![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuossa mallissa lämpötila-anturi aiheuttaa ainakin tuollaisia ongelmia.(käyneekö liian laihalla sitten kylmänä, jos se anturi ilmoittaakin tirtokoneelle, että moottori normaali lämpöinen, vaikka kone olisi velä kylmä?) Eräälle autolle korjaamolla suunnittelivat jo kallista jopa tuhansien remonttia.(naisasiakas oli kyseessä) mutta onneksi googlesta löytyi tähän ongelmaan muutaman kympin vastaus :lämpötila anturi. Auto pelaa kuulemma nykyään, niin kuin pitääkin.
Viimeksi muokannut PH75 : 30.10.2015 08:11 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tapsan puolesta voin senverran sanoa että käy "ontuvasti" sekä kylmänä että kuumana.
Hipaisu kaasua saa käynnin heti tasoittumaan, mitään muuta ongelmaa ei ole. Vetää hyvin ja käynnistyykin eleettömästi. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Täysin kylmällä koneella se ei tuota tee, mutta heti vähänkin lämmettyään. Alussa itselläkin hipaisu kaasuun riitti, nyttemmin vaatii kierrosten pitämistä 1000 - 1500 rpm muutaman sekunnin ajan ja silloin tällöin pariin otteeseenkin ennen tyhjäkäynnin jäämistä tasaiseksi. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt ei ole puhe pensa konneesta
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
itsellä on samaa vikaa -08 T5 2.5tdissä sattuman varaisesti jää ryskyttään ja kaasuun koskeminen hellittää tilanteen
marmorilla kovastikkin puhuivat suuttimien vaihosta mutta eipä oo tullu (raahtinut) vielä vaihtaa kun siittäkin oon melko karmeita tarinoita kuullut ![]() ecu puolen vikaa se ei ole ja kone teki samaa vakiona sekä ohjelmoituna(egr sekä dpf pois) ja vielä viritettynäkin tekee (reiluhko ohjelmointi ja isompi ahdin) joskus miettinyt että voiko kaksoismassa tehdä ton oudon käynnin mutta kun hiihdättää kytkimellä parkissa niin rynkyttää kans siihen pisteeseen että rupeaa "säädin" antaan soppaa lisää ja kierrokset vähä nousee niin loppuu eli onko nyt sama kuin näppää kaasuun pikkasen tilanne on ehkä hiukka parantunut naftansekaan laitettavan lisäaineen käytön aloittamisen jälkeen mutta liekko tämä uskon asia?? ![]()
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ecun liitosta meinasin tarkistaa mut miten ihmees se piuha irtoo siitä ? Liittimen lukko menee noin 10mm taakse päin mutta liitin ei tunnu irtoavan eikä voimalla uskalla sitä kiskoa?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kökkönen immu ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onkos wv:n tdi koneessa "kaasuläppää"? Jos on, niin eikös se sitten seos voi olla rikkaampaa/laihempaa kuten bensavehkeessä? Läpästä en todellakaan tiedä onko sitä tässä tdi moottorissa. Jotain kai se viallinen lämpötila-anturin ainakin vaikuttaa. Säätääkö sitten kylmänä/kuumana lämpötilan perusteella ennakkoa erikohtaan? Näin ainakin se yksi tdi volkkari alkoi käymään hyvin anturin vaihdon jälkeen.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kysytäänpä nyt tässä niin ei tartte uutta topikkia tehdä..
Eli kyseessä -99 mallinen 2.5tdi syncro Transporter. Vika seuraavanlainen: Käy ja kulkee hyvin kylmänä, lämmettyään alkaa "ontuilu" tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla ajaessa lievää nykimistä isommilla vaihteilla. Tyhjäkäynnillä kierrokset vähän pomppii ja kone vatkaa reilusti. Kaasua kun runttaa reilummin niin mustaa tulee reilusti ja vetoja on hyvin (ehkä jopa paremmin mitä kunnossa ollessaan). Autossa on joku viriboxi edellisen omistajan toimesta, mikä näyttäis olevan syöttöpumpun johtojen välissä. EGR:n tulppasin 2viikkoa sitten. Vikakoodeja en oo lukenu kun ei oo sopivaa laitetta, auto itsestään ei hehkuvaloa vilkuttele vian merkiksi. Normaalisti toimiessaan käy niin siististi kuin tollainen 390tkm ajettu vaan voi käydä, kulutus on maltillinen ja vetoja ihan hyvin. Aloitti temppuilun yhtäkkiä, eilen töistä tullessa motarilla huomasin ohittaessa että tuleepa muutes vitusti mustaa kun painaa jalan lattiaan, rampilta alas tullessa huomasin ontuvan tyhjäkäynnin. Eilen nopeesti tutkin pa-suodattimen jalkaa ja kiristelin/taivuttelin letkuja, jotain pientä tihkumista niissä on (on ollut kokoajan kun auto ollut mulla eli 4kk/7000km). Auto oli yön 10 asteisessa tallissa, lähin töihin niin reilu kymmenen kilsaa meni ennenkuin vittuilu alkoi. Jotenkin mun mielestä vaikuttais ilmavialta, ontuvalta tyhjäkäynniltä kun painaa kaasua pikkuhiljaa vapaalla niin välillä hieman pätkäseen. ? Edit: Jakohihna+vesipumppu on vaihdettu 365tkm, ja luulis että samalla on vaihdettu pumpun hihna ja ajoitettu... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Noilla oireilla vika on aika hankala paikantaa.
Se "viriboksi" on ns. evry mod, joka antaa lisää kakkua koneelle ja voi siksi rynkyttää pienillä ahdoilla. Vaihtoehtona joka sen boksin poistaminen, avaaminen ja vastuksen vaihto, pumpulle ns. antihammermod tai tietokoneeseen kiinni ja iq-arvoa isommaksi. Joissakin bokseissa tuo rynkytys on ominaisuutena. Tai sitten vitosen suuttimesta mennyt neulanliiketunnistin, jos liittimen irrottamalla ei rynkytä niin vika löytyi. Tai moottorinohjauksen lämpöanturi viallinen (luulee moottorin olevan kylmä), ilmamäärämittari viallinen, tai ahtopainesoleinoidi viallinen. Ilmamäärämittaivikaa voi kokeilla irrottamalla sen töpselin ja käymällä testiajolla, jos pelaa paremmin töpseli irti mittari viallinen. Joissakin tapauksissa on auttanut kun on käyttänyt moottorinohjausboksin liittimen irti ja putsannut. Rankka musta savu kertoo, että kone saa liian vähän ilmaa suhteessa löpön määrään. Ja ne naftavuodot on hyvä korjata. Mulla entisessä T4:ssa suuttimien paluuletkujen vuoto aiheutti pientä ravistusta tyhjäkäynnillä, mutta ne kyllä haistoikin, että vuotivat. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ilmamäärämittarin otin irti päivällä kun kävin syömässä, ei oikeastaan mitään vaikutusta. Kulkee ihan samallalailla kuin "kunnossa" ollessaan eikä savuta. Tyhjäkäynnillä rynkytystä edelleen, välillä loppuu kokonaan ja käy tasaisesti.
Äsken kävin vetämässä trukin irti loskapaskasta, auto oli seisonut n. 3h joten ehtinyt jo jäähtyä... käynnistyy ja käy normaalisti kylmänä/haaleana. Täytyy käyttää jollain vikakooodien luvussa jos siitä selviäis enemmän. "viriboxin" irrotan illalla josko sillä olis vaikutusta. Vika alkoi tosiaan eilen, sitä ennen pelannut useamman kuukauden ilman mitään ongelmia. Ja se tehoboxi on ollut autossa kiinni useamman vuoden. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Viriboxi pois niin nyt toimi 10km normaalisti...toki ei vedä ihan yhtä terhakasti. täytyy nyt ajella muutama päivä niin selviää oli vika siinä...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty vw transporter t4 2.5tdi syncro 1998 | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.09.2015 12:15 |
T4 Transporter hehku ongelma | MikkoS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.09.2015 22:21 |
Myyty VW Transporter 2.5TDi syncro | Tuomo | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 05.03.2015 18:28 |
Myydään / Vaihdetaan vw transporter 2.5tdi -97 | Jumppis | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.03.2011 08:55 |
Ostettu vw transporter 2.5tdi syncro | make-lj | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 01.10.2009 22:36 |