Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2015, 10:15
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Mistä saa hyvän double shear panhardin 3.5" korotukselle? Eteen siis. Vaikuttaa kaikki olevan 4"+ tarkoitettu eli säätövarat loppuu kesken?

Miten takapää kannattaa hoitaa? Semmoinen bracket?
Minä olen arponut täällä sopivaa panhardia 2" korotukselle:
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.ph...0a815&start=15

Taakse näyttäisi löytyvän säädöllä olevaa, mutta eteen onkin hieman hankalempi.
Taitaa olla tuollanen alkuperäisen mallinen pallonivelletty malli ainoa joka toimii (kuitenkin säädöllä on tuo)?

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2015, 10:36
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

2" palikka korotuksella ja 31x10.5" renkailla en kokenut tuota tarpeelliseksi, nyt tulossa 33x12.5" ja tuntuu että "jotain" tarttis tehdä keskitykselle myös..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2015, 10:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Taitaa olla tuollanen alkuperäisen mallinen pallonivelletty malli ainoa joka toimii (kuitenkin säädöllä on tuo)?
Alkuperäisen mallinen pallonivelmalli (käytännössä raidetangonpää) yhden tason läpi kiinnitettynä on paskin ja vihoviimeisin panhard- keksintö maailmassa ikinä

Ainoa mikä siellä oikeasti toimii ja kestää hyvin on korinpuolen kiinnike double- shear tyyppiseksi vaihtamalla, panhard sellainen jossa on flexjoint toisessa päässä ja toisessa kumi- tai uretaanipusla. Sama pätee taaksekin, tosin takana Jeepin insinöörit on sentään tajunneet suoraan tehdä molempiin päihin oikeantyyppisen kiinnityksen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2015, 23:19
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

vakio panhard= tyhjä arpa mettässä. repee vaan suotta paskaksi joka paikassa ja se vakio korikiinnike on ihan paska, repee sekin. rubicon expressillä on mallia joka natsaa pienemmillekin korotuksille, ottakaa yhteyttä Jerkkuun 4x4partsilla, tietää kyllä suoraan mitkä palikat sinne osuu ja toimii.

sitten kun innosta pinkeinä asentelette niitä kalikoita, niin jengat puhtaaksi kunnolla ja jotain pommilukitetta väliin, ettei korin päästä löijää jatkuvasti. itellä oli käytössä se wurthin sininen ja 7h mettässä ja eikun kiristele mutterit, koska tuppaa joustoissa vähän antamaan kipeetä kiinnityspisteille

sit vannetukun vanteet= mehtäkäyttöön täyttä paskaa
terv nimim: kaksi vannetta samassa spoorissa koivuklapiin rikkonut.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2015, 00:38
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
rubicon expressillä on mallia joka natsaa pienemmillekin korotuksille, ottakaa yhteyttä Jerkkuun 4x4partsilla, tietää kyllä suoraan mitkä palikat sinne osuu ja toimii.
Heh eipä tullut kysyttyä vaikka tänään siellä kävin, kiirettä tais olla molemmilla. Tuo RE1660 näyttäs olevan 4-6". No selvitellään, kiitoa vinkeistä!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2015, 00:48
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mie en hitto muista et mikä tuossa omassa on, mut se tais olla mitotettu 2-4" korolle, tai sitte se on 3-5", Jerkkuhan sen muistas paremmin, mut omassa on se 3,5" keulassa korotusta, nytte 4,5" ni silti siinä riittää säätövara ja ois piisannu "alaspäinkin" jo raskaan puskurin ja sen 3,5" korotuksen kanssa ihan varmasti jopa +2" korotukselle..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2015, 10:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
sitten kun innosta pinkeinä asentelette niitä kalikoita, niin jengat puhtaaksi kunnolla ja jotain pommilukitetta väliin, ettei korin päästä löijää jatkuvasti. itellä oli käytössä se wurthin sininen ja 7h mettässä ja eikun kiristele mutterit, koska tuppaa joustoissa vähän antamaan kipeetä kiinnityspisteille
Jotenkin minua ei ole enää muutamaan vuoteen houkutellut kiinnipultattava panhardin korinpään kiinnike. Kahta eri mallia käyttänyt ja vaikka laittoi lukitteet, vahvemmat 12.9 pultit, veti hampaat irvessä kiinni tai ei niin aina ne tahtoi löystyä. Ainoa tapa saada pysymään on pultattavissa malleissa vetää hitseillä kiinni.

Parempi tapa on tehdä se kiinnike itse, säästyypähän siinäkin rahaa eikä taatusti lähde irti - jollei sitten ole paska hitsaaja

Panhardin säädön lukitusmutteri on löystynyt vain kerran, ja sekin oli omaa mokaa kun en ollut muistanut kiinnittää. Panhardin säädön kierteisiin olen laittanut aina merivaseliinia (kestää suolaa ja paskaa kohtuu hyvin) -> ei jumitu ikinä. Suomen olosuhteissa säädettävällä panhardilla ei tee mitään, jos säätö ruostuu jumiin yhden- kahden talven jälkeen


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Heh eipä tullut kysyttyä vaikka tänään siellä kävin, kiirettä tais olla molemmilla. Tuo RE1660 näyttäs olevan 4-6". No selvitellään, kiitoa vinkeistä!
Tuo minulla on ollut 3.5" korotuksessa ja sinällään toimi kyllä.

Mutta katso ihan huvikseen niitä JKS:n panhardeja (www.jksmfg.com), sieltä löytyy vaihtoehtoa vaikka miten. Itsellä on edessä "DIY trackbar", takana en nyt muista oliko ZJ:n vai TJ:n malli. Tuo DIY- panhardi on melkeinpä paras noista, ja meinasin sellaisen vaihtaa taaksekin. Nykyisessä on ihan turhaan pari mutkaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.11.2015, 11:20
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuo minulla on ollut 3.5" korotuksessa ja sinällään toimi kyllä.

Mutta katso ihan huvikseen niitä JKS:n panhardeja (www.jksmfg.com), sieltä löytyy vaihtoehtoa vaikka miten. Itsellä on edessä "DIY trackbar", takana en nyt muista oliko ZJ:n vai TJ:n malli. Tuo DIY- panhardi on melkeinpä paras noista, ja meinasin sellaisen vaihtaa taaksekin. Nykyisessä on ihan turhaan pari mutkaa..
Joo, nämä 2 vaihtoehtoa on nyt tutkinnassa, JKS DIY ja RE. Tietysti pitäis saada hyvä, halvalla ja heti

Eilen kun JKS:n tankoja selailin niin näytti ZJ:n (etu) versiot kaikki olevan single shear (esim "HD"). DIY:stä sitten saa semmoisen kun tulee (itse kun tekee..).
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2015, 11:38
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

siino vaan sellanen, et kun menee ja vetää migillä kiinni paksun raudan ZJ:n millipiikkiin runkopalkkiin, ni se sivusuuntanen liike ajastaan katkasee sen runkopalkin, sauman vierestä, koska mig sauma ei jousta. ainoa mahollisuus ois hitsata se puikolla ja/tai sitten se kiinnityskohta pitää itessään vahvistaa paksulla U profiililla, siten, että siihen porataan sivuille ja alle myös hitsaus (kiinnike) reijät..

toinen mahis ois tietty rajottaa joustoja molempiin suuntiin, mutta jos kaariin on tehty riittävästi tilaa ja rengas pääsee elämään alla hyvin, niin lukkojakaan ei tartte välttis, kun autossa on aina neljä pyörää maassa.. eikä se sen jälkeen ole enää mikään Jeep jos tehään keinotekosesti jo toimivasta alustasta "japsitönkkö"..

kohta näätte mitä se 33" sovitus OIKEASTI vaatii ilman joustojen rajottamista, kunhan saan Barbielle siivottua tilaa talliin ja alan vetelemään rälläkällä peltejä edestä pois..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2015, 12:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
siino vaan sellanen, et kun menee ja vetää migillä kiinni paksun raudan ZJ:n millipiikkiin runkopalkkiin, ni se sivusuuntanen liike ajastaan katkasee sen runkopalkin, sauman vierestä, koska mig sauma ei jousta. ainoa mahollisuus ois hitsata se puikolla ja/tai sitten se kiinnityskohta pitää itessään vahvistaa paksulla U profiililla, siten, että siihen porataan sivuille ja alle myös hitsaus (kiinnike) reijät..
Mulla on nyt nelisen vuotta ollut panhardi kiinni tuolla tavalla ZJ:ssä, eikä ole ollut mitään ongelmaa.. eikait tuota nyt missään nimessä voi ilman vahvekelevyjä tehdäkään, se nyt olisi lähinnä hullunhommaa - hitsaa sitten migillä, tigillä tai puikolla

Vaikka 3-5mm levystä vahvekepalat koripalkin ympäri, moottorinkannakkeen kohta on jo muutenkin hieman vahvistettu. Samalla tavalla tein XJ:hin, ja niin tein myös ZJ:hin - ihan migillä reunaa ympäri ja tulppahitsit päälle. Jos se tyyli kestää ison maailman kalliorymistelyjä 40" renkailla, niin se kestää myös Suomessa 33"-35" renkailla


Lainaus:
toinen mahis ois tietty rajottaa joustoja molempiin suuntiin, mutta jos kaariin on tehty riittävästi tilaa ja rengas pääsee elämään alla hyvin, niin lukkojakaan ei tartte välttis, kun autossa on aina neljä pyörää maassa.. eikä se sen jälkeen ole enää mikään Jeep jos tehään keinotekosesti jo toimivasta alustasta "japsitönkkö"..
Ei sisäänjouston rajoitus suoranaisesti vähennä ristijouston määrää Ylipäätään pitäähän sisäänjousto rajata sen mukaan, ettei vieterit painu ihan kasaan, ja muutenkin että ei ota mitkään akselin/ ohjauksen osat kiinteisiin rakenteisiin kiinni. Alustan rakentaminen on kokonaisuus, ja siinä yksi oleellinen osa on sisäänjouston määrä ja sen tarvittava rajoitus. Toki niin vähän pitäisi rajoittaa kuin on tarpeen


Lainaus:
kohta näätte mitä se 33" sovitus OIKEASTI vaatii ilman joustojen rajottamista, kunhan saan Barbielle siivottua tilaa talliin ja alan vetelemään rälläkällä peltejä edestä pois..
Mulla on jo kokemusta siitä osasta.. ei ole puolevastavälistä etukaaria aina etuvaloihin asti juuri mitään alkuperäistä jäljellä







Tuosta näkee miten paljon sitä tilaa tulee lisää

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 11.11.2015 12:16
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.11.2015, 11:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

OGS128 (HD- malli) on double- shear tyyppinen. DIY- mallista tosiaan saa juuri sellaisen kuin haluaa.

Mulla se on suora pätkä omatekoisesta kiinnikkeestä toiseen. Suosittelen, jos vain mahtuu suorana.. Taakse jos haluaa säädettävän niin sinne menee ainakin ihan suora malli.
Takana kannattaa muuttaa sekä akselin- että korinpään kiinnikkeet jos intressejä riittää, saa korotetussa autossa panhardin parempaan asentoon (vaikka ihan vaakatasoon), ja instant centerin korkeuden kohdalleen -> kallistelee vähemmän
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.11.2015, 11:46
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tän muuten huomas, vaikkei omassa olekaan viellä vaaterissa täysin, parin sentin eron huomaa tiellä ja viiden sentin ero siihen vaateriin saattamiseksi on jo HUIKEA
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 17:53 (GMT +2).