![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Takajarrusta apparin puolelta kuului kahnutusta ja ajattelin vaihtaa palat. Sisin pala olikin karannut kokonaan ja mäntä pullahtanut just ulos. Irrottaessa liukutappi (kuvassa männän kupissa) katkesi kun oli niin ruostunut jumiin. Nyt pitäisi jostain keksiä varaosia. Käytettyä satulaa kyllä löytyy mutta tuo voisi mennä nippuun ihan uudella tapilla ja sen kumitutilla jos vanhan saa jotenkin ulos. Takasatula on vissiin sama kun monessa muussa saman ikäluokan cruiserissa, hdj-80? Mistähän Suomesta saisi uusia satuloita tai osia?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
örumilta sa satulan 89,40€ hintaan ja näytti hesassa olevan ainakin 3 varastossa
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pari päivää oli KZJ jäähyllä kun ei heräillyt aamulla tulille. Pakkasta oli aamulla jotain -27 ja -28 kantturoissa, yöllä mitä lie.
Pari vuotta vanhat ja alkujaan liian pienet bosch silver 55Ah akut ei ilmeisesti antaneet enää kovin paljoa virtaa, kun laturi ja toinen auto kaapeleilla eivät riittänyt käynnistykseen. 2 x Optiman 75Ah D1400s ja ei paljoa tarvinnut avaimeen koskea kun hörähti käyntiin. Autossa kun on sellaista pientä vikaa että kesälläkin saa välillä sahata tosi kauan käyntiin, -27 pakkasilla aika veemäinen ominaisuus. No mittarissa on jo karvan yli 630000 joten kai se jo vähän selittää vikaa. Vois tietty kokeilla toisella pumpulla jos jostain löytys tosi edullisesti. Optimat meni aika helposti paikalleen, piti vaan pikkasen saada akun kiinnikkeen tankoon lisää mittaa mutta ratkaisin sen poraamalla uuden reiän alas mihin tangon "koukku" tulee. Toinen plussa kaapeli oli aika nafti ja asentaessa pihalla oli vielä -21.5 mittarissa joten aika kankeeta oli nykiä siihen lisää mittaa. Piti toinen akku laittaa vähän vinoon että sai kaapelin kiinni. Täytyy varmaan nyt se vinssi asentaa kun akutkin riittäisi. Ei puutu enää kun vinssin moottori siitä projektista. Täytyy varmaan 12v bowi kakkonen hommata sitä varten. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on varastossa yks vähänajettu pumppu, jos on tarvetta.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kuinkas kirjeet noi akut on pohjasta kiinnitys pintaan? Et onko ilmotettu 23cm navan päälle?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://ssl.ematilda.fi/flinkenberg/...p_S__55_en.pdf |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitää tutkia millainen tulppa sieltä löytyy ka metsästää sen jälkeen uusi jostain jos vaikka saisi tuon ominaisuuden poistettua. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Leima 2016
Tämmönen härpyke oli hajonnut Korjattiin poistamalla koko paska. Pakoputki tuli peruutettu pari kertaa poikki ennen kuin se siirrettiin parempaan paikkaan. Etuiskarit oli finaalissa ja tilasin enkuista halvimmat mahdolliset. Tokico made in japan, lähtö jotain 50e kpl + pk. Tänään haettu jälkitarkastuksesta leima. Piti vaihtaa etuiskarit, alapallonivel kuskinpuolelle, etujarrupalat (oli kyllä pintaa vielä reilusti?), töötti korjata tai siis asentaa kun oli unohtunut pöydälle 1,5v sitten ja rekkarikilven toinen valo. Tein samalla myös 33x12,5x17" renkaiden muutoskatsastuksen. Ei juuri ehdi huilata kun seuraavan 2 viikon aikana leimattava myös Räkytäky jonka remontti aloitettu eilen. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tämä se vain pyrkii metsään väkisin. 80 vauhdista etunapa irti ja lepikkoon. Matka loppui 200m ennen kotipihaa.
Syyllinen lienee tämä 22 punnan milner nivel joka luultavasti korkannut läpi. Kalliiksi tulee halpa nivel. Tästä ei vielä varmuutta mutta todennäköisin syyllinen koska muuta en ole löytänyt. Jossain vaiheessa epäilin että keulassa olis jotain vikaa kun tuntui jotenkin oudolta. Keula oli pariin otteeseen ilmassa ja tarkistin kaikki. "Vika" korjaantui täyttämällä toinen rengas noin 1 bar -> 2.5 bar. Silloin ei nivelissä mitään nähtävää tai tuntuvaa vikaa. Alapallo on aika älytön rakenteeltaan koska jousitus tavallaan painaa palloa ulos nivelestä eikä niin että paino makaisi sen päällä. En kyllä ymmärrä miksi näitä runkkukeuloja pitää tunkea maastureihin, VMP! Tämäkin vielä. Jostain pitäs nopeesti keksii järkihintaan 1kpl 33x12.5x17 cooper stt tai vastaava. Muut osat onneksi löytyy purkaamolta ja pelti oikenee lekalla. Rikki Onneksi ei tullut henkilövahinkoja. Ratti tais vähän näpäyttää sormille kun ovat kipeät mutta muuten oli onni matkassa. Auto ei edes osunut puihin kun onneksi pari viikkoo sitten tien reunat oli "niitetty". Takakulmassa on joku nirhauma lepästä ja etulokari on takakulmasta rutussa. Auton siirrossa tuli konepeltiin vähän lommoa kun traktorilla vedettiin pakilla autoa pihaan. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tapaturman jälkeen auto seiso pari viikkoo pihassa kun iski tauti päälle ja joutu sohvalla makaamaan.
Ennen mudventures reissuu kuitenkin piti niputtaa kun rupes lupaamaan että tulee lunta. Hakkasin lokaria sen verta suoraks et ovi aukee ja saa levikkeen kiinni. Muovinipat tietty paskana ja niitä vasta just muistin tilata. Toyotalla 2€ kpl ja ainakin 10 menee tohon. Ostin jostain netin purkuosa myyjiltä koko täydellisen etunavan ja vetarin. Osat tuli tosi nopeesti ja olis ihan siinä kunnossa että bolt on. Niveletkin OK. Kysyin nyt tosin Toyotalta mitä uudet orkkikset maksaa ja alanivelet on 159€ kpl. Täytyy varmaan vaihtaa ihan oman mielenrauhan takia. Yläpallotkin pitää tsekata mutta mitenköhän niitä pystyy vaihtamaan kun ovat lie prässättyjä ylähässäkkään? Olisin tehnyt tähän SASsin mutta ei näytä laki antavan tehdä sellaista. Sekään ei olisi ollut ihan helppo homma koska etuakseli olisi pitänyt flipata ympäri koska murikka väärällä puolella tai sitten jakis vaihtaa. Tutkin jo sitä mahdollisuutta että olisi vaihtanut hodarin HF2A tai HF2AV jakiksen (käyminen A343F perään kyssäri) ja hodarin akselit. Ohjaus olisi pitänyt rakentaa kokonaan uusiksi jne. Helpompi olisi hankkia HDJ tai HZJ, saisi vaan tän vaihdettua sellaseen tai muuten myytyä eteenpäin. Pidän vaan kovasti siitä että KZJ on paljon sirompi kuin HDJ. Nipussa. Suuret kiitokset Röllille jolta sain 33x12.5x17 cooperin vararenkaaksi. Vaihdoin vahingoittuneen renkaan taakse ja se toimii mutta välillä vuotaa, kerran jopa tyhjäksi. Pitäisi vielä purkaa rengas ja laittaa sisälle paikka, jos sillä sitten voisi ajaa kun on vararengas matkassa. Viimeksi muokannut mikjus : 03.11.2016 10:39 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kzj 95 rengaskoko?? | KZJ-95 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 18.07.2018 22:00 |
Ostetaan hyväkuntoinen kzj 90 | tieros | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.10.2013 22:14 |
KZJ vaihteisto. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.10.2011 22:50 |
KZJ kytkimen ääniä | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.04.2010 09:23 |
Uusi Projekti RuttuTukku HooJii61 | tapsa4x4 | Maasturiprojektit | 24 | 10.04.2009 20:34 |