Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2016, 15:13
Ruokoton Ruokoton ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 32
Perusasetus

Pitkän Suzukin kangaskatto


Kesä kun on tulossa niin heräsi ajatus onko kenelläkään havaintoa mistä LWB mallin SJ Suzukiin löytyisi kangaskatto + tarvittavat raudat, yms. Pikaisella googlettelulla ei tullut vastaan ja tee / teetä itse mahtaa olla turhan arvokas tai vaihtoehtoisesti työläs reitti. Ainakin ilman toimivaa mallia.

Semmosen "bikini-katon" voisi tietenkin laittaa jolloin lava jää paljaaksi, niitä saa huokeasti. On se lasikuitukatto sen verran työläs jumpata irti että jää tekemättä säiden suosiessa.

http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-SJ413...lVkCkM&vxp=mtr

Tuo oli oikeastaan ainut vastaan tullut ja siihen pitäisi virittää kehikko itse - melko rumakin

__________________
Suzuki SJ413 LWB -87 koirankuljetuskoppi

Viimeksi muokannut Ruokoton : 11.04.2016 22:49
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2016, 20:25
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Vuoden verran etsiskelin rättikattoa LWB: hen mutta ei löytynyt mitään asiallista. Kävi jo mielessä teettäminen pressu firmalla, mutta alustava arvio hinnasta pompsahti sen verran ylös että haaveeksi jäi.
Loppujen lopuksi mataloitin alkuperäistä kattoa leikkaamalla 12 sentin siivut kyljistä ja takaluukusta pois, ja takaluukun saranoinnin muutin ylös. Katon kiinnitys on nyt kahdeksalla lavalukolla, kun alkuperäinen kiinnitys on ainakin ziljoonalla ruuvilla. Joten katon saa muutamassa minuutissa irti kaverin kanssa tai yksin vinssi pukin avulla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2016, 18:52
Lioro Lioro ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.09.15
Sijainti: Muonio
Viestit: 13
Perusasetus

Pakosarjan halkeama


Onko muilla ollut pakosarjassa halkeama/repeymä nelos sylinterin putkessa ennen putkien liitos kohtaa? Kaksi moottoria tallissa ja molemmissa sama homma. Halkeama menee puolikierrosta ympäri ja on osin piilossa sen peltilevyn alla. No eihän se ollu ko hitsata mutta ihan uteliaisuuttani utelen Ja kyseessä siis sj410.

Viimeksi muokannut Lioro : 16.04.2016 18:57
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.04.2016, 07:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lioro Näytä viesti
Onko muilla ollut pakosarjassa halkeama/repeymä nelos sylinterin putkessa ennen putkien liitos kohtaa? Kaksi moottoria tallissa ja molemmissa sama homma. Halkeama menee puolikierrosta ympäri ja on osin piilossa sen peltilevyn alla. No eihän se ollu ko hitsata mutta ihan uteliaisuuttani utelen Ja kyseessä siis sj410.
Mulla on/oli kanssa kahdessa pakosarjassa samanlainen vika, lienee ominaisuus.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2016, 21:52
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mulla on/oli kanssa kahdessa pakosarjassa samanlainen vika, lienee ominaisuus.
Hyllystä löytyy kans muutama samasta kohtaa haljennut sarja, mahtaa olla tyyppivika...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.04.2016, 08:48
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Onko jollain tietoa missa muissa suzukeissa on käytetty samaa etulevyä ja satulaa kuin 410/413/samurai?

Yritys löytää suurin akselipaino ko. jarruille.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.04.2016, 09:59
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.041
Blog Entries: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Onko jollain tietoa missa muissa suzukeissa on käytetty samaa etulevyä ja satulaa kuin 410/413/samurai?

Yritys löytää suurin akselipaino ko. jarruille.
Tämä ei ole vastaus kysymykseen suurin akselipaino, mutta
Altossa on muistaakseni muuten sama satula, mutta ilmausnippa on eri asennossa valussa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.04.2016, 14:47
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Onko jollain tietoa missa muissa suzukeissa on käytetty samaa etulevyä ja satulaa kuin 410/413/samurai?

