![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Viimeksi muokannut PH75 : 19.04.2016 12:09 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mitä valtion yhtiöille yleensä tehdään kun valtion kassasta loppuu rahat... kaikki yksityistetään ja yhtiöidään jotka voidaan myöhemmin myydä eikä valtio ole enää velvollinen hoitamaan mitään. Vähän niinkuin ameriikan malliin kunnon kapitalismia.
Vaikka sinänsä se on ihan sama koska autoilija sen kaiken maksaa jokatapauksessa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"Kemira-konsernin liiketoimintarakennetta uudistettiin 1990-luvulla, ja vuonna 1994 Kemiran liiketoimintayksiköt YHTIÖITETTIIN. Vuonna 2004 Kemira Agro Oy irtautui Kemira Oyj:stä, muutti nimensä Kemira GrowHow’ksi ja listautui Helsingin pörssiin. Vuonna 2007 GrowHow’sta tuli maailman suurimman kivennäislannoitteiden tarjoajan, norjalaisen Yara International ASA:n tytäryhtiö. Muutos Yaraksi käynnistyi Suomen valtion MYYTYÄ osuutensa Kemira GrowHow’n osakkeista Yaralle. Integraatio varmistui kun Euroopan unionin kilpailuviranomaiset hyväksyivät kaupan." Eli ensin YHTIÖITETTIIN ja sitten YKSITYISTETTIIN, kun myytiin norjalaiselle YARA:lle. Nythän tässä on ihan sama kaava menossa teiden suhteen. Jos joku politikko sanoo, että teitä ei myydä/ei tulla myymään yksityisille, niin kuinka moni siihen todella uskoo? Taitaa olla politikolla vain se "poliittinen vastuu" mitä suustaan päästää/valehtelee. Viimeksi muokannut PH75 : 19.04.2016 17:33 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
En ole kokeillut ite uber;iä, mutta yhtään moitetta en ole siitä kuullut
Sellaisen tosin oon kuullut, et jonkun taksiyrittäjän duunarit menee uber kyydillä töihin kunnei taksilla pääse älyllisessä ajassa Kaikki kun pitää kieltää ja holhota tässä kateusyhteiskunnassa, niin miksei taksit vois toimia kuten uber? Nappaat taksisovelluksen auki joka lähettää ilmoituksen lähimmille vapaille takseille, sovellus kysyy taksilta et minne menossa jos poka on päällä ja ilmoittaa, että 5min kestää kun kyyti tulee Nykyään soitetaan taksikeskukseen ja sieltä kysellään missä taksit on ja sit joku kuittaa sen kyydin itelleen (se uber tulee tässä kohtaa) ja sit odotellaan josko se taksi joskus tulisi Uber kun toimii kuten jo kerrottu, et tietää kertoa reitin ja matka-ajan niin ei luulisi, et ois vaikeeta sitä samaa tietoa lähettää verottajalle joka sit laskuttelee kuskilta verot pois vaikka kerran kuussa. Se sama ohjelma myös vois osata kertoa sen veron määrän, niin ei olisi vaikeaa laskea sitä verolaskun summaa Pimeää taksia ajetaan vaikka kuinka paljon koko ajan, jos ne sais vaikka 5% verolle niin kaikki ois kotiin päin Ne jotka ajelee pimeillä takseilla tai uber;illä ei käytä taksia
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toisaalta, jos kaikki liikenneverot samassa laissa naulataan perustettavalle yhtiölle määrärahoiksi infran ylläpitoon, kannatan...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuo teiden myyminen on tulevaisuuden uhka ja aivan mahdollinen, mutta ensimmäinen murhe on lompakon keveneminen, liikkumisen vaikeutuminen ja muu valvonta.
Jos valtio kerää tällä hetkellä vuosittain 7mrd euroa ja palauttaa alta 1mrd euroa niin valtio tienaa autoilulla sen 6mrd euroa vuodessa. Nykyisellä ylläpito tahdilla on saatu tiestön korjausvelka mahdottomaksi ja ymmärtääkseni tämän uuden systeemin avulla olisi tuo tarkoitus korjata. Tämä vaatii 3-4mrd euron vuosittaiset sijoitukset tiestön ylläpitoon. Lisäksi uuden toimijan pitää hoitaa homma kannattavasti ja olla velanmaksukykyinen joten sen pitää tienata 7mrd euroa että toiminta pysyy kannattavana. Luvuissa voi olla pieni heitto, mutta tuplaverotus tuosta on tulossa. Lisäksi kulkeminen vaikeutuu valvonnan myötä sekä saadaan jokainen auto seurantaa ja esimerkiksi sakotus tulemaan heti nopeuden noustua. Mikäli valtio poistaisi verotuksen kokonaan voisi ehdotettu järjestelmä olla järkevä, mutta nyt esitettynä tuo saa otsasuonet kiristymään. Toivottavasti tämä ei mene läpi ja toivottavasti tämä alkaisi jo olemaan niitä viimeisiä typeriä ehdotuksia tuolta. Toisaalta mikäs siinä on ehdotellessa kun kukaan ei vastusta... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä Hifk vie.. Nää pudotuspeli on kyllä sellasia lipputulon keruu hommia... 100% Kummasti Kärpätki aina pelaa 7 peliin asti.. Yhestä pelistä lipputulot jo noin 600k niin miksi jättää pelaamatta + kaikki muu tulosveto yms hommat..
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mutta tässä nää bärnerin akan visioiden laskutusideat mitä nyt pohditaan ministeriössä: http://www.hs.fi/autot/a146103968473...5f8&ref=og-url
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#11
|
|||
|
|||
![]()
"Bernerin mukaan jo vuonna 2018 Suomen valtion tiet ja väylät voisi omistaa Suomen valtion omistama yhtiö, jolle Berner oli antanut nimen Live Oyj."
- Siis hetkinen, jos yhtiöittäminen ei ole yksityistämistä, niin miksi siitä liikenneverkkoyhtiöstä tulisi julkinen osakeyhtiö? "Käytännössä kuluttajalla olisi mahdollisuus maksaa teiden käytöstä eri tavoin. Teidenkäyttöbisnestä pyörittäisivät yksityiset operaattorit." - No hyvä ettei tohon hommaan tarvii erikseen palkata lisää virkamiehiä? Ja vielä kirsikkana kakun päällä luvataan, että autoilijan muut maksut voisivat tuolla mallilla keventyä. Helppo myydä verotuksen keventämistä jos ne maksujen muodot ja nimet muuttuu. Lopputuloksena vuodetaan lisää rahaa ulkomaille tavalla tai toisella.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 20.04.2016 11:17 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nii. Semmonen idea tuossa livin ja trafin yhtiöittämisessä on että sillä saadaan siivottua iso osa julkista sektoria pois. Tosin ei se rahareikä mihinkään häviä. Piäin vastoin se antaa huimat kasvun mahdoliisuudet ja mikä parasta Sipilä ja Anne täti voi taputella toisiaan kivasti pepulle luotuaan tuhansia uusia työpaikkoja.
Ja rahoitushan toimii kätevästi niin että ostaa joltain valmiin palvelun joka kerää rahat niiltä kenellä liikkumistarve on. Eli auto,polttoaine, ja dieselvero tulee säilymään ennallaan koska valtiolla on edelleen 5 mrd alijäämää ja tämä "uusi" yhtiö saa kerätä tarvitsemansa rahat itse. Ja koska se on yhtiö niin sen on myös tuotettava voittoa omistajalleen eli sampo on taas valmis. Nykyinen veronkeruu systeemihän on siitä nerokas että mitään lappuja eikä digipokseja ei tarvita. Paitsi tietty tämä väliaikainen käyttömaksu mutta sehän jää sitten varmaan historiaan. Mutta tuo yhtiöittäminen antaa vielä lähes rajattomat aluepoliittiset kiristys mahdollisuudet valtaa pitäville. Eli jos luodaan systeemi joka ei salli subventointia. Eli rahat palautetaan sinne mistä ne on kerättykin. Tarkoittaa se sitä että kaikki liikenne hankkeet loppuu luokaa Lahtea pohjoisempana. Tai sitten täällä periferiassa maksetaan moninkertaista käyttömaksua. PIeni ristiriita tosin syntyy siitä että pääkaupunkiseutu ei tuota juuri mitään vaan kuuluu siihen halintokulualueeseen ja sellu keitetään ja rauta taotaan täällä mihin ei siltoja rakenneta. Tuosta taksihommasta sen verran että oman kylän suhariit on hoitanu homman niin hyvien että eivät mahdu enää samalle taksitolpalle ja kyytiä alkaa olla hankala saada muulloin kuin koulukyytien välillä... Ja työn puolesta joudun aika paljon istumaan taksin kyydissä ja viimeisen vuoden aikana olen alkanu kieltäytymään pidemmistä keikoista ja jos semmosta on ehoteltu niin mielummin sitten vaikka edellisenä päivänä junalla. Ihan vaan siksi että se taksiporukka alkaa olla joko ihan helkutin vanhaa tai sitten muuten vaan alalle sopimatonta sakkia. Tai sitten autossa on niin paskat renkaat että sillä ei pysty ajamaan yli 70 ![]() Ihan vaan pari esimerkkiä. Ja nämä siis kaupunkien takseja. Eli jonkinlainen piristysruiske olisi tuollekkin alalle asiaa eli sama minkä onnibussi teki joukkoliikenteelle. Taksi alalla on ollu koko saakelin 2000 luku aikaa luoda saähköisiä palveluajuttuja mutta ne on jääny siinä etupenkillä torkkuessa ja ministereitä ja kansanedustajia neuvoessa tekemättä. Se valopilkku sovellus on askel oikeaan suuntaan mutta sekin vaatisi vielä sen että kyydin voisi maksaa ennakkoon. Taksin hinnoittelu ei ole paljon pielessä mutta pikkuisen silti. Eli oman arvion mukaan jos jollain ilveellä saisi sen vaikka 20-25 pinnaa hinnasta pois niin se olisi aika kohdallaan. Vaikka sillä että maksat kyydin ennakkoon.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuoltahan ne väylät löytyvät ja Destia on jo myyty valtion yhtiöistä. Monelle ei mene vaan jakeluun että tiet omistaa valtio/kunta/kaupunki ja yksityisetkin ja niiden ylläpitoa harrastetaan isommissa mittakaavoissa verovaroista ja helkutin "pienellä" osalla autoilusta kerätyllä verokertymällä ja nyt taas tullaan käsiksi autoilijan taskulle. Destiahan tekee niitä töitä mitä sattuu voittamaan osakseen ei se perusjamppakaan vaikka aura-auton omistaisikin huvikseen auraile niitä teitä rahan vuoksihan niitä aurataan ja sopimukset mahdollistavat moisen työskentelyn. |