![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kävi mielessä mutta mennään tolla toistaiseksi. Tuli testattua niin hyvin vetää mutta aika hidas ja äänekäs toi on. Mutta riittää satunnaiseen safarointiin vallan hyvin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Raidetangon hätäkorjaus kesti kisan loppuun mutta näemmä oli pikkuisen tanko taipunut vahvikkeen vierestä. Tänään poistettiin tilapäiskorjaus, oikaistiin tanko ja laitettiin vahvikeputki päälle koko matkalle. Hitsaus päistä ja tulppahitseistä matkan varrelta, tuli tukeva.
Uudet etujouset on ostettu mutta niiden toimitus on vasta viikon parin päästä.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 07.11.2015 19:06 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Moottorin käynnissä on vieläkin pikkuisen petrattavaa ja oletettavasti isoin syyllinen on virranjakajan väljyys. Sytytyshetki meinaan vaeltelee melkoisesti lampulla tutkittaessa. Mutta osansa alakierrosten vedon nihkeyteen saattaa olla kaasarissakin, oikein kun mietti niin siitä on aika tarkkaan 10 vuotta kun kaasutin tuli perusteellisesti avattua & putsattua ja asennettua korjaussarja sisään. Eipä näille autoille kilsoja tietty paljoa tule mutta ikä tekee tehtävänsä. Eli korjaussarja meni justiinsa tilaukseen, tarvii joulunpyhinä asentaa kaasariin.
Suorasytytystä on tullut kovasti pohdittua, alustavasti tollasta mietin: http://www.autotune.fi/tuote/933/ate...en-taydellinen Onko kukaan moisen kanssa puuhastellut ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyseisestä laitteesta ei ole kokemusta mutta sekventaalista sytkää et tarvi, turhia osia tulee vain asennettavaksi.
Hukkakipinä ajaa saman asian. Map anturin voisi paremminkin laittaa kaveriksi. Edit: Asian voi tehdä niinkin että tekee jakajasta jäykän ja jättää sen vain, jakamaan kipinää eri sylintereille. Siihen ei väljyys vaikuta, toki jakajan kosteusongelmat ja muut ennakonsäädön ulkopuoliset häiriömahdollisuudet jää. Se on sitten eri asia kannattaisko laittaa suoraan megasquirt ohjaamaan sytkää niin voisi tarvittaessa laajentaa ruiskuksikkin.
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 12.11.2015 08:50 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ruiskua on tullut myös mietittyä mutta ainakin toistaiseksi ollaan menossa vain sytkän uusimisella. Autossa oli aikanaan kiinni KMS:n suorasytkä ja se toimi upeasti kunnostetun vakiokaasarin kanssa. Tietty ruiskun kanssa olis varmaan ollut vielä astetta parempi mutta riitti noinkin.
Eli toi voisi olla parempi: http://www.autotune.fi/tuote/934/ate...na-taydellinen
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli poistaisi katkojan kärjet ja laittaisi optisen tai magneettisen anturin tilalle. Tietty helppo ratkaisu mutta eikös virranjakajan akselin väljyys juurikin jäisi haittaamaan sytytyksen ajoitusta ? Toki ennakon säätö kierrosluvun mukaan olisi tarkkaa ohjainboksin kautta.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joulupukki tuli ennakoitua aikaisemmin, uudet etujouset napsahti matkahuoltoon.
Aika käppyriltä näyttävät mutta kai ne siitä kuorman alla taipuvat muotoonsa. Nämä on siis 3" korottavat.
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pistäppä kuvia kun nuo Raptorin etujouset alla, että minkä verran korottaa ja mitenhän tuo jäykkyys kun ovat 4 lehtiset. Itse ostin palstan kautta samanmerkkisiset takajouset, jotka jossain vaiheessa talvea tulee alle.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli jakaja vain jakaa, siinä ei pienet välykset haittaa kunhan pyörii suurinpiirtein oikeessa tahdissa ![]() Pelkkä kärjetön sytytyskin parantanee tilannetta kun välys ei vaikuta ihan niin selvästi verrattuna siihen että kärkiväli heittelee jne. Kärjellisessä nokka on loiva joten etäisyys vaikuttaa ajoitukseen, kärjettömässä ajoitushetki tulee reunasta/kulmasta/hampaasta joten ei ole niin herkkä akselin etäisyyden vaihtelulle. Mutta että tiivistettynä; jos aivolaatikolla alkaa ennakkoa ohjaamaan kampitriggerillä niin jakaja romukuormaan ja tekee hukkakipinällä, jos haluaa kärjellisen pahimmista puolista eroon niin normi kärjetön sisään.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Näperrettävää joulunpyhiksi.......
Ja tämäkin tuli ostettua eBay:n ihmeellisestä maailmasta.
__________________
Tumpula Racing Team |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Joko Raptorin jouset alla? Kuvat ja kokemukset niistä kiinnostais.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Piti tänään laittaa alle mutta taas kerran tuli muita hommia niin jäi tekemättä. Josko tässä joulunpyhinä sais luvan poistua tallille......
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M.sj410 | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 14.01.2008 14:18 |
m:sj410 | KG | O/M/V Muut | 10 | 24.09.2005 21:36 |
O: sj410 | Arska-tehtaalta | O/M/V Muut | 4 | 31.08.2005 20:00 |