![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Alb-venttiiliä säädetään siitä kierretangosta mistä se kiinnittyy akseliin. Mitä syvemmälle perä painuu esim. jousten läsähtäessä, sitä enemmän takapää jarruttaa. Autoa korottaessa jarruvoima häviää takapäältä kokonaan ja kierretankoa pitää usein jatkas jotta säädön saa kohdalleen.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vaihdoin parit tuumaa korottavat jouset muttei auttanut. Nyt sain säädettyä sitä vartta oli aika jumissa, täytyy käydä vielä testaa.
Satuloissa ei kai ole mäntiä jumissa, ei puolla jarruttaessa ja jarruvoimat oli edessä 3,6/3,3 kN. Takana oli 3,4/3,0 kN. Ja kun hiekkatiellä testaa niin tarjoo kunnon jarrutuksella perää aika liukkaasti sivulle |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Samin ÄlJii
Tässäpä meikäläisen kottero
![]() ![]() Auto on valmistettu -87 ja otettu käyttöön 6/88. Kone on 2.4 turbo ja mittarissa 310tkm, 5-vaihteinen manuaali, huoltokirjakin löytyy ja nuo kuvan aura ja 31" kumit on merkattu otteeseen. Rekisteröity 2-paikkaiseksi huoltoautoksi. Tähän on tehty jakohihna ja kytkin 15tkm sitten eli niillä mennään vielä pitkään. Tämä tuli hankittua oikeastaan tuon auran takia ja aluksi oli haussa traktorimönkijä!! Ovat vaan niin pirun kalliita tai kiinalaisia. Joka tapauksessa olen tyytyväinen ostokseen kun tuossa on leimaakin vielä ensi kesään. Aluksi oli tarkoitus pitää ihan pihakoneena mutta tämä päätyikin ihan jokapäiväiseksi autoksi. Meyerin auran sähköt oli ihan sökönä mutta pari iltaa jumppaa ja taas toimii. Vaihdelaatikko huutaa vähän kaikilla muilla paitsi 4 vaihteella, on perimätiedon mukaan pitänyt ääntä jo pitempään ja toiminut silti. Aloitin huoltohommelit ihan perus koneen öljyt+suodattimet operaatiolla ja jatkan joutessani voimansiirtoon eli kertokaas tietävemmät mitä öljyjä tarvitaan lootaan, jakikseen ja periin (takalukko toimii) ja millaisia määriä? Huoltokirjassa ei ole tuon voimansiirron osalta pahemmin merkintöjä joten ei hajuakaan milloin viimeksi em. operaatiot toteutettu. |
#6
|
|||
|
|||
![]() öljyt
Joo elikkäs lootaan mielellään 75w-90 öljy vaihteistoon että jako vaihteistoon ja vaihdelaatikkoon näyttäis kirjassa olevan tilavuus 3l jako vaihteistoon 2,2l voiman ulos ottoon 0,5l ja oljy luokkka gl4 tai gl5 suositus.
periin 80w-90 gl5 (hypoidiöljy) joista taka akseliin lsd merkinnällä oleva ja eteen normaali mutta itse olen laittanut eteen samaa mitä taakse laitoin. oljytilavuudet ovat eteen 2l taakse 1,85l ps kannattaa samalla voidella kardaanien ristikot rasva nipoista vaseliinia sisään sekä etukääntöpäähän myös ja sitten vaihtaisin polttoaine suodattimen löytyy kuskinpuoleleta pohjassa tyhjennys roppu sillä laskee tyhjäksi ja avaa vaihtaa uuden ja uuden voi täyttää naftalla jos pelkää että imaisee ilmaa itsellä ei kyl koskaan ole tehnyt toisaalta olen ajon jälkeen vaihtanut jolloin siel on suutinputket täys naftaa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaihtoehto B: Etsi jostain purkupelistä varavaihteisto,aja niin kauan ku vanha pelaa ja vaihda sit varaloota paikoilleen.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mites tet olette värkäny tuon läjän käkkäri mekaanismin kanssa? minä en enään käsitä kun reilu pari tuntia värkkäsin kun hanttari puoli ei toimi.. Ja keväällä vaihoin kummallekki puolelle takajarrun osat, vanhoja osia on se käkkärin vaijerin välikappale(putsasin ja rasvasin nyt) ja rummut sekä ne jarrukilvet. Nyt purin hanttarin puolen ja rasvailin uuestaan kaikki paikat niin ei, ei se ota ellei ruuva sitä säätöhammasta niin paljon ettei jaksa renkaasta pyöritellä niin silloin katastuksessa saattaa mennä läpi mutta pakko jossain olla vika ja kuskin puoli pitää.
Mietin että jos tekis samanlaisen systeemin että käkkärikahvasta tullee vaijeri joka menee jakorautaa josta lähtee omat vaijerit kummallekki puolelle niin kyllä se sitten pitäis alkaa oikein toimimaan?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Viittikkö ottaa kuvia miten on toteutettu tuon auran kiinnityksistä runkoon ym? Voisin ottaa neuvot ja kuvat talteen jos joskus innostuis..
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |