![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko siinä vaihteiston päässä semmonen vihreä ja pyöreä iso blommi VW-logolla? jos on niin siitä voit tarkistaa missä kunnossa 5-vaihde on. Noita joutuu joskus vaihtamaan kun hajoavat. Tulppa kärsii sen verran irrottaessa ettei tahdo saada tiiviiksi vanhalla enää, mutta eipä tuo haittaa kun jos sen vaihteiston purkaa niin sen joutuu kuitenkin irroittamaan. Eikä siihen uusi tulppa maksa juuri mitään merkkiliikkeessä. Sieltä ei pitäisi tulla paljon öljyä ulos.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
tuon ikäisessäkin taitaa vaihdevaijerit tulla siihen lootan päälle ja siitä menee vivustolta vaihteiston sisään vain yksi pyöreä tanko.
ralliromussa on joskus löysännyt se 8mm mutteri siitä "tornin" päältä ja vaihteet hukkuu. vivusto kyllä liikkuu mutta vaihteet ei kytkeydy. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onko se jo neloskoppa? En muista miten vaihtuivat.
Kolmosessa jäykistyy vaihteensiirto ajoittain. Kun voitelee välitystangon kannatinta ja niitä vivuston niveliä, niin taas herkistyy. Pakkasella ero on selkeämpi kuin lämpimällä kelillä. Kulumaa nivelissä ja jäykät liikeet, niin ei kepin liike välity kunnolla laatikkoon asti.
__________________
Jukka |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Se ol 4 koppainen missä kävi näin. Mut yksi vaihteensiirtäjän tanko (n. 10cm) muljahti toisesta päästä irti ni ei löytyny muistaakseni ku 3 vaihde enää. Muovitanko jossa on päissä uniballit. Niitä saa varaosana uusia.
Sori otsikon kolopallo olikin 3 koppinen.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Viimeksi muokannut -JoNe- : 22.03.2016 22:06 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Katsotaan ongelmapesäkettä tänään, vivusto tosiaan näytti toimivalta ja siltä että kaikki menee niinkuin pitääkin vaihdelaatikkoon asti. Kiinnikepulttia en ole tarkistanut ja siinä on vaihelaatikon sivussa "koppa" johon vivusto liittyy, siinä on iso mutteri, olisiko joku tarkastusmutteri? Näkisiköhän sen avaamalla onko sieltä joku sokka irronnut tmv?
Tosissaan tuntuu ja näyttää siltä että vivusto pelittää ongelmitta mutta vaihdelaatikossa ei vain mitään tapahdu, ei nytkähtele tmv. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noniin tuli vähän raavittua tuota laatikkoa ja tähän asti on kokeiltu seuraavaa:
Kun vivuston päässä on 8 mm mutteri niin sitä vääntämällä saatiin kolmonen silmään, kytkin toimii normaalisti. 8 mm mutterin kun irroitti niin kun väänneltiin ja käänneltiin vivustoa saatiin kolmonen taas silmään, ihan vaihekeppia kääntelemällä. Kuitenkaan emme löytäneet mitään ongelmaa mistään, eli onko ongelma silti vaihelaatikon sisällä ja onko tuota 8 mm kääntäen jonkinlainen pakotus kolmoisvaiheelle? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty vw golf variant 1,9td vm 98 | ZAU | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 05.04.2015 18:01 |
Virrat häviää jeepistä kesken ajon | JEEPV8 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.02.2012 14:33 |
Myyty VW golf variant 1.8 -98 | Smuli | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.12.2011 18:05 |
Pajero 2.5 Tdi vm. 93. Jymähdys ääni kesken ajon. | Mara83 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 17.02.2010 06:50 |
kingkäppi samuui kesken ajon | reissumies37 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.01.2010 19:15 |