Yritys löytää suurin akselipaino ko. jarruille.

1,3-1,6 Absittomasta Balenosta käy etusatulat kunhan ottaa 413/samurain satulan pidike raudat.

Näissä on männän halk.54mm.
-samuraissa tais olla 51mm??

Eli Joku hassu kertoo mitä on balenon etuakselimassa?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.04.2016, 19:18
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lioro Näytä viesti
Onko muilla ollut pakosarjassa halkeama/repeymä nelos sylinterin putkessa ennen putkien liitos kohtaa? Kaksi moottoria tallissa ja molemmissa sama homma. Halkeama menee puolikierrosta ympäri ja on osin piilossa sen peltilevyn alla. No eihän se ollu ko hitsata mutta ihan uteliaisuuttani utelen Ja kyseessä siis sj410.
2 pakosarjaa löytyy ja molemmissa tuo halkeama, nyttemmin kyllä korjattu.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.04.2016, 19:11
ETL ETL ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.02.16
Sijainti: Loimaa
Viestit: 51
Perusasetus

SJ410 kääntöpallo


Ruoste on syövyttänyt jonkin verran. Voiko tuon pallo-osan maalata kauttaaltaan paksulla kerroksella että pinta tasoittuu ja ei vuoda vai onko jotain muuta keinoa?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20160424_184025_resized.jpg‎
Views:	254
Size:	109,4 Kt
ID:	70036  

Viimeksi muokannut ETL : 24.04.2016 19:14
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.04.2016, 19:34
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.281
Perusasetus

No voihan tuon pinnan aina koittaa saada paremmaks. Ekana käsittelisin jollain fosforihapolla esim, että sais kaikki huokoset puhtaaks, ja sit vaikka jotain plastic paddingia perään ja hiois tasaseks, jonka jälkee maali päälle. Mutta eihän tuota mitenkään varsinaisen tiiviiksi saa, kun ei sitä ole sellaiseksi tarkoitettu edes. Se suojaa vaan ettei mene mitään pölyä ja paskaa sisään, mutta vesi sinne pääsee joka tapauksessa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.04.2016, 00:38
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ETL Näytä viesti
Ruoste on syövyttänyt jonkin verran. Voiko tuon pallo-osan maalata kauttaaltaan paksulla kerroksella että pinta tasoittuu ja ei vuoda vai onko jotain muuta keinoa?
Korjasin vastaavat pallopinnat v 2002 hiekkapuhaltamalla ne, kittaamalla lasikuitukitillä ja maalaamalla ne, nyt noin 12500 km myöhemmin ne näyttävät tuolta:

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.04.2016, 11:41
Jakki1X Jakki1X ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.04.16
Sijainti: Joensuu
Viestit: 3
Perusasetus

Mikä meni pieleen samurain kytkimen kanssa


Palstan haun ja googlen avulla värkkäsin täyden koneremontin Samuraihin, oikaisut, hionnat ja laakerit koneistamolla. Kaikki meni hienosti ja kone käy kauniisti.

Joku kuitenkin meni pieleen uuden kytkimen kanssa, jonkun kilometrin ajamisen jälkeen koko paineasetelma hyppäsi pois paikoiltaan ja rouhi laatikosta kytkinakselin ympäriltä tunneliakin 5mm mennessään. Levyt oli oikeinpäin, Vauhtipyörä ehjä, painelaakeri oli kohdillaan.

Laatikko nyt irti, kytkinakselilla klappia hieman. Ei tuota nyt kovin helppo väärin ole laittaa, onnistuinko kuitenkin? Vai oliko motonetin westlake liian ohut paketti tms...

Kannattaako lodju laittaa takasin laakereita vaihtamatta pienestä klapista huolimatta, haittaako se puuttuva 5mm putken päästä? Ajossa ei mitään huomattavia ulinoita ole aiemmin ollut ja hyvin toiminut.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 01:08 (GMT +2).