![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Mutta onnistuuko se käytännössä siis niin, että laitan uudet palikat alle ja menen konttorille sanomaan että tässä olis nyt 3" alustasarja ja näytän mahdolliset sarjan mukana tulleet paperit? Eli kun ne esim mittaa maasta kattoon olevan korkeuden niin löytyykö heiltä vakiomitat, vai pitääkö nekin toimittaa heille? Ja tosiaan nyt alkoi arvelluttamaan niitten 31" renkaiden tuoma korkeus tähän autoon. Asia on varmaan käsitelty miljoona kertaa tällä palstalla, mutta kyselläänpä nyt kun tuli tämä puheeksi. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
harvemmin löytyy mittoja konttorilta, joudut ne sinne ihan ite viemään jos haluat. meilläpäin on lähteneet ajatuksesta, että kaikki jeepit on korotettuja ja yleensä jos otteessa ei ole mitään niin on kysytty suoraan, et paljonko nostettu. tuollasen 1,5" lyyhähtää omat jousensa jo vuosien saatossa, eli jos ei ole koskaan vaihdeltu uusia alle, niin koet yllätyksen kun nakkaat alle uudet ehjät korottavat jouset ja sen tietää katsurikin, ettei ne suotta puutu johonkin 35mm jääkiekkoon jousien välissä
![]() lähtökohtasesti se korottaminen ja sen otteeseen saaminen menee näissä näin: 1. hankit oikean korosarjan/jouset, talletat kuitin/tositteen minkä auton setti kyseessä 2. asennat paikalleen ohjeiden mukaan 3. marssit (ajat) konttorille, pyydät muutoskatsastusta jousituksen osalta, maksat trafin korruptiomaksut. esim vakio => +3,5" (mittojen muutoksen kerrot toki itse inssille, ei se konttorivirkailija mitään tajua), tällön inssi osaa jo varautua mitä on tulossa ja suhtautuu yleensä täyspäisesti kun informoidaan hiukan etukäteen 4. auton ollessa hallissa kerrot uudelleen mittojen muutoksista, eli paljonko sarja korottaa ja tarjoat mahdollisia dokumenttejä (vanhassa ostokuitti, uusissa TUV paprut) inssille sanojesi tueksi, jos olet valinnut ammattitaitoisen ja täyspäisen konttorin, katsuri ei ole ns ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, vaan näkee jo suoraan mitä olet alle tarjonnut ja kysyy silloin jotain tarkentavia kysymyksiä jousien merkistä, mallista ja miten asennus meni ![]() 5. katsuri ottaa tarvittavat mitat autosta, avusta mahdollisesti tarvittaessa mittaustoimenpiteissä ja inssi myöskin kirjailee nämä uudet tiedot otteeseen ja tulostaa sinulle uuden rek.otteen. no nykyään ei tulosta, mutta tarkastatte viellä, että tiedot tuli oikein. 6. kiität lähtiessäsi saamastasi hyvästä palvelusta ja lupaat tulla toistekin (jos katsuri on sen näköinen, että se teki homman mielellään)
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
^- jeps, juuri näinhän tuo menee. Aika hyvä on jos löytyy esim. auton ohjekirja jostain, vaikka lainaat kaverilta jos ei omassa ole tallella. Trafilla ei ole syystä tai toisesta XJ:stä mitään korkeustietoja järjestelmässä, tuskin on tosin ainoa auto jossa näin..
Minulla aikanaan korottui XJ Rubicon Expressin 3,5" korotussarjalla edessä 5", ja takana 6,5" ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 19.02.2016 08:16 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
joo tuo kuuden tuuman pompsahus ei oo uus ilmiö
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä ohjeistus, paitsi että ennen kuin marssit (ajat) konttorille, ajat ensin ohjauskulmien tarkastukseen/säätöön ja pyydät tulostetuna arvot, mihin ne nyt sitten säädettiiin, jotka sitten pitää olla ohjearvojen sisällä!! Katsastusmies sen kumminkin nykysääntöjen mukaan vaatii...
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Noniin eli KIITOS kaikille. Tätä justiinsa hain ja ei olis selvempiä ohjeita voinu enää tulla.
![]() ![]() Onneks ei ole vielä kiire asian kanssa, kerätään nyt ensin rahaa pyöreisiin renkaisiin ja sitten siihen alustasarjaan ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Cherokee metsään ja ajamalla pois.
Sit eikun rakentamaan vaan.
Aivan varmasti vastaan tulee yksi jos toinenkin ihmettelyn kohde rakentamisen varrella vaan täältähän voi sitten kysyä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kolmen Jeepin korotukset ovat merkinneet otteeseen vain tyyliin: " asennettu alustasarja, korkeus pyörän kaariin renkaan keskiöstä edessä 50000mm ja takana 88000mm". Tuohan tarkoittas että avarrat kaaret ja viet muutoskatastukseen 3,5" alusta sarjalle ja sitten pienennät kaaria 2" ja korotat lissää 2" ![]()
__________________
Jeep ISORY |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cherokeesta loppu puhti | gunman | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.04.2014 22:43 |
chevrolet blazer 6.2 diesel uusinta offariksi | riivio | Maasturiprojektit | 0 | 21.09.2012 20:16 |
Cherokeesta katosi vaihteet! | Atello | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 10.04.2007 23:38 |
Tuli cherokeesta 2-vetoinen?! | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 30.10.2003 11:05 | |
Cherokeesta | Cheaprokee | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.10.2003 19:50 |