Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2015, 18:42
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
siis aikalailla oli rakennettu niin että orggis imusarja pakosarja ja viel sillä surulullisen kuuloisella ct20 ahtimella jonne tosin oli ct26 siivekkeet vaihdettu sisään ja hukkaportin kello oli kiristetty riittäväksi ja mitä nyt ahtoputken ne klemmarit ja kumiosat vaihtui trakotorin tarkoitettuun kun eihän se oma pysynyt paikallaan Auto oli joka päiväisessä käytössä tosin viimeisen pumpun saannin jälkeen se kesti sen 3kk kunnes laukesi. Normaalisti itse kun pumppua säätelin jolloin paineita oli se 1,5bar niin tuollaisella ajelin 2v ja kilometresissä sen 24 000km lohko säilyi ehjänä kyllä yks kk meni siniseks ja kampura vähän heikoksi mutta hiomalla saatavissa viel kuntoon.
Ct26 siivet ei mahdu sisään tuohon 20 puhaltimeen, hukkaporttia jos kiristää niin pitää katsoa että aukeaa kokonaan, saattaa muuten ahdistaa ja olla syynä tuohon edellä kirjoittamaasi.
Itse ajellut noilla 1bar paineilla ilman cooleria nyt varmaan se 120-150 000km eikä ongelmia.
Ainoat ongelmat oli Finturbon tekemä puhallin Ct20 kuoriin mikä porsi½v ja 10 000km paikkeilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.11.2015, 00:18
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ct26 siivet ei mahdu sisään tuohon 20 puhaltimeen, hukkaporttia jos kiristää niin pitää katsoa että aukeaa kokonaan, saattaa muuten ahdistaa ja olla syynä tuohon edellä kirjoittamaasi.
Itse ajellut noilla 1bar paineilla ilman cooleria nyt varmaan se 120-150 000km eikä ongelmia.
Ainoat ongelmat oli Finturbon tekemä puhallin Ct20 kuoriin mikä porsi½v ja 10 000km paikkeilla.
jotkut paremmat siivet sinne ct20 sisään oli tyrkätty paremmin virtaavammat. Mutta sen voin sanoa että olihan se turbo jo aika väsynyt tuossa käytössäni muttei siinä ollut väljää kun aina silloin tällöin kokeilin. Nyt tosiaan olis tarkoitus laittaa keulalle mallia iso cooleri sekä turbo menee uudeksi ja jonkin verran isommaksi ettei ole jarruttamassa. katsotaan millaiset paineet ja vedot saadaan silloin aikaan kun tämä koittaa moottorina tulee siis vapari 2l joka siis ahdetaan.

Viimeksi muokannut jesse89 : 16.11.2015 00:21
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.11.2015, 05:46
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Ei kai turbo väsy, se joko toimii tai ei toimi.
Isommalla turbolla saat se alaväännön katoamaan, kansi rajoittaa virtauksia myös.
Isomman turbon jos laitat niin se pumpun nestepään vaihto epäilisin olevan pakollinen että saat sen tarvittavan ruokamäärän tarvittavassa ruiskutusajassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.11.2015, 08:23
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Toho egr hommaan. Pari vaggilaista purkanu, kannen imureiät mahottomassa karstassa. Hyvä että pikkurilli mahtu enää jäljellä olevasta reiästä. Mistäs se karsta sinne lie päässy?
En ois uskonu että niin kauheeseen kuntoon vois päästä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.11.2015, 11:50
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ei kai turbo väsy, se joko toimii tai ei toimi.
Isommalla turbolla saat se alaväännön katoamaan, kansi rajoittaa virtauksia myös.
Isomman turbon jos laitat niin se pumpun nestepään vaihto epäilisin olevan pakollinen että saat sen tarvittavan ruokamäärän tarvittavassa ruiskutusajassa.
Kyllä minusta alkaa turbo olee silloin väsy jos ahtoputken ottaa pois ja sieltä valuu sorona öljyä siis meinaaks sie että kun kerralla viritetään niin kun sen saa toimimaan niin se toimii aina kyllä se ikävä kylllä alkaa ajan myötä joku paikka väsymään ja sitten tulee tiensä päähän. Toki jos viritys on niin laimeeta että paineet on jotain 0,9 bar luokkaa uskon että se toimii lähes koko elin iän mutta aina kun ollaan isommissa paineissa jne niin kyllä siellä jotain osaa suoranaiseti vituttaa . Mä en usko että se nestepään vaihto on pakollinen tuossa on nyt tällä hetkellä lähes sama virtaus kuin sillä kiinan 12mm nestepäällä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.11.2015, 17:11
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Hiluxissa se huototin menee imupuolelle ja vanha kone hönkii aina vähän.
Sitä öljyä tulee sieltä ahtoputkeen, josko ei ole klappia laakerissa niin turbo pelaa kyllä.
Öljyvoitelu on noissa laakereissa ja se jos porsii niin eipä väsy turbo vaan kilahtaa ja nopeasti ja se öljy menee joko koneeseen ja silloin se vastaa tehokas onkin tai sitten ulostautuu pakoputken kautta.
Noilla sun ylisuurilla ahtopaineilla ei ole tainnut saada vastaavaa hyötyä irti, päinvastoin sun virityksillä se kone porsi
Myös se pakopaine ja lämpökuorma tekee oman asian ajotavan lisäksi...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2015, 01:15
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Hiluxissa se huototin menee imupuolelle ja vanha kone hönkii aina vähän.
Sitä öljyä tulee sieltä ahtoputkeen, josko ei ole klappia laakerissa niin turbo pelaa kyllä.
Öljyvoitelu on noissa laakereissa ja se jos porsii niin eipä väsy turbo vaan kilahtaa ja nopeasti ja se öljy menee joko koneeseen ja silloin se vastaa tehokas onkin tai sitten ulostautuu pakoputken kautta.
Noilla sun ylisuurilla ahtopaineilla ei ole tainnut saada vastaavaa hyötyä irti, päinvastoin sun virityksillä se kone porsi
Myös se pakopaine ja lämpökuorma tekee oman asian ajotavan lisäksi...
2lt menee venakopan päältä lähtevä huohotus ahtoputkeen niinhän se vanha kone hönkii samalla tavalla kuin uudetkin itkee tehoja . No siis sehän kilahti kerrasta kiihdytykses eli siel oli paineet sen 2,0+bar ja sit kilahti jonka saattelemana sellainen savu että yks katu peittyi rankkaan savuun ja samalla kaasu hirtti kiinni. Sammutin jarrua vasten ja hetken tutkin mutta koska ei mulla tullut mieleenkään että turbo laukesi vaan ekana tuli mieleen et lohko halkesi jota ei käynyt. Niin starttasin ja ajelin isolla vaihteella niin pitkälle kun öljyn paineet oli viel normaalit ja sitten kun paineet katos niin samantien sammutin joka tosin oli liian myöhäistä koska öljytikkua nostaesssa ei tikku kastunut abc osto reissun jälkeen 2l kun kaatoi koneeseen niin tikku tuli hieman yli alarajan tosin tännä aikana se olikin hitsannut itsensä kiinni oikein huolella. Ja kun selvis että kk laakeri oli jämähtänyt kiinni 2 sylinterin niin itse liuska oli vielä jäljellä mutta sen irroitettua tajusi että edellisellä omistajalla jäynyt jotain koska 2 kk kaula oli ihan ummessa eli öljyvoitelua se ei ollut saanut ollenkaan kampuran kaulalta vaan roiske voitelua ja mitä nyt suihkuista valunut ales mäntien. Ps ei sillä autolla aina lappu lattiassa ajettu vaan välillä polkastiin muuten ajeltiin suht hissukseen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.11.2015, 05:42
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Sulla jesse joitenkin kummasti tarina muuttuu matkan varrella, noita ensimmäisiä kertomuksias muutat aika radikaalisti ja lisäilet asioita. Hyvä kirjailija tai tarinankertoja, ainakin sivuharrastuksena menettelee
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin syöttöpumpun säätö ekaneliveto Tekniikka & Jutustelu 12 06.01.2015 19:06
Hilux syöttöpumpun säätö jupasierra Tekniikka & Jutustelu 34 25.03.2014 22:58
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
hj syöttöpumpun ennakon säätö? Jani E Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2007 17:04
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 11:59 (GMT +2).