![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Meidän tiimin G-Mersuun taidettiin tuolla aiemmin viitata kun moottoreita ehdoteltiin. Mersun 6-pyttyinen turbodiiseli + automaatti on _painava_ setti, jota ei ainakaan vakavissaan kannata ehdottaa tällaiseen kevennysprojektiin. Meillä jotain vastaavaa kevennysprojektia tulossa talven mittaan. Kaikki mahdollinen paino kannattaa tietty siirtää pois etupäästä. Jos ei voi jotain heittää kokonaan mäelle, niin mieluummin sitten sinne kevyempään takapäähän. Juu - ei olla luopumassa moottorista. Mukavuusvaatimukset siis meilläkin. ![]() PS. Mikä mahtoi olla RJ:n lähtöpaino?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vakiopaino on hieman yli 1600kg Keväällä katsastuksessa auto painoi hieman yli 1600kg. Autossa oli silloin jo alusta, vinssi, turvakaaret turvatankki (puolillaan) ja autoa takaata 20cm lyhennettynä + vakio renkaat alla. Painojakauma oli aika lähellä 50/50 muistaakseni etupää painoi 80-100kg enempi. nyt kun edestä on painoa lähtenyt se 70kg ja taakse lisääntynyt 20kg on painojakauma aika liki 50/50 Autoon tuli myös kuppipenkit ja pudotus oli vakioihin n.20kg eli auto on nyt vakiorenkailla kevyempi kuin tehtaalta tullessa. Tavoite olisi että auton kokonaispaino 35" mutikoilla ja beadlockeilla olisi tuo 1600kg. ![]() Etupään kevennyksessä tärkein idea on akseleiden kestävyyden lisäys (en meinaa longfieldejä katkoa) peräpään kevennystä jatketaan seuraavaksi mm. plexi sivulaseilla. Takapään lisätypistyskin on käynyt mielessä. katsotaan nyt. ![]() Tänään tuli ruuvattua etuperään arpin kaveriksi 5.29 nitrot. samalla tuunattiin jarrusatulat punaiseksi. satuloiden vaikutusta ei vielä penkitetty mutta oletettavasti +50hv. ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 05.11.2015 23:25 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Moniventtiiliviitosesta syntyy ihan pätevä teho/painosuhde.
Tai suoraan nykyaikaan ja cdi hiukan optimoituna. Nyt siis tarkoitan MB koneita.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
perkules jos sie kevyttä tekniikkaa sinne tahdot niin miten ois tuollainen 1.3 wankel luulis vakionakin olevan tarpeeksi tehokas
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ootsä melkonen epeli jos tolla kokoonpanolla saat lonkkarin rikki.
![]() ![]() ![]() Ja eiks niissä oo joku takuukin vielä. Ainaki ollu...
__________________
Salon seudun Off Road Ry Toyota Land Cruiser BJ 73 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Liian suuri kääntyvyys taitaa kans rikkoa paremmatkin nivelet, eli kannattanee sekin asia tarkistaa ellei ole katsottu jo.
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uskon että kestää mutta pelataan mielummin varman päälle ei rikota murroksia eikä tikkuja.. Lainaus:
-jos homma jää parista asteesta kiinni niin sitten otetaan pikku pakki.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 07.11.2015 09:36 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hoozjiis on varmaan ollu siihen aikaan ne "oikeat pitkä pellot"? Nehän kestää ajaa rumasti. Me kun hypättiin Long field murroksiin oli tuote huonontunut jo aikas paljon. Murroksessa lukee Trail Gear, hinta puolittunut ja jotenkin tuntuu että kestävyyskin on samassa suhteessa kun hintakin. Harmittavan helposti hajosi TG Lonkkari Hiluxin alla. Se siinä vois nykyään olla että pikku akselissa pysyy välitys vielä ehjänä vaikka TG Lonkkari hajoaa. TG Lonkkari takuu 12kk. Se olis kai siirryttävä RCV:n tuotteisiin, siinä samalla tulee sitten uudet keihäät yms.
__________________
PäHäMa MMC Slck Viimeksi muokannut _kekkula_ : 06.11.2015 22:58 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja kyllä ne 8" perät kestää ihan hyvin kunhan ovat vaan oikein säädetyt,olihan mullakin lj:ssä orkkis akselit 5,29 perillä ja 38,5 renkailla eikä siitä yhtään välitystä menny vaikka välillä sai monoa ihan huolella. Kaikkihan toki saa paskaks ku tarpeeks yrittää.
__________________
Salon seudun Off Road Ry Toyota Land Cruiser BJ 73 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä uudeksi (city)maasturiksi? Myös metsään. | Rinssi | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 19.02.2013 10:01 |
V: Ford farmi maasturiksi | mechanic-71 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.03.2007 22:20 |
Mikä maasturiksi? | legro | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 06.01.2007 16:48 |
L200 Maasturiksi | L200-01 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.09.2005 19:19 |
O: Rj70 | Ykä | O/M/V Muut | 0 | 27.02.2004 10:37 |