Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2015, 14:41
tepa78:n Avatar
tepa78 tepa78 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: salo, .
Viestit: 1.028
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Ihan sama kuinka painava se sun auto on, mut mun mielestä on hyvä idea keventää sitä sieltä mistä voi, 100 kiloa on jo paljon vaikka pehmeellä suolla ajaessa, ite ainakin huomannu että jos tuo mun auto joka kuitenkin painaa n.2500 kiloa meinaaa alkaa vajoon suolla niin kun appari hyppää pois vajoaminen yleensä loppuu, toisinaan pitänyt itekin hypätä pois ja antaa auton mennä.

Siitä koneesta niin supran moottorihan tuohon on helppo laittaa.
Eihän se painonpudotus koskaan pahasta ole
mutta jos oikeesti tuollasesta malmikasasta haluaa painoa pois niin eihän sinne silloin voi paljon mukavuusvarusteita jättää... subbarikoteloki painaa jo kymmeniä kiloja... saati ne sähkösäätöiset nahkapenkit
aika paljon lähtee painoo kun riisuu sisustan ja kojelaudan pois... lattiamatotkin painaa varmaan toistakymmentä kiloa...
köykänen pitäis olla, ajettavuus ja mukavuudet kuin rollsroycessa ja sitten sillä pitäis vielä ajaa paris-dakar ralli... helppo yhtälö, eikö
tietysti jos ajetaan vaan kilpaa lepa77:n kanssa makkaranpaistolaavulle niin siihen ehkä riittää vähempikin

mites katsastusmies suhtautuu tuollaseen supran myllyyn?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2015, 14:56
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tepa78 Näytä viesti
mites katsastusmies suhtautuu tuollaseen supran myllyyn?
Tottahan se siitä tykkää

Olihan se juur myynnis tarokin mis ol se 1JZ leimattuna, huimat 90 heppaako(vai kW) siin oli papereis ,
kai se riippuu ihan mimmosen katsurin sattuu löytämään tai tuntemaan

Sithää tää ois peli kun semmosen sinne "pellin" alle nakkaat
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2016, 12:31
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

jasso, näyttääpä siltä että jos kilvissä haluaa pitää niin paljoa ei enää voi laihduttaa.

Kuten jo todettiin niin suurin painohan on ovissa ja katossa.
uutena visiona olikin että tehdään autosta pick up flat bedillä.
-selvitin jo trafilta että autoa ei saa muutoskatsastettua kun ei ole tehty samaa mallisarjaa pick uppina, eli ei ole vertailukohtaa.

Tehdään nyt sitten vielä mitä voi eli avarretaan takapyörän kaaret, välitetään jakoloota ja vaihdetaan isommat pyörät alle.

Samalla siivotaan sisältä johtosarjat siten että jäljelle jää vain pakolliset, näin auton mahdollisten sähkövikojen etsiminen helpottuu huomattavasti.
kuvia tulee kun jotain tapahtuu.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2016, 06:45
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Avoksi saa leimattua 😉
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.11.2015, 14:58
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ennenkuin alkaa siirtää painoa taakse, kannattaa selvittää todellinen painojakauma.

Täälläpäin lj:t on liian takapainoisia ja kuvittelisin että rj ei ainakaan parempi ole.
Tiivistetysti voisin sanoa että pätkämalleissa painojakaumaan pitää kiinnittää huomiota, pitkissä se on luonnostaa parempi eikä vaikuta etenemiseen niin herkästi.

Itsekkin Suzukia rakentaessani kuvittelin että etupäästä pitää siirtää painoa taakse ja nyt punnituksen jälkeen koitan keksiä keinoja saada se takaisin eteen.

Jos parasta etenemistä haluaa niin imo ajokunnossa ja kuormassa painoa pitäis olla etuakselilla enemmän jotta nousutilanteessa painonsiirtymä taka-akselille ei ole ihan niin paha.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2015, 17:01
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Sivulasit uudistuivat polycarbonaattiin. alkuperäiset painoi karmeineen n.10kg per puoli. näistä lähti yhteensä -15kg
Samalla vaihdettiin takalasi -4kg
yhteensä kevennetty taas -19kg

Koitan ehtiä tällä tai ensiviikolla käymään puntarilla niin saadaan todellinen paino tietää.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	lasi1.jpg‎
Views:	507
Size:	78,4 Kt
ID:	65686   Click image for larger version

Name:	lasi2.jpg‎
Views:	475
Size:	85,8 Kt
ID:	65687  
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 25.11.2015 17:08
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.11.2015, 18:00
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Kaaret kun tekisit lentokone alumiinisistä lähtis varmaan 100kg pois kestävyys kärsimättä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.11.2015, 18:22
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Kaaret kun tekisit lentokone alumiinisistä lähtis varmaan 100kg pois kestävyys kärsimättä
Turvavarusteista ei tingitä ja lentsikka älymiini on pikkasen kallista..
kaariputkea on n. 15m joten tuskin sataa kiloa tuosta saa..

Katon korvaamista kuidulla olen myös miettinyt.
paljonkohan kojelauta mahtaa painaa? on kuitenkin peltiä..
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 25.11.2015 18:31
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä uudeksi (city)maasturiksi? Myös metsään. Rinssi Tekniikka & Jutustelu 17 19.02.2013 10:01
V: Ford farmi maasturiksi mechanic-71 O/M/V Ajoneuvot 0 27.03.2007 22:20
Mikä maasturiksi? legro Tekniikka & Jutustelu 15 06.01.2007 16:48
L200 Maasturiksi L200-01 Tekniikka & Jutustelu 0 05.09.2005 19:19
O: Rj70 Ykä O/M/V Muut 0 27.02.2004 10:37


Sivu luotu: 02:31 (GMT +2).