Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2005, 20:32
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Jep, kiinteä neliveto päällä pyörii etu- ja taka-akseli samaa vauhtia vaikka renkaat haluaisivatkin pyörittää niitä eri vauhtia, joten jonkun on annettava periksi jos niitä esim. moottorin voimalla väännetään. Liukkailla pinnoilla renkaat tasaavat sutimalla pyörintänopeuden eron, kuten myös asfaltilla, mutta voimansiirtoon täytyy kohdistaa paljon suurempi jännitys jotta renkaat saisi sutaisemaan tyhjää kestopinnoitetta vasten.

Välillä tosi liukkailla pinnoilla kannattaa ottaa neliveto pois jos haluaa vauhdista kääntää jyrkemmin, auto lähtee nimittäin herkästi puskemaan ellei rotiskoa saa pidettyä nelipyöräluisussa ja vetoa samalla päällä. Kannattaa käydä jollain pysäköinti- tai jääkentällä kokeilemassa jos ilmiö ei ole tuttu.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Bronco 5.0 , vm -88 jara O/M/V Ajoneuvot 8 08.04.2008 13:40
M: Bronco II 2.9 XLT -89 ketOS O/M/V Ajoneuvot 0 20.11.2007 20:09
Bronco 2 xlt -91 Tekniikka & Jutustelu 1 11.11.2007 13:23
M:bronco II -89 O/M/V Muut 19 17.10.2004 20:19
Bronco Tumi Tekniikka & Jutustelu 3 26.01.2004 19:49


Sivu luotu: 18:25 (GMT +2).