![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Mitataanko sitä onko ne arvot kohdallaan vai onko ne ajettavuudesta oikein Voihan sen mitata kotona ajettavuudesta kohdalleen sit hakee ne 89e? lappuset leimalle ja woblailee kotiin säätämään ajettavuuden kohdalleen
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ajettavuudesta ei kovin selvästi pieniä heittoja pysty päätteleen, etenkään offiautossa.
Offiautossa myöskään toimivien ja alkuperäisten arvojen ero ole kovinkaan suuri, taka-akseli on jäykkä joten ehjän akselin pitää olla vain suorassa, no problem. Etuakselissa arvot jotka jää jäljelle on auraus ja caster( camberia en ole kuullut kenenkään jäykästä akselista muuttaneen) Aurauksen osalta tuskin tulee merkittävää eroa toimivan ja alkuperäisen välille. Casterissa eroa alkuperäisen ja toimivan välille voi löytyä, mutta luulisin inssiltä löytyvän järkeä kunhan ero on perusteltavissa. Suurin ärsytys maasturistille tulee imo siitä että joutuu yleensä sen lapun hakemaan.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuten totesin, ymmärrän kyllä pointin tuon pyöränkulmausmittauksen osalta, mutta tehtaan arvoihin asetettu korotettu maastoauto orkkista isommilla renkailla voi seilata pitkin kaistoja ja woblata kuin perkele. Turvallista. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin kelpaakohan heille mistä tahansa EU:sta haettu lappu? Virossa noita oli aika edukkaasti saatavilla johtuen tietysti sikäläisestä palkkatasosta. Arvot voi toki olla mitä sattuu jos hakee "täyden lastin" ennen mittausta..
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Merkkaako ne edes niihin säätölappuihin auton korkeutta? Jossei niin taas todella mahtava esimerkki suomalian lakien puolitekeleisyydestä jos laput pitää olla esim. pajero pya-007;mästä, niin hakee ne laput vakio alustalla ja sit korottaa sekä samalla säätää tielle sopivaksi niin kaikki paitsi maksava artisti on tyytyväisiä ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Miksipä suuntauspaperiin merkattais auton korkeus kun ei se vaikuta suuntaukseen?
Nähdäkseni tuo suuntausraportti ei ole mikään ongelma; jos arvot poikkeaa tehtaan spekseistä mutta kulku on hyvä niin raportin lisätietoihin kirjoitetaan notta alusta säädetty renkaan xxx mukaan. Ja tuskin niistä hieman tehtaan arvoista poikkeavista sanomista tulee jos katsuri yhtään ymmärtää asian päälle, lähinnä ideana taitaa olla että katsurin on helppo todeta raportin perusteella että akselit on suorassa ts. auto ei kulje kylki edellä ja että ohjauskulmat ei ole aivan metässä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 12.10.2015 08:27 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jäykkäakselisessa sekä nelilinkillä että jakarivarsilla auton korottaminen muuttaa casteria, joka vaikuttaa aika radikaalistikin ohjaukseen ja ajokäytökseen. Panhardin kanssa korotus siirtää akselia sivuun ja vaikuttaa hieman ohjauskulmiin, sekä voi aiheuttaa bumpsteeriä jos ei panhard ja välivarsi ole oikeassa kulmassa. Jos autossa ei ole cross-over- tyyppinen, auton korotus muuttaa aurausta. Jäykkäakselisessa lehtijousilla caster ei yleensä pysy samana, riippuen vähän jousipakoista ja riipuista. Risukeulassa korotuksen myötä yleensä muuttuu niin camber, caster kuin aurauskin. Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tottahan korottaminen vaikuttaa, mä ajattelin vaa yksoikosesti ajoneuvon kokonaiskorkeutta ja että suuntauksen tarkastajalle sillä tiedolla ei ole merkitystä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikö? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
LJ 70 rengasmuutoksen paperit | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.02.2008 06:49 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |