|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1176
|
|||
|
|||
Jos näin on niin pysyyköön tuo prokkis sit vaparina.. patikassa lienee laturin yhteydessä alipainepumppu kuten niin monessa muussakin?
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#1177
|
||||
|
||||
Juu on pumppu laturissa. Ja kait siihen vaparin sarjaaki saa turbolle laipan tehtyä?
|
#1178
|
|||
|
|||
Saiskai siihin laipan joo mutta toisaalta kun tuon olis rarkoitus toimia ikäänkuin pihatraktorina/työkaluna rankamehtässä ni voi olla parempi ettei lisää hyrskytintä kylkeen.. vaparin sarja on kyl vähä turhan pitkäkin, mahtaa tulla rattiakselin eteen hyrrä.. noh, kahtoo ja juonii sit tarkemmin ku polkasee ton projektin kunnolla käyntiin, kyselen alustavasti vaan näitä juttuja tällä hetkellä ja koitan setviä suunnitelman/luonnoksen valmiiksi jotta ei tarvis sit enää arpoa ku alkaa toteuttamaan..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#1179
|
||||
|
||||
Patrol 3.0 -00
moi!
Mitä noissa tarvii tarkastaa? Onko nuo miten "Kestäviä"? ( riippuu tietty minte hoidetaan..) mutta noin niinkuin normikäytössä? Jossakin kuullut nettihuhua että noi 3,0 olisi pommeja??? tarvis käydä kattomassa 3,0 automaatti 270tkm ajettu siistiä patrolia. vaihtoehtona se 2,8 6cyl...kumpi olis varmempi ostos? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 24.10.2015 08:05 Perustelu: lukihäiriö. |
#1180
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40947
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#1181
|
||||
|
||||
2,8 on kansivikanen, vaikka Y61 korisessa onkin jo "vahvistettu" kansi. 3l koneessa pitää tulpata ekana EGR jos ei jo ole tulpattu ja asentaa huohotukseen öljynkeruusäiliö. muuten ainakin aussien mukaan pitkissä vedoissa voi tulla ongelmaa kun kone ei tunnista ahtopaineen määrää ja se sitten ahtaa AIVAN HELVETISTI. samoilta foorumeilta tuli lueskeltua, että viimenen jälkiasennetun ahtopainemittarin näyttämä ennen kun kone sano poks pitkässä vedossa oli 2,7bar nää voi osin olla huhu juttuja, mutta järkeenkäypiä, koska ahtopaineen tunnistus on tuossa 3l imusarjalta JA coolerilta ja jos siellä on aivan sikana öljyseka paskaa, niin ei mikään ihme jos anturit antaa väärää tietoa paineenohjaukseen ja kyllä kohtuu pienikin ahdin antaa hyvän paineen, nimittäin hetken ja samalla se myös nostaa ahtoilman lämpötilan sellasiin lukemiin, että jotain voi mennä rikki. noissahan noiden aussien foorumien mukaan kirjaimellisesti mäntä sulaa sylinteriputkeen kiinni, tiedä sitten, kuvia ei juuri noista ole tuo uudempi 2,8l on tosiaan arka kannestaan ja noilla on viellä taipumus rikkoa pumppunsa ecu, koska se on viisaasti sijotettu moottorin kuumimpaan kohtaan, eli justiinsa syöttöpumpun päälle, johon ei käy minkäänlainen ilmanvirta ajossa, vaan se on täysin ajoviimalta katveessa. sama pumppu kun cumminseissa, joissa se ecun siirto joko tehdään ennen kun se palaa, tai viimestään sillon kun se on jo palanut
ite ottasin ehottomasti 3l koneella, koska se on reilusti väännökkäämpi ja muutenkin miellyttävämpi ajaa, tuo 2,8l on älytön kierroskone ja vaikka paperilla voimaa on "ihan ok" niin se on auttamatta patrolliin tehoton, sekä huolettomampi muutenkin, kunhan nakkaa parin euron levyn sinne EGR laipan väliin ja vetäsee pätkän kumiletkua, että saa keruusäiliön asennettua.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#1182
|
||||
|
||||
@punisherFIN, kiitos...tuo auttoi jo hieman asiaan...pikkusen hakusanaa mistä hakea&lukea!
Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#1183
|
||||
|
||||
PS: onko automaatin ja ,manuaalin suhteen huomautettavaa?
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#1184
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja suositan myöskin sen 3.0l. Piti vain viahtaa/tarkistaa ruiskit joka 100km (?)... Sen käsikraanattitarinat tule vain koska Nissan on antanut liian pitkia huoltovalit noi ruiskimet. Ja myöskin ensimainen sarja oli joku ongelma ja Nissan on tehty kampanja missä ne on vaihatanut moottorit. Siis jos sarjanumero on yli 100.000 kaikki piti olla kunossa Ja on lukenut jo monta vuotta joku ranskalainen Patrol forum ja yleensä ongelmat on sen 2.8TDI kansivika, 3.0l mootorin viat on paljon harvinaisempi. Viimeksi muokannut fintroll : 25.10.2015 12:37 |
#1185
|
||||
|
||||
Onkos muilla ollu ongelmana et kierrokset laskee hitaasti sd33t?
Kaipaisko suuttimet huoltoa vai koko pumppu.
__________________
|
#1186
|
||||
|
||||
On ollut samalainen ongelma mun GR:lla (tiedän se on eri moottori), dieselsuodatin oli hirvea likainen. Vaihdon jalkeen kaikki oli ok taas. Olis helppo tarkistaa..
|
#1187
|
||||
|
||||
Mistäs löytyis tohon 160 korisee pätkäpatee sähkäkaavio?
|
#1188
|
|||
|
|||
Sivulta 13?
|
#1189
|
||||
|
||||
No katoppas. En jaksanu puhelimel ihan noin pitkälle taaksepäin selata Sivulle 15 menin enneks päätin kysyä Tänks tu juu!
|
#1190
|
|||
|
|||
Ite just etin gr.n manuaaleja niin toi löytyi haulla eka.
|
#1191
|
||||
|
||||
Kun ei toi haku vieläkään ainaka miun puhelimella toimi ni pitää manuaalisest kaikki ettiä.
|
#1192
|
|||
|
|||
Joo ei luurilla toimi ei... Ite haen puhelimella aina googlen kautta.
|
#1193
|
|||
|
|||
HDK.n murros jäi hassusti tikkujen nokkaan.. Normaalia että ei uppoa hirveän syvään? Lukkorengas kyllä jäsähti paikoilleen ja muutaman millin pitkittäisvälys tuntuu kun kepistä pitää kiinni ja murrosta heiluttelee.. tuntumalla siis kaikki ok.
Tikun pooreissa näkyy kiiltävää mihin vanha murros ylsi.. Ei nuo enää poiskaan lähteny niin tuuppasin paikoilleen.. |
#1194
|
|||
|
|||
Hei, osaako joku sanoa että ovatko 160 korisessa pitkässä, ja pätkässä korinkiinnikeet samassa paikassa? Tai meinaan ns kuskin jalkotilassa olevaa ja siitä seuraava taakse päin.
Tarvittis pätkälle tehdä tellinki johon kopan nostaa ruostekorjauksia varten. Pitkän rungosta löytyy mitoilla varustettu kuva rungosta, mutta pätkästä ei löydy.. |
#1195
|
||||
|
||||
Kokeiltu ei johdu suodattimesta. jostain luin et pumpun perässä vois olla panjo liitin tukossa. täytyy tämä tutkia kunhan ehtii
__________________
|
#1196
|
|||
|
|||
Offtopiccia sori siit
Kyl mul haku toimii luurilla ku painaa haku ja sit tarkennettu haku...en tiiä muista mut Nokialla Sonylla ja samsungilla ainakin toimii noin.........mut toi pelkkä haku katoaa kun siitä painaa.
__________________
Dont drive faster than your guardian Angel can fly 360km/h broken |
#1197
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja tätä nyt vuosia käyttäneenä ei ole ollut mitään ongelmia. Eli täyteen tankilliseen (nykynen tankki n 65l) laitan n 2dl 2-tahti ölppää sekaan ja pelaa |
#1198
|
||||
|
||||
Apropoo kukaan joutunut tutkiin 160 patrollin ohjaustehostimen puolta?
pumppu kaput ja ajatuksena uusia jotain kivaa siihen Eli onko tuo simpukka "ympäripumppaava" vai kuinka? Nurkissa lojuu siiva sovitteella oleva hydepumppu ja säädettävä paineen alennus venttiili ja kaikella järellä ton pitäis olla ok ku säätää venttiilin johonku 70bar tietämille niin pitäis skulaa ko kö ?? alennusventtiilin kytkentä paine sisän paine ulos ja tankki noh sekavaa selitystä Kysymys: jos nappaan pumpun paikoilleen ja letkut kiinni niin kiertääkö ölppä simpukalta paluuseen vai nappaako paineen säädettyyn arvoon ja kierrättää paineenalennus venttiilin kautta paluuseen ja pitää simpukalla se säädetyn paineen ajatuksina vielä porailla simpukka että saa sylkän kaveriksi joskus tässä niin olis jo tuottavampi pumppu valmiina
__________________
Simply put klever Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#1199
|
||||
|
||||
Mitenkäs paljon y60 ja y61 koristen 2.8 kannet eroaa toisistaan?
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#1200
|
||||
|
||||
Riipu myöskin Y60 mallista... uudemmin Y60 ja Y61 on kansi missä on alipainepumppu, vanhempi Y60 on alipainepumppu laturi takana. Ja varmasti on pieni muuta erot...
|
|
Luokat |
patrolli |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5032 | 22.09.2024 08:57 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |