![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Mikähän tuli kaverin HJ-61:een, kun 4-vedon keppi meni jäykäksi ja nelikko ei mene päälle?
|
|
|
|||
|
|||
HJ-61/60 ?Lainaus:
![]() Siis -80 luvun HJ:ssä on vain sen verran älyä, että pakkasessa hehkutetaan pitempään.... Siis oletusarvona sapuskaa (dieseliä) syötetään sen verran, että saadaan kone käyntiin/kierrokset tuonne useampi 100 rpm.... ja siellä ei ole diesel puolella mitään/yhtään, mikä joka erottaisi nuo 25 astetta toisistaan. siis syöttöpumppu yms toimii osapuilleen lailla, oliko tuo 25 astetta pakkasta vai hellettä. Ja TAAS ylläoleva ulkomuistista ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Kuinka te noita 61 yleensä käynnistätte? Kaasu pohjassa vai ylhäällä? Mulla kun tuossa 2h kyljessä toi mustolan tekemä 61 pumppu, niin kylmällä -20 tai yli ku starttaa ilman lämmitystä lähtee paremmin käyntiin jos ei paina kaasua liikaa(ihan vähä painaa niin hyvä). Onko näis joku automaatti pakkosyöttö? Vai saako löpöö liikaa? Sitte kumminki ku hörähtää, niin pakko painaa kaasua muuten sammuu heti. Ei ole sitä automaattista kylmäkäynnin korotus mollukkaa..
|
|
|
||||
|
||||
|
Just noin mä olen omani aina lyöny tulille. Eli ihan vähän kaasua että jää käymään.menny rikki se kylmäkorotus vempula eikä koskaan tullu uutta hankittua.
|
|
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kammiokone vaatii lähes aina hehkutuksen ja jos se ei pakkasessa hehkuta tarpeeksi pitkään niin satavarmasti saa sahata pitkään. Mutta onko -85:ssa jo lämpöanturia hehkutuksen pituudelle? |
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
|
|||
|
|||
|
Ainakin minun ex 61 lähti kovassa pakkasessa paremmin käyntiin kun kaasua ei painanut ollenkaan.
Heti kun hörähti niin sitten ihan vähän kaasua että jää käymään. Jos piti startatessa reilusti kaasua niin ei edes yrittänyt käyntiin vaikka olisi veivannut akut tyhjiksi. |
|
|
||||
|
||||
|
Toiki kovemmalla pakkasella ei juuri ees lupaa jos pitää kaasun pohjassa, vanha tapa vaan jäänyt pitää kaasua pohjassa, mut tarvis muistaa startata niinku nyky autotki kaasuun koskematta
|
|
|
||||
|
||||
|
Mun 61:nen lähti kaikilla keleillä niin että vain väänsi avaimesta ja lähti käyntiin. 60 joka oli vuosimallia -83 lähti aikalailla samoin normikeleillä mutta siinä oli se pitkä hehku jossa oli virtalukossa se hehkupykälä. 60:stä sai tosi kovalla pakkasella pikkusen saattaa kaasulla. 61:ssä on se tyhjäkäynnin korotus joka oli pakkasella ihan kiva, auto käyntiin ja kiertelee ja skrapailee rauhassa ja sitten se jo pudottaa normikierroksille.
Aikoinaan kun 61:stä olin hakemassa niin alan mies neuvoi ostotarkastukseen että 61:sen pitää ehdottomasti käynnistyä niin että kaasupolkimeen ei tarvitse koskea missään vaiheessa.
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 266 | 21.08.2025 08:39 |
| Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
| Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
| Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |