![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#101
|
||||
|
||||
![]()
Pohjapanssari 4mm mätölevystä. Tuli vielä tehtyä kardaanijarrulle pieni kyhmy kuvien oton jälkeen ja tokihan tuo vielä hitsataan kunnolla, kuvissa vasta hepattuna.
Akuille tein telineen ja ympärille pitäisi askarrella alumiinista kotelo. Ja koska auto on 2+4 paku tulee toinen penkki varmaanki laitettua tankin/akkukotelon päälle ja toinen kuskinpuolen takalokasuojan päälle. Pientä takapakkia tuli myös otettua tulevan tekniikan kanssa kun valmiiksi maksettu Mersun automaattilaatikko oli ilmeisesti myyty parempaan kotiin eikä rahoja voi kuulemma palauttaa. Kiitoksia Karjalohjan suuntaan tästä!!! Viimeksi muokannut MiKo : 19.01.2016 19:19 |
#102
|
||||
|
||||
![]()
Panssari hitsattuna ja pohjamaalissa. Vähän tuli haittoja tuonne pohjaan, mutta eipä tällä mitään hc-offia ole tarkotuskaan ajaa.
|
#103
|
||||
|
||||
![]()
Lokasuojien teko jatkuu. Jos ois lehemän hermot ja tuhottomasti aikaa (ja taitoa) niin olishan nuita voinu hieroa paremminkin niin olis saanu virheettömän muotin. Välttäköön nyt kuitenki ku ei mikään näyttelypeli ole tulossa.
Muotin päälle kastelin huopasuikaleita hartsissa jos sais vähän lisää jäykkyyttä. Miten nuita oikiasti ruukataan jäykistellä? |
#104
|
||||
|
||||
![]()
sähköputki on ihan hyvä, taipuisa kurttukin käy.
|
#105
|
||||
|
||||
![]()
Kurttu voiski olla ihan jees, tänks 👍
|
#106
|
||||
|
||||
![]()
Käsijarrun satula löysi paikkansa. Harmi ku tuli syksyllä myytyä hydraulinen käsijarru nyt olis ollu tarve.
|
#107
|
||||
|
||||
![]()
Vähän rauhallisempi viikonloppu takana ja pikkuhommiin saa upotettua uskomattomia määriä aikaa, mutta pakkohan nämä on tehä.
Käsijarrusatula sai uudet palat. Sopivat löyty 24O Volvon kohalta luettelosta. Pikkusen joutuu hiomaan pintaa vähemmäksi, mutta brp:n hinta vs nämä niin kyllähän sitä mielellään hiaseeki muutaman minuutin. Pakosarjan käytin vielä pois ja koneen kyljessä oleva luukku tuli tiivistettyä kun näytti vähän ihkuvan. No valmista tiivistettä ei ollu niin tein sen 5mm tiivistearkista ja kasasin liiman kanssa. Pakosarjan tiivisteet tein parin millin kuparista ja löijäsin ne. Pultteihin vähän kuparitahnaa ja kasaan. Samalla turbon kiinnitykseen pinnapultit. Saakohan vaikka Wurthilta kuparimuttereita kokoa vai pitääköhän ne tilailla jostaki muualta? Turbon öljynpaluu tuli öljypohjaan 16mm putkesta, toivottavasti koko riittää. Nesteputkille hitsasin jiccinipan sisäkennolle menevään putkeen ja toinen heti hanan jälkeen niin pelaa kierto vaikka hana olis suljettunaki. Ja mitähän muuta.. No vaikka mitä mutta ei jaksa enää kirjottaa, pitää jatkaa sitten paremmalla ajalla. |
#108
|
||||
|
||||
![]()
Touhuttu on vaan päivitykset jää koko ajan vähemmälle kun melkeimpä menee aivan yksinpuheluksi. 😁
Mutta eipä se mitään itellehän tätä tehään ja tänään voiski lähtiä pihalle kurvailemaan kun saa etukardaanin pitennettyä, tai paremminki lyhennettyä ku muistin, että mulla on jemmassa Bj75 takakardaani jos vain laipat passaa. |
#109
|
|||
|
|||
![]() kardaanijarru
Minkälaisen jarrupääsylinterin (onkohan oikea termi) ajattelit laittaa käsijarrulle. Minulla on 450wr etujarrusylinteri jemmassa, riittäisköhän se kardaanijarruksi. Mutta tuo käsijarrukahva pitäisi saada kiinni jarrupääsylinteriin. Jos sinulla jo se paikallaan laitatko kuvan hämmästeltäväksi.
Mikä tekniikka tähän tulee kun kardaanit eivät passaa? |
#110
|
|||
|
|||
![]()
Villiveikkaus on, että bj75:ssä on jo ns. uudempi pulttijako. Ainakin hj:ssa muutos tuli 11/84, että vois kuvitella 75:ssakin kans tämän eri jaon jo olevan.
Viimeksi muokannut PH75 : 20.02.2016 08:23 |
#111
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut MiKo : 20.02.2016 11:57 |
#112
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli kardaani olis nyt tehty. Lyhennetty 75 kardaani ja alkuperäisestä liukuosa. Tuli ihan kohtuullisen hyvä ja löyty putken sisälle tiukka putki ohjuriksi. Jos väpättää pirusti niin jäihin tuosta putkia yli niin käy sorvissa tekemässä toisen. Ja muutenki vois niin olis sitten oikian mittanen varalle. |
#113
|
||||
|
||||
![]()
Ohjausvarret tuli Jokerilta (kiitokset!) ja päät on nyt sopivan yksinkertaiset eli hdj:n nivelet raidetangossa ja olikohan lj:n ohjausvarressa. Sektorivarren reikään tuli kans tehtyä isompi kartio. Vielä ohjausiskari hommata niin homma siltä osin bueno. 👌 Saapi tarjota jos nurkissa pyörii.
Pakoputkelle tuommonen väistö korin kannakkeeseen niin saapi putkea jonku sentin ylemmäs. Niin joo ja tulihan sitä eilen vähän ajettuaki. Aivan perseestä tuli heti "muutama pikku juttu".. No tehostaminen pumpulle ei ole vielä telinettä kun ei ollu sopivaa siivaa kampuran päähän niin onhan se raskas kääntää. Ja kytkin luistaa. Pitää tarkistaa ettei työsylinteri jumita kun pääsylinteriki oli niin tukevasti jumissa ennen aukasua. Niin ja laatikon kannatin tehä vielä uusiksi oikialla kumilla. Pikkasen meinaa ottaa räminöitä lehtijousen puslilla. 😝 No nuo pikkujutut ja vielä joutuu kerran ainaki maaliruiskun sotkemaan, että saa takaluukun ja lokasuojat maalattua+ miljoona pikkujuttua niin siellähän se kesällä leima häämöttää, ehkä. |
#114
|
||||
|
||||
![]()
Mutta nyt kuiten jatkamaan tallin siivousta niin mukavampi touhuta loppuun.
|
#115
|
||||
|
||||
![]()
Kytkin ei ollu ku säätää ja alako pitämään, hyvä niin.
Pihalla vähän ajeltu ympyrää ja tuntuis toimivan. Turboki vislaa mukavasti. Oikiasti tuosta tulee mieleen joku nelipyttynen rattori. �� Pakoputki tuli tehtyä ja aikansa ihmettelin mistä sais sopivan ilmanputsarin ku nurkissa pyörivä hdj:n pönttö oli niin iso ettei mahtunu pellin alle. No eihän siinä auttanu muu ku laittaa hdj:n pönttö laihutuskuurille ja avot nyt on pönttö mikä sopii pellin alle ja hakkaa vaparisuodattimet sata nolla. Tuli kyllä TAAS tehtyä tyylirikko ja tein tuon millisestä pellistä. Vähän kyllä taas hävettää.... Toisaalta alan ymmärtää näitä jotka millisestä tekee kaiken ku tuota on ihan äärimmäisen heleppo muotoilla. Tottunu paksumpaan niin tuohan on niinkö muovailuvahaa. Viimeksi muokannut MiKo : 21.02.2016 20:13 |
#116
|
||||
|
||||
![]()
Siinä vielä putkesta kuva.
|
#117
|
||||
|
||||
![]()
Komee pönttö. Täytyykin pitää tämä mielessä kun oman bj:n konehuoneeseen sovittelen ilmanputsaria.
Tämä on kyllä muutenki ollut hienoa puuhastelua.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#118
|
||||
|
||||
![]()
tulee kyllä hieno bertta.tänään lähti paketti tulee.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#119
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia! Kehuista ja Samille osista, laitoin tänään rahat tulemaan.
Tuli kans tilailtua Ebaysta muutama paineilmasylinteri ja venttiilit näille niin saapi vanhukseen vähän hi-tech-osia lukkojen ohjaukseen. Jostaki vielä pitäis keksiä 24v kompura? Vai 12v alentimen kautta kun jotenki semmonen muistikuva, että nuo 24v olis aika kiven alla.. Ja säiliöksi vanha sammutin kun niitä pyörii nurkissa. |
#120
|
||||
|
||||
![]()
Minä laitan tuollaisen hiukan oli ehkä kallis mutta toivottavasti laatu korvaisi hinnan.
![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#121
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitenkähän toimis jos ulosotolla pyörittäis perinteistä v-lohkoa.. Paljonko ne tarvii kierroksia/ mitä ulosotto tarjoaa? |
#122
|
||||
|
||||
![]()
Väittäisin, että kohtuu nopia toimitus Kiinasta Suomeen. Ei Suomen posti pysty kyllä koskaan samaan. 😁
|
#123
|
||||
|
||||
![]()
Pientä nysväilyä harrastettu taas. Ohjaustehostimen pumppu ja säiliö löysi paikkansa, samoin ilmanputsari maalattu ja tehty kiinnikkeet. Pumpun telineeseen en ole 100% tyytyväinen, tuli vähän rävöstyksen näkönen.
Ja tuommoset lokasuojien tuet tuli tehtyä ku niihin on niin kätevä tehä korvallisia tukevasti. No nyt jatkamaan ajelua pihaa ympäri. 😊 |
#124
|
||||
|
||||
![]()
Ei se ainakaan talvella hukkaan mene...
Konehuone alakaa olla semmonen ku se tehtaalta lähtiessä olis pitäny ollakki. 😉 |
#125
|
||||
|
||||
![]()
Perse alakais olla luukun maalia ja lukkoja vaille valamis. Kilvelle 8mm muovista teline niin ei ainakaan ota korroosiota. Minkähänlaisia kahva/lukko-kombinaatioita löytyy tarvikkeena vai mitenköhän tuon tekis fiksusti?
Etulukon ohjaukseen laitoin paineilmasylinterin ja pelaa niinku ajatus. Taakse joutuu laittamaan vähän erilailla ku jakarin kiinnike aika pahasti eessä. Tein väliaikaisen (pysyvän) paineilmasäiliön vanhasta sammuttimesta ja ainaki sen 50 kertaa kesti käyttää lukkoa päällä/pois niin ei tuo välttämättä tarvis ku pienen kompuran kaveriksi, mutta se renkaan täyttö sitten.. En tiiä. Niin oliko jollaki muistissa paljonko ulosotto pyörii? Nelosella samat ku moottori? Viimeksi muokannut MiKo : 29.02.2016 05:10 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturi käyttöautoksi | Heering80 | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 08.01.2015 13:33 |
Ostettu maasturi käyttöautoksi | höpöhöpö | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 12.07.2013 14:16 |
Koira-aitauksen rakentaminen | khonkonen | Chit-Chat | 5 | 23.05.2009 17:13 |
Rakentaminen on mukavaa... | SoSo | Chit-Chat | 23 | 11.12.2005 19:15 |
Discovery käyttöautoksi? | SauliS | Chit-Chat | 8 | 21.09.2005 15:34 |