Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.02.2016, 22:05
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

AKK.


Juu ei kiitos.
Pyrokraattista , hankalaa ja vaikeaa.
Taitavat enemmän ottaa kuin antaa??
t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 06.02.2016 22:59
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2016, 07:48
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.748
Perusasetus

En varmaan moneen officrossikisaan ollut menossa, mutta AKK -säännön kisoihin en omalla autolla oikein voi osallistua.

Suora lainaus säännöistä:
6.4.9 Akselit
6.4.9.1 Napavälitys on kielletty.

Mitenköhän olen saanut aikaiseksi Suomen ainoan napavälitteisillä akseleilla olevan offiauton poissulkemisen kilpailusta?

Aika hyvät naurut tämä sattumus on tarjonnut.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.02.2016, 13:56
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Oha volvolaisissakii välitys navassa vai pitääks niihi vaihtaa yks yhteen välitykset

Ja kysymys johon tahtoo vastauksen. Mitä hyötyä akk alaseks menosta on ?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.02.2016, 14:22
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Olikos toi napavalitys pikkuluokan säännöistä?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.02.2016, 16:24
Hanna:n Avatar
Hanna Hanna ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.05.11
Sijainti: Imatra
Viestit: 673
Perusasetus

Ehdoton ei.

Kisojen järkkääminen menee monimutkasemmaks ja kalliimmaks, osallistuminen nyös.
Hanki kaikki lisenssit, muokkaa auto tuulilasista lähtien..

En näe mitään hyötyä AKK'n sotkeutumisessa officrosseihin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.02.2016, 22:37
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Mikäs kohta tuulilasin vaatii vaihtamaan? Nuo säännöthön on suora kopio Eestin säännöistä, muistaakseni. Laminoitu tuulilasi on ollut vakiovaruste autoissa n. -30 luvulta lähtien, eli siis kieltää plexien ym käytön.

Tuolla FB puolella kirjoitin vakuutus keskusteluun:
Jos nyt joku haluaa tehdä jotain (mielestäni) järkevää asian suhteen nii ottais yhteyttä tuonne harrasterallin puolelle. Lähinnä niin että selvitettäisiin, miten heillä on ja tulee oleman jatkossa vakuutusasiat. Mikäli tuo vakuutus on ainut mikä on syynä AKK:h liittymiseen nii eiköhä tarpeeksi jäseniä sisältävä yhdistys saa neuvoteltua sopivat vakuutukset.
- Toisalta, ei ole varmaankaan mitän haittaa, että samalla on sovittu vaikka Kansallisen Harraste offroad crossin säännöt ja kisan järjestäjille yhteiset ohjeet, mm katsastukseen, rataan ym. Ei siihen tarvi käydä AKK:n kursseja ja heille maksaa rahaa.

NIin ja la illan kevennyksenä, viime Klaperjahdissa eräs pikkuluokan kuljettaj loukkaantui tosi pahasti ja apukuski, joka ilmeisesti oma vaimo vielä pahemmin. Syynä oli paikalla olleet poliisit, jotka aamun puhallutusten jälkeen estivät parin kilpailun!

Edit, pikku lisäys, varsin huomioitava seikka!
http://www.harrasteralli.net/forum/v...hp?f=14&t=1723

Harrastemoottoriurheilun keskusjärjestö Ry (myöhemmin Hamu) sai 2.10.2015. päivätyllä päätöksellä Liikennevirasto Trafi:n tunnustuksen kansalliseksi ajoneuvourheilun keskusjärjestöksi. Samalla Hamu täytti ajoneuvolain 66f §:n mukaiset ehdot kilpa-ajoneuvojen siirtoluville.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 06.02.2016 22:43
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.02.2016, 22:56
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

koko AKK ajatuksen voi työntää ihan suoraan huoran perseeseen, kuten ne rahat mitä tulis palamaan jos AKK:hon mennään.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2016, 18:22
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
En varmaan moneen officrossikisaan ollut menossa, mutta AKK -säännön kisoihin en omalla autolla oikein voi osallistua.

Suora lainaus säännöistä:
6.4.9 Akselit
6.4.9.1 Napavälitys on kielletty.

Mitenköhän olen saanut aikaiseksi Suomen ainoan napavälitteisillä akseleilla olevan offiauton poissulkemisen kilpailusta?

Aika hyvät naurut tämä sattumus on tarjonnut.
Mikaelt siitä tuossa jo vähän vihjaili, on ET1 luokan säännöistä, ET2 luokassa ko. rajoitusta ei ole.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2016, 19:16
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Vakuutukset


Meillä autolle maastoliikenne vakuutus,joka korvaa muille kuin autossa oloille tapahtuvat vahingot.
Autossa olijoille meillä on sairaskuluvakuutukset,tapaturmavakuutukset sekä henkivakuutukset.(ei laji tai kilpailuehtoja)

Eli en näe että AKK lisenssi toisi meille parempaa vakuutusturvaa ?

Toivotaan vain että harvinainen maalaisjärki voittaisi ,radat sellaisia että sivullisille ei mitään sattuisi ja järjestäjien maggara koju ei kaatuisi kenenkään päälle !
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.02.2016, 20:19
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Hirveen hankalaa, mites lääkärintarkastus mikä vakiokamaa tuos naapuris ennen kisaa ?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.02.2016, 00:25
p.jäppinen p.jäppinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
Meillä autolle maastoliikenne vakuutus,joka korvaa muille kuin autossa oloille tapahtuvat vahingot.
Autossa olijoille meillä on sairaskuluvakuutukset,tapaturmavakuutukset sekä henkivakuutukset.(ei laji tai kilpailuehtoja)

Eli en näe että AKK lisenssi toisi meille parempaa vakuutusturvaa ?

Toivotaan vain että harvinainen maalaisjärki voittaisi ,radat sellaisia että sivullisille ei mitään sattuisi ja järjestäjien maggara koju ei kaatuisi kenenkään päälle !
Just tämä ei mene minullekkaan jakeluun, että miks osa pitää AKK:ta ainoana vaihtoehtona? Onhan näitä vakuutuksia vaikka kuinka paljon ja uudistuksien myötä tähänkin tarpeeseen varmasti tulee uusia vakuutuksia, kyllä vakuutusyhtiöille raha kelpaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.02.2016, 00:27
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen Näytä viesti
Just tämä ei mene minullekkaan jakeluun, että miks osa pitää AKK:ta ainoana vaihtoehtona? Onhan näitä vakuutuksia vaikka kuinka paljon ja uudistuksien myötä tähänkin tarpeeseen varmasti tulee uusia vakuutuksia, kyllä vakuutusyhtiöille raha kelpaa.
Suomalainen on hyvä keksimään toiselle suomalaiselle sääntöjä?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.02.2016, 05:13
susiraja2:n Avatar
susiraja2 susiraja2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.07
Sijainti: sivakka
Viestit: 304
Perusasetus

hyvä että tämä saa keskustelua aikaseksi
täällä ollaan huolissa kulujen kasvusta no nehänkasvaa varmasti
mutta tuo vakuutus juttu rupes mietityttämään kun tuntuu ettää toinen osa puoli on sitä mieltä että akk on ainut jonka kautta tämän voi hoitaa ja toinen toista tässä on kaksi puolta ja se että joku sanoo että tuurilla on menty tähän asti ja vakkutuksissa rimaa hipoen sen verran noitten vakuutus yhtiöitten kansa riidellyt korvauksita että veikkaan että tässä lajissa sattuu se pahin mahollinen että auto on yleisönseassa niin soppa on valmis olipa vakuutus mikä hyväänsä kun on huonoo pisnestä maksaa hirveitä korvauksia
en nukkus järjestäjänä yhtään sen paremmin olisiko tämä akk alanen vai ei kun loppujen lopuksi noi vakuutus yhtiöt yrittää aina pestäkätesä kun puhutaan isoista korvauksista ja jos se ei onnistu niin sillon etitään syyllinen joka maksaa viulut vakuuttaminen on bisnestä muistakaa se
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.02.2016, 05:44
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
Meillä autolle maastoliikenne vakuutus,joka korvaa muille kuin autossa oloille tapahtuvat vahingot.
Autossa olijoille meillä on sairaskuluvakuutukset,tapaturmavakuutukset sekä henkivakuutukset.(ei laji tai kilpailuehtoja)

Eli en näe että AKK lisenssi toisi meille parempaa vakuutusturvaa ?

Toivotaan vain että harvinainen maalaisjärki voittaisi ,radat sellaisia että sivullisille ei mitään sattuisi ja järjestäjien maggara koju ei kaatuisi kenenkään päälle !
Tässä kohtaa pitää olla utelias että osaatko noin karkeasti kertoo millainen kustannus on vuotta kohti ko. autossa olijoitten vakuutukset? Tai yhtä kisaa kohti? Mikä yhtiö kyseessä?

Eli jos kestän kärryllä niin puhutaan neljästä eri vakuutuksesta yhtäaikaa (sairaskuluvakuutukset,tapaturmavakuutukset sekä henkivakuutukset sekä auton liikennevakuutus)?
korjaa jos olin väärässä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.02.2016, 06:21
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

vai on somepelko levinnyt yhteisöön?

Miksi tehdä muutoksia tulevan pelossa ilman että tietää mitä todella tapahtuu?

Eihän tartte mennä ku esim. seikkailupuistoon, niin siellä kerrotaan hyvin selvästi, ettei henkilöt ole tapaturmavakuutettuja, eli jos vakuutusturva koetaan tarpeelliseksi, se hankittanee itse.

Jos vakuutuskäytännöt muuttuvat, järjestävän kerhon tärkein tehtävä on kertoa kilpailijalle minimivakuutustaso jolla tapahtumaan pääsee mukaan.

Vakuutusyhtiöt kilpailevat keskenään ja kartellista saa aikanaan hintatiedot vakuutukselle.

liian tiukat säännöt karsivat ne osallistujat, jotka hinaavat navetan takaa vanhan maasturin käyntiin ja osallistuvat ajeluihin.

Ratojen yleisöturvallisuus on sellanen juttu mitä ei vakuutuksilla saada korvattua jos oikein huonosti käy...

Allekirjoituksesta huolimatta teksti on omaa ajattelua hommia sivusta seuranneena...
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.02.2016, 08:22
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

[QUOTE]os vakuutuskäytännöt muuttuvat, järjestävän kerhon tärkein tehtävä on kertoa kilpailijalle minimivakuutustaso jolla tapahtumaan pääsee mukaan./QUOTE]

Tätä juttuu tässä yritän selvittää. Hiukan hankalaa kun porukka keskittyy AKK haukkumiseen... Niitä oikeita vaihtoehtoja ja ideoita edelleen kaivataan. Etenkin niitä ei AKKhon liittyviä...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.02.2016, 22:40
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti

liian tiukat säännöt karsivat ne osallistujat, jotka hinaavat navetan takaa vanhan maasturin käyntiin ja osallistuvat ajeluihin.

.
Just näi, tai ne ketkä lähtee huvikseen kokeileen käyttiksen rajoja, onks Suomes muuten jo lääkärintarkastus pakolline ennen kisaa niiku tuol jossai ulkomailla ? Loppupeleis kuitenkin jos joku oikeesti haluaa kilpailla kisois mis osallistujii koval kalustol ni kyl se pukkaa pois suomest
Luinpa muute jopa säännöt, kylhä noitte mukaa pääsee kaik rieskatkin mukaa, vakuutuksen saa puuhakilvil, ainut tuo AKK-katsastus nevörhöörd, ja tuo kypäräsääntö on aivan mainio, e-hyväksyntä riittää, ei tarvii olla autokäyttöön eli suomessakin voi siis ajaa skeittikypärällä jos haluu :-)

Viimeksi muokannut Calmari : 12.02.2016 22:56
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.02.2016, 15:59
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Tässä kohtaa pitää olla utelias että osaatko noin karkeasti kertoo millainen kustannus on vuotta kohti ko. autossa olijoitten vakuutukset? Tai yhtä kisaa kohti? Mikä yhtiö kyseessä?

Eli jos kestän kärryllä niin puhutaan neljästä eri vakuutuksesta yhtäaikaa (sairaskuluvakuutukset,tapaturmavakuutukset sekä henkivakuutukset sekä auton liikennevakuutus)?
korjaa jos olin väärässä.
Olet oikeassa, neljä eri vakuutusta.
vuosi vakuutuksia ja harrastamme tietty muutakin ,joten ei pelkästään autoiluun ja yrittäjä ei voi olla pois töistä ,joten noihin rahaa menee.
Nuo ovat Pohjolasta. En suoraan summia muista mutta mahtaako tuhat lappunen riittää?

Jäjestäjänä soittelisn vakuutusyhtiöt läpi ja selittäisin tilanteen ,jolloin saisi hinnan tapahtuma vakuutukselle. Onhan noita tapahtumia suomessa vaikka millaisia.
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Saatiin Off Roadillekin (Offi-Trial) jälleen AKK:n lajiryhmä Byrocrat Tekniikka & Jutustelu 6 01.11.2014 20:11
akk turvakaari ? VOLIATTI Tekniikka & Jutustelu 3 14.02.2014 22:22
akk huhu?????????? TimJus Tekniikka & Jutustelu 76 10.02.2008 00:57
AKK:n rakenneohjeet turvakaarille Tekniikka & Jutustelu 10 16.10.2006 20:49
AKK:n kilpailijalisenssi 2005 Racingrabbit Tekniikka & Jutustelu 6 13.12.2004 21:12


Sivu luotu: 23:09 (GMT +2).