Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2016, 16:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Se on PDC:ssä oleva 40A sulake #8, vasen isojen sulakkeiden rivi ja ylin.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2016, 15:12
-jv- -jv- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.12
Sijainti: ROI, FINLAND
Viestit: 46
Perusasetus

Mikäs raadin mielestä nuista on se sulake joka hoitaa ac kompuraa ja peruutusvaloja?

Tässä on kaiveltu internettiä ja fsm:ää... Ja miltä kuulostaa seuraava? Kun sulakkeet näyttää olevan kunnossa, niin liitin irti NSS:stä ja mittaa että sinne tulee virtaa. Jos ei tule, niin vika akun ja liittimen välillä. Jos tulee, niin nähtävästi reunimmaiset natsat yhteen ja pitäs peruutusvalojen palaa. Jos ei pala, niin NSS tai sen jälkeen piuhassa vikaa...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20160116_144049.jpg‎
Views:	225
Size:	51,3 Kt
ID:	67047  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2016, 15:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -jv- Näytä viesti
Mikäs raadin mielestä nuista on se sulake joka hoitaa ac kompuraa ja peruutusvaloja?
PDC:ssä olevan sulakkeen ei pitäisi olla '98 mallissa millään tavalla tekemisissä ilmastoinnin kanssa, Winchester tuossa yllä mainitsee niin se olisi vasemman rivin ylin sulake, 40A.


Lainaus:
miltä kuulostaa seuraava? Kun sulakkeet näyttää olevan kunnossa, niin liitin irti NSS:stä ja mittaa että sinne tulee virtaa. Jos ei tule, niin vika akun ja liittimen välillä. Jos tulee, niin nähtävästi reunimmaiset natsat yhteen ja pitäs peruutusvalojen palaa. Jos ei pala, niin NSS tai sen jälkeen piuhassa vikaa...
Noinhan sen pitäisi mennä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 16.01.2016 17:06
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.01.2016, 16:43
-jv- -jv- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.12
Sijainti: ROI, FINLAND
Viestit: 46
Perusasetus

Ai siis kuvassa tuo IOD ? No son kunnossa kyllä, sammuu konehuoneen valo ku sen nykäsee irti...
Ei kai se auta ku korjaamolle, että saa auton ylös ja pääsee mittomaan sitä nss johtoa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.01.2016, 14:29
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -jv- Näytä viesti
Mikäs raadin mielestä nuista on se sulake joka hoitaa ac kompuraa ja peruutusvaloja?

Tässä on kaiveltu internettiä ja fsm:ää... Ja miltä kuulostaa seuraava? Kun sulakkeet näyttää olevan kunnossa, niin liitin irti NSS:stä ja mittaa että sinne tulee virtaa. Jos ei tule, niin vika akun ja liittimen välillä. Jos tulee, niin nähtävästi reunimmaiset natsat yhteen ja pitäs peruutusvalojen palaa. Jos ei pala, niin NSS tai sen jälkeen piuhassa vikaa...
Kuvan perusteella kyseinen 40A sulake on ei ole IOD, vaan IGN FEED.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2016, 21:13
-jv- -jv- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.12
Sijainti: ROI, FINLAND
Viestit: 46
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -jv- Näytä viesti

Tässä on kaiveltu internettiä ja fsm:ää... Ja miltä kuulostaa seuraava? Kun sulakkeet näyttää olevan kunnossa, niin liitin irti NSS:stä ja mittaa että sinne tulee virtaa. Jos ei tule, niin vika akun ja liittimen välillä. Jos tulee, niin nähtävästi reunimmaiset natsat yhteen ja pitäs peruutusvalojen palaa. Jos ei pala, niin NSS tai sen jälkeen piuhassa vikaa...
Nyt on mitottu ja testailtu. NSS viallinen.
Ja samalla ihmeteltiin hieman korkeita päästöarvoja katsastusessa. Selvisi, että katalysaattorista oli joku poistanu kaikki sisukset.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.02.2016, 22:05
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Sopiiko ZJ:n alle 2.5" takaputki ilman suurempia muutoksia?
Onko kellään kokemuksia?

Iskari/tankki voi ahistaa, riippuen tietysti miten se putki on taiteltu?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.02.2016, 22:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Sopiihan se, kun 5.9:ssä on vakiona 3" putki takapöntöltä lähtien. Muistaakseni 5.2 V8:ssa se on 2,5"?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.02.2016, 22:35
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sopiihan se, kun 5.9:ssä on vakiona 3" putki takapöntöltä lähtien. Muistaakseni 5.2 V8:ssa se on 2,5"?
Jaha.. taitaa JAMANT saada huomenna tilauksen..

Suunnittelin sitä nyt näin:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/14860...tki-50cm-o63mm

Tämä hitsataan tuohon vaimentimen sisäänmenoon kiinni ja muhvipää pitäs käydä auton alkuperäiseen putkeen päälle (katalysaattorin jälkeen) -> kiristys klemmarilla.
Tällä saan myös hieman jatkoa, kun uusi vaimmennin on alkuperäistä lyhyempi.

Tämä oli siis se vaimentaja 2.5" liitännöillä:
http://www.magnaflow.com/products?partnumber=13216

ja sitten vielä jatkeeksi se 2.5" häntäputki, klemmarikiinnityksellä.


Liitoksia ei hitsata, koska minusta olisi hyvä että putken saa purettua tarvittaessa ilman rälläkällä pätkimistä. Laipat voisi laittaa, mutta alkuperäiseen putkeen laipan hitsaaminen voi olla tuskaa näillä taidoilla ja ahtaassa paikassa. Ei varmaan tule pitävää. Tietysti yksi vaihtoehto olisi hitsata tuo motonetin putken muhvi kiinni alkuperäiseen putkeen ja laittaa toiseen päähän laippa ja vaimentimeen laippa. Onko se putken hitsaus nyt yhtään sen helpomaa siellä auton alla kun sen laipan?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.02.2016, 23:49
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

laippa on siellä alla helepompi hitsata ku ite putki.. tuo pakoputkihomma on ihan käyttötarkotuksesta kii, jos teet laippasetit, ni kadulla on hyvä ja toimii, samoten kadulla pelaa tosi hyvin vaikka hitsaisit kaikki pätkät yhteen. offiin ei oikeen toinna tehä ku pelkkiä klemmariliitoksia, koska kun putki takertuu jossain kohti kuitenki maastoon kii, ni se repii pakosarjatkin irti ku se tarttuminen sattuu vika paikassa. klemmari luiskahtaa AINA ennen ku isompaa tuhoa tulee. mie oon erikoistunu tappamaan putkistot ja vaihteiston palakit näistä, ni niistä korjauksistaki ehtiny muodostuu jo jonnilainen refleksi millä ne saa nopeesti seuraavaan ajoon tehtyä

lyhyt oppimaarä: halvimmat pätkät ja klemmarit mitä saa, 2,5"= one size fits all. (tarkottaa sitä et kaikkiin autoihin tekee putkiston 2,5" rööristä, aina.)
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.02.2016, 09:30
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sopiihan se, kun 5.9:ssä on vakiona 3" putki takapöntöltä lähtien. Muistaakseni 5.2 V8:ssa se on 2,5"?
2-1/4"
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.02.2016, 11:13
BeePee BeePee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.08.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 96
Perusasetus

Jeep ZJ 5.2 -96 Limited hajoaa


Pari vikaa iski päälle. Oisko kelle sattunut vastaavaa niin ei tarvitsisi ensin keksiä pyörää uudelleen:

Ohjaamon lämmönsäätö ei toimi. Kun asteita yrittää nuppia pyörittämällä muuttaa, vaihtuu vain 22 ja 23 asteen välillä, muita lukemia ei saa asetettua. Sama käännätkö oikeelle vai vasemmalle mutta lukemat jäkittää tuossa. Muuten vaikuttas toimivan, pitää lämmön tossa asteissa, puhaltimen säätö toimii, ylös/alas jne toimii, ilmastointi toimii.

Toinen onkelma. Nelosvaihde ei enää kytkeydy. Kun vaihde pitäs vaihtua moottorin kierrokset nousee (turbiini aukee?) mutta muuta ei tapahdu. Onkos tuossa nyt magneettiventtiili joka tuon vaihdon hoitaa? Oiskos tuo vika niin yksinkertanen että korjaantus tuolla venttiilillä ja onkos paha vaihtaa? Mistähän osa kannattas hankkia? Ja on vaihdettu öljyt ja tasot on oikeat.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.02.2016, 09:05
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Mahtuu. 5.9:ssä on 3" katista taaksepäin vakiona. Tosin ainakin mulla on taka-akselin etupuolen nurkilta putki lommotettu poikkileikkaukseltaan kolmion muotoiseksi, en tiedä onko tehtaalta asti näin. Minusta tilaa olisi lommottamattakin ja ainakin tarvikevalmistajat myy pyöreätä 3" rööriä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 01:25 (GMT +2).