![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikäpä muuten on halvin lukko, entä helpoin asentaa? Ja jos laittais vaan yhden lukon, kummassa olis enempi hyötyä, etu vai takaperässä ? Ja vielä, kummasta saa rahaan nähden enempi hyötyä, lukosta vai vinssistä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkä xjstä saa camberkulmat säädettyä suoraan?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
camberin säätöö varten tarttee olla säädettävät pallonivelet, sellaset epäkeskot kuten jossain dodgen rameissa jne.. eli ei normaalikeinoin mitenkään. casteria ei XJ:ssä voi kanssa säätää normisti, siitä puuttuu ZJ:n kaltaset epäkeskot tukarin kiinnityksistä.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ne pitäisi kovin pahasti kieroon edes mennä, jollei sitten ole hitokseen korotettu auto -> caster kääntyy -> C:t on sellaisessa kulmassa että camber muuttuu. Jos camber on asteen- pari pielessä, niin en vielä menettäisi siitä yöuniani. Caster-, pinioni- ja aurauskulmat on ohjauksen kannalta paljon tärkeämmät.
Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos pitäs valita, et vinssi tai aftermarket lukko, ni ehjäisin auton oman kitkapersiin ja ostasin vinssin ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
avvaa ja kato onko siellä kitkalevyt vai pelekät pikkurattaat
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Sisäpuhallin
Moro! En löytänyt searchilla niin kokeillaas varovasti kysyä. Eli omassa -91 4.0 XJ:ssä on nyt tämmönen ilmeisesti aika perusongelma, elikä ilmaa ei puhalla kun tuulilasille. Mikä tahansa puhaltimen asento, teho tai lämpötila niin ilma tulee ainoastaan defrostina. Noh googlailin jenkkifoorumeilta ja vastaus oli, että 99% todennäköisesti alipainevika.
Lähdin siis seuraamaan konehuoneen alipaineletkuja ja löytyi kolme kappaletta tukittuja letkuja, eikä niillä näytä olevan minkäännäköistä paikkaa mihin ne kuuluis? Tietääkö joku itteä paremmin? Eli konehuoneen puolelta otetussa kuvassa on ilmeisesti Heater control valven alipaineletku. Ja sen pitäis vissiinkin liittyä noihin vesiletkuihin? Mutta ei siinä mitään venttiiliä ole ollenkaan, eikä letkutkaan näytä siltä, että niiden välistä olisi mitään otettu poiskaan? Toinen kuva on etupuskurin alta vänkärin ajovalon alta. Siinä molemmat letkut ja yks sähköjohto yksinään tulpattuina. Mitäs nämä sitten on? Tossa vieressähän on tuo mikälie säiliö, mutta siinä olevat letkut kyllä on paikallaan. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() edit: Vacuum reservoir -sanalla kun googlailee niin löytyy nimenomaan se puteli sieltä etupuskurin takaa, joka mulla jo löytyy. Eihän se se kuitenkaan ole? Viimeksi muokannut Karvapöpö : 09.12.2015 22:49 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
äkkiseltään näyttää etä sulla on 90- ja vanhempi renix kone tossa, niissähän se heater control valve on vähä eri näköinen kun HO koneissa mutta ihan yhtä hyvin senkin voi poistaa, se on ollut tuossa taaemmassa letkussa missä kuvasta katsoen näkyy jousiklemmari ja pätkä suoraa putkea...
venttiilin tehtävä on estää lämpöisen veden kierto kennoon kun ilmastointi on päällä. keulassa siellä puskurin takana pitäis olla alipainesäiliö, en nyt muista että oliko niin että toisesta päästä pönttöä menee imusarjalle ja toisesta sitte kaikille toiminnoille, imusarjan alipaine riittää ainoastaan aivan tyhjäkäynnillä isojen liikkeiden tekoon lämppärillä joten takaiskun taakse alipainetta säilöön keräävä säiliö on tarpeen jotta toiminnot pelais muulloinkin, mulla on tuo säiliö siirretty aparin jalkatilaan hieman turvallisempaan paikkaan mutta pois sitä ei kannata jättää... Viimeksi muokannut Rytari : 09.12.2015 22:55 |
#12
|
||||
|
||||
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nyt ei satu olee parempaa kuvaa konehuoneesta, että tunnistajat vois tunnistaa. Ite en siis tiedä autosta tai sen historiasta mitään, kun vasta kuukauden mulla ollut. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |