![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Etupantaan tarttee vielä laatikosta riippuen valmiin avaimen tai omatekoisen neliskanttisen työkalun (kuvassa oikeanpuoleinen, johon vasen hylsy käy). Ja se roppu puuttuu laatikoista siksi, koska muuten nesteet saisi vaihdettua ilman suodatinta. Ne joilla on hitsuuvehkeet ropun tekoon malttaa vaihtaa suodattimenkin, koska ropun kautta tyhjennettynä ei tule öljynpaisumusta enää öljypohjaa irrottaessa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Ei se vaihtamattomuus ole ropuista kiinni vaan tyhmyydestä ja/tai laiskuudesta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mites te jotka noita öljyjä ootte vaihdellu tarkistatte että öljyä on menee oikea määrä? 5 litraahan se tilavuus ilmeisesti on (kuinka tarkka toi jeepin aski on siitä määrästä)? mutta jos öljyn kaato tapahtuu vain ja ainoastaa mittatikun reijän kautta ja tarkistus pitäs tehdä öljyt lämpimänä vaihdepakka läpi käyden niin miten toi käytötännössä kannattaa toi täyttö hoitaa että sielä olis oikeet määrät, vai enkö taas vaan tajuu
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996 Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004 Jeep Cherokee Xj 4.0 1990 Jeep Cherokee Xj 4.0 1991 Jeep Cherokee Kj 3.7 2004 Jeep Wrangler YJ 2.5 1995 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tikussa on asteikko sekä kylmälle öljylle, että kuumalle...
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Autosta, laatikosta ja sen jäähdyttimien ja letkujen koosta riippuen kokonaismäärä on luokkaa 9L ± "jotain". Vaihtomäärä on tietysti pienempi, kun erinäisiin paikkoihin jää öljyä, vaikka kuinka liruttaisi.
Jos epäily poistuneesta määrästä on vaikkapa 5L, niin laitat kolme, laitat käyntiin vapaalle, mittaat tason ja lisäät puolen litran määrillä niin kauan että täyttyy vähintään alamittaan. Ala- ja ylämitan välihän on n. litra. Sitten ajat auton kunnolla lämpimäksi - niin että nelonenkin menee päälle - ja täytät lämpimään ylämittaan. Vaihteiden vemputuksella ei ole hirveitä merkityksiä pinnan tasoon, paitsi jos täyttää ihan umpityhjästä. Auto liikkuu jopa kahden litran vajauksella (kokemusta on) joten jos on aluksi alamitassa, niin et saa ehjää laatikkoa ajamalla hajalle. Kannattaa kuitenkin tehdä se lämmitysajo rauhallisesti. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun lähtökohtaisesti merkkihuollon yhteydessä ne öljyt vaihdetaan ensialkuun kuitenkin, ja isohko osa keskivertoautoilijoista teettää homman myöhemminkin korjaamossa (ts. öljyt tulee vaihdettua), niin propun olemassaolo helpottaisi ja nopeuttaisi työtä oleellisesti - ja tekisi siitä paljon siistimpää. Tein itselleni öljypohjaan propun heti ensimmäisen vaihtokerran yhteydessä, koska vitutti niin suunnattomasti niiden pösilöiden typeryys jotka eivät ole sitä proppua voineet öljypohjaan suunnitella. Voin sanoa, että homma oli paljon miellyttävämpää seuraavalla kerralla, kun sen pystyi tehdä siististi koko pihaa ja käsiä likaamatta ![]() ![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.01.2016 13:38 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Se on tehtaalle kustannustekijä, kyllä yhden propun tekee, mutta teeppäs 100.000 öljypohjaa propulla, niin pitää palkata lisää väkeä-->kustannuksia!! Jätetään proppu pois, halvempaa... Arvaa miksi uudemmissa Jeepeissä ei oo rasvanipan rasvanippaa?
__________________
Killing time is not murder |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Asiakashan propun tai rasvanippojen puutoksen maksaa sitten hieman isommassa huoltolaskussa lisääntyneen työmäärän, tai useammin tehtävien osienvahdon takia ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Killing time is not murder |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jokaiseen Jeeppin olen tehny poistoropun ja laiskuuttani viimeisimpiin porannu rouheasti suoraan akkukoneella reiän pohjaan. Nyt jo tietää, mihin sen reiän voi porata ja mihin ei. ![]() ![]() Siitähän ne Jeeppien tekijät, myyjät ja huoltajat palkkansa saa! Kestäisihän se hehkulamppukin vaikka mitä, jos ei olisi suunniteltu hajoamaan jossain 8000-10000h kohdalla. Ja kansa maksaa!
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 11.01.2016 15:33 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |