![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
AKK.Juu ei kiitos. Pyrokraattista , hankalaa ja vaikeaa. Taitavat enemmän ottaa kuin antaa?? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 06.02.2016 22:59 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
En varmaan moneen officrossikisaan ollut menossa, mutta AKK -säännön kisoihin en omalla autolla oikein voi osallistua.
Suora lainaus säännöistä: 6.4.9 Akselit 6.4.9.1 Napavälitys on kielletty. Mitenköhän olen saanut aikaiseksi Suomen ainoan napavälitteisillä akseleilla olevan offiauton poissulkemisen kilpailusta? Aika hyvät naurut tämä sattumus on tarjonnut.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Oha volvolaisissakii välitys navassa vai pitääks niihi vaihtaa yks yhteen välitykset
Ja kysymys johon tahtoo vastauksen. Mitä hyötyä akk alaseks menosta on ?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Olikos toi napavalitys pikkuluokan säännöistä?
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ehdoton ei.
Kisojen järkkääminen menee monimutkasemmaks ja kalliimmaks, osallistuminen nyös. Hanki kaikki lisenssit, muokkaa auto tuulilasista lähtien.. En näe mitään hyötyä AKK'n sotkeutumisessa officrosseihin |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mikäs kohta tuulilasin vaatii vaihtamaan? Nuo säännöthön on suora kopio Eestin säännöistä, muistaakseni. Laminoitu tuulilasi on ollut vakiovaruste autoissa n. -30 luvulta lähtien, eli siis kieltää plexien ym käytön.
Tuolla FB puolella kirjoitin vakuutus keskusteluun: Jos nyt joku haluaa tehdä jotain (mielestäni) järkevää asian suhteen nii ottais yhteyttä tuonne harrasterallin puolelle. Lähinnä niin että selvitettäisiin, miten heillä on ja tulee oleman jatkossa vakuutusasiat. Mikäli tuo vakuutus on ainut mikä on syynä AKK:h liittymiseen nii eiköhä tarpeeksi jäseniä sisältävä yhdistys saa neuvoteltua sopivat vakuutukset. - Toisalta, ei ole varmaankaan mitän haittaa, että samalla on sovittu vaikka Kansallisen Harraste offroad crossin säännöt ja kisan järjestäjille yhteiset ohjeet, mm katsastukseen, rataan ym. Ei siihen tarvi käydä AKK:n kursseja ja heille maksaa rahaa. NIin ja la illan kevennyksenä, viime Klaperjahdissa eräs pikkuluokan kuljettaj loukkaantui tosi pahasti ja apukuski, joka ilmeisesti oma vaimo vielä pahemmin. Syynä oli paikalla olleet poliisit, jotka aamun puhallutusten jälkeen estivät parin kilpailun! Edit, pikku lisäys, varsin huomioitava seikka! http://www.harrasteralli.net/forum/v...hp?f=14&t=1723 Harrastemoottoriurheilun keskusjärjestö Ry (myöhemmin Hamu) sai 2.10.2015. päivätyllä päätöksellä Liikennevirasto Trafi:n tunnustuksen kansalliseksi ajoneuvourheilun keskusjärjestöksi. Samalla Hamu täytti ajoneuvolain 66f §:n mukaiset ehdot kilpa-ajoneuvojen siirtoluville.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 06.02.2016 22:43 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
koko AKK ajatuksen voi työntää ihan suoraan huoran perseeseen, kuten ne rahat mitä tulis palamaan jos AKK:hon mennään.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#9
|
|||
|
|||
Vakuutukset
Meillä autolle maastoliikenne vakuutus,joka korvaa muille kuin autossa oloille tapahtuvat vahingot.
Autossa olijoille meillä on sairaskuluvakuutukset,tapaturmavakuutukset sekä henkivakuutukset.(ei laji tai kilpailuehtoja) Eli en näe että AKK lisenssi toisi meille parempaa vakuutusturvaa ? Toivotaan vain että harvinainen maalaisjärki voittaisi ,radat sellaisia että sivullisille ei mitään sattuisi ja järjestäjien maggara koju ei kaatuisi kenenkään päälle !
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Hirveen hankalaa, mites lääkärintarkastus mikä vakiokamaa tuos naapuris ennen kisaa ?
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Suomalainen on hyvä keksimään toiselle suomalaiselle sääntöjä?
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
hyvä että tämä saa keskustelua aikaseksi
täällä ollaan huolissa kulujen kasvusta no nehänkasvaa varmasti mutta tuo vakuutus juttu rupes mietityttämään kun tuntuu ettää toinen osa puoli on sitä mieltä että akk on ainut jonka kautta tämän voi hoitaa ja toinen toista tässä on kaksi puolta ja se että joku sanoo että tuurilla on menty tähän asti ja vakkutuksissa rimaa hipoen sen verran noitten vakuutus yhtiöitten kansa riidellyt korvauksita että veikkaan että tässä lajissa sattuu se pahin mahollinen että auto on yleisönseassa niin soppa on valmis olipa vakuutus mikä hyväänsä kun on huonoo pisnestä maksaa hirveitä korvauksia en nukkus järjestäjänä yhtään sen paremmin olisiko tämä akk alanen vai ei kun loppujen lopuksi noi vakuutus yhtiöt yrittää aina pestäkätesä kun puhutaan isoista korvauksista ja jos se ei onnistu niin sillon etitään syyllinen joka maksaa viulut vakuuttaminen on bisnestä muistakaa se
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Eli jos kestän kärryllä niin puhutaan neljästä eri vakuutuksesta yhtäaikaa (sairaskuluvakuutukset,tapaturmavakuutukset sekä henkivakuutukset sekä auton liikennevakuutus)? korjaa jos olin väärässä. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
vai on somepelko levinnyt yhteisöön?
Miksi tehdä muutoksia tulevan pelossa ilman että tietää mitä todella tapahtuu? Eihän tartte mennä ku esim. seikkailupuistoon, niin siellä kerrotaan hyvin selvästi, ettei henkilöt ole tapaturmavakuutettuja, eli jos vakuutusturva koetaan tarpeelliseksi, se hankittanee itse. Jos vakuutuskäytännöt muuttuvat, järjestävän kerhon tärkein tehtävä on kertoa kilpailijalle minimivakuutustaso jolla tapahtumaan pääsee mukaan. Vakuutusyhtiöt kilpailevat keskenään ja kartellista saa aikanaan hintatiedot vakuutukselle. liian tiukat säännöt karsivat ne osallistujat, jotka hinaavat navetan takaa vanhan maasturin käyntiin ja osallistuvat ajeluihin. Ratojen yleisöturvallisuus on sellanen juttu mitä ei vakuutuksilla saada korvattua jos oikein huonosti käy... Allekirjoituksesta huolimatta teksti on omaa ajattelua hommia sivusta seuranneena... |
|
#16
|
|||
|
|||
|
[QUOTE]os vakuutuskäytännöt muuttuvat, järjestävän kerhon tärkein tehtävä on kertoa kilpailijalle minimivakuutustaso jolla tapahtumaan pääsee mukaan./QUOTE]
Tätä juttuu tässä yritän selvittää. Hiukan hankalaa kun porukka keskittyy AKK haukkumiseen... Niitä oikeita vaihtoehtoja ja ideoita edelleen kaivataan. Etenkin niitä ei AKKhon liittyviä... |
|
#17
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Luinpa muute jopa säännöt, kylhä noitte mukaa pääsee kaik rieskatkin mukaa, vakuutuksen saa puuhakilvil, ainut tuo AKK-katsastus nevörhöörd, ja tuo kypäräsääntö on aivan mainio, e-hyväksyntä riittää, ei tarvii olla autokäyttöön eli suomessakin voi siis ajaa skeittikypärällä jos haluu :-) Viimeksi muokannut Calmari : 12.02.2016 22:56 |
|
#18
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
vuosi vakuutuksia ja harrastamme tietty muutakin ,joten ei pelkästään autoiluun ja yrittäjä ei voi olla pois töistä ,joten noihin rahaa menee. Nuo ovat Pohjolasta. En suoraan summia muista mutta mahtaako tuhat lappunen riittää? Jäjestäjänä soittelisn vakuutusyhtiöt läpi ja selittäisin tilanteen ,jolloin saisi hinnan tapahtuma vakuutukselle. Onhan noita tapahtumia suomessa vaikka millaisia.
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Saatiin Off Roadillekin (Offi-Trial) jälleen AKK:n lajiryhmä | Byrocrat | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.11.2014 20:11 |
| akk turvakaari ? | VOLIATTI | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.02.2014 22:22 |
| akk huhu?????????? | TimJus | Tekniikka & Jutustelu | 76 | 10.02.2008 00:57 |
| AKK:n rakenneohjeet turvakaarille | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.10.2006 20:49 | |
| AKK:n kilpailijalisenssi 2005 | Racingrabbit | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.12.2004 21:12 |