Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 18.03.2016, 09:21
Hippanoppa:n Avatar
Hippanoppa Hippanoppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 29.12.13
Sijainti: Noormarkku
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
En mä teikäläisen kynästä tiedä, vaan omasta kokemuksesta, että yritys ja muutakin ammattitoimintaa on helpohko saada siihen malliin, että kulut kyllä juoksee. Ilmoituskulut, tietysti ne itselle mieluisimmat ja kiinnostavat työvälineet. Nämä siis edistyy lähes kuin itsestään, mutta se varma tai tasaisesti tuleva laskutus ei yhtä hyvin...

Omien asiakkaiden saaminen ei ole helppoa vaikka alalla olisikin sinänsä hommia olemassa.

Yhden näkökulman tarjoaa Dooxe sivu - mitä noista hommista pystyisi lähtemään tekemään, että ammattitaito osuu kohdalle, on oikeat työvälineet ja käteen jää sopivasti:
http://www.dooxe.fi

Omasta mielestä itselle on kertynyt näkemystä yritystoimintaan ja talousasioihin. Silti nimenomaan tämä asia on edelleenkin haasteellinen, miten saisi järkevän määrän laskutettavaa aikaan riittävän tasaisesti sopivalla kulurakenteella.

Otetaan rautalankaesimerkki mukaan:
http://www.dooxe.fi/13484/Kahden-tal...ennuksen-purku

Tuossa olisi omasta mielestä ihan mukavaa ja reipashenkistä pientä purkupuuhaa. Jos käyttäjän esittämän kustannusarvion puitteissa 2000 euroa pitää toimia, ei mun kannata tuohon sekaantua. Sitten voitas neuvotella jos asusin naapurissa ja olisi sopivat koneet valmiina. Jos taas hintaan laitettas nolla perään, tilanne olisi toinen, mutta homma menisi halvemman tarjouksen tehneelle. Tämä se on juuri haasteena miten siedettävillä omilla panoksilla saa sopivas laskutuksen.
Okei - nyt alko meikäläisenkin ajatus saamaan kiinni siitä mitä tarkoitit.
En mitenkään väheksy tietämystäsi yritysalasta.
Joskus ennenkin huomannut et itsellä on jokin ajatus selkeenä päässä ja sitten kun koitan sitä selittää jollekin muulle, niin ei vaan ymmärrystä ole sillä vastapuolella. Tässä kävi nyt niin, et sulla oli selkeä ajatus mikä ei auennut mulle heti

Oma toimialani kun on sellainen, että kaikkee uutta ei tarvitse hankkia kokoajan ja jatkuvasti. Tuossa ekassa kommentissani sanoinkin, että on laskettu kulujen olevan n 40-50€/pvä jos tienaan 100€. Siinä on siis laskettu kaikki juoksevat kulut.
Olen tehnyt 4kk liiketoimintasuunitelmaa omalle firmalleni ja sen on lukenut 2 asiasta melko hyvin perillä olevaa tahoa. Molemmilta saanut positiivisen palautteen. Nyt ko. suunitelma on lähdössä viimeiselle taholle tarkastettavaksi.
Mistä niitä asiakkaita sitten saan, onkin hiukan jo haasteellisempaa, mutta tätäkin asiaa olen jo työstänyt. Pariin paikkaan laittanut hakemusta menemään ja toisesta tulikin jo vastaus, että ovat kiinnostuneita tapaamaan. Tässä paikassa voisin työskennellä joko oman firman piikkiin tai sitten provikalla.

Vanha 18.03.2016, 09:30
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippanoppa Näytä viesti
Okei - nyt alko meikäläisenkin ajatus saamaan kiinni siitä mitä tarkoitit. En mitenkään väheksy tietämystäsi yritysalasta.
Joskus ennenkin huomannut et itsellä on jokin ajatus selkeenä päässä ja sitten kun koitan sitä selittää jollekin muulle, niin ei vaan ymmärrystä ole sillä vastapuolella. Tässä kävi nyt niin, et sulla oli selkeä ajatus mikä ei auennut mulle heti
Se mitä kerroin on esimerkki siitä mikä mun mielestä on hankala asia, ei siis niinpäin, että kokisin asian olevan omalla kohdalla hyvin käytännön tasolla hanskassa. Tietämys on ehkä siis kirjoituspöytä- ja laskentatasolla, että se asia on ratkaistava, mutta miten ratkaisu tapahtus omalla kohdalla varsinkin kun oma persoona ei taida olla sieltä markkinointohenkisimmästä päästä...
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2016, 22:17
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippanoppa Näytä viesti
Okei - nyt alko meikäläisenkin ajatus saamaan kiinni siitä mitä tarkoitit.
En mitenkään väheksy tietämystäsi yritysalasta.

Oma toimialani kun on sellainen, että kaikkee uutta ei tarvitse hankkia kokoajan ja jatkuvasti. Tuossa ekassa kommentissani sanoinkin, että on laskettu kulujen olevan n 40-50€/pvä jos tienaan 100€. Siinä on siis laskettu kaikki juoksevat kulut.
Olen tehnyt 4kk liiketoimintasuunitelmaa omalle firmalleni ja sen on lukenut 2 asiasta melko hyvin perillä olevaa tahoa. Molemmilta saanut positiivisen palautteen. Nyt ko. suunitelma on lähdössä viimeiselle taholle tarkastettavaksi.
Mistä niitä asiakkaita sitten saan, onkin hiukan jo haasteellisempaa, mutta tätäkin asiaa olen jo työstänyt. Pariin paikkaan laittanut hakemusta menemään ja toisesta tulikin jo vastaus, että ovat kiinnostuneita tapaamaan. Tässä paikassa voisin työskennellä joko oman firman piikkiin tai sitten provikalla.
Tuo oman firman piikkiin työskentely on sitten sellainen juttu että kannattaa todella kysyä verottajalta ennakkopäätös, jos ymmärrän oikein niin toimit alalla jossa ei ole merkittäviä omia investointeja. Verokarhu on melkoisen nihkeä kaveri jos valtaosa tuloista tulee yhdeltä maksajalta laskuttamalla...

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2016, 22:53
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned

Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Perusasetus

Eikä katsesele sitä vuotta pidempään.....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tuo oman firman piikkiin työskentely on sitten sellainen juttu että kannattaa todella kysyä verottajalta ennakkopäätös, jos ymmärrän oikein niin toimit alalla jossa ei ole merkittäviä omia investointeja. Verokarhu on melkoisen nihkeä kaveri jos valtaosa tuloista tulee yhdeltä maksajalta laskuttamalla...
Ja verottaja määrää ajankohdan mitä ajanjaksoa aletaan katteleen.....
Mistä tulot kotiutuu......Parempi olla useampia maksajia.....
Ja/Jos päättävät lyödä kyntesi nahkaasi niin terve menoa.....
Yrittäjän on maksettava kaikki ennenkuin voi vaatia oikaisua....
Tämä on SUOMALIALAINEN hyvinvointiyhteiskuntavaltio:
Politikoille, päätttäjille ja kaikille veivareille niinkuin päivävuorolaisille, pakolaisille ja muille tyhjätoimittajille.......
Hianoo olla Suomalialainen........Ja pitkäää viivaa kaikille eri mieltä oleville...
Joku vois sanoo lainsuojaton......joku toinen "hullu".....
Mä olen aina ollut sitä mieltä että "hullut" on mukavia.....
Ja sitä mukavammiksi ne muuttuu mitä hullumaksi tulevat......
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2016, 07:06
Hippanoppa:n Avatar
Hippanoppa Hippanoppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 29.12.13
Sijainti: Noormarkku
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tarkennetaan asiaa sen verta, että tuo paikka josta mainitsin tarjoaisi työtä 1-2pvä/vko. Että ei olisi pelkästään tulot tuon varassa.

Ja investointeja pystyy toki tekemään tässäkin hommassa jonkin verran, mutta onko ne kaikki pakollisia, onkin sitten eri asia...
Vanha 20.03.2016, 08:44
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Perusasetus

Verottaja ei anna mitään päätöksiä jotka sitovat verottajaa, sellaista paperia et sieltä virastosta saa.
Ennakkoratkaisuja saa, ennakkopäätöksia saa, tehtyjä päätöksiä saa, mutta niiden varaan ei pidä laskea koska päätös voi aina muuttua.

Tuo että tulot muodostuisivat laskutuksen kautta jossa pääosa tulee yhdestä ja samasta paikasta niin sen verottaja katsoo palkkatyön vastaiseksi työksi, eli kuten olisit ko. paikassa työsuhteessa, et yrittäjänä.
Ihan kaikki investoinnit ei mene kylläkään läpi, pitää liittyä toimenkuvaan perustellusti.
Tässäkin kirjanpitäjä on se joka kyllä kertoo meneekö läpi vai ei.

Itse vuokrasin joku vuosi sitten putoamisvaljaat ja kauhakoneen päiväksi, firman piikkiin.
Kirjanpitäjä hylkäsi laput mutta kun kerroin mihin ko. välineitä käytettiin niin meni läpi.
(putsasin keväällä auton huoltopaikan lumesta ja lumipenkoista, samalla pudotin lähitalosta lumet katolta koska ne olisivat alastulleessan tukkineet autopaikan.)
Perusteluna läpimenolle oli se että jos työn olisi teettänyt toisella firmalla, se olisi maksanut sekin joten itse vuokrakoneella tehtynä asia oli saman arvoinen, pl. palkkakulut).

Nyky-yhteiskunta on vain ajautunut/ajettu siihen malliin että itse ei kohta voi/saa tehdä yhtään mitään. Aina pitää olla joku dokumentti johon voi nojata kun kravattikaula tulee kysymään asioita....

Ajattelin kesällä tehdä kasvihuoneen, siihen hommasin lasit kun eräässä kerrostalossa oli ikkunaremontti ja vanhoja laseja karmeineen sai "vie pois mutta elä tuo takaisin" tyylillä.
Toivottavasti ko. remppafirma ei joudu valtakunnanoikeuteen moisesta rikoksesta.....

Toisessakin taloyhtiössä oli k. remppa mutta kun sieltä kävi kysymässä niin eivät antaneet koska postettavien ikkunoiden määrä piti täsmätä asennettavien kanssa....
Hintaan tuo ei vaikuttanut mutta näin oli papereissa...
Ne pois otetut ikkunat pistettiin kyllä samantien roskalavalle, oikein rikkoivat kunnolla ne ettei niisät olisi ollut mihinkään käyttöön. Ottajia laseille oli jonossa, mutta kun ei niin ei...
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2016, 10:02
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Verottaja ei anna mitään päätöksiä jotka sitovat verottajaa, sellaista paperia et sieltä virastosta saa.
Ennakkoratkaisuja saa, ennakkopäätöksia saa, tehtyjä päätöksiä saa, mutta niiden varaan ei pidä laskea koska päätös voi aina muuttua.

Tuo että tulot muodostuisivat laskutuksen kautta jossa pääosa tulee yhdestä ja samasta paikasta niin sen verottaja katsoo palkkatyön vastaiseksi työksi, eli kuten olisit ko. paikassa työsuhteessa, et yrittäjänä.
Ihan kaikki investoinnit ei mene kylläkään läpi, pitää liittyä toimenkuvaan perustellusti.
Tässäkin kirjanpitäjä on se joka kyllä kertoo meneekö läpi vai ei.

Itse vuokrasin joku vuosi sitten putoamisvaljaat ja kauhakoneen päiväksi, firman piikkiin.
Kirjanpitäjä hylkäsi laput mutta kun kerroin mihin ko. välineitä käytettiin niin meni läpi.
(putsasin keväällä auton huoltopaikan lumesta ja lumipenkoista, samalla pudotin lähitalosta lumet katolta koska ne olisivat alastulleessan tukkineet autopaikan.)
Perusteluna läpimenolle oli se että jos työn olisi teettänyt toisella firmalla, se olisi maksanut sekin joten itse vuokrakoneella tehtynä asia oli saman arvoinen, pl. palkkakulut).

Nyky-yhteiskunta on vain ajautunut/ajettu siihen malliin että itse ei kohta voi/saa tehdä yhtään mitään. Aina pitää olla joku dokumentti johon voi nojata kun kravattikaula tulee kysymään asioita....

Ajattelin kesällä tehdä kasvihuoneen, siihen hommasin lasit kun eräässä kerrostalossa oli ikkunaremontti ja vanhoja laseja karmeineen sai "vie pois mutta elä tuo takaisin" tyylillä.
Toivottavasti ko. remppafirma ei joudu valtakunnanoikeuteen moisesta rikoksesta.....

