Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2015, 17:41
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Tai jos laitetaan rajaksi 54" niin kaikki pääsevät pikkuluokkaan? Näpä tai joku voisi laittaa tuon tulkin millikoon näkyville niin jokainen voi sen jälkeen käydä mittailemassa omia 33 renkaita että meneekö isoon vai pikkuluokkaan.
Komppaan tässä kyllä nyt kaimaani. Niin ja muutenkin eihän siinä olis haastetta jos kaikki renkaat kävis.....

__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2015, 18:52
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Ihan hyvä että renkaat mitataan eikä katsota kyljestä vain kokoa. Ylisuuret 33" vastaa vissiin parhaimmillaan tyyliin 35" rengasta niin.. tuota komppaan että kilvettömät 54" renkaiset suopedot kyllä kyntää alueet varmasti pahoiksi mutta saavathan taas osallistua. Itsehän olen suunnistanut jo vuosia. Palstalla.. cupin toiseen kisaan olisi tarkoitus tulla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2015, 19:02
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
tuota komppaan että kilvettömät 54" renkaiset suopedot kyllä kyntää alueet varmasti pahoiksi mutta saavathan taas osallistua. Itsehän olen suunnistanut jo vuosia. Palstalla.. cupin toiseen kisaan olisi tarkoitus tulla.
Jokusen kisan minäkin olen käynyt, eikä tuo isopyöräisten mukanaolo minun mielestä ole mikään ongelma pienemmille. Lähes joka kisasta löytyy sekä "liian helppoa" että "liian vaikeaa" maastoa sekä jotain siltä väliltä. Jos rasteja on riittävästi niin silloin liian vaikeat kannattaa jättää väliin ja ottaa niitä mitkä saa helpommalla. Sama problematiikka pätee huolimatta millaisilla renkailla olet liikkeellä, ja se on osa sitä kilpailun taktiikkaa. Tietysti isompipyöräiset pääsevät keskimäärin pahempiin paikkoihin, ja senpä vuoksi meillä on eri luokkia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2015, 20:24
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

menee offtopiciksi, mutta jounilla pointtia asiassa. ite kahtosin kanssa vähän oman auton mukaan, niiko täs yks pöljä (mie) koitti väkisin hakia pehmeeltä rasteja autolla, jolla ei oo mitään asiaa pehmeikköön
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2015, 20:52
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Niinno, minä jo vuonna 2007 ajelin stanussa 31 tuumasilla, eikä sillä tulosten perusteella juuri merkitystä ollut. Samat renkaat pyörii alla edelleen joten itseäni asia ei varsinaisesti kosketa
Kunhan ajatuksia nakkelen( vai sorkin mehiläispesää? )

Edit: Yksi peruste 34 tuumalle voisi olla se että 33 kylkitekstillä olevia renkaita löytyy aloittelevilta harrastajilta enemmälti kuin isompia joten pääsisivät kokeileen pikkuluokassa. Se kuinka moneen autokuntaa tuo tuuman ero vaikuttaa suuntaan tai toiseen on asia erikseen. Kokeneemmille harrastajille en näkisi asialla olevan niin isoa merkitystä kun raja on tiedossa niin kaluston voi säätää sopimaan haluamaansa luokkaan.
Muistelen että taisimme joku vuosi takaperin officrossissa käyttää ko. rajaa, juuri siksi että 33 on pikkuluokkaa ja 35 isoa joten viiva puoleen väliin.
__________________
www.OFFROADOULU.com

Viimeksi muokannut Rak : 08.12.2015 21:42
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.12.2015, 20:59
ravm:n Avatar
ravm ravm ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.11
Sijainti: alajärvi
Viestit: 365
Cool

Ainahan sitä vähän pitää sohia..jos osallistumme,niin vähintään kolomi seiskoilla.fifty sixty
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.12.2015, 08:52
ika ika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.14
Sijainti: Varsinainen Suomi
Viestit: 283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Niinno, minä jo vuonna 2007 ajelin stanussa 31 tuumasilla, eikä sillä tulosten perusteella juuri merkitystä ollut.
Niinpä. Tämä on vähän kuin sote-uudistus - laitetaan ne maksamaan jotka ovat tehneet asiansa hyvin. Jos tämän kauden pikkupyöräisten kärki ostaa 33" boggerit, niin ajaisivat edelleen täysin kilpailukykyisiä tuloksia isopyöräisiinkin nähden. Raja pitäisi pudottaa heti 31 tuumaan, jos halutaan että sillä olisi suorituskyvyllisesti edes jotain merkitystä.

Nyt kun pikkupyöräisten renkaista niistetään pari tuumaa, niin miksei samaa tehdä isopyöräisille - etenkin kun avoin luokka tulee mukaan. 37" on ihan kohtuu maastorenkaat katulailliseen autoon. Samalla saataisiin tuloslistalla avoimen luokan autot näyttämään paremmilta, kun eivät jäisi muiden jalkoihin.

Sitten on niitä teoriassa ylivoimaisia porttaaliautoja. Isopyöräisten kärkitaistossa on ollut vain yksi porttaaliauto (niistä muutamasta osallistuneesta), mutta eiköhän sekin porukka vaan tee hommansa niin hyvin että pärjäisivät myös suorilla akseleilla. Porttaalithan pitäisi kieltää vähintäänkin pikkuluokasta tai paremminkin laittaa pikku- & isopyöräisiin maksimirengaskoko -4" jos on porttaalit. Avoimen takia luokkia riittää nyt kaikille.

Kieli poskella, mutta vähän totuuden tynkää mukana. Henk koht ei mitään murhetta sääntöjen suhteen - meidän auto sopii edelleen kahteen luokkaan ja vain yhteen luokkaan kerrallaan ehtii osallistumaan.

PS. Mäkihypyssä käyttävät niitä tuulikertoimia, niin miksei mekin laiteta vaan yksi luokka kompensaatioilla. Kertoimet auton akselien, rengaskoon, ulkomittojen, painon, automallin, menestyksen ja pärstäkertoimen mukaan. Tosin jos jokaisella olisi oma luokka, niin olisi tasapuolisen reilua.

Viimeksi muokannut ika : 09.12.2015 08:54
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.12.2015, 13:41
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Täähän on jännää! Pitääpä seurata mitä aihiota alkais rakentaan
- uudet 33" boggerit kustantaa muuten nykyään 2300€ (sis rahdin ja alv) mutta jos niillä luulee voittavansa nii ei kai se kauhee investointi ole, vrt 33 Mudstar n. 800e

Mutta jos ne säännöt nyt joskus tulee, niin ihan sellainen ehdotus, että ne olisivat voimassa, tekniikan osalta, vaikka 3 seuraavaa vuotta, kuten Virossa taitaa olla tapana.

avoin luokka paikkaluku penkkien ja vöiden mukaan?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Offroad suunnistus CUP -14 Näpä Tapahtumat 223 23.01.2016 20:18
suunnistus cup???! Rekisteröimätön Chit-Chat 6 19.01.2011 23:59
Suunnistus Cup 2007 Killman Tapahtumat 16 06.10.2007 19:52
Off-Road Suunnistus-CUP Paavo Tapahtumat 193 06.09.2006 08:01


Sivu luotu: 23:22 (GMT +2).