![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitä ehtoja tuollaisissa fifthwheel trailereissa on jos ite sen tekee ![]() Aikanaan eu;n alkuvaiheilla näin paripyörä transitin fordilla jossa oli vetopöytä ja erikoisempi maalaus Myöhemmin sama transit seisoi samassa paikassa fordilla ilman vetopöytää tai sen mainosta, mut erikoismaalaus oli vieläkin Ilmeisesti suomalian viranomaiset ei kyennyt tunnistamaan sitä turvalliseksi kuten loppu maailma
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta kärrylle vaatimukset: http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...jaO1O2O3O4.pdf
3501-10000 kg perävaunuhan on O3-luokkaan kuuluva. ABS-vaatimusta ei ole noissa (jos oon oikein ymmärtänyt, saattaa toki joku nykydirektiivi edellyttääkin), mutta jarruista pitää siis saada vähintään hyväksytyn asiantuntijan todistus. Ilmajarrullisilla "käytävävaatimus" jarrusovituksessa. Vetotappi ja pöytä pitää olla tyyppihyväksyttyjä. Jos ei sijoitus/mitoitus ei standardin mukaisia, kytkentäkatsastettava keskenään. Helpoin tehdä joku max. 3500 kg O2-puolikas sähköohjatuilla jarruilla. Tuo 3500 kg punnitaan siis akselien alta, tapille saa ladata lisää. Jarruja ja vetolaitteita löytyy tyyppihyväksyttyinäkin esim. http://www.fifthwheeleurope.eu/en/ Viimeksi muokannut -MaTTi- : 20.12.2015 11:32 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ku sähköjarruissahan ei oo sitä 3500kg rajaa mitä työntöjarruissa on niin sillon ois jo jenkki pickupista jotain hytötyäkin. Edit. Tuota fifth wheel linkkiä kahtelin niin siinä taitaa kaikki esimerkit olla be kortillisille. Tuo oma kysymys oli että jos on iso e niin saisko sillon sähköjarrullisella vetää esim. vaikka f350 ajokilla sen mitä autovalmistaja sanoo (lie jotain 10000kg), vai onko se sama 3500kg (+ mahollisesti tuo fifth wheel vetolaitteen tuoma lisä) raja edelleen voimassa. Viimeksi muokannut RalliJari : 20.12.2015 18:02 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se muuttunut niin että pakettiauto riittää tuohon puolikkaaseen veruriksi ? tai voihan täysperänkin tehdä.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs nuo amerikan jarrujen hyväksynnät suomessa. Olis vaan hienoa kun perävaunu jarruttais polkimesta? Löytyykö jostain direktiivit suomeksi o2 ja o3 kärryjen rakenteesta?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hollantilaisilla niitä ainakin on, eu hyväksyttyjä.
http://www.wagenbouwbolle.nl/product...ch-remmen.html Knottin jarruista tuo puhuu, ja osa olennaisestakin tiedosta selviää. Mutta loppu on melkoista puuroa googlella suomennettuna. Tuolta näkyy löytyvän myös erikoisempiakin kärryvärkkejä. Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pitääkö jarrujen ja aisan olla direktiivin mukainen vai riittääkö vastaava? Voisiko joku linkittää määräykset suomeksi?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kevyt KA ajopiirturin käyttöpakko? | Jari | Chit-Chat | 155 | 02.12.2021 09:07 |
Ostetaan Avolava kevyt-ka | Jappi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.05.2014 00:51 |
Myydään mb sprinter 313cdi kevyt ka | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.03.2014 22:06 |
Kevyt ka + jatko-ohjamo | hitoy | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 01.12.2011 15:20 |
Kevyt KA kysymyksiä | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 26.01.2009 09:53 |