Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.03.2016, 19:49
ondepynde ondepynde ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.15
Sijainti: Ylöjärvi, Viljakkala
Viestit: 36
Perusasetus

Jaahas viime sunnuntaina tuli taas vähän ajeltua ja pientä vauriotakin saatiin aikaseks. Ajoista ei tietenkään mitään järkevää kuvaa kukaan saanu napattua. Joitakin video pätkiä tosin olis, mutta en taida jaksaa youtubeen lisäillä.

Syylärin ylävesiletkun lähtö päätti murtua poikki. Taitaa lyhyt ja jäykkä vesiletku edesauttaa asiaa. Välissä vielä flektin anturi.





Sitten taas kerran Hilux tykkäs huohotella öljyjä pihalle vähän reilummin. Tuntuu tuo huohotus vaiva olevan ihan päivästä kiinni, en oikeen ymmärrä. Moottorihan on rengastettu ja hoonattu omasta toimesta viimevuonna. Koitan nyt vielä epätoivoisesti elvyttää moottoria kaikilla edullisilla vaihtoehdoilla, ihan kokeilemisen ilostakin. Tänään hitsailin vähän lisää loiskelevyä venakoppaan. Letkulähdöt olen jo aikasemmin tehnyt.








Tarvis vielä kokeilla moottorin puhdistus litkuja ja jos vaihtaisi oikein kunnolliset moottoriöljyt. Jos ei mikään auta, niin ajetaan moottori sitten ihan loppuun, ja aletaan miettiin vaikka bensakonetta

Jos jollain olisi suositella jotain tiettyä maltillisen hintasta öljyä, niin kuuntelen mielellään. Kaikki muukin apu kelpaa aina!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2016, 07:17
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Minunki piti laittaa moottorin huohotus turbon imuun että pelas.
Aika pikkunen se alkuperänen huohottimen lähtö, ja jos siihe vielä pitkä letku jatkoks... alkuperänenki menee moottorin imuun.
Koneen oon huuhellu ennen öljynvaihtoo-> litra, pari löpöä öljynsekaan ja antaa kymppiminsan pyöriä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2016, 15:32
ondepynde ondepynde ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.15
Sijainti: Ylöjärvi, Viljakkala
Viestit: 36
Perusasetus

Tota puhdistusta koitetaan ja jotain merkkiöljyä. Tähän asti tullut melkein aina ajeltua halpisöljyillä, lähes kaikilla vehkeillä.
Mutta tuo huohottimen laitto imuputkeen ei ole vielä saanut innostumaan, mielessä kyllä sekin pyöriny. Jos huohotus ei pienenisi, niin moottorihan polttaisi reilusti öljyä, ja mahdollisesti lähtisi jopa käymään öljyillä. Onhan siellä kova imu!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2016, 20:25
suddendeath suddendeath ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 120
Perusasetus

www.rvs.fi

Ota ihmeessä kokeiluun, olisi jännä kuulla miten vaikuttaa. Itsellä ainakin positiivisia kokemuksia eri kohteissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.04.2016, 18:33
ondepynde ondepynde ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.15
Sijainti: Ylöjärvi, Viljakkala
Viestit: 36
Perusasetus

Noniin viikonloppuna tuli taas vähän touhuiltua hiluxin kimpussa. Tavoitteena olisi saada auto semmoseen kuntoon, että viitsisi heinäkuussa lähteä Lapland trophyyn tumpuloimaan. Tuplajakiksen väliadapteri on vieläkin tulossa amerikan maalta, niin ei pääse vielä tosissaan voimansiirto jumppaan. No koitetaan tässä sitä ennen tehdä kaikenlaiset pikkuhommat pois alta.

Vinssi nyppästiin keulalta pois huoltoa varten. En oo kertaakaan sitä aukassu, ja odotuksissa oli, että olisi täynnä kiinalaista "vaseliinia". Yllätys oli kuitenkin positiivinen ja siellä oikeasti oli ihan oikean vaseliinin tapaista ainetta. Ei muutakun vähän uutta rasvaa sekaan, ja liittimet puhtaiksi ja kuparitahnan kera kiinni.







Syylärikin tuli korjattua hopeella juottaen. Ja kesti ainakin jonkinaikaa








Ja sitten tuli tollanen moottorin huuhtelukin tehtyä ja öljyt vaihdettua.





Vielä en osaa sanoa, kuinka käsittely auttoi, mutta inffoon asiasta kunhan saan hilun pihalle ja pääsee vähän ajeleen. Lauantai vaihtui nopeesti illan puolelle ja kaljapurkit alkoin pysymään käsissä paremmin, kuin työkalut. No ei muutakun sauna kuumaks ja makkarat paistuun!


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.05.2016, 15:33
ondepynde ondepynde ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.15
Sijainti: Ylöjärvi, Viljakkala
Viestit: 36
Perusasetus

Noniin, nyt vapun päivinä pääsi pitkästä aikaa tämänkin kimppuun. Kekkula ja velipoikakin pääsi apuun
Homman nimi oli tuplajakiksen värkkäily. Ensiks auton oma laatikko irti (ln46) ja hyllystä ln65:sen laatikko viereen ja suunnitteleen.








46:sen laatikon kytkinakselissa tuntu olevan välystä aikalailla ja sinne hetki sitten vaihdettu stefakin oli vuotanut öljyä. 65:sen laatikko tuntu jämäkämmältä tapaukselta joten alettiin sen pohjalta rakentaan pakettia. 65:sen laatikkohan on alunperinkin pidempi, mutta kaikki menee muutenkin uusiksi.


Ei muutakun laatikot lattialle palasiks











Sitten uutta hienoa kiiltävää osaa.





Kekkulakin huuli pyöreenä muistelee, mihkä väliin sitä palikan laittais





Ihme ja kumma lattialta löyty sopivia kikkareita ja vielä oikeisiin väleihinkin meni, sillä kaikki vaihteet löyty pikasella tarkastelulla. Nyt pitäis sit löytyä tarpeeks hitaita vaihteita vähän isommillekki pyörille. Seuraavaks täytyy alkaa asemoimaan lootapakettia paikalleen, tehdä kannake, kardaanit, vaihtaa kytkin, leikata lattiaan reikää yms.





Onnellinen kaljaveikko, pituutta paketille tuli noin 27cm lisää melko hyvä asia kardaanien puolesta!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.05.2016, 16:42
ondepynde ondepynde ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.15
Sijainti: Ylöjärvi, Viljakkala
Viestit: 36
Perusasetus

Jotain pientä on taas päästy touhuileen. Ei vielä kauheen hyvää sykettä olla saatu päälle, mutta hitaasti ja varmasti edetään
Vaihdelaatikkoon vaihtelin vielä kytkinakselin stefan uuteen ja lyhensin sitä metallikuulaa kytkin kopasta, jotta sai 46:sen valurautasen kytkinhaarukan kiinni. Luulis kestävän pikkusen paremmin, kuin 65:sen peltinen haarukka.

Vauhtipyörään tein vielä pulteista ohjuritapit, ja eikun paikoilleen.





Uutta kytkintä perään.





Sitten vaan vaihdelaatikkoo paikoilleen sovitteleen ja miettiin kannaketta.





Hetken porukalla rapsuteltiin päätä ja päädyttiin tälläseen ratkasuun. 10mm lattarautaa, mihin tehtiin 12mm kierteet ja pulteilla kiinni.









Valmiiksi madallettu/vahvistettu kannake löytyi romujen seasta. Se otettiin tottakai käyttöön, ja kaikista huonoista kannakekumeista valittiin vähiten huono.








Semmosta tällä kertaa. Mielellään kuuntelen kaikenlaisia mielipiteitä, ettei menis ihan yksinpuheluksi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux ln-170 hilux lavakaukalot tonnisata O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.04.2014 22:51
Vetokoukun sopivuus Hilux Surf/4-runner/Hilux/Taro habahaba Tekniikka & Jutustelu 1 18.02.2014 07:07
Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.10.2012 21:25
Myyty -82 hilux takalaita ja -89 hilux konepelti. . Hilux_TD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.07.2012 19:58
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.07.2011 08:30


Sivu luotu: 08:05 (GMT +2).