![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jaahas viime sunnuntaina tuli taas vähän ajeltua ja pientä vauriotakin saatiin aikaseks. Ajoista ei tietenkään mitään järkevää kuvaa kukaan saanu napattua. Joitakin video pätkiä tosin olis, mutta en taida jaksaa youtubeen lisäillä. Syylärin ylävesiletkun lähtö päätti murtua poikki. Taitaa lyhyt ja jäykkä vesiletku edesauttaa asiaa. Välissä vielä flektin anturi. Sitten taas kerran Hilux tykkäs huohotella öljyjä pihalle vähän reilummin. Tuntuu tuo huohotus vaiva olevan ihan päivästä kiinni, en oikeen ymmärrä. ![]() Tarvis vielä kokeilla moottorin puhdistus litkuja ja jos vaihtaisi oikein kunnolliset moottoriöljyt. Jos ei mikään auta, niin ajetaan moottori sitten ihan loppuun, ja aletaan miettiin vaikka bensakonetta ![]() Jos jollain olisi suositella jotain tiettyä maltillisen hintasta öljyä, niin kuuntelen mielellään. Kaikki muukin apu kelpaa aina!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minunki piti laittaa moottorin huohotus turbon imuun että pelas.
Aika pikkunen se alkuperänen huohottimen lähtö, ja jos siihe vielä pitkä letku jatkoks... alkuperänenki menee moottorin imuun. Koneen oon huuhellu ennen öljynvaihtoo-> litra, pari löpöä öljynsekaan ja antaa kymppiminsan pyöriä |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tota puhdistusta koitetaan ja jotain merkkiöljyä. Tähän asti tullut melkein aina ajeltua halpisöljyillä, lähes kaikilla vehkeillä.
Mutta tuo huohottimen laitto imuputkeen ei ole vielä saanut innostumaan, mielessä kyllä sekin pyöriny. Jos huohotus ei pienenisi, niin moottorihan polttaisi reilusti öljyä, ja mahdollisesti lähtisi jopa käymään öljyillä. Onhan siellä kova imu! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
www.rvs.fi
Ota ihmeessä kokeiluun, olisi jännä kuulla miten vaikuttaa. Itsellä ainakin positiivisia kokemuksia eri kohteissa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noniin viikonloppuna tuli taas vähän touhuiltua hiluxin kimpussa. Tavoitteena olisi saada auto semmoseen kuntoon, että viitsisi heinäkuussa lähteä Lapland trophyyn tumpuloimaan.
![]() Vinssi nyppästiin keulalta pois huoltoa varten. En oo kertaakaan sitä aukassu, ja odotuksissa oli, että olisi täynnä kiinalaista "vaseliinia". Yllätys oli kuitenkin positiivinen ja siellä oikeasti oli ihan oikean vaseliinin tapaista ainetta. Ei muutakun vähän uutta rasvaa sekaan, ja liittimet puhtaiksi ja kuparitahnan kera kiinni. Syylärikin tuli korjattua hopeella juottaen. Ja kesti ainakin jonkinaikaa ![]() Ja sitten tuli tollanen moottorin huuhtelukin tehtyä ja öljyt vaihdettua. Vielä en osaa sanoa, kuinka käsittely auttoi, mutta inffoon asiasta kunhan saan hilun pihalle ja pääsee vähän ajeleen. Lauantai vaihtui nopeesti illan puolelle ja kaljapurkit alkoin pysymään käsissä paremmin, kuin työkalut. No ei muutakun sauna kuumaks ja makkarat paistuun! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noniin, nyt vapun päivinä pääsi pitkästä aikaa tämänkin kimppuun. Kekkula ja velipoikakin pääsi apuun
Homman nimi oli tuplajakiksen värkkäily. Ensiks auton oma laatikko irti (ln46) ja hyllystä ln65:sen laatikko viereen ja suunnitteleen. 46:sen laatikon kytkinakselissa tuntu olevan välystä aikalailla ja sinne hetki sitten vaihdettu stefakin oli vuotanut öljyä. 65:sen laatikko tuntu jämäkämmältä tapaukselta joten alettiin sen pohjalta rakentaan pakettia. 65:sen laatikkohan on alunperinkin pidempi, mutta kaikki menee muutenkin uusiksi. Ei muutakun laatikot lattialle palasiks ![]() Sitten uutta hienoa kiiltävää osaa. Kekkulakin huuli pyöreenä muistelee, mihkä väliin sitä palikan laittais Ihme ja kumma lattialta löyty sopivia kikkareita ja vielä oikeisiin väleihinkin meni, sillä kaikki vaihteet löyty pikasella tarkastelulla. Nyt pitäis sit löytyä tarpeeks hitaita vaihteita vähän isommillekki pyörille. Seuraavaks täytyy alkaa asemoimaan lootapakettia paikalleen, tehdä kannake, kardaanit, vaihtaa kytkin, leikata lattiaan reikää yms. Onnellinen kaljaveikko, pituutta paketille tuli noin 27cm lisää ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jotain pientä on taas päästy touhuileen. Ei vielä kauheen hyvää sykettä olla saatu päälle, mutta hitaasti ja varmasti edetään
![]() Vaihdelaatikkoon vaihtelin vielä kytkinakselin stefan uuteen ja lyhensin sitä metallikuulaa kytkin kopasta, jotta sai 46:sen valurautasen kytkinhaarukan kiinni. Luulis kestävän pikkusen paremmin, kuin 65:sen peltinen haarukka. Vauhtipyörään tein vielä pulteista ohjuritapit, ja eikun paikoilleen. Uutta kytkintä perään. Sitten vaan vaihdelaatikkoo paikoilleen sovitteleen ja miettiin kannaketta. Hetken porukalla rapsuteltiin päätä ja päädyttiin tälläseen ratkasuun. 10mm lattarautaa, mihin tehtiin 12mm kierteet ja pulteilla kiinni. Valmiiksi madallettu/vahvistettu kannake löytyi romujen seasta. Se otettiin tottakai käyttöön, ja kaikista huonoista kannakekumeista valittiin vähiten huono. Semmosta tällä kertaa. Mielellään kuuntelen kaikenlaisia mielipiteitä, ettei menis ihan yksinpuheluksi ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Hilux ln-170 hilux lavakaukalot | tonnisata | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.04.2014 22:51 |
Vetokoukun sopivuus Hilux Surf/4-runner/Hilux/Taro | habahaba | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.02.2014 07:07 |
Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.10.2012 21:25 |
Myyty -82 hilux takalaita ja -89 hilux konepelti. . | Hilux_TD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.07.2012 19:58 |
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.07.2011 08:30 |