![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Oisko täällä eteläsavon suunnalla mitään liikettä missä ton ajoituksen vois säädättää kohdilleen? Tuntuu että ihan jokapaikaan ei tohtis viedä. Pitää kuitenki tietää mitä tekee... Kokemuksia?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Toi valo syttyy vasta 1bar tai yli 1bar ahdoilla.
Pumpun ennakon säädössä sitten taas helpolla saa kipua koneeseen. Mynällä meinasi että ei hirveitä saa lisää nestepään vaihdolla, tiedä sitten. Kara mulla muokattu kun orkksihan alkaa kuristamaan yläpäässä, säästää konetta kuulemma. Noi estot on poissa, kara muokattu ja käännetty. Kesyjähän noi myllyt on, varsinkin jos on isot renkaat orkkis kamppeilla. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vaparin pumpulla saa paremman väännön ja muutenkin suuremman syötön.mulla herää alhaalta hyvin mutta paineilla katoaa syöttö (1.5bar)
Kysyin tuosta nestepään vaihdosta ja muutenkin syöttöjen ruuvaamisesta kotikonstein. Vastaus oli että en minäkään tee sydänleikkauksia kun en niitä osaa. vakio 9mm nestepää riittää kuulemma kirkkaasti 200 hummaan kunhan se pumppu vain säädetään ja on ehjä. PP-Diesel ylivieska tuolla 350-400€ kun lähettää pumpun ja tietoa mitä koneelle tehty ja millaisen haluaa. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mynädiesel taas sanoo että ahdetun moottorin tarpeisiin tuo ahdonalainen syöttö tarvitaan että toimii paremmin. Taitaa olla 10mm nestepääkin tuossa uudemmassa pumpussa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
10 mm on juu, 145 hp sain omastani irti. Tosin silloin ei haettu huipputehoja.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tohon Nestepää hommaan en sano mitään. Pumppua en oo avannu ja nestepään koko perustuu mututietoon. Hyvä jos se 10mm on. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuota, se karahan pitää modifioida ja ottaa esto pois ettei yläpäässä ala taas ahdistamaan syöttöä.
Tuo ahdonalainenhan juuri antaa soppaa lisää kun on tarvetta mitä vaparipumppu taas ei ymmärrä. Noilla omilla nestepäillä noi mekaaniset pumput savuttaa aina jos on reilummin koitettu ottaa jotakin irti. Pöläyttäähän noi kun kiihdyttää mutta ei juurikaan sen enempiä savuta jos säädöt on jotenkin kohdillaan. Noi dieselpajat ainakin väittää että nimenomaan se ahdoalisen säätö pitää olla että saa sen pumpun paremmin pelaamaan turbon kanssa. Nestepääkin kun kerran on isompi niin ihmetyttää miten jonkun mielestä se vaparipumppu on parempi, luulisi että noi pajat kehoittaa sellaisen vaihtamaan. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ymmärrän mitä ajat takaa ,enkä rupea siitä enempää väittämään.Juuri tuohan se karan tehtävä on. Itsellä vaan tuo karan muotoilu ei toimi vaikka niitä monta ja vaikka minkälaista oon koittanu tehä.Jollain paine-alueella syöttö tuntuu vaan katoavan.Tällä viikolla uus ahdin ja pakosarja.Katotaan miten lähtee pelaamaan,jossei toimi niin pumppu lähtee pajalle säätöön.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin syöttöpumpun säätö | ekaneliveto | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.01.2015 19:06 |
Hilux syöttöpumpun säätö | jupasierra | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 25.03.2014 22:58 |
LJ:n syöttöpumpun säätö | kihi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.12.2009 11:11 |
hj syöttöpumpun ennakon säätö? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.10.2007 17:04 |
syöttöpumpun säätö BJ...s | turpolaattori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.05.2007 20:53 |