![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Mites tet olette värkäny tuon läjän käkkäri mekaanismin kanssa? minä en enään käsitä kun reilu pari tuntia värkkäsin kun hanttari puoli ei toimi.. Ja keväällä vaihoin kummallekki puolelle takajarrun osat, vanhoja osia on se käkkärin vaijerin välikappale(putsasin ja rasvasin nyt) ja rummut sekä ne jarrukilvet. Nyt purin hanttarin puolen ja rasvailin uuestaan kaikki paikat niin ei, ei se ota ellei ruuva sitä säätöhammasta niin paljon ettei jaksa renkaasta pyöritellä niin silloin katastuksessa saattaa mennä läpi mutta pakko jossain olla vika ja kuskin puoli pitää. Mietin että jos tekis samanlaisen systeemin että käkkärikahvasta tullee vaijeri joka menee jakorautaa josta lähtee omat vaijerit kummallekki puolelle niin kyllä se sitten pitäis alkaa oikein toimimaan?
|
|||
|
|||
![]()
Itellä oli juuri sama ongelma käsijarrun kanssa, eli hantin puoli ei toimi. Ratkaisu oli jättää se akselissa oleva "linkku" kokanaan pois ja meni hienosti läpi leimasta tasasilla jarruilla.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miten sie kun jätit sen linkun pois niin jätikkös ne vaijerit ihan niinkui ne on normaalisti mut ilman linkkua vaiko teikkös jonkun jakohomman siihen? Siis tuo on minun mielestä aivan pölijä homma miten tuo on tehtaalla laitettu..
|
|||
|
|||
![]()
Juuri niin, eli otin vaan sen linkun pois ja vaijerit jäi niinkuin ne on.
|
|
||||
|
||||
![]()
Sitte ku kyllästytte turaamaan sen käsijarrun kanssa kun se joko ei toimi ollenkaan, toimii tai kuumenee tai kelpas hieromisen jälkee just just katsastukseen mutta lakkaa toimimasta taas parin viikon päästä, ni sitte vaa laitatte eurot jonoon ja
![]() Kuvasta puuttuu vielä orkkis vaijeri ja tarvikekengät, -sylinterit, -rummut ja asennussarja. Ei ollu ihan satasen eikä kahen setti mutta ton jälkeen ei oo tarttennu tehä taka- ja käsijarruille muuta kun kenkiä vaihdella aina parin rymyreissun jälkeen kun se rumuihin kerääntyvä paska syö ne kengät hetkessä. Pelaa ku junan vessa, pitää, ei laahaa, pelaa ja pelaa ja pelaa ja katsastukseenkin voi ajaa tekemättä yhtään mitään esivalmisteluja.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Olen jopa miettiny että jonkun bertan jakolootan käkkäri laittais mutta taitaa sekin jäähä tekemättä. Ainniin! pittääkö se linkku päässä liikkumaan sieltä akselin putken puolen pultin alta/välistä? siis siinähän on kaksi pulttia ja lähempänä akselia niin sen pultin kun löysää niin saapi siirrettyä sitä linkkua.
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI Viimeksi muokannut pahtis : 12.10.2015 14:10 |
|
|||
|
|||
![]()
itsellä se akselissa oleva linkku tarkerteli oli jäykkä niin se aina vaihtoi puolta kumpi puoli piti eli ei ollut symmetrinen se jarrutus voima. siis se mistä vaijeri jaukautuu molemmille puolille eli sen pitää olla ihan herkkä ja sit tosiaan myös palautusjouset pitää olla kunnossa ja molemmilla puolin 2 per puoli muuten ei tule mitään. Mä kyllästyin kun mulla alkoi mennä sielt rummun sisältä se vaijerin pätkä poikki yks meni ja kaverilt sain toisen kun ei raaskinut uutta ostaa ihan sika hintainen sekä rummut olivat lopussa. Lopulta vaihdoin levyt taakse ja joska kun saan auton valmiiksi on mulla huolen aiheena enää vain jarrupalat levyt meinaa kestää todella pitkää ja on halvemmat kuin ne rummut jotka kuluu yllätävän nopeasti jos siel moskaa välissä kun ajelee
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |