muutoskatsastus / DPF-poisto | Tapero | Chit-Chat | 8 | 10.09.2013 13:55 |
Myydään BENELLI SKOOTTERI vm:2008 | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 0 | 10.01.2011 21:16 |
Myydään / Vaihdetaan Myydään Lada Niva 1.7i, vm. 2008 aj. 9500km | myway | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.04.2010 07:46 |