![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Elikkä tää on sit ratkaisematta? eli hiaceen ei saa alennusvaihteistoa? Mikä on sit helpoin tapa lisätä voimaa?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
En lähtisi ampumaan projektia alas vielä tällä, jos vaan intoa riittää. Mitä tuota Hiluxin toosaa potkinut tallin lattialla, niin "järkevimmältä" ratkaisulta tuntuu vaihtaa keulalle se IFS-/170-Hiluxin etuperäkin, jotta saadaan kardaani ja perä samalle puolelle konetta, mutta melkoinen askartelu-paskartelu tuosta tulee. Hiluxin klimppihän on näennäinen peilikuva Hiacen vastaavasta eli periaatteessa vaihtamalla vetarit puolelta toiselle päästään jossain kohtaa helpolla itse muutostyön ollessa hieman haasteellinen, jos patenttia menee jollekin aralle insinöörille vilauttelemaan vuosileiman toivossa. Ahneuksissani luulin tätä aikoinaan "almost-bolt-on-hommaksi" tietämättömyyttäni, mutta sitähän se ei sitten todellakaan ole, koska Hiacessa ei ole mitään "universaaleja kiinnityspisteitä", joihin Hiluxin kiinnitykset osuisivat eli varmasti joutuu sorvaamaan. Lienee kuitenkin tehtävissä järjellisellä vaivalla (? kukaan mittaillut tosissaan?), jos vielä hitaamman Hiacen itselleen haluaa ja ehtii tehdä. Ja koko hommahan on sitten yhtä järkevää kuin autoharrastus yleensäkin eli tekemisen ilosta tämä perustaa.
__________________
100% matala-autoilija since 02-2016. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
tosiaan en ihmettele että menekkiä näille olisi.
itsekkin ostin juuri -97 nelivedon ja olishan se aika kiva olla pikkupuoli. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo eipä tarvi laittaa kun laittaa esim täyskuormatun muulin tai vastaavan koukkuun ja yrittää viedä järkevästi peruuttaen, ja kohta sit käryää kytkin puhumattakaan siitä et sattuu olemaan jarrullinen 2000kg kiessi perässä tahtoo kytkin sulaa vaikka lähtee eteen päin
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vähän offtopiccia mut millainen alennus hiluxin jakiksessa on?
Itse olin hankkimassa 4x4 sprinteriä firmalle kun joudun painavien kärryjen (nostimien) kanssa pelaamaan koko ajan, mutta eihän ämbee-paku tyhjäkäynnillä jaksa mennä mihinkään, siinä on jakiksen välitys 1,4:1. Mun nykyisessä kulkineessa (ei sitä autoksi voi sanoa) on jakiksen välitys 2,74:1 ja pikkuykkösen 104,6:1
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onko kenelläkään tietoa mikä on rikki kun tuo 1-vaihde tippuu pois päältä? Minkälainen remontti edessä? Ja sit vinkit aiheesta millä saa Hiacesta otettua järkevästi tehoja lisää on todella tervetulleita...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän lie helpoin vaihtaa autoo jos jatkuvasti +2000kg kärryä tulee revittyä. Ei ainakaa mulla kovin kauaa huumorintaju riittäs tommosella alle 100hv hiacella nykiä. Eikä hernettä nokkaan
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan LN110 Hiluxin nopeusmittarin pyörittäjä (tai koko vaihteisto) | turhuus | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 30.09.2011 05:32 |
hiluxin vaihteisto | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.08.2009 05:33 |
Hiluxin vaihteisto öljyt? | j1s | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.02.2009 18:06 |
sattuuko hiluxin vaihelaatikko hiaceen? | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.10.2006 19:20 |
M: Hiluxin vaihteisto | kivinen | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2003 09:25 |