Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2016, 14:50
pyyvama pyyvama ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.03
Sijainti: Teisko, Finland.
Viestit: 222
Perusasetus

Mistä ostit laakerit 3B:hen?

Matti

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2016, 15:39
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus on kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pyyvama Näytä viesti
Mistä ostit laakerit 3B:hen?

Matti
Motonetissä saatiin kaivettua koivusen varastoista. Olivat jo poistuneet motonetin valikoimasta mutta reipas myyjä sai kun saikin hommattua ne jollain ohitoimituksella tms?

Mulla on toinenkin setti laakereita 14B mottiin jonka tilasin ebayn kautta ties mistä, käy myös 3B. Taihon made in japan laakerit, vähän arvokkaammat mutta taitaa olla alkuperäisvalmistaja tai ainakin laadultaan vastaava. Nämä kuitenkin säästän 14B:tä varten.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2016, 09:52
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus on kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Dumpin alipaineletkulle löytyi paikka. Vanhan mosan imusarjaan oli porattu erillinen reikä tätä varten. Tässä imusarjassa oli valmis tulppa tällä kohtaa jollain millikierteellä. Siihen käännettiin tuumakierre että valmiit nippelit käy paikalleen. Tässä imusarjassa on myös kuvassa näkyvä imusarjahehku jolle normihehkujen rinnalla oma piuhansa. Voikohan sille vaan kylmästi syöttää suoraan virtaa normi hehkujen rinnalla?


Kampuran pään stefa varmuudeksi vaihtoon.


Termarikotelo väärään suuntaan. En enää muistakkaan mutta oliskos se näin aina 3B koneessa? No tilalle käy suoraan koneen päällä kuvassa nököttävä B moottorin vastaava joka osoittaa oikeaan suuntaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2016, 09:51
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus on kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Red face

Velipoika sovitti pajeron hihnapyörän 3B:n kampuranpäähän jatkoksi vakiolla 6 pultin liitoksella. Vasemman puoleinen vanha on kiilaurasta halki jostain syystä.


Oikealla uusi. About sama linja, paikallaan näytti olevan hihnalinja paremmin suorassa kuin vanhalla. Hihnapyörä on hieman isompi kooltaan.



Nyt on litroja konehuoneessa.


Pata saatiin nostettua eilen paikalleen ja sitten ne ongelmat alkoivatkin...


Vuosia sitten moottorin korvakkeisiin oli sovellettu jotkut nissanin puslat. Niitä ei oikein enää saa eikä ne mitään kestä. No rälläköin viritykset pois ja hommasin vakiokumet mutta enpä huomioinut että kun konehuone rakennettu niin viritelmä puslat nosti konetta muutaman sentin korkeammalle.

No ei sitten osu ropeli syylärin keskelle vaan liian alas ja ottaa alavesiletkuun kiinni, ohjaustehostimen pumpu kiristysrulla osuu raidetankoon jne. Muutenkin jotenkin apparin puolen moottorin kiinnike ei osu ihan kohdalleen. Liekö koneissa eroja vai jotain muuta mystistä.

Koitetaan varmaan tehdä kumityynyt HJ6X tyynystä jotka sovitetaan paikalleen ja niiden alle+päälle korotuspalat joilla saadaan passattua korkeus kohdalleen.

Vanha ropeli oli suoraan vesipumpun hihnapyörässä kiinni mutta uusi visko varren päässä, tulee tosi lähelle syyläriä 1-2 cm ja sille pitää jotain tehdä kanssa.

Vähän meinaa ahdistaa muuta onhan tässä vielä 8 päivää aikaa saattaa auto safarikuntoon
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.03.2016, 12:15
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti

Nyt on litroja konehuoneessa.
Eikö tuollaisella erikoisalkoholikäyttöisellä moottorilla ole vähän kallista ajella?

Eikös se moottorikannekeidea tullut juuri teiltä, että laitetaan läpipultti, holkki ja jotkin lehtijousen puslat? Tuohon malliin:



Ainakin mulla on Hiluxin kumipuslat kestänyt aivan loistavasti.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.03.2016, 14:13
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Itsellä jotkut bemarin puslat samaan tyyliin, onkin ainut mikä on ehjänä kestänyt.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.03.2016, 14:37
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus on kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Eikö tuollaisella erikoisalkoholikäyttöisellä moottorilla ole vähän kallista ajella?

Eikös se moottorikannekeidea tullut juuri teiltä, että laitetaan läpipultti, holkki ja jotkin lehtijousen puslat? Tuohon malliin:



Ainakin mulla on Hiluxin kumipuslat kestänyt aivan loistavasti.
Joo tollanen se oli. Toki olisi mahdollisuus tehdä samanmoinen mutta jollain uusilla puslilla joita vielä saa, on vaan aika kiire jo tehdä joku viritelmä. Täytyisi tehdä tuo niin että holkki olisi pulttiliitoksella vakiokannakkeessa ettei taas 14B:n kanssa tarvitse rälläköidä kiinnikkeitä. Puslat kyllä "kestää" eli on ajettavissa mutta kun se nissanin pusla oli metallireunainen niin aina se kumi irtosi metallista ja hakkautui väljäksi. Toimi kyllä mutta antoi jonkun verran tärinää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.03.2016, 09:01
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus on kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Olikin sopivasti hieman pienempiä puslia hyllyssä. Velipoika sorvaili uudet holkit ja HJ6X risasta kannakkeesta työstin ylä ja alaosat jotta saatiin koko kannake irroitettavaksi malliksi. Vanhasta kannakkeesta lähti nätisti kumit kun laittoin hetkeksi lämmityskattilan sisään hiillokselle. Jatkossa helppo vaihtaa kumit kun saa koko paskan irti ja prässiin. Tämmöinen kannake on siitä ylivertainen että vaikka kumit hajoavatkin niin ei moottori pääse paljoa liikkumaan toisin kuin vakio puslilla. Lisäksi jo tehty kannakkeen yläosa kävi suoraan kun puslan leveys sama kuin vanhassa. Nyt istuu kone nätisti samassa paikassa korkeudessa kuin ennenkin ja näyttäisi että viskokin mahtuu paikalleen kun tuulitunnelia hieman muokkaa.

Tänään olisi teoreettinen mahdollisuus saada kone tulille


Viimeksi muokannut mikjus : 16.03.2016 09:03
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 08:38 (GMT +2).