Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2016, 21:39
Sace Sace ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: Kempele
Viestit: 37
Perusasetus

D21 king cabin apparin puoleinen lyhyt ajovalo lakkasi toimimasta. Onko tälle oma rele jossain vai mistä vikaa alkaisi etsiä? Kaikki liitokset mitä löysin on putsattu ja polttimokin vaihdettu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2016, 23:10
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sace Näytä viesti
D21 king cabin apparin puoleinen lyhyt ajovalo lakkasi toimimasta. Onko tälle oma rele jossain vai mistä vikaa alkaisi etsiä? Kaikki liitokset mitä löysin on putsattu ja polttimokin vaihdettu.
Kokonaan vaiko vaan "valoautomatiikan" kanssa?
Nissanin yleinen vika toi, et valoautomatiikan rele pimentää toisen lyhyen.

Valokatkaisijaviiksi ohjaa jokasta lankaa erikseen (2xpitkät ja 2xlyhyet). Vaikka tuo onkin releytetty (kai, muistaakseni). Itelläni Terranossa valot toimii pienen viiveen kanssa. Joskus syttyy niinkuin pitää, joskus taas vasen ensin ja sitten parin sekunnin päästä oikea. Ja sama toisinpäin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2016, 23:21
Sace Sace ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: Kempele
Viestit: 37
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja terppi Näytä viesti
Kokonaan vaiko vaan "valoautomatiikan" kanssa?
Nissanin yleinen vika toi, et valoautomatiikan rele pimentää toisen lyhyen.

Valokatkaisijaviiksi ohjaa jokasta lankaa erikseen (2xpitkät ja 2xlyhyet). Vaikka tuo onkin releytetty (kai, muistaakseni). Itelläni Terranossa valot toimii pienen viiveen kanssa. Joskus syttyy niinkuin pitää, joskus taas vasen ensin ja sitten parin sekunnin päästä oikea. Ja sama toisinpäin.
Kokonaan pimeni. Automatiikalla se ei ole koskaan palanutkaan, mutta viiksestä kytkettynä on kyllä toiminut. Eilen illalla vielä toimi, mut tänään kun ois leimalle pitäny lähtä niin eipä syttynyt. Virtaa ei lyhyen johtoon tule, pitkä kyllä toimii.

Edit: Missä tämä valoautomatiikan rele on? Täytyy tutkia tuon viiksen piuhat vielä.

Viimeksi muokannut Sace : 08.01.2016 10:09
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2016, 11:04
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Ihmeelliset valot on tosiaan nuissa d21 ainakin
Semmonen vaiva on mulla (tai autolla) päällänsä, että parkeista ei mikään muu pelaa kuin oikealla takana, mittariston valot myös pimennossa.

Tapahtumaketju sai alkunsa, kun käytin polttimovian takia kuskinpuolelta eestä parkkivalo kupua pois että sain polttimon vaihdettua, niin sinne oli entinen "seppä" vaihtanu abikoliittimiä, suojaamattomia tietenkin, niin ne sitten räppäs yhteen ja siinä ne katosi valot.
Sulakkeet kaikki(ainakin siinä kuskin jalakotilan päällä olevat, liekkö muualla lisää?) ehjiä, valoviiksi vaihdettu, virtalukon pohja vaihdettu myös kokeeksi ja sitten sitä surullisen kuuluisaa mankan taus johtoa koitettu tyrkyttää runkoon, ei vaikutusta.

Joku sulake tai rele hommahan siinä vois olla, mutta ei tunnu löytyvän valoja mistään
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.01.2016, 12:24
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Samanlaista vaivaa ollut täälläkin, tuo apparin puoli toimii aina silloin tällöin jos sattuu olemaan kuu ja aurinko sopivassa asennossa jupiteriin nähden, eli lähinnä silloin kun ei valoja tartte niin toimii...

Mutta omassa kingissä tosin yleensä pimenee apparin puoli totaalisesti jos pimenee, eli ei toimi pitkät eikä pätkät vaikka viikseä kääntelis mihin asentoon. Pitäisi alkaa etsimään vikaa tuolta virransyötöstä, kun nuohan vissiin ovat miinusohjattuja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.01.2016, 15:14
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Mikähän sulake se on nuille parkeille ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2016, 17:54
Sace Sace ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: Kempele
Viestit: 37
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarkotson Näytä viesti
Ihmeelliset valot on tosiaan nuissa d21 ainakin
Semmonen vaiva on mulla (tai autolla) päällänsä, että parkeista ei mikään muu pelaa kuin oikealla takana, mittariston valot myös pimennossa.

Tapahtumaketju sai alkunsa, kun käytin polttimovian takia kuskinpuolelta eestä parkkivalo kupua pois että sain polttimon vaihdettua, niin sinne oli entinen "seppä" vaihtanu abikoliittimiä, suojaamattomia tietenkin, niin ne sitten räppäs yhteen ja siinä ne katosi valot.
Sulakkeet kaikki(ainakin siinä kuskin jalakotilan päällä olevat, liekkö muualla lisää?) ehjiä, valoviiksi vaihdettu, virtalukon pohja vaihdettu myös kokeeksi ja sitten sitä surullisen kuuluisaa mankan taus johtoa koitettu tyrkyttää runkoon, ei vaikutusta.

Joku sulake tai rele hommahan siinä vois olla, mutta ei tunnu löytyvän valoja mistään
Hetkinen.. Mikä mankan taus johto? Itsellä nimittäin mankka riisuttu pois, että oisko siellä sitte vika?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2016, 23:48
Jarkotson Jarkotson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.15
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 42
Perusasetus

Siellä pitäis olla joku musta johto, joka vaikuttaa olevan mankan - johto, silloin alkaa tapahtumaan käsittääkseni kummia sähköissä kun se laitetaan mankkaan.
http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=12423.0

Viimeksi muokannut Jarkotson : 08.01.2016 23:51
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.01.2016, 02:03
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarkotson Näytä viesti
Siellä pitäis olla joku musta johto, joka vaikuttaa olevan mankan - johto, silloin alkaa tapahtumaan käsittääkseni kummia sähköissä kun se laitetaan mankkaan.
http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=12423.0
Ettei olis soittimelle tarkoitettu "illumination"-johto.
Tuo on mittaamalla maajohto, mutta kun pistää parkit päälle niin tuohon tulee +12V.
Eli tuo kytkettynä soitin ymmärtää että on "hämärä", eli valot päällä (parkit, mutta kuitenkin). Soittimesta riippuen toimintatapa muuttuu, mutta yleensä soittimen näyttö on himmeämpi kun valot on päällä. Suomessa kun ajovalot tarvii aina olla päällä, niin noin vanhassa autossa sen kytkeminen on turhaa.
Käytännössähän päiväaikaan olisi soittimen näyttö kirkkaampi ja yöaikaan taas himmeämpi kun valoja käyttää.
JOissain soittimissa on taustavalot otettu tuon kautta. (Joo, tosi tyhmää, mutta kaikkea on nähty.)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.01.2016, 22:25
Sace Sace ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: Kempele
Viestit: 37
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sace Näytä viesti
D21 king cabin apparin puoleinen lyhyt ajovalo lakkasi toimimasta. Onko tälle oma rele jossain vai mistä vikaa alkaisi etsiä? Kaikki liitokset mitä löysin on putsattu ja polttimokin vaihdettu.
Valot alkoi toimimaan. Putsailin valoviiksen liitokset ja prkl nehän sytty. Oisko ollu hapettumaa, koska auto seissyt vuoden.

Sitte ois seuraava kysymys, kun tuolla perällä on tuo kuormaventtiili. Siitä on joskus katkennut ilmausnippa, niin pystyykö sen ilmaamaan siitä nipan viereisestä putkesta? Ihan vain ensin kyselen ettei turhaan ruosteisia liitoksia ala muljaamaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.01.2016, 13:16
LK1 LK1 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.01.16
Sijainti: Pälkäne, Suomi
Viestit: 1
Perusasetus

Arvon King Cab tietäjät!

Kingiin on tullut ongelmia vaihteiden kanssa. Vaihteet eivät mene kunnolla päälle ja silloin kun menevät, niin kytkintä joutuu pumpata urakalla. Ongelma tuntuu pahentuvan lämpimällä koneella, silloin kytkin on lähes veltto.

Kytkin ilmattiin ihan hetki sitten ja silloin tuntui pitävän "paineet" ihan ok. Vanhat nesteet olivat lähes valkoista vaahtoa ja samalla huomattiin, että ilmeisesti työsylinteri vuotaa jostain tiivisteen välistä.

Voiko ongelma korjaantua uusimalla työsylinteri?
Vai pitääkö tehdä isompaa kytkinremonttia? ( ja mikä siellä on todennäköisesti rikki)

Auto on vuoden 1990 king cab 4x4 2.5 td (jälkikäteen turbotettu).
Ei ole tietoa, että onko autossa alkuperäinen kytkin vai onko uusittu turbon jälkeen.

Niin ja pyörät vetää vaihde silmässä kytkin pohjassa...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.01.2016, 14:47
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LK1 Näytä viesti
Arvon King Cab tietäjät!

Kingiin on tullut ongelmia vaihteiden kanssa. Vaihteet eivät mene kunnolla päälle ja silloin kun menevät, niin kytkintä joutuu pumpata urakalla. Ongelma tuntuu pahentuvan lämpimällä koneella, silloin kytkin on lähes veltto.

Kytkin ilmattiin ihan hetki sitten ja silloin tuntui pitävän "paineet" ihan ok. Vanhat nesteet olivat lähes valkoista vaahtoa ja samalla huomattiin, että ilmeisesti työsylinteri vuotaa jostain tiivisteen välistä.

Voiko ongelma korjaantua uusimalla työsylinteri?
Vai pitääkö tehdä isompaa kytkinremonttia? ( ja mikä siellä on todennäköisesti rikki)

Auto on vuoden 1990 king cab 4x4 2.5 td (jälkikäteen turbotettu).
Ei ole tietoa, että onko autossa alkuperäinen kytkin vai onko uusittu turbon jälkeen.

Niin ja pyörät vetää vaihde silmässä kytkin pohjassa...
Jos hyvä tuuri käy, niin työsylinteri moro.
Jos ei niin hyvä, niin asetelmas jotai mätää. Esim öljyä kampiakselin stefasta. Itelläni on kytkin loppu ja se luistaa välillä. Mut silti joutuu painamaan kytkimen kunnol pohjaan, että vaihteet menee silmään.
SD25-koneessa vaihdettiin kytkin ja se oireili samalla tavalla, mitä omani. SIellä oli asetelma kastunut öljystä. Ja se oli tosin ennen vaihtoa jo kokonaan juntturassa, kun oli levystä menny yks jousi poikki, joka oli kivasti siel asetelman ja levyn välissä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.01.2016, 19:52
Sace Sace ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: Kempele
Viestit: 37
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LK1 Näytä viesti
Arvon King Cab tietäjät!

Kingiin on tullut ongelmia vaihteiden kanssa. Vaihteet eivät mene kunnolla päälle ja silloin kun menevät, niin kytkintä joutuu pumpata urakalla. Ongelma tuntuu pahentuvan lämpimällä koneella, silloin kytkin on lähes veltto.

Kytkin ilmattiin ihan hetki sitten ja silloin tuntui pitävän "paineet" ihan ok. Vanhat nesteet olivat lähes valkoista vaahtoa ja samalla huomattiin, että ilmeisesti työsylinteri vuotaa jostain tiivisteen välistä.

Voiko ongelma korjaantua uusimalla työsylinteri?
Vai pitääkö tehdä isompaa kytkinremonttia? ( ja mikä siellä on todennäköisesti rikki)

Auto on vuoden 1990 king cab 4x4 2.5 td (jälkikäteen turbotettu).
Ei ole tietoa, että onko autossa alkuperäinen kytkin vai onko uusittu turbon jälkeen.

Niin ja pyörät vetää vaihde silmässä kytkin pohjassa...
Mulla oli samat oireet omassa king cabissä. Ostin tarvikeliikkeestä korjaussarjan sylinteriin ja alko toimiin.
Edit. Oliki mulla pää sylinteri joka oireili

Viimeksi muokannut Sace : 12.01.2016 19:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 06:48 (GMT +2).