![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kenenköhä aivopieru tuokin on ollu? ![]() Ai että sieppaa... Yritetäänkö tuolla tappaa maatalous vai saada valtion kassaan lisää rahaa kun isännät joutuu yhtäkkii ajamaa rekkakortteja? Tuota ei oo kyllä mietitty ihan loppuun saakka ![]() Aion kyllä jatkossakin vetää traktorilla peräkärryä vaikka ei oo E korttia ja näytän keskisormea eduskunnan runkkareille!
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Onko siis kaikilla yli 60 kulkevat vehkeet? Mun mielestä ihan ok että nuo kovaa kulkevat vehkeet vaatii saman ajokortin ja pätevyydet..
Edit. Voi olla että autoilioita hiukan sieppaisi kun 15v jamppa tai jamina söis leivän pöydältä nopealla traktorilla ja kärryllä ilman kalliita kortteja ja pätevyyksiä.. Viimeksi muokannut hitoy : 03.01.2016 20:28 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Moniko traktori tällä hetkellä västärkin( joka suomessa ei saisi kulkea yli 60) lisäksi kulkee yli kuuttakymppiä tehtaan jäljiltä?
Vai tuleeko traktorien luokkiinkin muutoksia?
__________________
Joop |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nii joo tosiaa jos lukis vähän tarkemmin ton jutun...
Kuvittelin et koskis kaikkia traktoreita mut koskiki lähinnä yli 60km/h kulkevia...
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tossahan on nimenomaan kyse liikennetraktoreista jotka saa kulkea kuuttakymppiä.
Maataloustraktoreilla saa edelleen mennä niinkuin ennenkin. ![]() Lainaus tosta iltasanoman jutusta. Jatkossa traktoriajokorttien nykyinen T-luokka säilyy ennallaan: traktorin suurin rakenteellinen nopeus on 40 km/h ja kuljettamisen alaikäraja 15 vuotta. Väliluokka LT käsittää traktorit, joiden suurin rakenteellinen nopeus on 40 - 60 km/h. Myös tämän ajokortin voi suorittaa jo 15-vuotiaana. Kaikkein nopeimpien, yli 60 km/h kulkevien traktoreiden kuljettamiseen vaaditaan auton ajokortti. Korttiluokka riippuu traktorin kokonaismassasta. Kevyitä, kokonaismassaltaan alle 3500 kiloa painavia traktoreita saa kuljettaa B-luokan henkilöautokortilla. Painoluokka 3500-7500 kg edellyttää C1-luokan korttia. Tätä painavampia saa kuljettaa C-kortilla. Peräkärryn vetämiseen tarvitaan vastaavasti BE-, C1E tai CE-luokan kortti. Traktorin kuljettajalta vaaditaan jatkossa ammattipätevyyskoulutus vain silloin, kun kuljettaminen edellyttää kuorma-autokorttia. Yksityisissä ei-kaupallisissa ajoissa ei ammattipätevyyttä kuitenkaan vaadita.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# Viimeksi muokannut Tojo4wd : 03.01.2016 21:24 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Luokitellaanko ny sitten traktorimönkijät +60Kmh traktoreiksi eli 2,5 kertaa kokonaismassa traileria perään ja rajoitin lähimpään lepikkoon
![]() No nyhän traktori mönkijä alkaa vaikuttaa kiinnostavalta laitteelta, joku +800kg honda toista litrasella koneella, niin sillähän saa jo vaunuakin kiskoa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
http://www.ikh.fi/Jaanastat/BG1200_J...RIP_100KPL_PKT
tuoko on kooltaan se, mitä kannattais ruuvata? kun ei viitsisi maksaa itteesä kipeeks siitä, että saa uudet nastarenkaat alle 2 kuukaudeks. tai toinen vaihtoehto nastat liikkeessä, mutta taitaa olla taas niillä enempi suosiossa ammuttavat nastat, vai oonko väärässä? kun ei taida tämäkään talvi kestoltaan olla kovin kummoinen, niin sillä ajatuksena kävi nuo ruuvattavat. paljonko noita sitten pitäs pyöräyttää renkaisiin, jos on 31x10,5x15 bf goodrich mt 2 ?
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Onko jotain keinoa mikä ei tule itelle mieleen. Millä sais varmistettua ettei moottorin huohotimen letku jäädy umpeen. Tänään tuli ajettua toyotan 1kzt moottorilla varustettu auto sisälle lämpimään, ja parin tunnin jälkeen huomasin lattialla lammikon huohotin letkun kohdalla, lammikko osoittautui vedeksi.
En keksi muuta kuin et letkun sisällä olisi ollut jäätä/härmää joka suli sitten lämpimässä, huohottimen kerääjä säiliössä oli pari teelusikallista vettä. Huototin on mallia... venttiilikopasta letku (n.40-50cm) kerääjä purkkiin, purkista letku (n.1m) auton alle laatikon viereen. Letku on koko matkaltaan laskeva eli ei pitäisi jäädä vesi/öljy makaamaan sisälle. Kerääjäpurkin olen tehnyt pajeron vanhasta pissapojan tai valojenpesuri säiliöstä, oisko tilavuus reilu litra. yhdestä kulmasta sisään ja yhdestä ulos, letkujen sisä mitta on luokkaa 16mm. Auttaiskohan jos pelkästään lyhentäisi mahdollisimman lyhkäiseksi tuon purkista ulos tulevan letkun, poiskaan sitä ei viitteis jättää ku sit on taas konehuone ihan klähmässä ja suodattimen letkuun en liitä huohotinta vaikka se kuinka kuuluisikin mennä sinne. Olisiko jollain muita ideoita tai ajatuksia? Hiukan jännittää jos letku vaikka jäätyy hissukseen kokonaan umpeen.
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 | JiiPee | Chit-Chat | 1300 | 28.12.2015 18:45 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! | lavanelikko | Chit-Chat | 1901 | 31.12.2014 15:33 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
| Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |