Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.11.2015, 22:14
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

pikkusen pittää olla flektin moottorissa jo vikaa/suunnitteluvirhettä jos 45A haukkaa virtaa, koska se vastaa 540W tehoa jo moottorille.. eli täysin mahoton yhtälö autoon eli nuo ei osaa suunnitella mitään sähkövehkeitä järjen kanssa. mietihän vähän nyt jo johdotuksenkin kannalta, 4-6mm^2 ehoton minimi, että voi vetää ja vähän epäilen, ettei ryskyn inssit sellasia sinne ole laittanu, koska kallis. tai sitten on tehty joku tosi perverssi monijohtoviritelmä, tosin en nyt yllättys kyllä kun noita sähköjä katellu, et vois vaikka löytyäkin kuhan nää nyt ei ois taas jenkkien "sähköammattilaisten" juttuja melkein amiksen mittauskurssin jälkeen ja sit kirjoteltu totuutena pitkin foorumeita?

mut tosiaan tuo vinssaus on sellanen homma, et sen takia pittää kehitellä jottain kikka5, että saapi kelat pyörimään ja ei mene alijänöille, koska nuo vinssin tasavirtamoottorit ei kauheesti tykkää siitä, eikä sen paremmin kyllä auton oma PCM:ään pidemmän päälle. mitehä nuo jenkit lie toteuttanu systeemeitään, vai eikö ne vaan laske mitään ja jos jotain palaa, niin se vaihdetaan?

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.11.2015, 22:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Voi olla että muistan väärinkin.. mutta kyllä se joka tapauksessa virtaa haukkaa aikalailla. Se mistä virtalukemat näin oli foorumilta kuvan kanssa näytettynä sellaisella pihtimittarilla johtojen ympäri mitattuna.
..ja juu, ei tuo sentään taida ihan puolta kilowattia haukata, tuli joku aivopieru ajatuksessa. En minä ihan niin huono ole sähköissä, tiedän sentään että P=UI ja U=RI

Edit: Nyt kun vielä tarkistin, niin se on ~30A high speed moodissa, hitaalla vähän vähemmän. Oliskohan sitten starttivirta ollut tuo 40-45A mitä haukkaa hetkellisesti. Järeähän tuollainen flekti kyllä pitää olla, kaikissa autoissa missä itsellä ollut pelkkä sähköflekti niin syöttö on ollut 40-60A sulakkeen perässä (esim. Jeepissä on 60A sulake ja 70A releet ko. virtapiirissä). ..ja ne johdot ei ole Chryslermäiseen tyyliin riittävän paksut, minulla suli sähköflektin liitin kun alkoi moottori olla jo tiensä päässä. Voi toki olla että moottori silloin haukkasi vähän liikaa virtaskaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 30.11.2015 22:41
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2015, 22:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
mut tosiaan tuo vinssaus on sellanen homma, et sen takia pittää kehitellä jottain kikka5, että saapi kelat pyörimään ja ei mene alijänöille, koska nuo vinssin tasavirtamoottorit ei kauheesti tykkää siitä, eikä sen paremmin kyllä auton oma PCM:ään pidemmän päälle. mitehä nuo jenkit lie toteuttanu systeemeitään, vai eikö ne vaan laske mitään ja jos jotain palaa, niin se vaihdetaan?
Luulisin, että ZJ:n virtasysteemiä ei ole alunperin suunniteltu vinssaukseen, vaan esim. siihen että "soccer mom" pääsee perheen kakkosautolla ruokakauppaan muksujen kanssa, tai perhe ekskursiolle pois päällystetyltä tieltä cooleri takapenkillä täynnä jäitä, olutta ja limua aux- virtapaikasta 5A sähköä imien

Toisaalta porukalla on näissä paljon vinssejä ja aika harvoin nähnyt valitusta siitä että ei virta riitä. Tiedä sitten onko vain vehkeissä meillä molemmilla jotain vikaa vai mikä on..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.11.2015, 22:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Tuolta muuten kun katsoo vaikka Spal:in sivuilta millaisia virtamääriä heidän sähköflektit imaisee, niin riippuen koosta ja mallista parista ampeerista (4" mallit) aina 45A asti (16" heavy duty malli). Eli kyllä nuo sähköflektit vain virtaa kaipaa aikalailla..


https://www.a1electric.com/catalog/cat_spal.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2015, 22:46
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

on se 30A kanssa aika paljon, mutta jo mutu tuntumalla aika likella ison flektin maksimi kulutuksia. startatessa kaikki sähkömoottorit imasee aika pirusti enemmän, mutta se on just sillä hetkellä kun pyörähtää käyntiin ja kelaa kierrokset, eli ei sekuntia juuri kauemmin, hyvä jos monesti sitäkään.

siis ei miullakaan ole koskaan virta loppunu, enkä ole kyllä napajännitteitä seurannu esmes yleismittarilla, mutta jos auton omaan on uskominen, niin pirun alas kyllä laskee ja miusta se on aika huono merkki, että minuuttitolkulla ollaan <11V jännitteissä, varsinkin ruiskuautossa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.11.2015, 22:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
on se 30A kanssa aika paljon, mutta jo mutu tuntumalla aika likella ison flektin maksimi kulutuksia. startatessa kaikki sähkömoottorit imasee aika pirusti enemmän, mutta se on just sillä hetkellä kun pyörähtää käyntiin ja kelaa kierrokset, eli ei sekuntia juuri kauemmin, hyvä jos monesti sitäkään.
Juu.. no kuten jo kirjoitinkin niin flektin startatessa kun auto on tyhjäkäynnillä niin jännitemittari kyykähtää helposti tuonne 11-12V tietämille. Palautuu kyllä käytännössä heti normilukuihin. Jopa ajossa kuitenkin huomaa kun flekti menee päälle.. hetkellinenhän se tasavirtamoottorin starttivirta on, mutta sillä starttihetkellä voi mennä käsittääkseni jopa tuplasti "ominaiskuormituksen" verran.

Lainaus:
siis ei miullakaan ole koskaan virta loppunu, enkä ole kyllä napajännitteitä seurannu esmes yleismittarilla, mutta jos auton omaan on uskominen, niin pirun alas kyllä laskee ja miusta se on aika huono merkki, että minuuttitolkulla ollaan <11V jännitteissä, varsinkin ruiskuautossa
Minulla pari kertaa kyykähti jännite niin alas (ei edes mikään pitkä veto) että auto alkoi jo piipittää ja sähköt sekoilla.. minuutin kun piti kierroksilla niin tokeni kyllä. XJ:ssä ei tosiaan tätä vikaa ollut (muistaakseni 105A tai 115A laturin siihen aikanaan tilasin) ikinä, ja sama vinssi oli silloin käytössä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.12.2015, 17:04
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Perusasetus

perän laakerointi/shimmaus Pirkanmaa


Osaako joku neuvoo Tampere/Pirkanmaa alueelta mistä kannattais kysellä apua perän laakerointiin ja shimmaukseen, joku ammattimies tai sitten liike mikä ei hommasta 1000€ pyydä. perä dana 35 3.73 välityksillä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.12.2015, 13:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomhod2011 Näytä viesti
Osaako joku neuvoo Tampere/Pirkanmaa alueelta mistä kannattais kysellä apua perän laakerointiin ja shimmaukseen, joku ammattimies tai sitten liike mikä ei hommasta 1000€ pyydä. perä dana 35 3.73 välityksillä.
Jos ei kerran tarvi tiheämpää välitystä ja rahasta on kiinni, niin hae romikselta käytetty vastaava jos löydät riittävän hyväkuntoisen. On paljon halvempaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.12.2015, 13:34
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos ei kerran tarvi tiheämpää välitystä ja rahasta on kiinni, niin hae romikselta käytetty vastaava jos löydät riittävän hyväkuntoisen. On paljon halvempaa..
Ai miltä romikselta?? Ei ole suomessa ehjiä periä romiksella...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.12.2015, 13:35
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos ei kerran tarvi tiheämpää välitystä ja rahasta on kiinni, niin hae romikselta käytetty vastaava jos löydät riittävän hyväkuntoisen. On paljon halvempaa..
Jos välitys ja lukko pysyy samana, niin eiks ton nyt laakeroi itekkin? Simmit samoihin väleihin ku olikin, pultit momenttiin ja kovaa ajoa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.12.2015, 09:44
Johan August Johan August ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.11.11
Sijainti: Aura
Viestit: 21
Perusasetus

Laturistahan se vika löytyi, tasasuuntaaja oli tullut tiensä päähän.
Nyt on 136A laturi tilalla, tosin Denson OEM numeron mukaan autossa ollut laturi oli myöskin 136A

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 02:03 (GMT +2).