Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2016, 23:12
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Itellä pörisi henkilöautossa tänään tuntitolkulla Mersun OM617, on tiä onko OM606 sitten nykymittapuun joku niin mainio, että kannattas kovin isoon projektiin ryhtyy jos vertaa muihin vaihtoehtoihin.

Oon tainnu vapaina kokeilla OM606:sta w124:sessa, eikä se niin ihmeellinen ollu etteikö uudempia ja muunkin merkkisiä koneita voi kokeilla.

Mä ymmärtäisin innon hyvin jos OM606:sessa olisi vaikka helkutista voimaa valmiina.

Jeeppiä ja Mersua on valmiiks jo dieselillä.

Myös harrastehenkistä vaihtoehtoa on:
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/7658392

Ja vaihtoehtoa enempi katuajoon:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/7474723

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2016, 06:57
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Oon tainnu vapaina kokeilla OM606:sta w124:sessa, eikä se niin ihmeellinen ollu etteikö uudempia ja muunkin merkkisiä koneita voi kokeilla.

Mä ymmärtäisin innon hyvin jos OM606:sessa olisi vaikka helkutista voimaa valmiina.
Tuo mersun tiiselihän on ylivoimasesti paras henkilöauton diesel.

Voimaa saa luotettavasti niin paljo ettei tuo rh46 kestä sitä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2016, 08:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
Voimaa saa luotettavasti niin paljo ettei tuo rh46 kestä sitä.
Miten 46RH ei kestä sitä tehoa? Kyseisen lootan saa rakennettua kestämään melkeinpä mitä vain, eikä se vakionakaan ole ihan surkea. Muistaakseni käytännön elämässä jossain 700-800Nm-> väännöllä kampuralta ja raskaalla tossulla voi saada aikaan tuhoa vakiolaatikolle.

Dodgen isojen pick-up:ien 5.9 Cumminsin perässä oli alunalkaen 46RH, mikä vaihdettiin myöhemmin 47/48 versioihin - se taas on sama laatikko vähän vahvemmilla sisäosilla. Auto kuitenkin painaa tyhjänä ~1000kg enemmän kuin Jeep, ja toisaalta voi kiskoa 10 tonnin kärryä perässä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 05.01.2016 09:09
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2016, 09:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tuli muuten näistä dieselöinneistä mieleen, ZJ:ssä on aika paljon älyohjattuja toimintoja, etenkin '96-'98 malleissa. Mitenkäs esim. mittaristo, body control modulen ohjaamat toiminnot, yms. tällaisen dieselöinnin yhteydessä? Kaiken saa toki nyhdettyä irti ja jää vain manuaalitoiminnot ilman hälyttimiä, ajonestoa, keskuslukitusta yms..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2016, 09:36
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuli muuten näistä dieselöinneistä mieleen, ZJ:ssä on aika paljon älyohjattuja toimintoja, etenkin '96-'98 malleissa. Mitenkäs esim. mittaristo, body control modulen ohjaamat toiminnot, yms. tällaisen dieselöinnin yhteydessä? Kaiken saa toki nyhdettyä irti ja jää vain manuaalitoiminnot ilman hälyttimiä, ajonestoa, keskuslukitusta yms..
Ja kun ei mittaristo saa tietoa, jää valoja palamaan ja jos poistaa moduleita tai polttimot, niin siellä on kumminkin valoja joiden pitäis myös katsastuksessa toimia...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2016, 10:57
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miten 46RH ei kestä sitä tehoa? Kyseisen lootan saa rakennettua kestämään melkeinpä mitä vain, eikä se vakionakaan ole ihan surkea. Muistaakseni käytännön elämässä jossain 700-800Nm-> väännöllä kampuralta ja raskaalla tossulla voi saada aikaan tuhoa vakiolaatikolle.

Dodgen isojen pick-up:ien 5.9 Cumminsin perässä oli alunalkaen 46RH, mikä vaihdettiin myöhemmin 47/48 versioihin - se taas on sama laatikko vähän vahvemmilla sisäosilla. Auto kuitenkin painaa tyhjänä ~1000kg enemmän kuin Jeep, ja toisaalta voi kiskoa 10 tonnin kärryä perässä.
Mulla itellä on dodgessa rh47. Ja sekään ei kestä ku hädintuskin vakio väännöt. Toki rakentamalla saa kestämään, mutta empä kirjottanukkaa että saa mersun moottorilla billetti laatikon rikki.

Asia mitä ajoin takaa niin jos jonku tiiselin laittasin bensan tilalle niin se olisi juurikin mersun moniventtiili tiisseli. Ite kylläkin suosin 5konetta ku säästää painossa vähän ja siitäkin saa voimaa ihan törkeesti. Vähä ylempänähän siinä on vääntö alue kun ramin moottorissa että säästää laatikkoa mutta uskon että sillä saa vakio rh:n rikki kun ruuvaa sen mukavaksi.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2016, 11:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
Mulla itellä on dodgessa rh47. Ja sekään ei kestä ku hädintuskin vakio väännöt. Toki rakentamalla saa kestämään, mutta empä kirjottanukkaa että saa mersun moottorilla billetti laatikon rikki.
47RH

No mutta joka tapauksessa, Jeeppi painaa äkkipäätään lähes tonnin vähemmän kuin Dodge, joka jo vaikuttaa kestämiseen. Minulla on Jeepin 5.9:n perässä 46RE, ja näissä ei ole ollut ainakaan nettipalstojen perusteella juurikaan ongelmia edes vahvistamattomana n.400-500hp viritetyn koneen perässä missä on se 600-700Nm vääntöä. Vakiona on se vajaa 500Nm, ja valmistaja ilmoittaa laatikolle kestoksi muistaakseni 600Nm.
Ei siihen tarvitse sentään mitään billetti laatikkoa olla että kestää, jossein nyt sitten puhuta ihan älyttömistä tehoista ja väännöistä painavassa autossa..

Kaiken toki saa rikki, ja onhan se yleisessä tiedossa että Dodgessa Cumminsin 5.9:n perässä olevat automaatit - on se sitten 46/47/48 RH/RE - tahtoo olla kovilla, varsinkin jos on vähän kutiteltu kone. Tahtoo olla ne manuaalitkin kovilla..
Dieselin voima toki tulee vähän eri tavalla, mutta isossa pickupissa niin ajoneuvon paino kuin myös Cumminsin koneen luonne vaikuttaa verrattuna pieneen Jeeppiin ja mersun koneeseen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.01.2016, 16:43
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
Tuo mersun tiiselihän on ylivoimasesti paras henkilöauton diesel.

Voimaa saa luotettavasti niin paljo ettei tuo rh46 kestä sitä.
Mahtaako olla et aika olis kullannut muistot, mutta itselle on jäänyt mieleen positiivisissa merkeissä HJ61:sen diesel vaikkei omaa ole ollutkaan.

Tuumin et tollanen Jeep on ehkä pirteä jo nykyisellä koneella ja ei sil pisaralla pisimmälle kisaa voita Mersun dieselilläkään.

Mul on nyt autoissa kolme erilaista dieselkonetta ja kaikissa on hyvät ja huonot puolet. Lämpenemisominaisuus itsellä on ollut paras Hiluxin 90 hevosvoimaisessa dieselissä. Se on näil keleillä tarpeen...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.01.2016, 18:24
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Olisi sellanen Jeeppi minkä minäkin vosin ottaa. toivotaan että toteutuu! Ei nyt äkkisältään tulisi edes parempaa konetta mieleen kun 606.. potenttiaalia julmasti. Kertokaas nyt viisaammat vastauksiakin noihin puutteisiin? Saako nuo sähkö kilut ohitettua / jätettyä toimimaan miten?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 3 kpl mersun diesel moottoreita MBG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.11.2012 17:02
Ostetaan ja Vaihdetaan Jeep GC 3.1 diesel pee O/M/V Ajoneuvot 3 17.07.2011 21:58
VM 2.4T diesel ja Jeep YJ Jouske Tekniikka & Jutustelu 4 05.05.2011 09:28
Ostetaan mersun 3l diesel JaAa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 02.12.2009 12:45
m:mersun diesel psychobilly O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.03.2006 14:58


Sivu luotu: 23:30 (GMT +2).