Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2016, 20:41
Joonapyrrö Joonapyrrö ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.15
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 31
Perusasetus

Mikä neuvoksi kun -88 läjän öljynpaineet heittelee? Normi ajossa hyvät paineet ja sitten kun tyhjä käynnillä on nii melkeen alaviivan tasolla... Öljyt vaihdoin justiin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2016, 20:46
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joonapyrrö Näytä viesti
Mikä neuvoksi kun -88 läjän öljynpaineet heittelee? Normi ajossa hyvät paineet ja sitten kun tyhjä käynnillä on nii melkeen alaviivan tasolla... Öljyt vaihdoin justiin
Njet problem, normaal!
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2016, 20:59
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 878
Perusasetus

KYSYMYS??

paljonko painaa LJ / RJ kori?
-vain faktatietoa kiitos.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2016, 18:42
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joonapyrrö Näytä viesti
Mikä neuvoksi kun -88 läjän öljynpaineet heittelee? Normi ajossa hyvät paineet ja sitten kun tyhjä käynnillä on nii melkeen alaviivan tasolla... Öljyt vaihdoin justiin
Se orkkis mittari saattaa näyttää ihan omiaan. Molempiin omiin läjiin olen laittanu mekaanisen mittarin sekä lisäksi öljynpainevalon. Paineiden kadotessa valon syttymisen huomaa paaaljon helpommin kuin sen että mittarin viisari lepää alaasennossa. Jokin toiminto näissä taitaa (ainakin muistaisin kuulleeni) olla alkujaan minkä pitäisi sammuttaa moottori paineiden hävitessä, monesta kuitenkin voitu poistaa käytöstä, ettei kone sammu esim. pahassa mäennousussa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2016, 16:59
FastOnion FastOnion ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.01.16
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 26
Perusasetus

Mites muilla kulkee noi lj:t ? Omassa huomasin pitkällä puolella ajaessa 3 vaihteella että 3000rpm jälkeen ei jaksa vetää ja pikku hiljaa hiipii vain kierrokset ylöspäin. En tiedä voiko vaikuttaa noi 35" renkaat niin paljon sitten?? Pumpusta on syöttöä lisätty vanhan omistajan toimesta ja ahdin on pro turbon tekele.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2016, 17:50
GeneralJ GeneralJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.15
Sijainti: Lahti
Viestit: 39
Perusasetus

Hei, onko RJ:n ostoon olemassa mitään buyers guidea? Kaveri on tuollaista havittelemassa ja olisi hyvä saada jonkinlainen käsitys, että mitä kaikkea juuri RJ:stä kannattaa tsekata.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2016, 20:19
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Pysyykö hitsikoneen kahva kädessä ? Jos ei oo pellitetty niin varmasti sitä hommaa edessä..runko kannattaa myös tsekata et missä kunnossa..

Koeajolla saa kivasti käsityksen mitä on ostamassa, laakeri äänet , nelivedon toimivuus , ettei kytkin luista jne jne..myös konehuoneeseen sen verran kurkata et öljyt on oikeen väristä eikä paisarissa pulputtele
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 10.02.2016 20:21
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2016, 21:08
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GeneralJ Näytä viesti
Hei, onko RJ:n ostoon olemassa mitään buyers guidea? Kaveri on tuollaista havittelemassa ja olisi hyvä saada jonkinlainen käsitys, että mitä kaikkea juuri RJ:stä kannattaa tsekata.
Ei kannata sitä halvinta ostaa ainakaan ja mielellään katsoisin sellaisen joka olis esim laitettu jo tms. Mutta kyllähän se aika arpapeliä on rungon suhteen itsellä ainakin päällepäin näytti runko tyyliin juuri laitetulta mutta totuus paljastui myöhemmin oli kaikenlaista mustaa rosteria ja sit kaikenhuippu lasikuitua sekasin . Ainahan kulutus osia saattaapi joutua vaihtaa sehän on selvää jos ei ole hetkeen vaihdettu mutta eipä se nyt niin hinnan kirous ole ainakaan kulutus osat. Itsellä periaate että vaikka jannu olis just sanonut että kaikki öljyt vaihdeltu jne niin en menis uskomaan meinaa kyllä sitä kaikenlaista on. Mutta jos tekniikka toimii todella hyvin niin omasta mielestä parempi kuin jos taas korissa tai rungossa olisi sanomista hieman. Toki käsite hieman jokainen määrittelee itse sen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.02.2016, 22:30
GeneralJ GeneralJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.15
Sijainti: Lahti
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Ei kannata sitä halvinta ostaa ainakaan ja mielellään katsoisin sellaisen joka olis esim laitettu jo tms. Mutta kyllähän se aika arpapeliä on rungon suhteen itsellä ainakin päällepäin näytti runko tyyliin juuri laitetulta mutta totuus paljastui myöhemmin oli kaikenlaista mustaa rosteria ja sit kaikenhuippu lasikuitua sekasin . Ainahan kulutus osia saattaapi joutua vaihtaa sehän on selvää jos ei ole hetkeen vaihdettu mutta eipä se nyt niin hinnan kirous ole ainakaan kulutus osat. Itsellä periaate että vaikka jannu olis just sanonut että kaikki öljyt vaihdeltu jne niin en menis uskomaan meinaa kyllä sitä kaikenlaista on. Mutta jos tekniikka toimii todella hyvin niin omasta mielestä parempi kuin jos taas korissa tai rungossa olisi sanomista hieman. Toki käsite hieman jokainen määrittelee itse sen.
Jep, lähinnä tarkoitin sitä, että onko näihin vehkeisiin jotain tiettyä kohtaa mihin kannattaa kurkata. Mistä kohdasta lähtee eniten ruostumaan, tyyppivikajuttuja jne.

Viimeksi muokannut GeneralJ : 10.02.2016 22:36
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.02.2016, 08:50
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

RJ:ssä samat paikat kuin LJ:ssä ruosteen suhteen, takapää tankin ympäristö. Alle ei tarvitse välttämättä edes ryömiä, kyykistyy takapuskurin suunnalta niin perus toyotamaisuus alkaa näkyä. Jos ei ole jo korjailtu. RJ:ssä koneesta kannattaa kuunnella kuuluuko epäilyttävää kilkatusta ja vuotaako öljyä. Jakopäässä on jonkinlainen kiristinsysteemi jonka peltinen runko voi pettää ajan kanssa. Tämä tieto luettu jenkkifoorumilta. Omasta 400000 ajetusta ei ole vielä pettänyt. Öljyä kyllä vuotaa koneesta vähän joka puolelta. LJ:ssä kannattaa kurkata pulputtaako syylärissä. Kansivikoja noissa on ollut. LJ:ssä myös käynnistyvyys ja käyntiääni, meinaa hapertua polttoainelinjat ajan kanssa. Mitään ylitsepääsemätöntä noissa ei yleensä ole jos osaa hitsata ja pysyy avaimet käsissä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.02.2016, 19:33
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GeneralJ Näytä viesti
Jep, lähinnä tarkoitin sitä, että onko näihin vehkeisiin jotain tiettyä kohtaa mihin kannattaa kurkata. Mistä kohdasta lähtee eniten ruostumaan, tyyppivikajuttuja jne.
varmaan pahimmat ruoste kohdat jos ei laitettu niin tuulilasin alareuna tahtoo hävitä huomaa sisältä katsoessa joissain katon vesikourut pehmeät sekä tietysti peruspaikat mitä joka auotoissa helmat kaaret. Kyllä tekniikka on idiootti varmaa ainakin omasta mielestä se mitä kansi hommiin tulee niin en kyllä tyyppiviaksi laittaisi usein ruuvattuja yksilöitä mistä kannet hajoo nimimerkillä 2011 itse oman lj hommasin ja kyllä siinä kone kesti yllätävän hyvin 40tkm ois kestänyt pidempääkin varmasti mutta omaan tyhmyyttää virittäessä hajotin koneen tosin kantta en saanut edes minä rikki vaikka ylipaineita oli aika hyvin
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.02.2016, 20:57
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FastOnion Näytä viesti
Mites muilla kulkee noi lj:t ? Omassa huomasin pitkällä puolella ajaessa 3 vaihteella että 3000rpm jälkeen ei jaksa vetää ja pikku hiljaa hiipii vain kierrokset ylöspäin. En tiedä voiko vaikuttaa noi 35" renkaat niin paljon sitten?? Pumpusta on syöttöä lisätty vanhan omistajan toimesta ja ahdin on pro turbon tekele.
Ei se ole raketti kyllä varmaan 35" pyörä vaikuttaa aika paljon kun 33" tuntui menohalut jo hiipuvan orggis renkuloihin nähden. Sulla varmaan on ahdin tehty sillain että alhaalla on hyvät vedot ja löyly loppuu yläkierroksilla mikä on todella järkevää. Kyllähän se vähän niin on että turha on motarillekkaan mennä tai ainakaan koittaa ajaa koko ajan 120km/h tietty toki jos tahtoo sulattaa moottorinsa siis mikäli se perus kone siel nokalla seisoo itsellä ainakin rupes lämmöt nousee jos vähänkin pidempää matkaa ajoi 120 lasis mut sen sijaa 110 oli parempi ei kuumentunut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 00:24 (GMT +2).