Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2015, 18:37
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Tuon näköinen varo on omassakin kompurassa, Atlas copco AIRLET LT9. Melkoinen suhina siitä tulee kun unohtaa hanan kiinni. Näyttää oleva 1/2 tuuman kierre. Kaksi olisi varmaan parempi kuin yksi. Yksi tuossa on ollut koko ikänsä. Lisäksi siinä pitäisi olla kevennysventtiili, sellainen mankkuventtiilillä, ja painekytkimen ohjaama. Taajuuskäytölllä pyörii ja 60Hz.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2015, 20:17
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

ei maha tartti tykätä jos moottoria käynnistetään minuutin välein.
kannattaa rakentaa joku kytkin moottorin ja kompuran väliin tai sitte kokeilla sitä imuilman kuristusta.

en tosin tiiä toimiiko mäntä kompurassa imuilman kuristus kun voi alkaa imee öljyä männän välistä kun alipaine lisääntyy...
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2015, 20:44
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Eikös kevennys toimi niin että painepuolelta tasataan ylipaine imupuolelle, jolloin mäntäkompura käy vaan hupia, eikä tuota painetta? En ole asiantuntija, joten nämä lorinat on vain omaa kokemusta kahdesta v2-lohkoisesta kompurasta, joissa kummassakin oli jokin tällainen systeemi. Jos kompuraa pyörittää polttomoottorilla, tuon venttiilisysteemin voi varmaan rakentaa venttiileillä kikkailemalla. Jonkunlainen säädettävä ylipaineen päästävä venttiili painepuolelta imupuolelle ja takaisku pönttöönpäin? Varoventtiileillä suojattuna koko komeus niin eikös se ole sitten siinä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2015, 10:23
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Kannattaa hirveitä rakennella kun lohkoja saa valmiiks halvalla, jotka on tarkoitettu jatkuvaan pyöritykseen?

Myös ruuvikompuroja on toisinaan sopuhintaan saatavilla.

Ainoa mitä en ole sopuhintaan löytänyt, toimivaa kokonaisuutta, josta tulee paljon ilmaa riittävällä paineella ja ettei kokoluokka nouse niin suureksi, ettei ole vetämistä millään 2000 kilon sallituilla vetopainoilla.

Ennemmin mä lähtisin kehittää jotain valmiiksi toimivaa vaikka siihen suuntaan, että toimii pienemmällä virralla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2015, 17:46
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Scaniasta en tiedä, mut volvoissa joissain malleissa lepuutus toimii molemmat venttiilit avaamalla

Eikös kevennys toimi päästämällä männän päältä ilmat pois


Oisko helpoin kuitenkin kuorma-autopurkaamolta tai tarvikkeesta hakea paineventtiili, jossa olisi kaikki jo valmiina ja siihen yhdistää vaikka kierrosten pudotus

Eli paineet täynnä aukeaa venttiili ja samalla solenoidi pudottaisi kierroksia ja kun määrätty paine on saavutettu venttiili kiinni ja kaasu selälleen

Ois tarkoitettu isoille ilmamäärille ja toimimaan jatkuvalla syklillä

Vanhemmat kuorma-autot vaan työntää täydellä höngällä painetta kankaalle

Tuolla ainakin on jotain, eikä hinnat mahdottomia näkyny olevan
http://www.jussinmaki.net/verkkokaup...ent/index/3477
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2015, 09:45
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Aikoinaan oli pihassa vanha kompura-Dyna lainassa. Säätö oli kohtuu yksinkertainen varojen lisäksi, kaasupolkimelle asennettiin ilmasylinteri joka painoi kierroksia kun paineet olivat alhaalla, ja kun painetta oli tarpeeksi tippui moottori tyhjäkäynnille. Toki tuossakin ratkaisussa kompura tekee painetta tyhjäkäynnillä, mutta jatkuvassa työkäytössä toimii. Pitihän se Dyna laittaa ainakin vapaalle (kompuraa pyöritettiin vaihteiston kautta) kun oli pidempi tauko kun ilman kulutusta ei ollut.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 05.11.2015 19:45
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2015, 10:51
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Vanhoissa rattorikompuroissakin on käytössä imuilman kuristinta.
Toimii hyvin ja on helppo tehä.

Tai jos väkisin pyörää haluaa uudestaan keksiä niin sitte muutaku mietintä myssyä päähän.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:34 (GMT +2).