Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2015, 22:02
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Näyttäis olevan pikemminkin pari tuumaa matalempi 235/75R15. Vanhempikoppanen siis, mut uudemmalla naamalla.
Edit: vai puhuitko ite jo uudempikorisesta...?
puhuin 2015 vuosmallisesta autosta.. sellanen tuli typeryyttään hankittua firmalle työjuhdaksi.

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.10.2015, 11:35
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

Hmm....


Älkää nyt sanoko, että on typeryyttä hankkia ford, kun olen tohon jo verta ja hikeä paljon vuodattanut.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2015, 12:06
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

no bränd new 30tkm ajettu ja yheksan kertaa takuukorjattu ja vielki softavika autossa.. en tiedä miten sen kukakin laskee, mut täyspaska tuo on kestävyytensä suhteen. voi mennä heppaveturina ja harrasteluissa, mut oikeeseen työkäyttöön tointaa hankkia nissani tai tojota.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.10.2015, 15:19
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

no jopa on huonoa tuuria.... Onko tiedossa, onko laajempikin ilmiö, vai omassa yksilössä oleva? Tollasissa asioissa eniten ärsyttää se, jos vikaan ei reagoida... --> liikeeen venkoilu. Vikoja on kaikilla merkeillä, mutta miten reagoidaan takuuaikana on puolet laatua.


Itsellä toi tulee lähinnä terveisten ajeluun. Eli 36km duunimatkaa ja 2,5tn trailerin vetoa, kun tarvii.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2015, 16:07
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonic Näytä viesti
no jopa on huonoa tuuria.... Onko tiedossa, onko laajempikin ilmiö, vai omassa yksilössä oleva? Tollasissa asioissa eniten ärsyttää se, jos vikaan ei reagoida... --> liikeeen venkoilu. Vikoja on kaikilla merkeillä, mutta miten reagoidaan takuuaikana on puolet laatua.


Itsellä toi tulee lähinnä terveisten ajeluun. Eli 36km duunimatkaa ja 2,5tn trailerin vetoa, kun tarvii.
No meillä on töissä nuita uusia Rangereita 6 ja pari vähän vanhempaa ja hyvin huolettomia vehkeitä kait nuo on. Käyttö ei mitään hirmu raskasta ole, kaivosautoina/ henkilökohtaiseen liikkumiseen tarkoitettuja kaikki. Isoimmat ongelmat on tainnu olla käyttäjälähtöisiä eli peltivaurioita ja renkaita menee paljon vaikka vähän karkiampaa rengasta onki alla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.10.2015, 19:20
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

niissä on hyvin suurella todennäkösyydellä softavika kaikissa 2,2l koneisissa, koska toinen on "työn alla" ruottissa, samoilla oireilla kun meidänkin. eli motarille kun polkasee n 120kmh ja cruise päälle, niin hyvin suurella todennäkösyydellä sytyttää vaihteiston vikavalon ja puottaa tehot alas, jonka jälkeen sammuttamalla kuitaten matka jatkuu. aiemmin mitä tuossa oli vikoja, niin osia karisi irti, takavalot ja alustan pultteja jne eli harmittomia, mutta jatkuvassa työkäytössä todella ärsyttäviä vikoja. toinen mikä meillä alko vaivaamaan 15tkm jälkeen oli tehottomuus, eli ahtopaineet putoo vedossa liian alas ja mennään ns vaparidieselillä ja sen kaikki varmasti arvaa, ettei 2,2l kone mikään tykki ole, vika tulee ja menee oman mielensä mukaan ja fordin mukaan ongelma on jotekin naimisissa tuon cruise hommelin kanssa, eli bitti menee vaan poikittain ja homma kusee. tosin, jotain hyvää siinä on, että riittävän pitkään kun aiheesta kiukkusi, niin alkovat tosiaan tutkimaan ihan euroopan konttoreita myöten ja softa päivitys on luvassa, kunhan ehtiivät testaamaan riittävästi, että toimii. eli minulle annettiin ymmärtää, että päivitys on olemassa, mutta eivät julkaise, ennen kuin se on testattu, että viat poistuu.
muutenhan auto on pickupeista kirkkaasti paras ajaa, pieni miinus moottoritiemelusta, konttorissa on pitkälle kuskille elintilaa, myös apparille vaikka olisikin arjalaisen mitoilla ja muutenhan kabiini ja tilat on työkalumaiset, mutta toimivat, ei niistä mitään valittamista ole viellä löytynyt. konehan on sillon kun se toimii kunnolla ihmeen puhdikas ja jaksaa vetää asiallisesti tuollasta 3000kg traileria ja mettässä etenee pirun hyviten, kun muistaa, ettei aja uudella autolla vaan kakkonen ja HAPPEE kun EPS&TC alkaa epäilemään renkaiden luistavan fordin luistonestohan sallii tavallaan overriden, eli kun polkaset monon pohjaan, vaikka luistonesto oisi jo päällä niin saat polkastua kinnerin parin metrin mutalikon yli vaikka takavetosena jos on pakko..

sehän tuossa on yllättäny maahantuojan ja kaikki tahot, koska auto on sellasessa käytössä, että sillä ajetaan siirtymät vaikka 500km kuten henkilöautolla, eli reilusti nopeusrajotuksien mukaan (ja ylikin) ja sitten yhtäkkiä vintataan mettän puolelle ja lirutellaan kannokossa pelipaikalle ja/tai kun se aamulla käynnistetään niin se on sitten kanssa käynnissä 10-12h/vrk työpäivinä, kilsoja tuohon tulee se 50-60tkm/vuosi.. eli käyttö on tosi raskasta, vaikka kaikki kuskit "säästelee" autoa ja nestepintoja/yms/yms vahditaan jokasen toimesta ja samoten auto käytetään lämpöseksi ja jälkikäytetään ajon jälkeen, eli meijän porukassa kaikki on ns automiehiä, jotka tietää ja ymmärtää miten turbodieselistä pitää huolehtia ja siitä tosiaan huolehditaan. mutta siitä huolimatta tuo käyttö on niin raakaa, että viat kyllä tulee aika nopsasti ilmi hyvähän tässä on se, ettei enää tartte jonotella puhelimessa tai kysellä ihmisten perään, vaan jos jotain asiaa merkkiliikkeeseen tai maahantuojalle on, niin aina puhelu menee ammattilaiselle ja huollon saa sillon kun auto joutaa töiden puolesta pajalle, eli ilmeisesti heitäkin kiinnostaa seurata autoa, koska aika arvokasta dataa sieltä saa tulevaisuuden malleja varten toisaalta ite oon kahen vaiheilla, jos tuo softavika saahaan autosta poijes ja vehe pelaa sen jälkeen normi huoltojen puitteissa, niin mikä jottei, hyvä autohan tuo on kaikkijaan kun toimii. mutta jos vikoja ei saada ulos niin pirullinen sellasta on pitääkin ja toista en enää hanki jos ensimmäinen on susi. tulevaisuus näyttää, mutta tunnelin päähän on luvanneet valoa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.10.2015, 19:47
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Cool

Konepäivitystä välillä....


Nyt piti välillä laittaa hitsikoneet uusiksi, kun tuli sellanen olo.

Vaikka Wallius oli ihan hyvä kone, niin häiritsi se, että ihan pienillä virroilla sitä piti vähän hitsata lämpimäksi, että teki nättiä jälkeä. hituvirroilla oli vähän liian karkea säätö.
Wallius lähti sitten uudelle omistajalle ja ohutpeltihommiin tuli tilalle Minarcmig EVO 200
Pelkäsin vähän, hitsaako evo paksumpaa ja jätin sille kaveriksi Minarctig 250MLP pulssitigin, jossa puikkomahdollisuus.
Turhaan pelkäsin. EVO menee omiin 5 millisiin, kun voihin ja sainkin tallista valot pois... Ainoa 10A paukun perässä oleva pistorasia ja juuri siitä otin virrat, kun kokeilin, jaksaako se poltella. Ja onhan tossa sitten 250A puikko paksumman raudan tykitykseen...

Molemmat koneet pistän kiinne pieneen pullokärryyn, jossa vähän letkua ja roikkaa, että koneet saa helposti irrotettua.
Pullokärryyn tulee voimavirrat roikalla ja siinä on keskus, josta saan virrat evolle ja tigille+rälläkkä tms.

Ainoa, mihin ei nyt kykene, on alumiini tiggaus. mutta alu menee migillä. Rosteri ja musta kaikilla, kuparit tigillä jne.

Unicyl Argon pullon vois jo hakea ja kunhan ensivuoden alussa soppari agalle päättyy, niin seoskaasu vaihtuu kanssa unicyliin.

Koeajot ensin ruohonleikkurin pöytään ja sitten vähän vielä Rangerin etunurkassa vaihdettavaa peltiä.

Ainakin tuntuu, että nyt omin tarpeisiin on hitsikalusto kunnossa.

Jos jollain on tarvetta, niin löytyy kaasu ja vesijäähd. TIG ja puikkokaapeleita(200-300A) (4-16m) (Kemppi ja weldcraft).
Lisäksi kake +25m kaapelilla.

Löytyy mm uusi ja vähän käytetty ttc-250w 8m Vesijäähd. tig kolvit
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20151031_17_52_03_Pro.jpg‎
Views:	428
Size:	89,1 Kt
ID:	64968  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Ford ranger 2,5 Limited -2008 Cosmo O/M/V Ajoneuvot 0 25.09.2014 20:31
EU-valotelineistä Jhl Chit-Chat 23 17.01.2012 15:55
EU-- Mitä V***a Rotta-Racing Chit-Chat 4 06.04.2011 15:24
EU-direktiivit tuska Society 2 15.12.2005 22:06
Euro & Eu Lars Elämää suuremmat huijaukset 0 28.09.2001 18:26


Sivu luotu: 17:06 (GMT +2).