![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#901
|
||||
|
||||
![]() perän laakerointi/shimmaus Pirkanmaa
Osaako joku neuvoo Tampere/Pirkanmaa alueelta mistä kannattais kysellä apua perän laakerointiin ja shimmaukseen, joku ammattimies tai sitten liike mikä ei hommasta 1000€ pyydä. perä dana 35 3.73 välityksillä.
|
#902
|
|||
|
|||
![]() |
#903
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei kerran tarvi tiheämpää välitystä ja rahasta on kiinni, niin hae romikselta käytetty vastaava jos löydät riittävän hyväkuntoisen. On paljon halvempaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#904
|
||||
|
||||
![]()
Ai miltä romikselta?? Ei ole suomessa ehjiä periä romiksella...
__________________
Killing time is not murder |
#905
|
||||
|
||||
![]()
Jos välitys ja lukko pysyy samana, niin eiks ton nyt laakeroi itekkin? Simmit samoihin väleihin ku olikin, pultit momenttiin ja kovaa ajoa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#906
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin viimeksi kun Hämeenlinnassa kävin niin oli siellä periä.. ehjistä tosin en tiedä
![]() Toki ne poskilaakerit vaihtaakin, tsekkaa välyksen ja kuvion ja vähän korjaa jos tarvii. Mutta jos menee koko perä remonttiin niin kallistahan se on yleensä teettää..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#907
|
||||
|
||||
![]()
Irtoperät on aina projekteja!! Se on huomattu! Jos ei siis pääse koeajamaan ensin. Antaa ne takuun juu, mutta se ei korvaa sitä turhaa perän vaihtotyötä, sitähän ne ei maksa...
Ja perähommat ei aina mene putkeen, edes niillä jotka niitä tekee, nimittäin tuossa mun kokemus tältä viikolta: https://www.facebook.com/#!/Autohuol...1971746819628/ , en tiedä toimiiko linkki....
__________________
Killing time is not murder Viimeksi muokannut JAMANT : 04.12.2015 14:40 |
#908
|
||||
|
||||
![]()
Ihan aina ei vain mene putkeen..
![]() ..ja juu, aina romisakseli on riski onko kunnossa vai ei. Omat romisakselit olen aina ostanut projekteiksi, mutta ne on kyllä olleet ihan soivia pelejä ainakin laakereiden ja välysten osalta. Sehän ei tietenkään tarkoita etteikö perä olisi silti huutanut ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#909
|
||||
|
||||
![]()
oon kyselly purkaamot ja romikset läpi ja ei ole vielä samoilla välityksillä tullu vastaan, ite en viitti ruveta tekeen kun ei ole mitään käsitystä mitä tekee
![]() |
#910
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
GC ja vm-97 4.0 Laredo. |
#911
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#912
|
||||
|
||||
![]()
Sit toinen kysymys olis samaan rahaan, kunhan noi peräongelmat on selätetty niin olis tarkoitus saada vähän ryhtiä jeeppiin, eli kannattaako korottaa noilla pelkillä korotuspaloilla 2" ja mahtuuko sillon 31 renkaat alle ilman sen suurempia toimenpiteitä, jeeppi siis ihan katukäytössä.
|
#913
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Huomasin tuossa myös että vesipumpun tiiviste tihkuu kun koneen sammuttanut, mistäs saisi hommattua laadukkaimman pumpun ettei tarvitse jatkuvasti vaihdella? Auto siis tuo sigun 98 vm 5.9
__________________
1998 ZJ 5.9 |
#914
|
||||
|
||||
![]()
vaihteeks ZJeepin latauksesta, -93 kutonen kyseessä ja lataa, nimittäin niin perkeleesti kun kierrokset vähänkään yli 1200rpm.. <1200 ¨14V oman mittarinsa mukaan (tarkistettu myös yleismittarilla) >1200rpm sellanen 18-18,5V oman ja 17,8V napajännite akuilla. vissiin jännitteentasaaja tiensä päässä? oliko nyt näin, että se tasuri on ECM sisällä? jos on niin millasia aftermarket tasureita on käytetty, ettei ECM:ää tarvia vaihtaa?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#915
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkähän tuossa -93 lie..
Ainakin -96:ssa on lämpöanturi akun alla ja haistelee akun lämpötilaa. Oikeen kylmällä akulla latailee aika reippaalla jännitteellä. ![]() Josko olis sillä puolella häikkää.. Vaikea on kuvitella että ECM:n sisäinen säätö olis sippi. Silloin menis varmaan vähän muutakin sekasin. ![]() ![]() Nyt täytyy vähän ottaa noita ylempiä juttuja takasin.. Saattoikin olla Voyageri, jonka latausta muistelin.. ![]() ![]() Vikapuolella vois olla kuitenkin maihin vetävä kenttäkäämi, johdot, tai liittimet! Silloin ei ECM pääsekään säätämään niiden maadotusta ja jännite voi olla ihan mitä vaan. Mulla oli joskus ZJn laturi täynnä kurapaskaa ja heitti jännitteet välillä isoiksi..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. Viimeksi muokannut Gary Grand : 06.12.2015 10:46 |
#916
|
||||
|
||||
![]()
no offaamisen jälkeenhän tuo vika ilmeni, miulla on kyl kasikoneisen grandin laturi hallilla, millä ei ole offailtu, ni äkkiähän sillä tesmaa, et onko vaan kunttapaskaa laturi täys..
siis barbiahan on uitettu "kahluusyvyydessä" eli ovenkahvoja myöten välillä tuntikausiakin, niin ei ole mikään ihme jos liittimet vetää jo ohi maihin.. samoten kun ei ollu liitosrasvaa hallilla, niin näkyy akun navatkin olevan siinä kunnossa, että ihmettelen, että sähkö niistä menee läpi, vaikka kaikki on uutta ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#917
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#918
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla olisi Rubiconin vastaava tiedossa taakse..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#919
|
||||
|
||||
![]()
Useimmissa on standardikierteet, mutta RE:llä suurimmassa osassa tukivarsia ja panhardeja kierteet on juuri väärinpäin muihin verrattuna. Eli siis useimmissa panhardeissa ja tukivarsissa putkessa sisäkierre ja säätöpää on "pultti" -> RE:llä juuri toisinpäin.
Kuva tietysti aina helpottaisi, kun tietäsi minkänäköisestä pipanasta on kyse ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#920
|
||||
|
||||
![]()
Nämä mietinnässä. JKS on yli tuplasti kalliimpi (Suomesta löytyi toimittaja. )
JKS http://www.quadratec.com/products/16009_300_07.htm Rubicon http://www.quadratec.com/products/16311_605_07.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#921
|
||||
|
||||
![]()
JKS:ltä saa muistaakseni tilattua suoraan valmistajaltakin.
Minulla on edessä JKS:n "DIY trackbar" sovitettuna itse tehtyihin kiinnikkeisiin, takana on muistaakseni JKS:n TJ:hin tarkoitettu versio. Molemmat olleet nyt n.4 vuotta autossa kiinni, mitään kulumaa/ väljää ei ole. Eli voin vahvasti suositella laadun osalta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#922
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolta http://www.quadratec.com tulee toimitettuna maksamaan 240 (sis alv 24%). Suoraan tilaten on 30e halvempi kuin varaosaliikkeen kautta.. Eteen tulee se aikaisemmin ostamani ProComp (uniball) malli + Rubiconin bracket. Sorvarilla teetän puslat siihen uniballin ja korikiinnikkeen väliin. Saan nyt hyödynnettyä tuonkin tangon ja vaihdan sitten aikanaan Rubiconin tangon mikä sopii suoraan tuohon kiinnikkeeseen.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook Viimeksi muokannut Machist : 07.12.2015 13:21 |
#923
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=hitsaa;1253957]Takaisinkutsuista: mulla oli duunaamatta listalla 757, 823 ja N45. Ensimmäinen koskee vain USA:ssa tehtyjä eli ei kuulemma aihetta toimenpiteisiin.
Heh näin hieno on tuo "koukku" mikä tulee N45:sen korjauksesta. Kyllä nyt kestää ajaa perään ![]() ![]() ![]() |
#924
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
UNF 3/4" päitä löytyy kyllä.. ![]()
__________________
--------------------------- Apupoika Hessu jeep grand cherokee-97 4.0 Finnish jeep drivers club,, |
#925
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ja tosiaan rubiconissa on narttupuoli se uniballin puoleinen, eli tangossa jengat..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |