Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2015, 20:49
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
Tuossa piipari:n kanssa soiteltiin ja selvis samalla nuo akselivälit mullekki.
Eivaa huomenna käyn konttorilla kysymässä seuraavaa;

BJ42 228,5cm
BJ43 243cm
Erotus; 14,5cm

Onko mahdollista siirtää akselia se minun tarpeiden vaatima ~5cm, että saan tukivarren rungonpuoleisen kiinnikkeen hitsattua. Vai ruvetaanko tuon auton akseliväliä kasvattamaan 14,5cm että se olisi verrattavissa J43.
Jos ruvetaan akseliväliä kasvattamaan, niin taka-akseli hyppää kanssa taaksepäin. Selvitellä vaan paljon mahtuu ottamaan simpukkaa eteenpäin, koska siellon syyläriki jossaikohtaa ns. pelimestoilla.


Tässä varaudutaan nyt sit rattiakselin jatkamiseen, ja kardaanin jatkamiseen. Koko kardaanityömaan ulkoistan paikalliselle moottorikoneistamolle, minne on entuudestaan hyvät välit..
Kartaaniin vaan pidemmät pultit ja vitusti prikkoja väliin noin 400x helpoimmalla pääsee kun teet jakarin kiinnikkeet tai korinkiinnikkeet uusiksi. Riittäiskö etujortaanin liikkuma alueella tilaa tuoda ne rungon sisäpuolelle? Akselinpään korvakoita joutuu vähä rälläköimään. noin pitkät tukivarret ei piittaa mitää jos ne on muutaman asteen V-asennos.

__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2015, 21:22
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Kartaaniin vaan pidemmät pultit ja vitusti prikkoja väliin noin 400x helpoimmalla pääsee kun teet jakarin kiinnikkeet tai korinkiinnikkeet uusiksi. Riittäiskö etujortaanin liikkuma alueella tilaa tuoda ne rungon sisäpuolelle? Akselinpään korvakoita joutuu vähä rälläköimään. noin pitkät tukivarret ei piittaa mitää jos ne on muutaman asteen V-asennos.
Voihan prikka siun kanssa..
En toteuta V-muotoon. Kahtoo huomenna hallilla että siirränkö tota kannaketta, vai ruvetaanko akselinsiirtohommiin. Matkalla kävis konttorilla kysyy mitä ne on mieltä, ihanne olis jos sitä Sais sen ~5cm eteenpäin.
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2015, 22:22
Miikka4x4 Miikka4x4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.07.07
Sijainti: Ristijärvi, Finland.
Viestit: 23
Perusasetus

Hämääkö tuo kuva niin paljon mutta eikai tuo korvakko nyt justiinsa osu korikannakkeen pultin kohalle?

Hävittää puolet korikannakkeesta ja yhdistää lopuksi entisen korikannakkeen jakarin korvakkoon?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2015, 22:41
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miikka4x4 Näytä viesti
Hämääkö tuo kuva niin paljon mutta eikai tuo korvakko nyt justiinsa osu korikannakkeen pultin kohalle?

Hävittää puolet korikannakkeesta ja yhdistää lopuksi entisen korikannakkeen jakarin korvakkoon?
Jotain tämmöstä mieki vähän ajattelin. Pitää huomenna suunnitella paikanpäällä, eli laikansulatusta tiedossa.. Toisaalta olis kyllä kiva kun sais akselia eteenpäin... huomaiskohan ne konttorilla jos se sen 5cm karkais eikä kertos mitää
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2015, 23:32
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
Jotain tämmöstä mieki vähän ajattelin. Pitää huomenna suunnitella paikanpäällä, eli laikansulatusta tiedossa.. Toisaalta olis kyllä kiva kun sais akselia eteenpäin... huomaiskohan ne konttorilla jos se sen 5cm karkais eikä kertos mitää
Ne niitit tuntu lähtevän helpoiten antamalla pikkusen lämpöä ja sitte terävällä lyöntituurnalla ja lekalla "veistää" sen hatun irti jos ymmärrät mitä tarkotan
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.12.2015, 13:24
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Ne niitit tuntu lähtevän helpoiten antamalla pikkusen lämpöä ja sitte terävällä lyöntituurnalla ja lekalla "veistää" sen hatun irti jos ymmärrät mitä tarkotan
Ne niitit lähti laikkakoneella ihan nätisti.
Veistelin sen korinkannakkeen pienemmäksi, niin että sille tukivarren kiinnikkeelle on siellä tilaa. Se akseli nyt ihan vahingossa vaan hyppää sentin verran eteenpäin, että saan hitsattua sen kiinnikkeen. Se kiinnike jotenkin integroidaan sit siihe korinkannakkeeseen ja tottakai lisäjäykiste tulee sille tukivarren kiinnikkeelle. leikkaaliimaa leikkaaliimaa...
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.12.2015, 12:41
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

juu, nyt alkas olee jakari heppailtu kuskinpuolelle... Muttaduoda, ilmeni ihan hyviä kysymyksiä, pariki kappaletta.

Jakari on kiinni nyt rungossa, tosin se ihan final-final- hitsaus tekemättä.
Akselinpuolta sovitellessa mietinki, että mihinkäs kohtaa se askarrellaan tuo jakari paikalleen, koska joka kohdassa tuntuu olevan tiellä sitä jousilautasta ajatellen.




Koskapa kun jakari tekee tuommosen patin, niin pitäs jousilautasen ja akselin välille rakennella joku ''koroke, että jousilautasen sais tuohon jakarin yläpuolelle. Mitähänne taas sanoo leimalla?



Ennenku sen taittas ns. ''rungon alle'', eli siihen missä lehtijousen kannake on akselissa, niin saisi jousen mallattua osimoilee paikolleen, meinnaa vaan ahdasta tulla...
Mietin tuossa muutaman hetken että käyn pihalta jostain mersusta nykäsemässä jouset tuohon keulalle ja hävitän nuo nykyset vattuun..


Jos jollain joku hyvä idea, niin niitä nyt kuunneltas? Saako sen jousilautasen nostaa tohon jakarin korkeuteen? mimmonenkoha hirvitorni tästä vehkeestä tulee....
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 Tepi_p Tekniikka & Jutustelu 1 05.06.2011 15:14
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
M: HJ60 ja HJ60,5 ZTR O/M/V Ajoneuvot 2 12.10.2007 13:51
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 23:02 (GMT +2).