Toisessakin taloyhtiössä oli k. remppa mutta kun sieltä kävi kysymässä niin eivät antaneet koska postettavien ikkunoiden määrä piti täsmätä asennettavien kanssa....
Hintaan tuo ei vaikuttanut mutta näin oli papereissa...
Ne pois otetut ikkunat pistettiin kyllä samantien roskalavalle, oikein rikkoivat kunnolla ne ettei niisät olisi ollut mihinkään käyttöön. Ottajia laseille oli jonossa, mutta kun ei niin ei...
No suurin kivi normien kaskessa on ihminen itse joka suomalialaisella jämäkkyydellä keksii kyllä selityksen miksi joku asia ei vaan käy... vaikka sille ei olisi mitään oikeaa estettä.

Mutta joo. Palkkatyö palkkatyönä ja pakertaminen pakertamisena sano. Ilman verottajankaan,joka tässä kohtaa on kyllä ihmisen puolella vaikkei siltä tunnukkaan, kantaa on kohtuu selvää että jos hairahdut tekemään laskulla duunia josta ei ole halua maksaa palkkaa palkkana. On aikamoinen riski tulla kustuksi linsiin.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa

Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2016, 10:28
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Vielä notta jos tuntuu että paukkua on mutta duunia ei ja yrittäminen kiinnostaa niin ei muuta kun usvaa putkeen.
Maalitaulu vaan tarpeeksi pitkälle ja tavoite korkealle. Enkä tarkoita sitä että ostaa vanhan HIacen ja sen täyteen koiran,hevosen tms,ruokaaa tai saippuaa jota yritetään myydä kaikille kavereille. Vaan joku skilssi pitää olla mitä myydä. Jopa semmonen siivousapu minkä yhteydessä jaksaa jaaritella asiakkaan kanssa voi olla ihan hyvä myyntivaltti. Samoin kuin ei krapulainen putkimies tai sähkäri jonka jäljiltä kämppä ei ole täynnä johdon pätkiä.

Jos kerran pitää yrittää niin pitää sen laskutuksen olla sitä luokkaa että joka päivä ei ole ehkä duunia. Ja jos sen startti rahan saa niin niin pian kuin vaan mahollista, siitä kannattaa yrittää rahastoida ensimmäiset lomarahat.

Ei muuta kuin urku auki kohti mäkeä...
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa

Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vanha 20.03.2016, 10:41
Henaa:n Avatar
Henaa Henaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Täällä on varmasti yrittäjiä jotka osaavat neuvoa tässä asiassa?

Itseäni kiinnostais kauheesti tietää kuinka helpolla aloittava yrittäjä saa lainaa esim koneisiin? Puhutaan siis 50000€? Millä siis saat pankille todistettua että saat maksettua sen takaisin jne. jos olet tosiaan aloittamassa yritystä ja tälläiset hommat mitä itse haaveilen vaatisi koneen ja eikä tuollaista summaa säästä millään palkka työn ohella.

Viimeksi muokannut Henaa : 20.03.2016 10:44
Vastaa lainaten
Vanha 21.03.2016, 08:15
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Perusasetus

[QUOTE=L-200;1290510]Verottaja ei anna mitään päätöksiä jotka sitovat verottajaa, sellaista paperia et sieltä virastosta saa.
Ennakkoratkaisuja saa, ennakkopäätöksia saa, tehtyjä päätöksiä saa, mutta niiden varaan ei pidä laskea koska päätös voi aina muuttua."

Tästä kokemusta. Eräästä kiinteistökaupasta verottajalta pyydettiin ennakkopäätöstä ja päätöksen tultua kauppa tehtiin ennakopäätöksen mukaaisesti. Jonkin ajan kuluttua tuli postia veroasiamieheltä, joka valitti kaupasta. Lopulta veroasiamies joutui vetämään valituksensa pois, ilmeisesti todettuaan, että kaikki menikin kaupassa niin, kuin lakipykälien mukaan pitikin. Tässä tapauksessa oli hyvä loppu, mutta varmasti monelle on tullut jälkikäteen isojakin yllätyksiä kun on itse verottajan ennakopäätökseen luottanut.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Sivu luotu: 00:13 (GMT +2).