Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2015, 11:08
Jartzi Jartzi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.12.15
Sijainti: Metäs
Viestit: 27
Perusasetus

Tasanen pohja ja lukot antaa kyllä varmaan paljon maavarassa anteeksi. Liukuu esteiden yli vaikka jokunen rengaskin ilmassa.

Tästä threadistä
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=93930
bongattu:



Tuola tyylillä toteutettuna saisi perämötikän pois roikkumasta alhaalta. Renkaiden viereen sais samalla lisää maavaraa, kun ei ole jousitus viemässä tilaa.

Tuostakun ei ole tarkoitus tehdä mitään nopeaa menijää, niin voisi ajatella jousituksen jättämistä kokonaan pois. Jompi kumpi akseli vain vapaasti heiluvaksi. Kiikkerämmäksi se tietty varmaan tulisi, pitäsi olla hydraulisylinteri jolla saisi painaa pahassa paikassa tukea heiluriin.

Teeseitse porttaalilaatikot ketjulla tai etuvetoauton perävälitys rattailla kanssa mietinnässä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2015, 22:37
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

http://www.maddmackmotorsports.com/r...gear-lift.html


__________________
Suzuki Jimny 1.9TD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2015, 22:54
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

[QUOTE=Jartzi;1268284]Tuostakun ei ole tarkoitus tehdä mitään nopeaa menijää, niin voisi ajatella jousituksen jättämistä kokonaan pois./QUOTE]

Jos se oliskin joku telavehjes? Bankun telat tai budjetilla traktorin reknkaat sivut leikattuna auki..
Härvelit sivulta oon niitten tekoa joskus kattellu..

Ihan vaan tälläi vaihtoehtona että tarviiko välttämättä olla renkailla? Pienempi homma rakentaa voimansiirto ja menis pehmeessäkin paremmin..
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa

Viimeksi muokannut hutikka : 05.12.2015 22:57
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2015, 00:46
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

[QUOTE=hutikka;1268420]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jartzi Näytä viesti
Tuostakun ei ole tarkoitus tehdä mitään nopeaa menijää, niin voisi ajatella jousituksen jättämistä kokonaan pois./QUOTE]

Jos se oliskin joku telavehjes? Bankun telat tai budjetilla traktorin reknkaat sivut leikattuna auki..
Härvelit sivulta oon niitten tekoa joskus kattellu..

Ihan vaan tälläi vaihtoehtona että tarviiko välttämättä olla renkailla? Pienempi homma rakentaa voimansiirto ja menis pehmeessäkin paremmin..
Leikellyt rattorinpyörät ottaa sen verran voimaa ettei sitte ainakaa millää moponmoottorilla kannata lähtee yrittään, ei varmasti jaksa mennä pehmees. Saatikka kun raktorin renkaasta tehty tela jää sisäpuolelta kupille, niin ainakin vetopyörä pitäis olla hyvin avara rautainen rimpula että paska pääsee kieppumaan pois, muuten voi olla telat vähä kiriällä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2015, 10:46
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa.. ei vaan paino tuo myös pitoa, ja vetokykyä. joten imo kovinpaljo pienempi ei estä olla kuin tuo matin kone.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2015, 14:09
Jartzi Jartzi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.12.15
Sijainti: Metäs
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa.. ei vaan paino tuo myös pitoa, ja vetokykyä. joten imo kovinpaljo pienempi ei estä olla kuin tuo matin kone.
Mun ajuille kepeempikin olisi riittävä. Ei tule niin isoja kuormia.
Pärjäisin kyllä tuollä mönkijälläkin, mutta se on niin onneton maavaraltaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2015, 14:18
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Tee niille uusille renkaille mönkkäriin sopivat vanteet. Välitys voi olla kyllä vähän pitkä ja muutakin muokkausta mönkkäriin voi olla tiedossa. Välityksiä lukuunottamatta leikkaa ja liimaa meiningillä pääsee varmaan aika pitkälle.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2015, 14:57
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Tee niille uusille renkaille mönkkäriin sopivat vanteet. Välitys voi olla kyllä vähän pitkä ja muutakin muokkausta mönkkäriin voi olla tiedossa. Välityksiä lukuunottamatta leikkaa ja liimaa meiningillä pääsee varmaan aika pitkälle.
Saisko siihen mönkkäriin jostain porttaalibokseja?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.12.2015, 14:58
Jartzi Jartzi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.12.15
Sijainti: Metäs
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Tee niille uusille renkaille mönkkäriin sopivat vanteet. Välitys voi olla kyllä vähän pitkä ja muutakin muokkausta mönkkäriin voi olla tiedossa. Välityksiä lukuunottamatta leikkaa ja liimaa meiningillä pääsee varmaan aika pitkälle.
Joo on ollu monta kertaa mielessä. Jopa mietin portaalipokseja tuohon välitysongelmaan. Tuo on niin vanha peli ettei ole ohjaustehostinta. Ja takaperä on yhtä puuta, joka alkaisi ratkeilemaan pitävillä renkailla. Voisi olla että tuo tulisi kuitenkin rakennettua melko uusiksi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.12.2015, 14:05
Jartzi Jartzi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.12.15
Sijainti: Metäs
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutikka Näytä viesti
Jos se oliskin joku telavehjes? Bankun telat tai budjetilla traktorin reknkaat sivut leikattuna auki..
Härvelit sivulta oon niitten tekoa joskus kattellu..

Ihan vaan tälläi vaihtoehtona että tarviiko välttämättä olla renkailla? Pienempi homma rakentaa voimansiirto ja menis pehmeessäkin paremmin..

Teloilla sais kyllä paremman menijän, talvella olis hangessa ehdoton.

Jos tuosta sais korvaajan tuolle mönkijälle, niin tuon pitäs toimia noissa pihatöissä. Telavehje tahtoo käännyttäessä vähän myltätä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jäykät akselit. suppe O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.04.2009 18:53
hj 61- onko tehtaalta lähtien jäykät akselit Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 19.11.2008 07:46
Jeeppien jäykät akselit? legro Tekniikka & Jutustelu 13 14.04.2007 12:23
Jäykät akselit piippu Tekniikka & Jutustelu 23 21.03.2007 16:01
Jäykät akselit? legro Tekniikka & Jutustelu 16 17.01.2007 08:04


Sivu luotu: 17:13 (GMT +2).