Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2015, 14:30
ika ika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.14
Sijainti: Varsinainen Suomi
Viestit: 283
Perusasetus

Meidän tiimin G-Mersuun taidettiin tuolla aiemmin viitata kun moottoreita ehdoteltiin. Mersun 6-pyttyinen turbodiiseli + automaatti on _painava_ setti, jota ei ainakaan vakavissaan kannata ehdottaa tällaiseen kevennysprojektiin.

Meillä jotain vastaavaa kevennysprojektia tulossa talven mittaan. Kaikki mahdollinen paino kannattaa tietty siirtää pois etupäästä. Jos ei voi jotain heittää kokonaan mäelle, niin mieluummin sitten sinne kevyempään takapäähän. Juu - ei olla luopumassa moottorista. Mukavuusvaatimukset siis meilläkin.

PS. Mikä mahtoi olla RJ:n lähtöpaino?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2015, 23:20
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ika Näytä viesti
Meidän tiimin G-Mersuun taidettiin tuolla aiemmin viitata kun moottoreita ehdoteltiin. Mersun 6-pyttyinen turbodiiseli + automaatti on _painava_ setti, jota ei ainakaan vakavissaan kannata ehdottaa tällaiseen kevennysprojektiin.

Meillä jotain vastaavaa kevennysprojektia tulossa talven mittaan. Kaikki mahdollinen paino kannattaa tietty siirtää pois etupäästä. Jos ei voi jotain heittää kokonaan mäelle, niin mieluummin sitten sinne kevyempään takapäähän. Juu - ei olla luopumassa moottorista. Mukavuusvaatimukset siis meilläkin.

PS. Mikä mahtoi olla RJ:n lähtöpaino?

Vakiopaino on hieman yli 1600kg
Keväällä katsastuksessa auto painoi hieman yli 1600kg.
Autossa oli silloin jo alusta, vinssi, turvakaaret turvatankki (puolillaan) ja autoa takaata 20cm lyhennettynä + vakio renkaat alla.
Painojakauma oli aika lähellä 50/50 muistaakseni etupää painoi 80-100kg enempi. nyt kun edestä on painoa lähtenyt se 70kg ja taakse lisääntynyt 20kg on painojakauma aika liki 50/50
Autoon tuli myös kuppipenkit ja pudotus oli vakioihin n.20kg eli auto on nyt vakiorenkailla kevyempi kuin tehtaalta tullessa.
Tavoite olisi että auton kokonaispaino 35" mutikoilla ja beadlockeilla olisi tuo 1600kg.

Etupään kevennyksessä tärkein idea on akseleiden kestävyyden lisäys (en meinaa longfieldejä katkoa)
peräpään kevennystä jatketaan seuraavaksi mm. plexi sivulaseilla.
Takapään lisätypistyskin on käynyt mielessä. katsotaan nyt.

Tänään tuli ruuvattua etuperään arpin kaveriksi 5.29 nitrot. samalla tuunattiin jarrusatulat punaiseksi. satuloiden vaikutusta ei vielä penkitetty mutta oletettavasti +50hv.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20151105_213144.jpg‎
Views:	478
Size:	63,3 Kt
ID:	65110   Click image for larger version

Name:	IMG_20151105_213114.jpg‎
Views:	498
Size:	86,8 Kt
ID:	65111  
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 05.11.2015 23:25
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2015, 23:43
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Moniventtiiliviitosesta syntyy ihan pätevä teho/painosuhde.

Tai suoraan nykyaikaan ja cdi hiukan optimoituna.

Nyt siis tarkoitan MB koneita.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2015, 00:33
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

perkules jos sie kevyttä tekniikkaa sinne tahdot niin miten ois tuollainen 1.3 wankel luulis vakionakin olevan tarpeeksi tehokas
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2015, 21:00
Japa:n Avatar
Japa Japa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.04.09
Sijainti: Rekijoki
Viestit: 61
Perusasetus

Ootsä melkonen epeli jos tolla kokoonpanolla saat lonkkarin rikki. Meinaa hyvin ne näyttää kestävän painavemmissakin autoissa, esimerkiks nyt vaikka eräs Lapissa sijaitseva hoozetajii oli lonkkareilla ja 38,5 renkailla varustettu ja se on takuuvarmasti painavampi ku rj ja sai tennaria melko rumasti
Ja eiks niissä oo joku takuukin vielä. Ainaki ollu...
__________________
Salon seudun Off Road Ry
Toyota Land Cruiser BJ 73
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2015, 21:56
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Liian suuri kääntyvyys taitaa kans rikkoa paremmatkin nivelet, eli kannattanee sekin asia tarkistaa ellei ole katsottu jo.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2015, 22:34
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Japa Näytä viesti
Ootsä melkonen epeli jos tolla kokoonpanolla saat lonkkarin rikki. Meinaa hyvin ne näyttää kestävän painavemmissakin autoissa, esimerkiks nyt vaikka eräs Lapissa sijaitseva hoozetajii oli lonkkareilla ja 38,5 renkailla varustettu ja se on takuuvarmasti painavampi ku rj ja sai tennaria melko rumasti
Ja eiks niissä oo joku takuukin vielä. Ainaki ollu...
Onkos hzjiissä 8" perät myös? veikkaan että on rajumpi akseli ja myös rajumpi vetari + murros.
Uskon että kestää mutta pelataan mielummin varman päälle ei rikota murroksia eikä tikkuja..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Liian suuri kääntyvyys taitaa kans rikkoa paremmatkin nivelet, eli kannattanee sekin asia tarkistaa ellei ole katsottu jo.
Kääntyvyys on karvan huonompi kuin vakio eli pitäisi kestää.
-jos homma jää parista asteesta kiinni niin sitten otetaan pikku pakki.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 07.11.2015 09:36
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2015, 22:56
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Hoozjiis on varmaan ollu siihen aikaan ne "oikeat pitkä pellot"? Nehän kestää ajaa rumasti. Me kun hypättiin Long field murroksiin oli tuote huonontunut jo aikas paljon. Murroksessa lukee Trail Gear, hinta puolittunut ja jotenkin tuntuu että kestävyyskin on samassa suhteessa kun hintakin. Harmittavan helposti hajosi TG Lonkkari Hiluxin alla. Se siinä vois nykyään olla että pikku akselissa pysyy välitys vielä ehjänä vaikka TG Lonkkari hajoaa. TG Lonkkari takuu 12kk. Se olis kai siirryttävä RCV:n tuotteisiin, siinä samalla tulee sitten uudet keihäät yms.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck

Viimeksi muokannut _kekkula_ : 06.11.2015 22:58
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.11.2015, 08:51
Japa:n Avatar
Japa Japa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.04.09
Sijainti: Rekijoki
Viestit: 61
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A.I Näytä viesti
Onkos tollasessa hzjiissä 8" perät myös? veikkaan että on rajumpi akseli ja myös rajumpi vetari + murros.
Uskon että kestää mutta pelataan mielummin varman päälle ei rikota murroksia eikä tikkuja..
Hj:n akseleilla se oli mutta eikös noissa sama toi murros ole, oli akseli sitten Hj tai lj rj
Ja kyllä ne 8" perät kestää ihan hyvin kunhan ovat vaan oikein säädetyt,olihan mullakin lj:ssä orkkis akselit 5,29 perillä ja 38,5 renkailla eikä siitä yhtään välitystä menny vaikka välillä sai monoa ihan huolella.
Kaikkihan toki saa paskaks ku tarpeeks yrittää.
__________________
Salon seudun Off Road Ry
Toyota Land Cruiser BJ 73
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä uudeksi (city)maasturiksi? Myös metsään. Rinssi Tekniikka & Jutustelu 17 19.02.2013 10:01
V: Ford farmi maasturiksi mechanic-71 O/M/V Ajoneuvot 0 27.03.2007 22:20
Mikä maasturiksi? legro Tekniikka & Jutustelu 15 06.01.2007 16:48
L200 Maasturiksi L200-01 Tekniikka & Jutustelu 0 05.09.2005 19:19
O: Rj70 Ykä O/M/V Muut 0 27.02.2004 10:37


Sivu luotu: 07:07 (GMT +2).