Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2015, 08:18
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Vielä tosta turbon keltaisesta häiriövalosta. Vaikuttaako se oikeesti mihinkään? Vaikka valo pitemmän vedätyksen jälkeen syttyy toimii auto ihan normaalisti.
Eli mitä se ahtopaine tunnistin ja muut rensselit siinä imusarjanpäällä oikeesti tekee tälläisessä moottorissa? Mietin että ottaisko koko polttimon siltä valolta pois ni ei enää loista koskaan, vai kiertääkö polttimon kautta joku tieto jonnekkin?

Toinen mikä kävi mielessä, että nappais koko letkun irti mikä tuo ahtopaineen niille venttiileile ja antureille ja ohjais pumpun kalvoa suoraan imusarjasta tulevalla paineella? Toimiiko tälläinen paremmin, olin jostain lukevinani että jotkut tekee näin...

__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2015, 10:37
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Itsellä tuntuu tämän mallin moottori reagoivan jotenkin viiveellä jos painaa kaasun pohjaan vaikka liikkeelle lähtiessä ja turbo ei ole mukana.

Keskikierroksilla toimii odotetulla tavalla. Onko tuosta isomman nestepään vaihdosta jotain kuvaa tai videota?

Hyvä, että tieto tuli tätä kautta mitä voi käydä jos lähtee karan kanssa sähläämään - varsinkin kun otta huomioon hyödyt. On ollut varsin lähellä, etten itsekin ota sitä pois, mutta en ole uskaltanut kun pelkäsin, että jotain sählinkiä tulee.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2015, 16:14
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Noita kaikkia letkuja ei voi irroitella tai syttyy hehkuvalo
Tulpata voi niin toi herjaaminen saattaa jäädä.
Mulla menee imusarjasta paine ainoastaan pumpulle, muut on tukittu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2015, 19:47
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

eli oot tulpannu sen letkun mikä tulee alipainejutuilta pumpulle ja vetäny imusarjasta uuden letkun pumpun kellolle? Sen teen varmaa sit itekkin ni häviää tuo herjaaminen...

En oo itekkään tätä konetta saanu kotikonsteilla alavireiseksi. Miettii mullakin jonkun aikaa ennenkuin paineet rupee nousemaan. Tällä hetkellä paikallaan finturbon sovittama holset td04 vakio pakosarjaan. 2.5 tuumainen putki yhdellä marteliuksen vaimentimella ja iso keula cooler. Ahtoja tasan 1 bar ja syöttöjä lisätty jonkun verran. Pöllyää ennen ku ahdot nousee sitten ei yhtään. Normiajossa tosi mukava kun sais vielä alavirettä lisää...

Aikoinan nää samat hilut vapari ln 110:ssa ja veti jumalattoman paljo paremmin alhaalta.

Minkälaisilla paineilla muut ajatte? Tietysti tarkoituksena että kone kestää eikö heti porsi...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2015, 22:23
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Kyllähän tollainen mekaaninen ruisku pikkuisen pöläyttää. Mitään suurta ei saa mutta normaaliin verrattuna kyllä on vääntöä enemmän.
Kara on muokattu ja pummpua säädetty/rukattu Mynädieselin puolesta.
Ahdot on 1bar paikkeilla eikä ole cooleria, vesicooleria jossakin kohtaa saattaa olla suunnitteilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2015, 11:12
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ei ne valot tee muuta kuin kerro kuskille milloin ahtoa on yli 0,7 bar.
Kertaus on opintojen äiti, seuraavat asiat kuntoon:
- perussyöttö syöttöruuvista
- ahdonalaisen karan uudelleen muotoilu
- PUMPUN AJOITUS!! tai muuten siitä syötön ruuvaamisesta ei ole muuta iloa kuin lämpöjen nousu

Pienellä nestepäällä syöttöä lisää ruuvatessa suihkutusaika pitenee joka on suoraan verrattavissa moottorin lämpöihin, jos hyvän haluaa pitäisi nestepää vaihtaa ihan vain jo sen takia suurempaan.
Nestepään vaihdon myötä olisi hyvä vaihtaa nokkalevy nestepäälle sopivaksi.
Governator muutoksella saa vetäville kierroksille lisää syöttöä, alkuperäinen pumppu rupeaa pienentämään syötön määrää kierrosten mukaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2015, 13:53
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Oisko täällä eteläsavon suunnalla mitään liikettä missä ton ajoituksen vois säädättää kohdilleen? Tuntuu että ihan jokapaikaan ei tohtis viedä. Pitää kuitenki tietää mitä tekee...

Kokemuksia?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin syöttöpumpun säätö ekaneliveto Tekniikka & Jutustelu 12 06.01.2015 19:06
Hilux syöttöpumpun säätö jupasierra Tekniikka & Jutustelu 34 25.03.2014 22:58
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
hj syöttöpumpun ennakon säätö? Jani E Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2007 17:04
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 06:14 (GMT +2).