![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.ph...0a815&start=15 Taakse näyttäisi löytyvän säädöllä olevaa, mutta eteen onkin hieman hankalempi. Taitaa olla tuollanen alkuperäisen mallinen pallonivelletty malli ainoa joka toimii (kuitenkin säädöllä on tuo)?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#2
|
|||
|
|||
![]()
2" palikka korotuksella ja 31x10.5" renkailla en kokenut tuota tarpeelliseksi, nyt tulossa 33x12.5" ja tuntuu että "jotain" tarttis tehdä keskitykselle myös..
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ainoa mikä siellä oikeasti toimii ja kestää hyvin on korinpuolen kiinnike double- shear tyyppiseksi vaihtamalla, panhard sellainen jossa on flexjoint toisessa päässä ja toisessa kumi- tai uretaanipusla. Sama pätee taaksekin, tosin takana Jeepin insinöörit on sentään tajunneet suoraan tehdä molempiin päihin oikeantyyppisen kiinnityksen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
vakio panhard= tyhjä arpa mettässä. repee vaan suotta paskaksi joka paikassa ja se vakio korikiinnike on ihan paska, repee sekin. rubicon expressillä on mallia joka natsaa pienemmillekin korotuksille, ottakaa yhteyttä Jerkkuun 4x4partsilla, tietää kyllä suoraan mitkä palikat sinne osuu ja toimii.
sitten kun innosta pinkeinä asentelette niitä kalikoita, niin jengat puhtaaksi kunnolla ja jotain pommilukitetta väliin, ettei korin päästä löijää jatkuvasti. itellä oli käytössä se wurthin sininen ja 7h mettässä ja eikun kiristele mutterit, koska tuppaa joustoissa vähän antamaan kipeetä kiinnityspisteille ![]() sit vannetukun vanteet= mehtäkäyttöön täyttä paskaa terv nimim: kaksi vannetta samassa spoorissa koivuklapiin rikkonut.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
mie en hitto muista et mikä tuossa omassa on, mut se tais olla mitotettu 2-4" korolle, tai sitte se on 3-5", Jerkkuhan sen muistas paremmin, mut omassa on se 3,5" keulassa korotusta, nytte 4,5" ni silti siinä riittää säätövara ja ois piisannu "alaspäinkin" jo raskaan puskurin ja sen 3,5" korotuksen kanssa ihan varmasti jopa +2" korotukselle..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Parempi tapa on tehdä se kiinnike itse, säästyypähän siinäkin rahaa eikä taatusti lähde irti - jollei sitten ole paska hitsaaja ![]() Panhardin säädön lukitusmutteri on löystynyt vain kerran, ja sekin oli omaa mokaa kun en ollut muistanut kiinnittää. Panhardin säädön kierteisiin olen laittanut aina merivaseliinia (kestää suolaa ja paskaa kohtuu hyvin) -> ei jumitu ikinä. Suomen olosuhteissa säädettävällä panhardilla ei tee mitään, jos säätö ruostuu jumiin yhden- kahden talven jälkeen ![]() Lainaus:
Mutta katso ihan huvikseen niitä JKS:n panhardeja (www.jksmfg.com), sieltä löytyy vaihtoehtoa vaikka miten. Itsellä on edessä "DIY trackbar", takana en nyt muista oliko ZJ:n vai TJ:n malli. Tuo DIY- panhardi on melkeinpä paras noista, ja meinasin sellaisen vaihtaa taaksekin. Nykyisessä on ihan turhaan pari mutkaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Eilen kun JKS:n tankoja selailin niin näytti ZJ:n (etu) versiot kaikki olevan single shear (esim "HD"). DIY:stä sitten saa semmoisen kun tulee ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
siino vaan sellanen, et kun menee ja vetää migillä kiinni paksun raudan ZJ:n millipiikkiin runkopalkkiin, ni se sivusuuntanen liike ajastaan katkasee sen runkopalkin, sauman vierestä, koska mig sauma ei jousta. ainoa mahollisuus ois hitsata se puikolla ja/tai sitten se kiinnityskohta pitää itessään vahvistaa paksulla U profiililla, siten, että siihen porataan sivuille ja alle myös hitsaus (kiinnike) reijät..
toinen mahis ois tietty rajottaa joustoja molempiin suuntiin, mutta jos kaariin on tehty riittävästi tilaa ja rengas pääsee elämään alla hyvin, niin lukkojakaan ei tartte välttis, kun autossa on aina neljä pyörää maassa.. eikä se sen jälkeen ole enää mikään Jeep jos tehään keinotekosesti jo toimivasta alustasta "japsitönkkö".. kohta näätte mitä se 33" sovitus OIKEASTI vaatii ilman joustojen rajottamista, kunhan saan Barbielle siivottua tilaa talliin ja alan vetelemään rälläkällä peltejä edestä pois.. ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Vaikka 3-5mm levystä vahvekepalat koripalkin ympäri, moottorinkannakkeen kohta on jo muutenkin hieman vahvistettu. Samalla tavalla tein XJ:hin, ja niin tein myös ZJ:hin - ihan migillä reunaa ympäri ja tulppahitsit päälle. Jos se tyyli kestää ison maailman kalliorymistelyjä 40" renkailla, niin se kestää myös Suomessa 33"-35" renkailla ![]() Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Tuosta näkee miten paljon sitä tilaa tulee lisää ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.11.2015 12:16 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
OGS128 (HD- malli) on double- shear tyyppinen. DIY- mallista tosiaan saa juuri sellaisen kuin haluaa.
Mulla se on suora pätkä omatekoisesta kiinnikkeestä toiseen. Suosittelen, jos vain mahtuu suorana.. Taakse jos haluaa säädettävän niin sinne menee ainakin ihan suora malli. Takana kannattaa muuttaa sekä akselin- että korinpään kiinnikkeet jos intressejä riittää, saa korotetussa autossa panhardin parempaan asentoon (vaikka ihan vaakatasoon), ja instant centerin korkeuden kohdalleen -> kallistelee vähemmän ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
tän muuten huomas, vaikkei omassa olekaan viellä vaaterissa täysin, parin sentin eron huomaa tiellä ja viiden sentin ero siihen vaateriin saattamiseksi on jo HUIKEA
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |