Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2016, 06:28
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Diisseli pukkaa aina sinistä savua kun ei saa tarpeeksi polttoainetta.En tiedä minkälainen polttoaine järjästelmä ton ikäisessä on mutta siitä lähetään että jossakin on vuoto Käsipumpussa,Suodattimessa,Putkistossa. Vanhemmissa teki tota kun paluupuolen banjoliittimen venttiili meni tukkoon pumpun päällä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.04.2016, 20:34
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Suuttimet ok. Avautumispaine 5 sisää sama kaikissa eikä kuseksi.

Ei ulkosia vuotoja missään, kaikkialla kuivaa.

Miten jos se vika ois tankissa ni ei vaikuta vaikka pumppaa käsipumpulla ennen starttia?

Laitoin kirkkaan letkun ennen suodatinta, ei tuu ilmakuplia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.04.2016, 20:57
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Diisseli pukkaa aina sinistä savua kun ei saa tarpeeksi polttoainetta.En tiedä minkälainen polttoaine järjästelmä ton ikäisessä on mutta siitä lähetään että jossakin on vuoto Käsipumpussa,Suodattimessa,Putkistossa. Vanhemmissa teki tota kun paluupuolen banjoliittimen venttiili meni tukkoon pumpun päällä.
Kaikki tietää paremmin aina...mutta tuohan meni ihan päin vittua tuo arvaus etta tiisseli savuttaa sinistä kun ei saa ainetta...

Tiisseli savuttaa?
Jos kone kunnossa: ajoitus vitullaan.
Jos turbokone: turbon laakerit paskana.
Valkoinen savu: ajoitus.
Musta savu: liikaa ainetta tai liianvähän happea.

Kertokaa viisaammat...

Ei se tikitaali voi paljoa noista erota, vai voiko??

Ja ihan perusjuttuja..
sininen savu: moottoriöljyä.
valkoinen savu: palamatonta tiisseliä (kylmää). eli ajoitus..
Musta savu: liikaa ainetta eikä tarpeeksi ilmaa eli liikaa ruuvia tai ohjelma sekaisin....

Kuinka monimutkainen onkaan tiisselimoottori?
Onko mennyt jotain ohi tässä tikitaalihommassa.
Jos pyttykohtaisia ongelmia niin sitten suuttimien tarkistuksen jälkeen kone auki, kaikki muu on arvailua
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2016, 21:08
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Ainiin ja pitää vissiin huomauttaa kaikkia tiisselin kanssa pelaavia että ihan vitun yksi lysti mikä sitä konetta syöttää, polttoaine on sama ja niin myös oireet

Terveisin aika monta konetta avannut asentaja, ja 99 prosenttia niistä turhaan, muttakun pomo käski ja pomo on aina oikeassa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2016, 06:22
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Mulla raktorissa jumi ahon alasen kara, paineet ku rupes nousemaan ni työnti sinistä ja röpelsi. Öljyäkö se sillon söi?
Viimein ku älysin putsailla sen loppui myös sininen savu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2016, 06:25
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

[QUOTE=-Jarkko-;1297335]Kaikki tietää paremmin aina...mutta tuohan meni ihan päin vittua tuo arvaus etta tiisseli savuttaa sinistä kun ei saa ainetta...

Kumpikohan meistä on istunut enempi maantienposkessa talvipakkasella polttoaine jäässä,Tiisselisatkut tankkiin ja istut autossa monosuorana ja kone käy juur ja juur tyhjäkäyntiä sen varttitunnista puoleen tuntiin ennen kun rupeaa saamaan ainetta.Siinä on aikaa seurata minkä väristä sieltä 5" rööristä tulee ja sitähän tulee ja on varmasti sinisenharmaata.Mistä päättelit että olen kaikentietävä arvailija tämä tulee kylläkin kokemuksesta usean eri auton kanssa niin isoilla kun pienillä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2016, 09:04
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

[QUOTE=savustin;1297383]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- Näytä viesti
Kaikki tietää paremmin aina...mutta tuohan meni ihan päin vittua tuo arvaus etta tiisseli savuttaa sinistä kun ei saa ainetta...

Kumpikohan meistä on istunut enempi maantienposkessa talvipakkasella polttoaine jäässä,Tiisselisatkut tankkiin ja istut autossa monosuorana ja kone käy juur ja juur tyhjäkäyntiä sen varttitunnista puoleen tuntiin ennen kun rupeaa saamaan ainetta.Siinä on aikaa seurata minkä väristä sieltä 5" rööristä tulee ja sitähän tulee ja on varmasti sinisenharmaata.Mistä päättelit että olen kaikentietävä arvailija tämä tulee kylläkin kokemuksesta usean eri auton kanssa niin isoilla kun pienillä.
Ensimmäisillä kovemmilla yllättävillä pakkasilla monesti tienposkessa /hitaasti ryömiviä autoja on näkynyt (kesälaatua tankissaan), vaaleaa sinertävää sankkaa savua työntäen. Liian vähän polttoainetta ainakin vauhdista päätellen saavat. Tuskin ainakaan liian rikasta seosta saavat? Parikertaa meinannut yllättää hiacenkin, mutta onneksi ollut moottorisahan bensakanisteri mukana, niin matka on päässyt jatkumaan normaalisti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Onko 4wd Hiluxissa ja Hiacessa samoja osia vm. -00 Junnu01 Tekniikka & Jutustelu 0 16.03.2014 19:37
Bmw käyntiongelma Temuu Chit-Chat 56 21.03.2013 21:29
6,2d Käyntiongelma... blazer Tekniikka & Jutustelu 8 15.12.2012 16:56
mikä jakolaatikko hiacessa? santikko Tekniikka & Jutustelu 1 04.12.2010 23:45
Patrollin käyntiongelma Tekniikka & Jutustelu 9 09.03.2005 16:49


Sivu luotu: 16:03 (GMT +2).