Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.10.2015, 19:21
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Mites tet olette värkäny tuon läjän käkkäri mekaanismin kanssa? minä en enään käsitä kun reilu pari tuntia värkkäsin kun hanttari puoli ei toimi.. Ja keväällä vaihoin kummallekki puolelle takajarrun osat, vanhoja osia on se käkkärin vaijerin välikappale(putsasin ja rasvasin nyt) ja rummut sekä ne jarrukilvet. Nyt purin hanttarin puolen ja rasvailin uuestaan kaikki paikat niin ei, ei se ota ellei ruuva sitä säätöhammasta niin paljon ettei jaksa renkaasta pyöritellä niin silloin katastuksessa saattaa mennä läpi mutta pakko jossain olla vika ja kuskin puoli pitää.
Mietin että jos tekis samanlaisen systeemin että käkkärikahvasta tullee vaijeri joka menee jakorautaa josta lähtee omat vaijerit kummallekki puolelle niin kyllä se sitten pitäis alkaa oikein toimimaan?

__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.10.2015, 20:51
Peedro87 Peedro87 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.09.14
Sijainti: Ivalo
Viestit: 10
Perusasetus

Itellä oli juuri sama ongelma käsijarrun kanssa, eli hantin puoli ei toimi. Ratkaisu oli jättää se akselissa oleva "linkku" kokanaan pois ja meni hienosti läpi leimasta tasasilla jarruilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.10.2015, 10:16
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Peedro87 Näytä viesti
Itellä oli juuri sama ongelma käsijarrun kanssa, eli hantin puoli ei toimi. Ratkaisu oli jättää se akselissa oleva "linkku" kokanaan pois ja meni hienosti läpi leimasta tasasilla jarruilla.

Miten sie kun jätit sen linkun pois niin jätikkös ne vaijerit ihan niinkui ne on normaalisti mut ilman linkkua vaiko teikkös jonkun jakohomman siihen?
Siis tuo on minun mielestä aivan pölijä homma miten tuo on tehtaalla laitettu..
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.10.2015, 11:50
Peedro87 Peedro87 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.09.14
Sijainti: Ivalo
Viestit: 10
Perusasetus

Juuri niin, eli otin vaan sen linkun pois ja vaijerit jäi niinkuin ne on.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.10.2015, 13:28
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Sitte ku kyllästytte turaamaan sen käsijarrun kanssa kun se joko ei toimi ollenkaan, toimii tai kuumenee tai kelpas hieromisen jälkee just just katsastukseen mutta lakkaa toimimasta taas parin viikon päästä, ni sitte vaa laitatte eurot jonoon ja



Kuvasta puuttuu vielä orkkis vaijeri ja tarvikekengät, -sylinterit, -rummut ja asennussarja.

Ei ollu ihan satasen eikä kahen setti mutta ton jälkeen ei oo tarttennu tehä taka- ja käsijarruille muuta kun kenkiä vaihdella aina parin rymyreissun jälkeen kun se rumuihin kerääntyvä paska syö ne kengät hetkessä.

Pelaa ku junan vessa, pitää, ei laahaa, pelaa ja pelaa ja pelaa ja katsastukseenkin voi ajaa tekemättä yhtään mitään esivalmisteluja.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.10.2015, 14:06
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Peedro87 Näytä viesti
Juuri niin, eli otin vaan sen linkun pois ja vaijerit jäi niinkuin ne on.
Okei pitää kokeilla jättää se linkku veks.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Sitte ku kyllästytte turaamaan sen käsijarrun kanssa kun se joko ei toimi ollenkaan, toimii tai kuumenee tai kelpas hieromisen jälkee just just katsastukseen mutta lakkaa toimimasta taas parin viikon päästä, ni sitte vaa laitatte eurot jonoon ja



Kuvasta puuttuu vielä orkkis vaijeri ja tarvikekengät, -sylinterit, -rummut ja asennussarja.

Ei ollu ihan satasen eikä kahen setti mutta ton jälkeen ei oo tarttennu tehä taka- ja käsijarruille muuta kun kenkiä vaihdella aina parin rymyreissun jälkeen kun se rumuihin kerääntyvä paska syö ne kengät hetkessä.

Pelaa ku junan vessa, pitää, ei laahaa, pelaa ja pelaa ja pelaa ja katsastukseenkin voi ajaa tekemättä yhtään mitään esivalmisteluja.
Olisi kyllä ihan ok että hommais kaikki palikat aivan uutta. pittää käyä ottamassa kuvat niistä jarrukilvistä jokka melko pehmeitä ja että näette minkälaista shaibaa tuohon on joku vanha omistaja tehny..
Olen jopa miettiny että jonkun bertan jakolootan käkkäri laittais mutta taitaa sekin jäähä tekemättä.


Ainniin! pittääkö se linkku päässä liikkumaan sieltä akselin putken puolen pultin alta/välistä? siis siinähän on kaksi pulttia ja lähempänä akselia niin sen pultin kun löysää niin saapi siirrettyä sitä linkkua.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI

Viimeksi muokannut pahtis : 12.10.2015 14:10
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.10.2015, 19:24
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

itsellä se akselissa oleva linkku tarkerteli oli jäykkä niin se aina vaihtoi puolta kumpi puoli piti eli ei ollut symmetrinen se jarrutus voima. siis se mistä vaijeri jaukautuu molemmille puolille eli sen pitää olla ihan herkkä ja sit tosiaan myös palautusjouset pitää olla kunnossa ja molemmilla puolin 2 per puoli muuten ei tule mitään. Mä kyllästyin kun mulla alkoi mennä sielt rummun sisältä se vaijerin pätkä poikki yks meni ja kaverilt sain toisen kun ei raaskinut uutta ostaa ihan sika hintainen sekä rummut olivat lopussa. Lopulta vaihdoin levyt taakse ja joska kun saan auton valmiiksi on mulla huolen aiheena enää vain jarrupalat levyt meinaa kestää todella pitkää ja on halvemmat kuin ne rummut jotka kuluu yllätävän nopeasti jos siel moskaa välissä kun ajelee
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 19:42 (GMT +2).