Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2015, 12:34
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Itellä Sprinterissä om611 129heppainen 4cyl cdi-mosa enkä kyllä moista rasittavaa säksätintä ainakaan hodariin suosittele. Tai jos tykkää milloin mistäkin vuotavista suuttimista, savutuksesta, isosta kulutuksesta ja älyvapaasta vääntökäyrästä niin sitten...
Sörkin vähän tätä jo käsiteltyä johtotähen? cdi mosan erinomaisuutta, ja yhdyn tuohon kuvaukseen
Itellä 413 cdi röntteri, ohjelmoitu 170 hv:n tietämille. Ohjelmalla vääntökäyrästä sai järkevän, jo 1500 rpm alkaa täysi veto 1-1,5 bar ahdoilla, riittää ja kiertää sinne 4000 rpm asti.
Tuommonen mopon moottori liikuttaa siis ihan mukavasti yli 3 t painoista koppimopoa.
Siihempä ne loppuu kehut tämän osalta, kulutus liki 15 kevyelläkin monolla, vetoja ei ole alle tyhjäkäynnin yhtään vaan sammuu heti, kaasunsäätö vähän semmonen suuripiirteinen, käynnistyvyys pakkasesen puolella olematon, yleensä saa sahata pitkään ennenkun edes yrittää.
Sen hetken kun eberiä tai roikkaa käyttää että vesi vähän lämpiää niin ei mitään ongelmaa.
Suuttimethan ne mahtaa olla vaihtokunnossa, kestoikää en nyt muista mutta hintaa rempalle taisi tulla 500 per suutin. Sitten vielä se että suutinremppa menee monesti pieleen dieselhuollossakin, se m6 kiinnityspultti katkeaa kanteen tai suutin on vain hirttänyt kiinni ja pysyy siellä. Taas tuli koneistamolle töitä

__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2015, 13:28
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Sörkin vähän tätä jo käsiteltyä johtotähen? cdi mosan erinomaisuutta, ja yhdyn tuohon kuvaukseen
Itellä 413 cdi röntteri, ohjelmoitu 170 hv:n tietämille. Ohjelmalla vääntökäyrästä sai järkevän, jo 1500 rpm alkaa täysi veto 1-1,5 bar ahdoilla, riittää ja kiertää sinne 4000 rpm asti.
Tuommonen mopon moottori liikuttaa siis ihan mukavasti yli 3 t painoista koppimopoa.
Siihempä ne loppuu kehut tämän osalta, kulutus liki 15 kevyelläkin monolla, vetoja ei ole alle tyhjäkäynnin yhtään vaan sammuu heti, kaasunsäätö vähän semmonen suuripiirteinen, käynnistyvyys pakkasesen puolella olematon, yleensä saa sahata pitkään ennenkun edes yrittää.
Sen hetken kun eberiä tai roikkaa käyttää että vesi vähän lämpiää niin ei mitään ongelmaa.
Suuttimethan ne mahtaa olla vaihtokunnossa, kestoikää en nyt muista mutta hintaa rempalle taisi tulla 500 per suutin. Sitten vielä se että suutinremppa menee monesti pieleen dieselhuollossakin, se m6 kiinnityspultti katkeaa kanteen tai suutin on vain hirttänyt kiinni ja pysyy siellä. Taas tuli koneistamolle töitä
No moottorin luonteesta on kyllä erilaisia kokemuksia. ainakin tuo 270cdi vääntää niin perkuleesti, ja kiihtyy ihan homona. kulutus pyörii siinä 4,5-5,5 paikkeilla. toki tämä on ohjelmoitu, alunperin 177heppaa en tiedä mitä nyt on mutta turbo vislaa ja mustaa lykkää samalla kun alkaa nopeusmittarissa vilisemään suutin tästäkin lähti kesällä irti, oli kyllä olematon kiinnityspultti. Käynnistyvyyden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. hyvä moottori, liikaa sähköä.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.12.2015, 14:59
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Niin kyseessä on vito? Sikäli kumma että tuo oma kosla ei savuta yhtään, ei sitten missään tilanteessa muutenku kylmänä sinistä
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2015, 16:33
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Niin kyseessä on vito? Sikäli kumma että tuo oma kosla ei savuta yhtään, ei sitten missään tilanteessa muutenku kylmänä sinistä
W210 väyrynen. Eihän nuo vakiona savuuta mutta kun syöttöjä lisää niin alkaahan sitä mustaa tupruta
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2015, 16:13
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
kulutus liki 15 kevyelläkin monolla, vetoja ei ole alle tyhjäkäynnin yhtään vaan sammuu heti, kaasunsäätö vähän semmonen suuripiirteinen, käynnistyvyys pakkasesen puolella olematon, yleensä saa sahata pitkään ennenkun edes yrittää.
Sen hetken kun eberiä tai roikkaa käyttää että vesi vähän lämpiää niin ei mitään ongelmaa.
Suuttimethan ne mahtaa olla vaihtokunnossa, kestoikää en nyt muista mutta hintaa rempalle taisi tulla 500 per suutin. Sitten vielä se että suutinremppa menee monesti pieleen dieselhuollossakin, se m6 kiinnityspultti katkeaa kanteen tai suutin on vain hirttänyt kiinni ja pysyy siellä. Taas tuli koneistamolle töitä
No nuo kaikki on vaan huoltamattomuuden johdosta esille tulevia vaivoja.

tiivistämättömiä ilmavuotoja tai paskat suuttimet ---> huonosti käynnistyy kylmästä ja syö löppöstä paljon.
Suuttimien ohivuodon tiivistys maksaa suomenmaalla diiselipajalla ~75-80e/kpl (tiivisteet muutaman euron, jotka voi vaihtaa itsekkin jos sorminäppäryyttä löytyy) ja jos ruiskutus on päin persettä niin kokonaan kunnostettuja suuttimia saa mm saksasta robiteciltä ~150/kpl ja parituntia menee kaikkien vaihdossa jos pohjatiivisteitä ei ole päästetty vuotamaan.

Suutinpultin kierteet pilaantuu ammattitaidottoman asentajan takia.

Toki tuon koneen ääni on mitä on. Meinasinkin ylempänä että ko. koneesta saa helposti enemmän tehoa mitä 1hd-t:ssä on. Ja todennäköisesti laajemmalla kierrosalueella.

Viimeksi muokannut Mika_T : 24.12.2015 16:17
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2015, 17:02
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
No nuo kaikki on vaan huoltamattomuuden johdosta esille tulevia vaivoja.

tiivistämättömiä ilmavuotoja tai paskat suuttimet ---> huonosti käynnistyy kylmästä ja syö löppöstä paljon.
Suuttimien ohivuodon tiivistys maksaa suomenmaalla diiselipajalla ~75-80e/kpl (tiivisteet muutaman euron, jotka voi vaihtaa itsekkin jos sorminäppäryyttä löytyy) ja jos ruiskutus on päin persettä niin kokonaan kunnostettuja suuttimia saa mm saksasta robiteciltä ~150/kpl ja parituntia menee kaikkien vaihdossa jos pohjatiivisteitä ei ole päästetty vuotamaan.

Suutinpultin kierteet pilaantuu ammattitaidottoman asentajan takia.

Toki tuon koneen ääni on mitä on. Meinasinkin ylempänä että ko. koneesta saa helposti enemmän tehoa mitä 1hd-t:ssä on. Ja todennäköisesti laajemmalla kierrosalueella.
No joo, hyvä tietää. Vähäiset huollot niinkin oli tiedossa. Tuo rintteri on ollut reilut 10v kaljanjakoautona 2:lla omistajalla jossain päin maata, kytkinremonttia isompaa ei huoltovihkon mukaan ole tehty. Eli 350 tkm 2.1 cdin suuttimille on liikaa.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.12.2015, 17:16
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Eli 350 tkm 2.1 cdin suuttimille on liikaa.
Ei välttämättä. Mutta jos vuosittainen löpösuodattimen vaihto on laiminlyöty niin kuluuhan ne suuttimet ja korkeapainepumppu.
Siellä on kuitenkin sen verran rajut paineet ja olemattomilla välyksillä rakennettuja osia ettei sinne kestä likaista polttoainetta päästää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2017 CUP 3/5 4-6.8.2017 ZoneSuunnistus 2017, Ilmoittautuminen avattu. Ewerglade Tapahtumat 72 18.09.2017 13:20
MOC Offroad-suunnistus 2017 25.-26.8.2017, Mikkeli (cup 4/5) Kisa ajettu WICCE Tapahtumat 51 30.08.2017 10:05
Oro Offroad 2017 12-14.05.2017 Kynnapas Tapahtumat 4 25.04.2017 10:36
Aim päk sjeeppi Chit-Chat 5 27.01.2017 04:00
Rocky straiks päk... patsuk Chit-Chat 4 10.06.2005 23:03


Sivu luotu: 12:20 (GMT +2).