Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2016, 23:59
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bonkkis Näytä viesti
Kyllä Pajerossa on ESP ainakin 2003 lähtien, ja siinä kait keski ja takalukko vakiona. Tietääkö joku paremmin? Onko kokemusta 2003-2006 Pajeroista?
Ekassa Touaregissa on alavaihde ja keskilukko vakiona ja n. 10%:ssa autoja takalukko. Molemmat menee päälle namikasta. V10 on kait vähän onkelmallinen moottori, ja koko autokin tuntuu olevan vikaherkkä ja kallis pitää, mutta hieno peli muuten , paljon pikkuhienouksia ja mukava ajaa.
Ajomme on joskus todella jyrkkiä ja lumisia vuoristoteitä ja metsäteitä Norjassa sekä 1700kg vaunun vetoa, ei tosin noilla em. teillä, joskus märällä nurmikolla leirintäalueella.
Itellä oli runkkari ja ei noissa 2003-2006 malleissa ole takalukkoa. Ostin hölmöyttäni ja laitoin pikana kiertoon Alko olee ruostetta ja sähkö ongelmia... jumi esim. keskilukko päälle ym... Thyi! Eikä hangessa päässyt kun sutimisen esto vaan piipitti ja jarrut kuumeni ja sitten järjestelmä menee päältä... siinä sitten jäähyttelet ja ihmettelet mualiman menoa.. Edit ja helvetin matala maavara!

__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 28.01.2016 00:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2016, 01:44
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Cool

Aloittaja oli MAASTOAUTOA ostamassa.


-Kyseessä on Jeep.
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2016, 13:54
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Itellä oli runkkari ja ei noissa 2003-2006 malleissa ole takalukkoa. Ostin hölmöyttäni ja laitoin pikana kiertoon Alko olee ruostetta ja sähkö ongelmia... jumi esim. keskilukko päälle ym... Thyi! Eikä hangessa päässyt kun sutimisen esto vaan piipitti ja jarrut kuumeni ja sitten järjestelmä menee päältä... siinä sitten jäähyttelet ja ihmettelet mualiman menoa.. Edit ja helvetin matala maavara!
Taitaa Pajerossa 2003-2006 olla MYÖS takalukko. Katselin Autotrader.co.uk:

http://www4.autotrader.co.uk/classif...1500&logcode=p

kuva 8/8 näkyy nappi. Muitakin kuvia löytyy em sivustolta.

Tässä todistevideo lukon toimivuudesta Venäjällä: minuutti 1:02 4 low keskilukolla, minuutti 1:18 myös takalukko päällä, eli vaihdekepin edessä keskellä oleva R/D lock nappi alhaalla ja tietysti merkkivali kojelaudassa palaen: https://www.youtube.com/watch?v=At_boVIYIeU
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2016, 14:05
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Eipä näy tuo kuva.

Auto on 2003 145000 mailia ajettu 3.2 diesel, hopea väriltään, hinta £3995 siis puntaa.

Tässä ohjeet niille, jotka sen haluaa nähdä:

Ensin sivustolle http://www4.autotrader.co.uk/used-cars

Siellä valitsee Mitsubishi Shogun (Japanin markkina-alueen nimi Pajerolle)
rajaa mailit niin että näkyy 145000

rajaa koneen yli 3 litraiseksi

Kuvankin laitoin, mutta en tiedä näkyykö.

Soitin myös yhdelle Pajeron omistajalle lieksaan, hän vahvisti napin olemassaolon ja syttyvän merkkivalon tasauspyörästän kohdalle mittariston autonkuvassa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pajero rd lock.jpg‎
Views:	286
Size:	27,2 Kt
ID:	67439  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2016, 14:15
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Lainattu:
"Heitetääs topikin aloittajalle vaihtoehdoksi perusvarma HDJ100."

Muuten hyvä, mutta ei täytä kriteerejä. Kun laitat Nettiautoon hakukriteerini, ei tule yhtäkään. Ei taida olla HDJ100:ssa esp:tä. Ei edes mobile.de:ssä.
Vaimolla kun tarvii se olla, sen verran hyvä kuski. Tuo lanttu tuli kait 1998 ja silloin ei tommosissa vielä osattu esp:stä edes haaveilla

Pajerosta vielä, kun se tuntuu hyvältä ja halvalta (ruotsista saa 150.000 ajettua 6000 eerolla), saakohan siitä tuon sutimisenesto pois päältä jos vetää sulakkeen irti? Mites siihen sais VÄHÄN ja halvalla lisää maavaraa (siis muutama sentti, 5? )? Nouseekohan laillisesti renkailla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2016, 14:45
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Nyt menee ehkä vähän offtopiciksi, mutta ihan oikeasti?

Uskallat päästää muun liikenteen sekaan ihmisen, joka ei saa autoa ajettua ilman ajonhallintajärjestelmää?!?

Tuohan tarkoittaa ihan selvällä Suomen kielellä sitä, että jossain vaiheessa ulosmittaa tuon järjestelmän rajat ja silloin mennään jo aivan liian lujaa pois omalta kaistalta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2016, 15:05
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Joo, olisi kyllä kannattanut pysyä aiheessa (mistä saatat ymmärtää jotain. Sulla ei varmaan oo ihmisiä joista välität? Kakki apu on jopa keskimääräistä huonommalle kuskille tarpeen. Luin juuri vanhasta, helmikuu 2004 sivu 27, tuulilasista, että "esp säästäisi 1000 ihmisen hengen vuodessa Saksassa". Silloin Saksassa oli esp puolessa myydyistä autoista. Enkä perusta esp:n tarvetta tuolle artikkelille, itselläni on kokemusta kertynyt ajamisesta ja ymmärrän aihetta kohtalaisen hyvin. Onnettomuudet johtuvat usein itsestä riippumattomista syistä, ja jokainen täällä, miinus yksi, arvostaa esp:tä.)
Palataanko aiheeseen?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2016, 18:08
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Sain juuri vahvistuksen kahdelta (2003 ja 2005) Pajeron omistajalta, että niiden autoissa on R/D lock-nappi ja se sytyttää merkkivalon "tasauspyörästössä". Yhdessä kolmannessa sitä nappia ei ole. No 66% on hyvä (pieni otos kylläkin, mutta joka tapauksessa varmasti suurempi kuin Touaregin 10%) jos semmosta lähtee ostaan, ei mene siitä kauppa pilalle.
ESP:tä ei 2003:ssa ainakaan ollut, mut luistonesto kait.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.01.2016, 19:59
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Nyt menee ehkä vähän offtopiciksi, mutta ihan oikeasti?

Uskallat päästää muun liikenteen sekaan ihmisen, joka ei saa autoa ajettua ilman ajonhallintajärjestelmää?!?

Tuohan tarkoittaa ihan selvällä Suomen kielellä sitä, että jossain vaiheessa ulosmittaa tuon järjestelmän rajat ja silloin mennään jo aivan liian lujaa pois omalta kaistalta.
Nyt täytyy tätä kyllä komppaa. Jos ei osaa ajaa autoa ilman esp:tä niin ehkä se paras kulkuneuvo on julkinen. Koska tosiaan esp myötä se tilanne nopeus voi olla aivan liian luja, minkä myötä vastassa voi olla joku pieni Micra missä päästään hengestä kun maasturi jyrää yli. Tuo järjestelmä saa nimittäin kuvittelemaan että eihän täällä ole yhtään liukasta.

Itsellä on tuossa uudessa pelissä esp ja se on kyllä harvinaisen typerä systeemi. Ei saa tehdä käsijarrukäännöksiä. Ne ei onnistu. Pienessä tilassa talvella ihan kätevä ominaisuus tuo käsijarrukäännös. Sen sijaan pitää hinkata eestaas tuota autoa. Kun tuo auto lähtee luistamaan niin se vaan tulee perstuntumalla jo vastaohjaukset sun muut ja tuo järjestelmä muuten sekoaa siitä. Se on suunnattu typerille ihmisille mitkä vaan pitää ratista kiinni ja toivoo parasta. Siinä vaiheessa kun on oikeasti niin typerä ihminen ettei osaa ajaa autoa ilman esp:tä niin on tosiaan parasta pysyä kaukana auton ratista. Voi myös osallistua suomen surkein kuski ohjelmaan. Siellä näitä todella hyviä suorituksia näkee.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.01.2016, 20:21
Tilley Tilley ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nyt täytyy tätä kyllä komppaa. Jos ei osaa ajaa autoa ilman esp:tä niin ehkä se paras kulkuneuvo on julkinen. Koska tosiaan esp myötä se tilanne nopeus voi olla aivan liian luja, minkä myötä vastassa voi olla joku pieni Micra missä päästään hengestä kun maasturi jyrää yli. Tuo järjestelmä saa nimittäin kuvittelemaan että eihän täällä ole yhtään liukasta.

Itsellä on tuossa uudessa pelissä esp ja se on kyllä harvinaisen typerä systeemi. Ei saa tehdä käsijarrukäännöksiä. Ne ei onnistu. Pienessä tilassa talvella ihan kätevä ominaisuus tuo käsijarrukäännös. Sen sijaan pitää hinkata eestaas tuota autoa. Kun tuo auto lähtee luistamaan niin se vaan tulee perstuntumalla jo vastaohjaukset sun muut ja tuo järjestelmä muuten sekoaa siitä. Se on suunnattu typerille ihmisille mitkä vaan pitää ratista kiinni ja toivoo parasta. Siinä vaiheessa kun on oikeasti niin typerä ihminen ettei osaa ajaa autoa ilman esp:tä niin on tosiaan parasta pysyä kaukana auton ratista. Voi myös osallistua suomen surkein kuski ohjelmaan. Siellä näitä todella hyviä suorituksia näkee.
En ymmärrä, miten se ESP lisää tilannenopeutta liukkaalla? Tai ehkä niissä on eroja, mutta omassa RAV4:saa ESP ottaa vauhtia pois ensisijaisesti, siis lyö tehot pois ja jarruttaa jotain pyörää kunnes luisto loppuu. Ei siinä tilannenopeutta pysty kasvattaan. Ja itekin pidän ärsyttävänä, koska kun yrittäis vaikka mutkasta kiihdyttää, ja perä lähtee vähän kellumaan, niin ite olis vastaohjauksella hyvin mukana, mutta esp jarruttaakin toista etupyörää ja auto ohjautuu just sinne minne ratti osoittaa eli väärään suuntaan. Mutta huonorefleksisille tuo on varmasti hyvä, ja ei nyt puhuta tavallisista ajotilanteista, koska ei niissä huonot kuskit uskalla ajaa niin kovaa että esp alkais huutaa, vaan puhutaan jonkinlaisesta hätäväistöstä. Esim. vaimoni on tällainen kuski.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.01.2016, 21:02
bonkkis bonkkis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.16
Sijainti: Narvik
Viestit: 26
Perusasetus

Gary Grandylle ja nerd-O:lle:

Oletteko juuri saaneet ajokortin? On juttunne meinaan teinien tasoa. Tuon sanan "tyhmä" ja vastaavien kanssa kannattaa olla varovainen, annatte itsestänne tosi lapsellisen kuvan. Kyllä meistä jokainen täällä varmaan autoa osaa ajaa, eikä (onneksi) suurella osalla porukkaa näköjään ole tarvetta leveillä. Oli muuten juuri sionistien omistamassa ja kontrolloimassa roska-Ilta-Lehdessä kirjoitus aiheesta. Siinä selitettiin millaiset ihmiset postailee "bodauskuviaan" naamakirjaan. Kasvakaa nopeasti aikuisiksi. Vaimoni tapauksessa, niin kuin yleensäkin tällaisissa tapauksissa, ei ole älykkyyden puutteesta kyse. Asuimme Helsingissä 10 vuotta, koska vaimoni opiskeli Helsingin yliopistossa tuon ajan, valmistuen kolmesti. Hän kävi melkein joka kerta yliopistolla junalla (10min), joten ajokokemus jäi vähäiseksi. Toistan argumenttini ESP:n puolesta: se pelastaa ihmishenkiä ja estää pyörätuolitulevaisuuksia. En tätä halunnut tuoda esiin, mutta entisenä kilpa-ajajanakin haluan autossani olevan ESP:n, jos se vain on mahdollista ja koska se on keksitty. Vastaan 100 kmh saatatte tulla juuri te kurvissa sladissa talvella minun kaistallani.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.01.2016, 21:03
kzj kzj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.09
Sijainti: Kouvola
Viestit: 138
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bonkkis Näytä viesti
Lainattu:
"Heitetääs topikin aloittajalle vaihtoehdoksi perusvarma HDJ100."

Muuten hyvä, mutta ei täytä kriteerejä. Kun laitat Nettiautoon hakukriteerini, ei tule yhtäkään. Ei taida olla HDJ100:ssa esp:tä. Ei edes mobile.de:ssä.
Vaimolla kun tarvii se olla, sen verran hyvä kuski. Tuo lanttu tuli kait 1998 ja silloin ei tommosissa vielä osattu esp:stä edes haaveilla

Pajerosta vielä, kun se tuntuu hyvältä ja halvalta (ruotsista saa 150.000 ajettua 6000 eerolla), saakohan siitä tuon sutimisenesto pois päältä jos vetää sulakkeen irti? Mites siihen sais VÄHÄN ja halvalla lisää maavaraa (siis muutama sentti, 5? )? Nouseekohan laillisesti renkailla?
Ainakin uudemmissa HDJ 100 löytyy optiona ABS/EBD, BA, VSC & A-TRC

VSC = ESP , minä vuonna on tullut, en tiedä.

J9 koppaisissa VSC on tullut v.2000 , joissain D-4D koneisissa.

Cruiserit on kyllä ylihinnoiteltuja, jos uusi pajero ja cruiser on samanhintaisia, käytettyjä pajeroita saa cruiserin hinnalla 2

Vaikka hyvä auto onkin, niin jotain rajaa..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.01.2016, 12:55
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kzj Näytä viesti
Cruiserit on kyllä ylihinnoiteltuja, jos uusi pajero ja cruiser on samanhintaisia, käytettyjä pajeroita saa cruiserin hinnalla 2

Vaikka hyvä auto onkin, niin jotain rajaa..
Markkinat määrää oikean hinnan tai muussa tapauksessa käytettyjen Pajerojen hintapyynnit vois tuplata ja kauppa kävis yhtä hyvin. Veikkaan että kauppa ei kyllä kävisi...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.01.2016, 13:35
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Markkinat määrää oikean hinnan tai muussa tapauksessa käytettyjen Pajerojen hintapyynnit vois tuplata ja kauppa kävis yhtä hyvin. Veikkaan että kauppa ei kyllä kävisi...
Onko niissä autoissa oikeasti paljoa eroa? taitaa olla vaan joukkohypnoosia ja parempaa markkinointia?

Eihän noissa hinnoissa ole niin isoa eroa?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/...rd=DESC&page=1
http://www.nettiauto.com/toyota/land...rd=DESC&page=1

Pajero oli omasta mielestäni paljon parempi ajaa maantiellä kuin tojo.
miinuksia takalukon puute ja matala maavara...
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 30.01.2016 14:06
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiluxia ostamassa... Yere Tekniikka & Jutustelu 6 13.08.2013 22:42
Ostetaan Saisko 2000€:lla jonkinlaista maastoautoa? Tapsa66 O/M/V Ajoneuvot 1 07.01.2012 22:50
Pajeroa ostamassa Appari Tekniikka & Jutustelu 6 24.04.2006 23:22
Videokameraa ostamassa Nerd-O Chit-Chat 13 06.12.2004 13:57
discoveryä ostamassa? Tekniikka & Jutustelu 6 05.11.2004 09:04


Sivu luotu: 01:39 (GMT +2).