Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 30.01.2016, 22:10
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Kyllä tuo Esp on pelastanu parikin kertaa..Kerran mutkasella tiellä oikee etune haukkas pientareella olevaa auraamattomaan kohtaan 60km/h vauhissa..ilma esp;tä auto ois pyörähtäny aiva varmasti.. Tällä kertaa vasemmalta puolen auto jarrutteli nii sai piettyä linjan.

Ainakin Volvoissa ESP sallii mutkassa vähä luistoa..

Kyllä mää oon sitä mieltä et jos ajetaa mutkasta kapeaa jäistä tietä 80 mahd nopeaa ilman ESP;tä ja ESP;n kans niin ilman ajava on samantien ojassa.
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 02.02.2016, 22:59
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Mites Grand Cherokee 1999-2004 (tiedän, ei esp:tä) etenee maastossa?
Kokemuksia muuten autosta?
Mitä konetta suositellaan jos ajo km ei oteta huomioon?
Kuinka nopeasti etupää lähtee mukaan?
Saako autoa Quadra-Trac 2:lla?
Mitä eroa (en ymmärtänyt wikiä)?
Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 04.02.2016, 10:47
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Itellä ollu kaks WJ:tä, molemmat kasikoneella. Itse olin ihan tyytyväinen molempiin, mitä nyt vähän lämmityslaitteen läppin kanssa vähän tyyppivikaa.

Noista diisseleistä ei noissa ole kokemusta, mutta jos niihin ryhtyy niin mielummin käsittääkseni se 3.1 kuin 2.7. Neljälitrasella bensakoneella en WJ:tä ottais.

Ja korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös tossa Quadra-track II:ssa ole vaan kitkalukko takana ja Quatra-drivessa on molemmilla akseleilla hydraulinen lukko...? Ja käsittääkseni WJ:ssä on ollut molempia. Ja eikös noi molemmat liene samalla NV247 -jakolootalla?

Eikä itsellä ollut tuon etupään vedon kanssa mitään ongelmia, jos vaan jakolaatikko on kunnossa.

Edit: Mutta kyllä noi WJ:t alkaa jo nykyään yleensä olla parhaat päivänsä nähneitä, ja jos tuo ensimmäisessä viestissä mainitsemasi budjetti on voimissaan niin katselisin kyllä mielummin WH:ta, eli 2005- Grand Cherokeeta.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -

Viimeksi muokannut Renegade : 04.02.2016 11:00
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 07.02.2016, 14:01
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Oon tässä miettinyt muita vaihtoehtoja, kun nuo alussa mainitsemani speksit ovat näköjään vaikeita löytää yhdessä yksilössä. Juttu on se, että asumme Norjan puolella, ja XC-70 suomalainen Volvomme ei riitä meille, todella hyvä auto joka suhteessa, mutta se on parhaimmillaankin vai "2-vetoinen." Koitin pari viikkoa sitten, ja eteni pitkän matkaa sutimatta suljetulla vuoristotiellä 30-40 senttisessä umpihangessakin hienosti, mutta kun kaltevuus kasvoi...
"Naapurissa" olisi myynnissä ”edullisesti” Grand Cherokee vm. 2000, 3.1L diesel, 170.000km. On alkanut tuo kiinnostaa. Sitähän voi halutessaan korottaakin.
Mitä kannattaa em. autoa tutkiessa tarkastaa? Miten testata 4-vedon toiminta? Miten testata automaattilaatikon toiminta? Luin joskus 15 vuotta sitten Grand Cherokeen ”virallista” korjaamokäsikirjaa (jota siis valtuutetut mekaanikot käyttivät, kaverillani oli valtuutettu huolto), ja siinä muistaakseni ohjeistettiin asentajaa lämmittämään kone, jarrut lukkoon, laittamaan vaihde D-asentoon ja painamaan kaasu pohjaan ja rekisteröimään maksimikierrosluku noin 5 sekunnin sisällä. Sitten N-asentoon muutamaksi minuutiksi ja sama R-asennolla. Heitän tämän nyt hatusta, mutta kierrosten piti muistaakseni olla jotain 2200 luokkaa, jos laatikko oli siltä osin kunnossa eli ei luistanut. Tämä siis kait ”vanhan”, ZJ (1993-1998) mallin, kirjassa.

"Naapurissa" olisi myynnissä Grand Cherokee vm. 2000, 3.1L diesel, 170.000km. On alkanut tuo kiinnostaa.
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 07.02.2016, 19:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bonkkis
"Naapurissa" olisi myynnissä Grand Cherokee vm. 2000, 3.1L diesel, 170.000km. On alkanut tuo kiinnostaa.
Kiinnostaako siinä oikeesti joku muu kuin hinta? Vähän kaukana tuosta aloitusviestin hintahaitarista ja ajonvakautuksen vaatimuksesta.
Vastaa lainaten
  #81  
Vanha 07.02.2016, 20:11
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bonkkis Näytä viesti
Oon tässä miettinyt muita vaihtoehtoja, kun nuo alussa mainitsemani speksit ovat näköjään vaikeita löytää yhdessä yksilössä.

Eikös tuossa WH:ssa (Grand Cherokee 2005-2010) täyty kaikki mainitsemasi speksit...?

Edellyttäen tiietysti että valitsee mallin missä on dieselkone ja lukkoakselit, joilla noista suurin osa lienee varusteltuja. Ja korottaa voi sitäkin, itsellä alla 2" korotuspalat.
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -
Vastaa lainaten
  #82  
Vanha 08.02.2016, 13:46
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Matille: Kuten mainitsin, tässä täytyy muuttaa suunnitelmia (tiedon määrän kasvaessa).
Mieleistäni Volkkaria en löydä noilla spekseillä (10% takalukko), speksien Mitsua ei ole olemassa (on vain joko esp tai lukko, edit: ja -07 malli siis on liian kallis), Navarasta ei kuulu mitään, Discovery ei monivikaisena kiinnosta, Jeeppiin en koskaan tule isoja rahoja sijoittamaan.....
Olenkin siis ajatellut, että vaimo saa ajella vähän aikaa vielä Volvolla ja ostan itselleni "harrastusauton". Siksi nyt kysymykset 0-mallin Grand Cherokeesta. Sellaisia hyviä"vähänajettuja" saa Norjasta 5 tonnilla, eli ei harmita jos joku paikka paukahtaa, tms.
Toinen mielenkiintoinen on Freelander 1. Eihän tuo kaksinen etenijä ole ilman lukkoja ja alavaihdetta, mutta saisiko siitä sellaisen? Korotusta, jälkiasenteinen lukko....
Noita kun saa 150tkm ajettuja hyviä Norjastakin melkein tonnilla.
Mitä ootte mieltä? Siis ei minun mielenterveydestäni, vaan em. autoista (siis sellaisenaan= Jeep Quadra Drivella, tai modattuina= LR, tarkoitukseeni päästä lumisia, liukkaita teitä ylös sekä kesällä metsässä)?

Viimeksi muokannut bonkkis : 08.02.2016 13:53
Vastaa lainaten
  #83  
Vanha 08.02.2016, 21:06
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Freelander on varmasti hyvä. Ei tule aika pitkäksi ja tekniikkakin tulee tutuksi.
Vastaa lainaten
  #84  
Vanha 08.02.2016, 21:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

1.8


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Freelander on varmasti hyvä. Ei tule aika pitkäksi ja tekniikkakin tulee tutuksi.
Ja semmonen pieni pointsi että auton ostohinta on vain pieni sivukulu ylläpitokuluihin verrattuna ja joku toinenkin pitää pihassa olla jolla pääsee kulkemaan. En sit tiijä vaikka joku 1.8 olis jollain kestänytkin, mut näin oon kuullu.
Vastaa lainaten
  #85  
Vanha 08.02.2016, 21:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bonkkis Näytä viesti
speksien Mitsua ei ole olemassa (on vain joko esp tai lukko, edit: ja -07 malli siis on liian kallis)
Kallis? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...9&pageNumber=1
Vastaa lainaten
  #86  
Vanha 09.02.2016, 19:10
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

En muista/tiedä tarkkaa lukua, mutta kymmeniä autoja Saksasta ostaneena tiedän, että Mobilen sivuilla saa aina "muutaman" halvimman hylätä heti. Eli realistisesti 2007 alle 200 ajettuna maksaa semmoiset 9000e. Haku (1500), verot (hatusta 35% vero 20= 7000e) ja muut (kats,huolto,lohkis...) puhutaan 20.000e. Olit oikeassa, mahtuu alkuperäiseen skaalaani. Matu-uutiset vain pistää miettimään kannattaako laittaa kahtakymppiä autoon juuri nyt. Eurooppa on kohta tulessa. http://www.rajatkiinni.fi/uutisia/sa...14-helmikuuta/
Vastaa lainaten
  #87  
Vanha 09.02.2016, 20:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bonkkis Näytä viesti
verot (hatusta 35% vero 20= 7000e)
Kaksikäyttöpakuna autoveroprosentti 25% (saa henkilöautoksi jälkeenpäin ilman lisäveroja) eli aika järkevään hintaan saattais saaha.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiluxia ostamassa... Yere Tekniikka & Jutustelu 6 13.08.2013 22:42
Ostetaan Saisko 2000€:lla jonkinlaista maastoautoa? Tapsa66 O/M/V Ajoneuvot 1 07.01.2012 22:50
Pajeroa ostamassa Appari Tekniikka & Jutustelu 6 24.04.2006 23:22
Videokameraa ostamassa Nerd-O Chit-Chat 13 06.12.2004 13:57
discoveryä ostamassa? Tekniikka & Jutustelu 6 05.11.2004 09:04


Sivu luotu: 02:09 (GMT +2).