![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eikö tuollaisella erikoisalkoholikäyttöisellä moottorilla ole vähän kallista ajella? ![]() Eikös se moottorikannekeidea tullut juuri teiltä, että laitetaan läpipultti, holkki ja jotkin lehtijousen puslat? Tuohon malliin: ![]() Ainakin mulla on Hiluxin kumipuslat kestänyt aivan loistavasti.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä jotkut bemarin puslat samaan tyyliin, onkin ainut mikä on ehjänä kestänyt.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Olikin sopivasti hieman pienempiä puslia hyllyssä. Velipoika sorvaili uudet holkit ja HJ6X risasta kannakkeesta työstin ylä ja alaosat jotta saatiin koko kannake irroitettavaksi malliksi. Vanhasta kannakkeesta lähti nätisti kumit kun laittoin hetkeksi lämmityskattilan sisään hiillokselle. Jatkossa helppo vaihtaa kumit kun saa koko paskan irti ja prässiin. Tämmöinen kannake on siitä ylivertainen että vaikka kumit hajoavatkin niin ei moottori pääse paljoa liikkumaan toisin kuin vakio puslilla. Lisäksi jo tehty kannakkeen yläosa kävi suoraan kun puslan leveys sama kuin vanhassa. Nyt istuu kone nätisti samassa paikassa korkeudessa kuin ennenkin ja näyttäisi että viskokin mahtuu paikalleen kun tuulitunnelia hieman muokkaa.
Tänään olisi teoreettinen mahdollisuus saada kone tulille ![]() Viimeksi muokannut mikjus : 16.03.2016 09:03 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eilen saatu uusi pata tulille. Vielä ei oikeen siitä voi sanoa muuta kun että se käy. Ei vaan tuntunut olevan kunnolla vetoja. Sen jälkeen nakkasin syöttöruuvin mäkeen, käänsin läpän nipan niin että reikä alaspäin (asento täysin eri kuin edellisessä koneessa!) ja porasin vielä pienen reiän letkuun kuten oli aikaisemminkin ettei ahtopaine paina syöttöjä alas. Sitten loppuikin löpö. Tänään jatkuu testaus. Tuntuu koneen tärinät tulevan aika tehokkaasti varsinkin auton sisään, ulkoapäin kuulostaa ihan hyvältä. Ehkä puslat vaatii hetken että asettuvat. Ihmettelin jo edellisellä koneella että ahdot eivät nouse kuin hädin tuskin 0,5bar vaikka mielestäni aikaisemmin ollut ennemminkin 0,7-0,9 haarukassa. Voi tietty olla että mittari paska mutta mistä muusta sitten voisi johtua moinen? Hukkaportin kello?
Viimeksi muokannut mikjus : 17.03.2016 09:38 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- Hukkaportin läppä vuotaa jostain syystä, esim. kellon asento tai tangon pituus muuttunut - Pakopesä halki - Ahtoputket tai cooleri vuotaa - Dumpin säätö väärä jolloin ahtopaineet vuotaa pihalle (oliko tässä dumppia?) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kone kun kerran lämpeni niin seuraavaksi mittari pomppasi suoraan 110 asteeseen ja puhaltaa höyryä paisarista. Kansi varmaan halki mitä vähän pelkäsinkin kun oli vaihdettu tiiviste mutta puheiden mukaan ei ajettu sen jälkeen. Paskan möivät. Tosin uuden koneen kantta ei vielä ole purettu irti.
No vanhasta koneesta kansi pois joka on näennäisesti ehjä. 3B kannentiiviste tulee hyvällä säkällä maanantaina tai tiistaina jonka jälkeen pääsee kokeilemaan mistä seuraava vika löytyy. Vaikka saisikin kasaan niin uskaltaako lähteä rajan taakse koeajamaan. Pääsiäisen reissu on varmaan taputeltu mutta jos helatorstaiksi saisi toimimaan. Täytyy varmaan ottaa heti myös plan B käyttöön eli 14B pukille ja hätätapauksessa vaikka ahtamattomana sovitus keulille. Purin vanhan kannen joka vaikuttaisi ehjältä mutta miksi venttiilit on valkoiset? Ei kai diesel käy laihalla? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oisko päässyt jäähdytysnestettä niihin sylintereihin?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
En yhtään ihmettele ton tyyppisillä ja pienillä puslilla olevista korvakkeista. Mikäpä siinä mitään juuri vaimentais.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
No mulla on laatikon alla vielä ne jousen toiseen päähän tarkotetut puslat ja vois sanoa, että on jämy. 😁
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kansi purettu pois, ei nähtävästi halki vaan kiristys tehty väärin tai jäänyt tekemättä edelliseltä sepältä. Pahvi palanut monesta kohtaa. Kokeilin missä momentissa pultit on ja yks lähti kiristymään noin 80Nm kohdalla. Ohjeen mukaan ekana vedetään 49Nm ja sitten 90 astetta ja vielä kerran 90 astetta. Mitä lie sitten on lopumomenttina?
Kannessa ei näy missän halkeamin, katsottiin esikammoidenkin alta. Uskaltaisko vaan laittaa uudella pahvilla kasaan? Viimeksi muokannut mikjus : 18.03.2016 21:56 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |