![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Toisekseen työturvallisuus ja pelit ja vehkeet on kaikilla aloilla, myös sukelluksessa kehittyneet aika lailla sieltä 80-90-luvuilta. Seoskaasut, nousutaulukot, lämminvesipuvut, työrotaatiot ja muut on hioutuneet nykypäivän tarpeiden mukaisiksi. Toki noilla Pohjanmeren offshore-ukoilla se homma on ihan eri sfääreissä kun dyykataan viikoiksi satoihin metreihin saturaatioon ja se on varmaan vielä ihan nykypävänäkin, että niillä tuppaa vähän olemaan pikku oireita ja rutinoita verrattuna inshore-puljaajiin, jotka maksimissaan käväisee viidessä kympissä kymmenen minuttia päivässä.
__________________
- En pidä teistä. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mut joo, varmasi on vehekset ja työtavat kehittyneet vaikkei tommosissa erikoishommissa ikinä päästä eroon siitä että olosuhteet ei vaan sovi ihmisolennolle. Toisaalta luulis että nykypäivänä olis ainakin perushommiin jotain koneita jotka tekis.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Isompien kohteiden poraaminen ja panostus hoituu tarkoituksenmukaisella lautalla, eikä sukeltajan tarvitse käydä käsin poraamassa ja panostamassa jokaista reikää itse. Jne. Mutta tässä kuten jokaisella muullakin alalla on aina töitä, joissa vaan ei ihmistä voi korvata millään.
__________________
- En pidä teistä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Menee jo vähän OT:n puolelle mutta sukellusjutuista innostuneena kattelin aamukaffella jonkun dokumentin Kursk:n nostosta. (Youtube)
Melkoinen hommanduuni, ja melkoisia veheksiä. Se "saha" on aika vinkeä, vaijeria vedetään pohjassa eestaas kohteessa. Menee laiva poikki tosta vaan. Netissä kuvia ton Kursk-homman lisäksi taannoin Englannin kanaaliin uponneen autolautan nostosta. Mielenkiintoisia kuvia kun laiva on viipaleina, ja kaikki sisällä oleva on kans katki jos on osunut vaijerin kohdalle. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noissa sukehommissa oli luvattoman pitkään käytäntönä ettei dekompressioita tehty käytännössä ollenkaan, vaan tehtiin nopeita rekompressioita = eli pohjalta suoraan pintaa ja kannella olevaan painekammioon. Nykyään tehdään kohtuu herkästi saturaatioina.
Offshore teollisuuden sukeltajaksi pitää olla nykyään moniosaaja ja hirveä liuta papereita. Inssin tai miel dippainssin paprut metalli ja rakennusalalta, luokkahitsarin paperit jne jne. Lisäksi tarvii laajat turvallisuus koulutukset, mm huet-koulutuksen. Palkat ja edut on kyllä vastaavasti ihan kohdallaan. Tulijoita vaan silti on enemän kuin on tarve ja siksi palkat suhteellisesti laskussa. Toi timantti vaijeri on tosi monipuolinen ja mielenkiintoinen keksintö. Messuilla mulle näyteltiin kuvia kuinka kallioon tehty uima-allas sellaisella. Oli magein uima-allas jonka koskaan oon nähnyt. -sami- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Viime aikoina on ollut tuollaista, tukkeita ja paikallavalu muotteja...Tänään jatkettiin iv-konehuoneen holvia 33cm...
![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei siitä enää sukellushitsariks ollu, mutta luki ittensä sitte rakennusmestariksi ja meni samalle pomolle töihin. Mitään työkkäriä tai sossua tai liiton korvauksia tai vakuutuksiakaan ei tietenkään ollu keksitty, eli vissiin oli vähän ohuella leipä jonkin aikaa. Suvun kronikat on tästä kohtaa suht hiljaa että miten pärjättiin. Eihän tohon aikaan mitään työturvallisuutta ollu muuta kun että onnettomuuksiin tietty reagoitiin. Mitenkään niitä ei ennalta koetettu erikseen välttää tai minimoida vahinkoja tai muuta. Puimurit söi miehiä ja sorvarit oppi olemaan käyttämättä kaulaliinoja. Ja joo, eihän tää mitenkään tietenkään liity topiciin mut mun työmaalle just tuotiin paahdettu halkastu croisantti jäisin marjoin maustettuna ja kahvia. Kirjotellaan tieteen nimissä jotain tuntiraporttia menneestä puolesta vuodesta ja koitetaan miettiä miten kirjotellaan uutta uudenlaista softaa uudenlaiseen verkkoon ja vähän että mistä komponenteista kasataan hienoja internetin vehkeitä ja tehään supermega-automaatiota mihin ei pääse puolalaiset kräkkerit väliin. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
"Suosikkihommaa", eli mittaritaulun takana kädet naarmuilla/verillä näperrystä sokkona. Tällä kertaa mittariston ilmalinjojen tutkintaa/korjausta, kohde on tuolla näkymättömissä alimpana. Kuvan vasemmasta alareunasta lähtevän valkoisen letkun päässä venttiili josta letku piti saada irti että pääsee puhaltelemaan linjoja. (letkun menopäässä oleva mokkula on virtalukko ja se haluttu käikäle on sen alla, tietysti)
Reilun viiden tunnin jälkeen olikin sit valmista ja pääsi testerillä ajelemaan mittarit, sekä kokeilemaan linjojen tiiviyden. Välillä purettu/kasattu vain puol mittaritaulua, sen takaa kamaa pois, rungon iso pohjalevy pois että sai sieltä linjat esiin (tulevat takarungosta lattian alla ohjaamoon) Positiiivista oli että todennäköinen vika löytyi ja se tuli korjattuakin vaikka aikaa menikin. Tähän koneeseen vaihdoin vuosi sitten toisen jarrupääsylinterin, kyllä siinä pari kirosanat pääsi kun sylinterit ovat jalkatilan katossa mittaritaulun alla vaakatasossa semmoinen profiilin sisällä. Hiton kapea amme muutenkin koko tila, vaikka penkki oli pois niin kyllä sinne piti ikäänkuin sukeltaa ja sit myöhemmin miettiä miten pääsee pois. Ranskalainen vehes niin on osattu inkkeet asentaa todella huoltoystävällisesti. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pari tuollasta tullu kasattua viimeaikoina.
Eipä halunnu liittää enempää kuvia kun tuo yhden, no samanlaisia laatikoita noi kerrostalot on Viimeksi muokannut J.Niemi : 17.02.2016 23:45 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Alkuviikosta oli tuommoista https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net...03314839_o.jpg Purettiin enimmät sälät pois ja sitten katon kautta runko ulos. Liebherrin vaaka näytti 34t.
Nii ja tää oli turuus.
__________________
https://www.facebook.com/Toukka-412346655787656/ Viimeksi muokannut maus : 18.02.2016 12:20 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tämmöstä tänään, pilarijuotoksia. Tilattu massa piti olla 8mm kivellä, mut pikkasen oli sattunut isompaakin kivee joukkoon...
![]() ![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Uteliaana kyselee....Lainaus:
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Näyttäis olevan epäkeskopuristin, järeämmän sorttinen.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Jep, sieltä se vastaus tulikin. Yläpäästä runko halki niin heivattiin puristin mäkeen
__________________
https://www.facebook.com/Toukka-412346655787656/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ oikeissa töissä | MuumiPappa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.02.2010 18:34 |
Mihin olet ollut/olet koukussa? | Skorpioni | Chit-Chat | 14 | 09.03.2008 22:41 |
Töissä on mahtavaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 24 | 10.04.2005 21:29 |
Töissä väiteltyä ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.09.2004 16:18 |
Uudenvuoden yö töissä | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.01.2004 10:17 |