Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2015, 22:00
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Mikäpä muuten on halvin lukko, entä helpoin asentaa? Ja jos laittais vaan yhden lukon, kummassa olis enempi hyötyä, etu vai takaperässä ? Ja vielä, kummasta saa rahaan nähden enempi hyötyä, lukosta vai vinssistä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2015, 22:13
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Mitenkä xjstä saa camberkulmat säädettyä suoraan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2015, 22:18
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

camberin säätöö varten tarttee olla säädettävät pallonivelet, sellaset epäkeskot kuten jossain dodgen rameissa jne.. eli ei normaalikeinoin mitenkään. casteria ei XJ:ssä voi kanssa säätää normisti, siitä puuttuu ZJ:n kaltaset epäkeskot tukarin kiinnityksistä.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.12.2015, 01:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patajumi Näytä viesti
Mitenkä xjstä saa camberkulmat säädettyä suoraan?
Eipä ne pitäisi kovin pahasti kieroon edes mennä, jollei sitten ole hitokseen korotettu auto -> caster kääntyy -> C:t on sellaisessa kulmassa että camber muuttuu. Jos camber on asteen- pari pielessä, niin en vielä menettäisi siitä yöuniani. Caster-, pinioni- ja aurauskulmat on ohjauksen kannalta paljon tärkeämmät.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
casteria ei XJ:ssä voi kanssa säätää normisti, siitä puuttuu ZJ:n kaltaset epäkeskot tukarin kiinnityksistä.
Caster säädetään XJ:ssä alatukivarren rungonpuoleisiin kiinnikkeisiin asennettavilla säätöprikoilla - siksi niissä kiinnikkeissä on pultit/ mutterit ja hahlo mihin sovitella käikäleitä. ZJ:n epäkeskopultit toki on näppärämmät, ja vielä paremmat on säädettävät tukivarret
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2015, 22:21
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Mikäpä muuten on halvin lukko, entä helpoin asentaa? Ja jos laittais vaan yhden lukon, kummassa olis enempi hyötyä, etu vai takaperässä ? Ja vielä, kummasta saa rahaan nähden enempi hyötyä, lukosta vai vinssistä?
takalukko ja varmaankin eatonin truetrack, ellei sitten jostain saa luncbox lockeria avoimeen carrieriin. riippuu käyttötarkotuksesta sillä autolla, jos ajelet hirvimetälle ni varmaan lukosta, jos ajelet safaria ja suunnistelet kevyesti ni sillo vinssistä (mettäautossa kemppi perään kylmästi vaikka aivan paska ajatuksenakin jo)..

jos pitäs valita, et vinssi tai aftermarket lukko, ni ehjäisin auton oman kitkapersiin ja ostasin vinssin mut miepä teenki low budged taikoja joka päivä ku oon pajalla
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2015, 15:48
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
takalukko

jos pitäs valita, et vinssi tai aftermarket lukko, ni ehjäisin auton oman kitkapersiin ja ostasin vinssin mut miepä teenki low budged taikoja joka päivä ku oon pajalla
Sammaa mielipuolta taidan olla itsekin. Tosin en sitten tiijä tuosta perästä et onx siel kitkan viisas, vai avoin? Ku välillä se tuntuu et olis kitka mut sit ei kuitenkaan.. Halapa vinssi se on kyl etinnässä kaiken aikaa. Ja nuo low budget käytössä. Nimim.. Äsken laitoin miggiin langanohjaimeks verhojen ripustus vaijeria Isot pojat sano Essolla et niin saapi tehä jos on hätä, ja sitten vielä homma jatkuu kohta sillä et kaasuna on vanha sammutin ylösalaisin... Ristus et melkein hävettää nää kokeilut.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.12.2015, 18:42
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

avvaa ja kato onko siellä kitkalevyt vai pelekät pikkurattaat samalla vaihat öljyt ni tullee huoltoki tehtyä
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.12.2015, 20:44
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Sisäpuhallin


Moro! En löytänyt searchilla niin kokeillaas varovasti kysyä. Eli omassa -91 4.0 XJ:ssä on nyt tämmönen ilmeisesti aika perusongelma, elikä ilmaa ei puhalla kun tuulilasille. Mikä tahansa puhaltimen asento, teho tai lämpötila niin ilma tulee ainoastaan defrostina. Noh googlailin jenkkifoorumeilta ja vastaus oli, että 99% todennäköisesti alipainevika.
Lähdin siis seuraamaan konehuoneen alipaineletkuja ja löytyi kolme kappaletta tukittuja letkuja, eikä niillä näytä olevan minkäännäköistä paikkaa mihin ne kuuluis? Tietääkö joku itteä paremmin?

Eli konehuoneen puolelta otetussa kuvassa on ilmeisesti Heater control valven alipaineletku. Ja sen pitäis vissiinkin liittyä noihin vesiletkuihin? Mutta ei siinä mitään venttiiliä ole ollenkaan, eikä letkutkaan näytä siltä, että niiden välistä olisi mitään otettu poiskaan?

Toinen kuva on etupuskurin alta vänkärin ajovalon alta. Siinä molemmat letkut ja yks sähköjohto yksinään tulpattuina. Mitäs nämä sitten on? Tossa vieressähän on tuo mikälie säiliö, mutta siinä olevat letkut kyllä on paikallaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20151209_173317.jpg‎
Views:	144
Size:	86,0 Kt
ID:	66049   Click image for larger version

Name:	20151209_173443.jpg‎
Views:	139
Size:	89,5 Kt
ID:	66050  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.12.2015, 22:33
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö Näytä viesti
Moro! En löytänyt searchilla niin kokeillaas varovasti kysyä. Eli omassa -91 4.0 XJ:ssä on nyt tämmönen ilmeisesti aika perusongelma, elikä ilmaa ei puhalla kun tuulilasille. Mikä tahansa puhaltimen asento, teho tai lämpötila niin ilma tulee ainoastaan defrostina. Noh googlailin jenkkifoorumeilta ja vastaus oli, että 99% todennäköisesti alipainevika.
Lähdin siis seuraamaan konehuoneen alipaineletkuja ja löytyi kolme kappaletta tukittuja letkuja, eikä niillä näytä olevan minkäännäköistä paikkaa mihin ne kuuluis? Tietääkö joku itteä paremmin?

Eli konehuoneen puolelta otetussa kuvassa on ilmeisesti Heater control valven alipaineletku. Ja sen pitäis vissiinkin liittyä noihin vesiletkuihin? Mutta ei siinä mitään venttiiliä ole ollenkaan, eikä letkutkaan näytä siltä, että niiden välistä olisi mitään otettu poiskaan?

Toinen kuva on etupuskurin alta vänkärin ajovalon alta. Siinä molemmat letkut ja yks sähköjohto yksinään tulpattuina. Mitäs nämä sitten on? Tossa vieressähän on tuo mikälie säiliö, mutta siinä olevat letkut kyllä on paikallaan.
Sulta puuttuu alipainesäiliö tuolta etukulmasta. Toisen kuvan purkki on pensahuurujen keruusäiliö tms.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.12.2015, 22:44
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Sulta puuttuu alipainesäiliö tuolta etukulmasta. Toisen kuvan purkki on pensahuurujen keruusäiliö tms.
No ilmankos. Mihin lie joutunut sitten. Onkos mitään kuvaa mimmosen näkönen se sitten on nii vois netistä katella uutta. Mikähän se on englanniksi nimeltään?

edit: Vacuum reservoir -sanalla kun googlailee niin löytyy nimenomaan se puteli sieltä etupuskurin takaa, joka mulla jo löytyy. Eihän se se kuitenkaan ole?

Viimeksi muokannut Karvapöpö : 09.12.2015 22:49
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.12.2015, 22:53
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

äkkiseltään näyttää etä sulla on 90- ja vanhempi renix kone tossa, niissähän se heater control valve on vähä eri näköinen kun HO koneissa mutta ihan yhtä hyvin senkin voi poistaa, se on ollut tuossa taaemmassa letkussa missä kuvasta katsoen näkyy jousiklemmari ja pätkä suoraa putkea...

venttiilin tehtävä on estää lämpöisen veden kierto kennoon kun ilmastointi on päällä.



keulassa siellä puskurin takana pitäis olla alipainesäiliö, en nyt muista että oliko niin että toisesta päästä pönttöä menee imusarjalle ja toisesta sitte kaikille toiminnoille, imusarjan alipaine riittää ainoastaan aivan tyhjäkäynnillä isojen liikkeiden tekoon lämppärillä joten takaiskun taakse alipainetta säilöön keräävä säiliö on tarpeen jotta toiminnot pelais muulloinkin, mulla on tuo säiliö siirretty aparin jalkatilaan hieman turvallisempaan paikkaan mutta pois sitä ei kannata jättää...

Viimeksi muokannut Rytari : 09.12.2015 22:55
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.12.2015, 22:56
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.12.2015, 22:58
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
äkkiseltään näyttää etä sulla on 90- ja vanhempi renix kone tossa, niissähän se heater control valve on vähä eri näköinen kun HO koneissa mutta ihan yhtä hyvin senkin voi poistaa, se on ollut tuossa taaemmassa letkussa missä kuvasta katsoen näkyy jousiklemmari ja pätkä suoraa putkea...

venttiilin tehtävä on estää lämpöisen veden kierto kennoon kun ilmastointi on päällä.



keulassa siellä puskurin takana pitäis olla alipainesäiliö, en nyt muista että oliko niin että toisesta päästä pönttöä menee imusarjalle ja toisesta sitte kaikille toiminnoille, imusarjan alipaine riittää ainoastaan aivan tyhjäkäynnillä isojen liikkeiden tekoon lämppärillä joten takaiskun taakse alipainetta säilöön keräävä säiliö on tarpeen jotta toiminnot pelais muulloinkin, mulla on tuo säiliö siirretty aparin jalkatilaan hieman turvallisempaan paikkaan mutta pois sitä ei kannata jättää...
Aa niinii elikä tuohon väliin se sitten tulee. Mikähän mahtaa olla syy, että ihmiset näitä on poistellut? Ite mielellään haluisin sen takaisin että puhallin toimisi
Nyt ei satu olee parempaa kuvaa konehuoneesta, että tunnistajat vois tunnistaa. Ite en siis tiedä autosta tai sen historiasta mitään, kun vasta kuukauden mulla ollut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 18:09 (GMT +2).