Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.10.2015, 21:38
jryti jryti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.07.12
Sijainti: Kajaani,Suomi
Viestit: 9
Perusasetus

"Viimeiset" king capit


Alkaa olla ajankohtaista vaihtaa nykyinen d21 seuraavaan kulkeneeseen. Neliveto lava-auto taitaa olla ainoa vaihtoehto ... Viimeisen mallin king capit onko ne nyt d22 facelift eli 2002-2004 ovat syvästi haukuttuja ja parjattuja. Vaikuttavat olevan ikäluokkansa halvimpia nelivetoja.

Mutta mutta... Mitä vikoja niissä nyt sitten on?

Runkolaakerit tuntuu olevan kaikkiin myynnissä oleviin vaihdettu. Onko kyseessä kerta luontoinen vika vai onko uusi remontti edessä? Onko tuossa mallissa useita diiseli koneita? Myynti-ilmoituksissa on ainakin kahta teholuokkaa, mutta suurin osa taitaa olla 133 heppaisia.

Käyttö on paljolti matka-ajoa ja huonoja hiekkateitä ja kuormaa lavalla ja kärryssä. Tien ulkopuolella tulee touhuttua sen verran että vinssi ja kohtuu renkaat on pakko olla. Kyljet tuppaa olemaan tyvellä alta aika yksikön, joten sen verran tien ulkopuolella tulee rymyttyä, joten uudet vehkeet on pois laskuista. Vakionopeudensäädin taitaa tulla mulle pakolliseksi, mutta niitä taitaa löytyä nykyään tarvikkeenakin.

Mutta siis: mitä ongelmia tuossa mallisarjassa on?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2015, 01:44
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jryti Näytä viesti
Alkaa olla ajankohtaista vaihtaa nykyinen d21 seuraavaan kulkeneeseen. Neliveto lava-auto taitaa olla ainoa vaihtoehto ... Viimeisen mallin king capit onko ne nyt d22 facelift eli 2002-2004 ovat syvästi haukuttuja ja parjattuja. Vaikuttavat olevan ikäluokkansa halvimpia nelivetoja.

Mutta mutta... Mitä vikoja niissä nyt sitten on?

Runkolaakerit tuntuu olevan kaikkiin myynnissä oleviin vaihdettu. Onko kyseessä kerta luontoinen vika vai onko uusi remontti edessä? Onko tuossa mallissa useita diiseli koneita? Myynti-ilmoituksissa on ainakin kahta teholuokkaa, mutta suurin osa taitaa olla 133 heppaisia.

Käyttö on paljolti matka-ajoa ja huonoja hiekkateitä ja kuormaa lavalla ja kärryssä. Tien ulkopuolella tulee touhuttua sen verran että vinssi ja kohtuu renkaat on pakko olla. Kyljet tuppaa olemaan tyvellä alta aika yksikön, joten sen verran tien ulkopuolella tulee rymyttyä, joten uudet vehkeet on pois laskuista. Vakionopeudensäädin taitaa tulla mulle pakolliseksi, mutta niitä taitaa löytyä nykyään tarvikkeenakin.

Mutta siis: mitä ongelmia tuossa mallisarjassa on?
Tuon konehomman toistuvuudesta en osaa varmaa sanoa mutta epäilen että kertahomma. Muuten tuosta mallista, huono ajaa ja kelvoton alusta ja huonot penkit. Ensimmäinen varmaankin on riippuvainen toisesta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2015, 12:06
maco maco ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.12.11
Sijainti: kuvansi
Viestit: 43
Perusasetus

d22


Tulipa hankittua sitten tuo d22, mutta sillä vanhemmalla koneella(103hp). Itellä varmaan hyvä yksilö, koska hyvä ajaa ja hyvät penkit....mutta isompaa kumia kaipaisi. Minkälainen vanne ja millä et-luvulla pitäs olla, ettei 31x10,5×15 rengas tuu ihan törkeesti yli kaarilevikkeen...sentti ei haittaa minua, ainoastaan katsastusmiehiä???
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2015, 12:55
maco maco ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.12.11
Sijainti: kuvansi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maco Näytä viesti
Tulipa hankittua sitten tuo d22, mutta sillä vanhemmalla koneella(103hp). Itellä varmaan hyvä yksilö, koska hyvä ajaa ja hyvät penkit....mutta isompaa kumia kaipaisi. Minkälainen vanne ja millä et-luvulla pitäs olla, ettei 31x10,5×15 rengas tuu ihan törkeesti yli kaarilevikkeen...sentti ei haittaa minua, ainoastaan katsastusmiehiä???
Hei kamoon....eikö muka kellään d22 omistajista oo isompia kumeja alla, että sais vähän suuntaa vanteiden hakuun????
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2015, 19:33
ITP:n Avatar
ITP ITP ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.10
Sijainti: keski-pohjanmaa
Viestit: 137
Perusasetus

Itsellä 245/75-16 D22:ssa. Mielestäni järkevä koko yleiskäyttöön.
__________________
Pääsee pääsee!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.11.2015, 22:16
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maco Näytä viesti
Tulipa hankittua sitten tuo d22, mutta sillä vanhemmalla koneella(103hp). Itellä varmaan hyvä yksilö, koska hyvä ajaa ja hyvät penkit....mutta isompaa kumia kaipaisi. Minkälainen vanne ja millä et-luvulla pitäs olla, ettei 31x10,5×15 rengas tuu ihan törkeesti yli kaarilevikkeen...sentti ei haittaa minua, ainoastaan katsastusmiehiä???
Varmaan ET:n oltava jotain +20 ja vanteella leveyttä 8" ,siis jos 10.5 leveelle renkaalle meinasit.
Minul nolla ET:llä, 10" levee vanne ja 12.5 levee kumi, ni tulee n. 5cm yli alkup. levikkeen.
Ja sit viel sellane huomio, et aivan kaikki 15" vanteet ei mahu jarrusatulan "ympärille", jos paljon plussaa.. ei välttämättä mee ees nolla offsetilläkään.
Ihel cragarin vanteet ja joutui hieman näyttämään rälläkkää jarrusatulaan. Jotkut kiinanvanteet ei mäne mitenkään.
Ei varmaan menetä mitään jos on mahollista sovitella vanteita ennen ostoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2015, 08:23
maco maco ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.12.11
Sijainti: kuvansi
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Varmaan ET:n oltava jotain +20 ja vanteella leveyttä 8" ,siis jos 10.5 leveelle renkaalle meinasit.
Minul nolla ET:llä, 10" levee vanne ja 12.5 levee kumi, ni tulee n. 5cm yli alkup. levikkeen.
Ja sit viel sellane huomio, et aivan kaikki 15" vanteet ei mahu jarrusatulan "ympärille", jos paljon plussaa.. ei välttämättä mee ees nolla offsetilläkään.
Ihel cragarin vanteet ja joutui hieman näyttämään rälläkkää jarrusatulaan. Jotkut kiinanvanteet ei mäne mitenkään.
Ei varmaan menetä mitään jos on mahollista sovitella vanteita ennen ostoa.
No nyt tuli vähän jo suuntaa, kiitos siitä ja eikun vanteen etsintään...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2015, 10:01
Muston Muston ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.10.15
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 7
Smile

Morjes, onko kukaa parannellu king cabin keulanjoustoja jos on niin vois kertoo on mielessä käyny koko akseli vaihtaa jäykkiksee mut tuntuu aika isolta urakalta?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2015, 12:45
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Muston Näytä viesti
Morjes, onko kukaa parannellu king cabin keulanjoustoja jos on niin vois kertoo on mielessä käyny koko akseli vaihtaa jäykkiksee mut tuntuu aika isolta urakalta?
Ei taida vieläkään onnistua tuo jäykän vaihto kingiin, LN110 Hiluxiin onnistuu koska verrokkina käytetään LN105 mallia jossa alunperin jäykkä etuakseli.

Tosin en ole niin tarkkaan tuota uutta juuri voimaan tullutta säädöstä lukenut, että mahdollistaisiko se tuon vaihdon ilman että mallisarjassa on vastaavaa jäykkäakselista versiota.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.11.2015, 23:46
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tuon konehomman toistuvuudesta en osaa varmaa sanoa mutta epäilen että kertahomma. Muuten tuosta mallista, huono ajaa ja kelvoton alusta ja huonot penkit. Ensimmäinen varmaankin on riippuvainen toisesta...
Perusteleppa Jappi hivenen tuota "huonoa"alustaa.. ite kun en ole moista kinkyssä havainnut
Mänee tasaisesti pikiteillä(ei seilaa) ja hyvä ajaa hiekkateitäkin. Eikä irtoo perse tiestä nimismiehenkiharoissa kuten hilulla on tapana..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.11.2015, 17:24
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Kyllä kinkäpit on aina näistä lava"maastureista" parhaita tiellä ollu, metässä ei niinkään..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.11.2015, 21:00
maage maage ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.01.10
Sijainti: laitila
Viestit: 112
Perusasetus

mites tommosessa td27:n koneessa on tuo syöttö puoli ku syöttöä lisätty mut tuntuu et tarttis lisää ainetta laittaaku yläkierroksilla hiukan nyykähtää, tyhjäkäynti nouse niin pirusti et mitäs sille vois....säätö ei auta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.11.2015, 22:20
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Kyllä kinkäpit on aina näistä lava"maastureista" parhaita tiellä ollu, metässä ei niinkään..
Metässäkii mänevät siitä mistä muutkin risukeulat.. vaan onhan ne jäykkäakseliset hilut sitten jo maastokykyisempiä..
Prkl!!!! Kehuinko mie tojotaa??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 19:07 (GMT +2).